Wat maakte je blij vandaag?

Hier kun je praten over alles, maar hou het vriendelijk.

Moderator: Miss Jones

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sam
Gevorderde
Berichten: 1878
Lid geworden op: vr 09 okt 2015, 08:34
Wedstrijden dit jaar: 8 (#163)

Re: Wat maakte je blij vandaag?

Bericht door Sam »

Jolly Jumper schreef: do 06 jun 2019, 09:22 Onze familie vandaag in Gazet Van Antwerpen als strip, ter gelegenheid van het gouden jubileum van mijn ouders.
:-D :-D :-D
Digitaal ook te zien? :-)

robinhoody

Re: Wat maakte je blij vandaag?

Bericht door robinhoody »

Een oud-collega aan de lijn gehad en kunnen bijpraten

MDB
Gevorderde
Berichten: 3458
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 17:28
Wedstrijden dit jaar: 35 (#35)

Re: Wat maakte je blij vandaag?

Bericht door MDB »

Gisteren met mijn autootje naar de keuring geweest en hij is weer goed bevonden voor 2 jaar, me happy! :-) :-) :-)
Ik heb wel 2 nieuwe banden moeten kopen maar ja, ik mag niet klagen zeker, na meer dan 83000 km....

robinhoody

Re: Wat maakte je blij vandaag?

Bericht door robinhoody »

MDB schreef: za 08 jun 2019, 08:30 Gisteren met mijn autootje naar de keuring geweest en hij is weer goed bevonden voor 2 jaar, me happy! :-) :-) :-)
Ik heb wel 2 nieuwe banden moeten kopen maar ja, ik mag niet klagen zeker, na meer dan 83000 km....
Altijd goed nieuws als je door de keuring bent. Zeker iets om blij mee te zijn :-)

Gebruikersavatar
lientje
Gevorderde
Berichten: 1546
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 23:29
Wedstrijden dit jaar: 0 :(

Re: Wat maakte je blij vandaag?

Bericht door lientje »

MDB schreef: za 08 jun 2019, 08:30 Gisteren met mijn autootje naar de keuring geweest en hij is weer goed bevonden voor 2 jaar, me happy! :-) :-) :-)
Ik heb wel 2 nieuwe banden moeten kopen maar ja, ik mag niet klagen zeker, na meer dan 83000 km....
Ik heb 84.000 km en auto is 17 jaar geworden :D
Ook vorige week met gemak door de keuring :D

Gebruikersavatar
Sam
Gevorderde
Berichten: 1878
Lid geworden op: vr 09 okt 2015, 08:34
Wedstrijden dit jaar: 8 (#163)

Re: Wat maakte je blij vandaag?

Bericht door Sam »

Aloë Vera-planten lijken er door te komen. Allebei waarschijnlijk te veel water gehad, met wortelrot tot gevolg. Ironisch genoeg leek die wortelrot dan weer tot gevolg te hebben dat ze te weinig water konden opnemen, dus slechte stukken wortel afgepeld en in een bokaal met en zonder water gezet en wanneer de aarde (na enkele weken) weer vrij droog was terug ingepot. Echt geen zicht wat er van overschoot, slappe bladeren die dan deels afgestorven waren en vervolgens uitgedroogd moeten afsnijden. En dan met het verluchten van de woning is een paar dagen geleden een gordijn zodanig opgewaaid waardoor er ene uit zijn pot werd gekatapulteerd en ondersteboven lag. Aarde meters ver door de woonkamer :roll:

Soit, nieuwe bladeren steken de kop op en bij de minst gehavende zelfs een scheut. Er is hoop :-|

MDB
Gevorderde
Berichten: 3458
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 17:28
Wedstrijden dit jaar: 35 (#35)

Re: Wat maakte je blij vandaag?

Bericht door MDB »

lientje schreef: zo 09 jun 2019, 15:52
MDB schreef: za 08 jun 2019, 08:30 Gisteren met mijn autootje naar de keuring geweest en hij is weer goed bevonden voor 2 jaar, me happy! :-) :-) :-)
Ik heb wel 2 nieuwe banden moeten kopen maar ja, ik mag niet klagen zeker, na meer dan 83000 km....
Ik heb 84.000 km en auto is 17 jaar geworden :D
Ook vorige week met gemak door de keuring :D
Amai, chique!
De mijne heb ik nog maar 4 jaar (hij had 2800 km toen ik hem kocht)....ik heb el al mijn best gedaan.... :-D

robinhoody

Re: Wat maakte je blij vandaag?

Bericht door robinhoody »

Sam schreef: zo 09 jun 2019, 17:58 Aloë Vera-planten lijken er door te komen. Allebei waarschijnlijk te veel water gehad, met wortelrot tot gevolg. Ironisch genoeg leek die wortelrot dan weer tot gevolg te hebben dat ze te weinig water konden opnemen, dus slechte stukken wortel afgepeld en in een bokaal met en zonder water gezet en wanneer de aarde (na enkele weken) weer vrij droog was terug ingepot. Echt geen zicht wat er van overschoot, slappe bladeren die dan deels afgestorven waren en vervolgens uitgedroogd moeten afsnijden. En dan met het verluchten van de woning is een paar dagen geleden een gordijn zodanig opgewaaid waardoor er ene uit zijn pot werd gekatapulteerd en ondersteboven lag. Aarde meters ver door de woonkamer :roll:

Soit, nieuwe bladeren steken de kop op en bij de minst gehavende zelfs een scheut. Er is hoop :-|
Aloë vera is een sterke plant, maar je moet er precies wel wat voor over hebben. Proficiat met inzet en geduld :-)

Gebruikersavatar
Sam
Gevorderde
Berichten: 1878
Lid geworden op: vr 09 okt 2015, 08:34
Wedstrijden dit jaar: 8 (#163)

Re: Wat maakte je blij vandaag?

Bericht door Sam »

robinhoody schreef: ma 10 jun 2019, 10:31
Sam schreef: zo 09 jun 2019, 17:58 Aloë Vera-planten lijken er door te komen. Allebei waarschijnlijk te veel water gehad, met wortelrot tot gevolg. Ironisch genoeg leek die wortelrot dan weer tot gevolg te hebben dat ze te weinig water konden opnemen, dus slechte stukken wortel afgepeld en in een bokaal met en zonder water gezet en wanneer de aarde (na enkele weken) weer vrij droog was terug ingepot. Echt geen zicht wat er van overschoot, slappe bladeren die dan deels afgestorven waren en vervolgens uitgedroogd moeten afsnijden. En dan met het verluchten van de woning is een paar dagen geleden een gordijn zodanig opgewaaid waardoor er ene uit zijn pot werd gekatapulteerd en ondersteboven lag. Aarde meters ver door de woonkamer :roll:

Soit, nieuwe bladeren steken de kop op en bij de minst gehavende zelfs een scheut. Er is hoop :-|
Aloë vera is een sterke plant, maar je moet er precies wel wat voor over hebben. Proficiat met inzet en geduld :-)
Inderdaad, als het nu nog gemakkelijk qua verzorging was. Ik geef standaard al niet gemakkelijk op, en zeker niet met planten die ik al jaren heb. Zou zonde zijn. Zonet gezien dat bij de minst gehavende nog een scheut is bijgekomen vannacht, ben al aan het dromen van ze binnenkort te verpotten :-P

Toen die twee grote nog in dezelfde pot stonden was er ook een scheut die was gaan afsterven door te weinig ruimte en licht, is er ook doorgekomen en staat nog in een pot met een Sansevieria wiens leven ook even aan een zijden draadje heeft gehangen. Toch leuk om tegenslag om te kunnen buigen naar iets positief :)

Gebruikersavatar
Jolly Jumper
Kenner
Berichten: 1049
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 16:57
Wedstrijden dit jaar: 13 (#116)

Re: Wat maakte je blij vandaag?

Bericht door Jolly Jumper »

robinhoody schreef: vr 07 jun 2019, 08:35
Jolly Jumper schreef: do 06 jun 2019, 09:22 Onze familie vandaag in Gazet Van Antwerpen als strip, ter gelegenheid van het gouden jubileum van mijn ouders.
:-D :-D :-D
Hoe leuk is dat en zo origineel! Proficiat, ook aan je ouders :-)
Bedankt :-)
Al jumpend de prijzen tegemoet...

Plaats reactie