Wat maakte je blij vandaag?

Hier kun je praten over alles, maar hou het vriendelijk.

Moderator: Miss Jones

Gebruikersavatar
Sam
Gevorderde
Berichten: 1878
Lid geworden op: vr 09 okt 2015, 08:34
Wedstrijden dit jaar: 8 (#163)

Re: Wat maakte je blij vandaag?

Bericht door Sam »

grietje schreef: wo 05 mei 2021, 19:58
wommel schreef: zo 02 mei 2021, 21:09
Pioen schreef: zo 02 mei 2021, 14:59
wommel schreef: zo 02 mei 2021, 11:06
zo rap mag je jezelf niet safe voelen. Enkele weken wachten en dan best nog 10 dagen na tweede spuitje. Ik heb beide spuitjes al gehad, nog 5 dagen en ik mag mij safe voelen. Oef - safe in zoverre dat je toch nog wat ziek kan worden, maar niet zo erg dat je naar het ziekenhuis moet. En dat is al een hele troost
Hoe is het gegaan met het tweede spuitje ? Sommige mensen schijnen er toch behoorlijk last van te hebben, bij Pfizer toch.

Het was idd Pfizer, zowel bij 1 als bij 2 gedurende 2 dagen wat pijn op de plaats van de injectie, maar voor de rest geen enkel probleem. Dus je hoeft geen bang te hebben. Go for it ! het geeft je in ieder geval wat meer zekerheid, 100% ben je natuurlijk nooit, zolang er nog veel mensen rondlopen die geen vaccin hebben gekregen....of die er geen willen ....
Niet te vroeg victorie kraaien.

Ik ken 3 mensen die hun eerste vaccin al gekregen hebben.

Persoon 1, 4 weken na zijn eerste Pfizer. Ligt met zware longontsteking in het ziekenhuis.
Persoon 2 positief, maar niet al te ziek. 3 weken na zijn eerste Pfizer.
Persoon 3, heeft serieuze hoofdpijn, koorts enz... ook 3 weken na haar Pfizer.

Ik zit in nu quarantaine omdat ik bij persoon 1 geweest ben om hem te helpen. Zonder dat we toen wisten dat hij positief was. Ik heb half maart mijn eerste AstraZeneca gekregen.
Ik ben eens benieuwd in hoeverre "immuunontsnapping" (door het vaccineren in een pandemie) nog een rol gaat spelen.

Gebruikersavatar
Craz
Gevorderde
Berichten: 2100
Lid geworden op: ma 23 feb 2015, 08:24
Wedstrijden dit jaar: 0 :(

Re: Wat maakte je blij vandaag?

Bericht door Craz »

Aangezien bovenstaande berichten niet echt blij maken (mij althans niet):

De zon die weer van de partij is, hopelijk blijft ze nu eindelijk eens tot na de zomer :-| :)
I turned my phone on “AIRPLANE MODE” and threw it into the air. Worst transformer ever.

Gebruikersavatar
wommel
Kenner
Berichten: 1042
Lid geworden op: ma 02 mar 2015, 13:39
Wedstrijden dit jaar: 18 (#95)

Re: Wat maakte je blij vandaag?

Bericht door wommel »

grietje schreef: wo 05 mei 2021, 19:58
wommel schreef: zo 02 mei 2021, 21:09
Pioen schreef: zo 02 mei 2021, 14:59
wommel schreef: zo 02 mei 2021, 11:06
zo rap mag je jezelf niet safe voelen. Enkele weken wachten en dan best nog 10 dagen na tweede spuitje. Ik heb beide spuitjes al gehad, nog 5 dagen en ik mag mij safe voelen. Oef - safe in zoverre dat je toch nog wat ziek kan worden, maar niet zo erg dat je naar het ziekenhuis moet. En dat is al een hele troost
Hoe is het gegaan met het tweede spuitje ? Sommige mensen schijnen er toch behoorlijk last van te hebben, bij Pfizer toch.

Het was idd Pfizer, zowel bij 1 als bij 2 gedurende 2 dagen wat pijn op de plaats van de injectie, maar voor de rest geen enkel probleem. Dus je hoeft geen bang te hebben. Go for it ! het geeft je in ieder geval wat meer zekerheid, 100% ben je natuurlijk nooit, zolang er nog veel mensen rondlopen die geen vaccin hebben gekregen....of die er geen willen ....
Niet te vroeg victorie kraaien.

Ik ken 3 mensen die hun eerste vaccin al gekregen hebben.

Persoon 1, 4 weken na zijn eerste Pfizer. Ligt met zware longontsteking in het ziekenhuis.
Persoon 2 positief, maar niet al te ziek. 3 weken na zijn eerste Pfizer.
Persoon 3, heeft serieuze hoofdpijn, koorts enz... ook 3 weken na haar Pfizer.

Ik zit in nu quarantaine omdat ik bij persoon 1 geweest ben om hem te helpen. Zonder dat we toen wisten dat hij positief was. Ik heb half maart mijn eerste AstraZeneca gekregen.
Ja blijkt dat je 4 weken na de eerste Pfizer maar voor 50% beschermd bent, en dat 10 dagen na tweede pfizer bescherming rond de 90° zou draaien. Allemaal theorie natuurlijk en veronderstellingen. En bij Astra Zenica moet je momenteel ongeveer 2 /1/2 maand wachten op je tweede en dus ook op 90 % bescherming 10 dagen na tweede vaccinatie. idd niet zo best dat je in quarantaine moet, en maar bang afwachten

Gebruikersavatar
nijntje64
Gevorderde
Berichten: 1641
Lid geworden op: za 07 mar 2015, 14:29
Wedstrijden dit jaar: 15 (#109)

Re: Wat maakte je blij vandaag?

Bericht door nijntje64 »

Hier net een oproep gekregen om morgen mijn eerste vaccin te laten zetten (reservelijst Antwerpen), toch een eerste stap naar meer veiligheid :-)

Gebruikersavatar
Miss Jones
Moderator
Berichten: 3037
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 11:17

Re: Wat maakte je blij vandaag?

Bericht door Miss Jones »

Vandaag geen kinderen in huis tot zeker vanavond
Wel het is mss niet zo mooi om te zeggen,
maar op dit moment is het fijn de rust in huis
Als je troebel water met rust laat,
wordt het vanzelf helder.

Gebruikersavatar
Sam
Gevorderde
Berichten: 1878
Lid geworden op: vr 09 okt 2015, 08:34
Wedstrijden dit jaar: 8 (#163)

Re: Wat maakte je blij vandaag?

Bericht door Sam »

Miss Jones schreef: zo 09 mei 2021, 16:20 Vandaag geen kinderen in huis tot zeker vanavond
Wel het is mss niet zo mooi om te zeggen,
maar op dit moment is het fijn de rust in huis
Het beste van twee werelden. Koesteren wanneer ze er zijn, en evenzeer wanneer ze er niet zijn :-)

Gebruikersavatar
Sam
Gevorderde
Berichten: 1878
Lid geworden op: vr 09 okt 2015, 08:34
Wedstrijden dit jaar: 8 (#163)

Re: Wat maakte je blij vandaag?

Bericht door Sam »

Dat de Willy nagels met koppen slaat. Guitige kinderen hier in de buurt, heerlijk die deugenietglimlachjes :-D

Willy Sommers, hé.

MDB
Gevorderde
Berichten: 3458
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 17:28
Wedstrijden dit jaar: 35 (#35)

Re: Wat maakte je blij vandaag?

Bericht door MDB »

Thuis zijn en toch het gevoel hebben dat je op vakantie bent :-D :-D :-D

Gebruikersavatar
Sam
Gevorderde
Berichten: 1878
Lid geworden op: vr 09 okt 2015, 08:34
Wedstrijden dit jaar: 8 (#163)

Re: Wat maakte je blij vandaag?

Bericht door Sam »

MDB schreef: di 01 jun 2021, 09:27 Thuis zijn en toch het gevoel hebben dat je op vakantie bent :-D :-D :-D
Godfried Bomans ten top.

Gebruikersavatar
Miss Jones
Moderator
Berichten: 3037
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 11:17

Re: Wat maakte je blij vandaag?

Bericht door Miss Jones »

Wij zijn echte genieters van sport op tv, nu deze zomer is een echte sportzomer, dus hebben wij onze living helemaal veranderd en aangepast, zodat we snachts ook kunnen kijken naar wat we niet willen missen. Ik vind het er zelfs leuk uitzien :-)
Als je troebel water met rust laat,
wordt het vanzelf helder.

Plaats reactie