Wat is je ergernis op dit moment?

Hier kun je praten over alles, maar hou het vriendelijk.

Moderator: Miss Jones

Plaats reactie
Gebruikersavatar
dorhe
Kenner
Berichten: 1244
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 13:42
Locatie: Kempen
Wedstrijden dit jaar: 0 :(

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door dorhe »

Daarstraks een nieuwe wedstrijd gepost.
Er waren VIJF vragen te beantwoorden.
Dus ik laat die mooi open voor andere Schifters.

Achteraf zie ik dan dat die vragen door 2 mensen opgelost zijn.
Telkens als apart antwoord.
Maar per wedstrijd telt hun antwoord toch maar als 1 punt voor de quota hé? (of ze nu 1 antwoord of 3 antwoorden in diezelfde wedstrijd posten, dat blijft in quota toch hetzelfde hé?!)

Ik vind dat een beetje jammer.. Dat je andere Schifters die antwoorden gunt en dat er dan 2 zijn die vinden dat ze met alles moeten gaan lopen... :-|
You're never fully dressed without a smile!

Gebruikersavatar
Sam
Gevorderde
Berichten: 1878
Lid geworden op: vr 09 okt 2015, 08:34
Wedstrijden dit jaar: 8 (#164)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Sam »

dorhe schreef: wo 11 sep 2019, 19:42 Daarstraks een nieuwe wedstrijd gepost.
Er waren VIJF vragen te beantwoorden.
Dus ik laat die mooi open voor andere Schifters.

Achteraf zie ik dan dat die vragen door 2 mensen opgelost zijn.
Telkens als apart antwoord.
Maar per wedstrijd telt hun antwoord toch maar als 1 punt voor de quota hé? (of ze nu 1 antwoord of 3 antwoorden in diezelfde wedstrijd posten, dat blijft in quota toch hetzelfde hé?!)

Ik vind dat een beetje jammer.. Dat je andere Schifters die antwoorden gunt en dat er dan 2 zijn die vinden dat ze met alles moeten gaan lopen... :-|
't Is een (m.i. soms onnodig) moeilijke evenwichtsoefening geworden waarbij je nooit voor iedereen goed doet.
1) Los je de vragen van een zelf geposte wedstrijd zelf op, krijg je op je dak omdat je anderen het behalen van hun quota niet zou gunnen.
2) Wie wil deelnemen terwijl de vragen nog onbeantwoord zijn moet telkens zelf op zoek gaan naar de antwoorden. Hebben ze geen punten meer nodig voor hun quota, wordt weer verwacht dat ze de antwoorden niet plaatsen.
3) In gevallen 1 en 2 kan het plaatsen van de antwoorden m.i. gerust als een waardevolle bijdrage gezien worden omdat het anderen tijd bespaart, los van de hetze rond quota. Ze gunnen anderen tijd. Het kan uiteindelijk nog voorvallen dat antwoorden niet eens gepost worden omdat men niet meer durft.
4) Eens de meesten hun quota behaald hebben valt het posten van antwoorden quasi stil. Dan is het ook weer niet goed.

assani

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door assani »

Miss Jones schreef: di 10 sep 2019, 14:10 In elke buurt is er wel ene...
de roddelgazet :roll: :roll: :roll:
Awel ik heb het die persoon eens goe gezegd se!
Dat de mensen eerst eens voor hun eigen deur vegen ipv over anderen te roddelen. Goed van je! x

Gebruikersavatar
Craz
Gevorderde
Berichten: 2100
Lid geworden op: ma 23 feb 2015, 08:24
Wedstrijden dit jaar: 0 :(

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Craz »

Sam schreef: wo 11 sep 2019, 21:03 3) In gevallen 1 en 2 kan het plaatsen van de antwoorden m.i. gerust als een waardevolle bijdrage gezien worden omdat het anderen tijd bespaart, los van de hetze rond quota. Ze gunnen anderen tijd. Het kan uiteindelijk nog voorvallen dat antwoorden niet eens gepost worden omdat men niet meer durft.
4) Eens de meesten hun quota behaald hebben valt het posten van antwoorden quasi stil. Dan is het ook weer niet goed.
:bow: :bow: :bow: :bow:
Zo denk ik er ook over. Genoeg punten te rapen, nergens voor nodig om alles in stapjes van 1 te gaan posten.

Niet iedereen is hier bezig met toegang tot een lijst :roll: :roll: Sommigen willen gewoon een nuttige bijdrage leveren en zitten niet te wachten op "Meester! Meester! Hij/zij heeft meer dan 1 antwoord gepost!!" reacties.
I turned my phone on “AIRPLANE MODE” and threw it into the air. Worst transformer ever.

Gebruikersavatar
guigou
Expert
Berichten: 6345
Lid geworden op: do 26 feb 2015, 21:30
Locatie: Geluwe
Wedstrijden dit jaar: 6 (#169)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door guigou »

sommige mensen :-(

Ik ben enkele jaren voor meer dan 66% invalide verklaart (ben 4 rugwervels vastgezet, heb arthrose en rheuma).
Al een tijdje spookte het door mijn hoofd dat ik me niet meer nuttig voelde en de muren op mij afkwamen. Ik heb een aanvraag gedaan aan de adviseur om te mogen werken en heb een toestemming gekregen van 18u per week.
Sinds juni werk ik dan ook weer enkele halve dagen per week. Het bevalt me enorm, kom terug onder de mensen, voel me nuttig en heb een werkgever die rekening houdt met mijn gezondheidsproblemen :thumb: (dit valt onder de topic 'dit maakte me blij' :lol: )
Ook al zie ik wel af en ben ik doodop als ik thuis kom na een paar uren gewerkt te hebben , maar moeilijk gaat ook.

Maar wat me enorm stoort is de reactie van sommige mensen !
Ah ja , terug gaan werken ? allé waarom zou je dat doen ? je 'trekt' van de ziekenbond, ik zou niet meer werken hoor moest ik van jou zijn :roll: .
Of anderen die 'jaloers' zijn omdat ik een invaliditeitsuitkering krijg :shock: ik zou dit ook willen :shock: (maar mijn chronische pijnen sinds meer dan 30 jaar (ben er nu 45) willen ze niet denk ik)
Weer maar eens een vb van hoe egoistisch en jaloers het er aan toe gaat in de wereld.

Ze mogen er daar in Brussel echt ne keer werk van maken om de kuis te houden in de groep mensen die 'aan de ziekenkas' zitten. Want jammergenoeg zijn er héél wat die er veel te veel van profiteren en dit ten koste van anderen.
Ik word liever gehaat voor mijn eerlijkheid, dan geliefd door leugens.

Gebruikersavatar
Sam
Gevorderde
Berichten: 1878
Lid geworden op: vr 09 okt 2015, 08:34
Wedstrijden dit jaar: 8 (#164)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Sam »

guigou schreef: zo 15 sep 2019, 12:11 sommige mensen :-(

Ik ben enkele jaren voor meer dan 66% invalide verklaart (ben 4 rugwervels vastgezet, heb arthrose en rheuma).
Al een tijdje spookte het door mijn hoofd dat ik me niet meer nuttig voelde en de muren op mij afkwamen. Ik heb een aanvraag gedaan aan de adviseur om te mogen werken en heb een toestemming gekregen van 18u per week.
Sinds juni werk ik dan ook weer enkele halve dagen per week. Het bevalt me enorm, kom terug onder de mensen, voel me nuttig en heb een werkgever die rekening houdt met mijn gezondheidsproblemen :thumb: (dit valt onder de topic 'dit maakte me blij' :lol: )
Ook al zie ik wel af en ben ik doodop als ik thuis kom na een paar uren gewerkt te hebben , maar moeilijk gaat ook.
:thumb:
guigou schreef: zo 15 sep 2019, 12:11Maar wat me enorm stoort is de reactie van sommige mensen !
Ah ja , terug gaan werken ? allé waarom zou je dat doen ? je 'trekt' van de ziekenbond, ik zou niet meer werken hoor moest ik van jou zijn :roll: .
Of anderen die 'jaloers' zijn omdat ik een invaliditeitsuitkering krijg :shock: ik zou dit ook willen :shock: (maar mijn chronische pijnen sinds meer dan 30 jaar (ben er nu 45) willen ze niet denk ik)
Weer maar eens een vb van hoe egoistisch en jaloers het er aan toe gaat in de wereld.

Ze mogen er daar in Brussel echt ne keer werk van maken om de kuis te houden in de groep mensen die 'aan de ziekenkas' zitten. Want jammergenoeg zijn er héél wat die er veel te veel van profiteren en dit ten koste van anderen.
Tja, je huidige job lijkt je te bevallen. Dat bijvoorbeeld iemand die met tegenzin gaat werken dan liever niet zou werken is best normaal. 't Gaat 'm dan niet zozeer over het willen van een ziekte- of invaliditeitsuitkering, maar veeleer niet meer naar het/dat werk te moeten gaan. Niet te hard in opjagen. En jaloers zijn op zich is niet per se negatief, da's gewoon iets ook willen. Afgunst, da's het venijn.
Laatst gewijzigd door Sam op ma 16 sep 2019, 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
guigou
Expert
Berichten: 6345
Lid geworden op: do 26 feb 2015, 21:30
Locatie: Geluwe
Wedstrijden dit jaar: 6 (#169)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door guigou »

Sam schreef: zo 15 sep 2019, 13:52

Tja, je huidige job lijkt je te bevallen. Dat bijvoorbeeld iemand die met tegenzin gaat werken dan liever niet zou werken is best normaal. 't Gaat 'm dan niet zozeer over het willen van een ziekte- of invaliditeitsuitkering, maar veeleer niet naar meer naar het/dat werk te moeten gaan. Niet te hard in opjagen. En jaloers zijn op zich is niet per se negatief, da's gewoon iets ook willen. Afgunst, da's het venijn.
het gaat hem echt wel over het feit van een uitkering hoor ;-)
Ik word liever gehaat voor mijn eerlijkheid, dan geliefd door leugens.

Gebruikersavatar
Sam
Gevorderde
Berichten: 1878
Lid geworden op: vr 09 okt 2015, 08:34
Wedstrijden dit jaar: 8 (#164)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Sam »

guigou schreef: ma 16 sep 2019, 07:47
Sam schreef: zo 15 sep 2019, 13:52

Tja, je huidige job lijkt je te bevallen. Dat bijvoorbeeld iemand die met tegenzin gaat werken dan liever niet zou werken is best normaal. 't Gaat 'm dan niet zozeer over het willen van een ziekte- of invaliditeitsuitkering, maar veeleer niet naar meer naar het/dat werk te moeten gaan. Niet te hard in opjagen. En jaloers zijn op zich is niet per se negatief, da's gewoon iets ook willen. Afgunst, da's het venijn.
het gaat hem echt wel over het feit van een uitkering hoor ;-)
Leven van de hemelse dauw is dan ook moeilijk.

Gebruikersavatar
Miss Jones
Moderator
Berichten: 3039
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 11:17

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Miss Jones »

Zo veel te doen thuis, en geen goesting hebben :oops: :oops: :oops:
Als je troebel water met rust laat,
wordt het vanzelf helder.

Gebruikersavatar
Miss Jones
Moderator
Berichten: 3039
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 11:17

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Miss Jones »

En mijne facteur die in conge is aaaargh
Als je troebel water met rust laat,
wordt het vanzelf helder.

Plaats reactie