Wat is je ergernis op dit moment?

Hier kun je praten over alles, maar hou het vriendelijk.

Moderator: Miss Jones

Gebruikersavatar
Miss Jones
Moderator
Berichten: 3037
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 11:17

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Miss Jones »

je krijgt rust voorgeschreven, dus je doet dat.
door de verplichte rust krijg ik meer last van mijn zenuw en spierpijnen.
Dus ik beweeg voor de pijn te minderen.....
Door het bewegen heb ik net meer last van de eerste kwaal....
Een eindeloze cirkel die mijne nikkel uithangt!
Als je troebel water met rust laat,
wordt het vanzelf helder.

Gebruikersavatar
Sam
Gevorderde
Berichten: 1878
Lid geworden op: vr 09 okt 2015, 08:34
Wedstrijden dit jaar: 8 (#164)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Sam »

Miss Jones schreef: ma 23 nov 2020, 10:21 je krijgt rust voorgeschreven, dus je doet dat.
door de verplichte rust krijg ik meer last van mijn zenuw en spierpijnen.
Dus ik beweeg voor de pijn te minderen.....
Door het bewegen heb ik net meer last van de eerste kwaal....
Een eindeloze cirkel die mijne nikkel uithangt!
Misschien kan er bij de volgende update hier een knuffelsmiley toegevoegd worden :-|

letter
Gevorderde
Berichten: 2483
Lid geworden op: zo 19 apr 2015, 13:07
Wedstrijden dit jaar: 86 (#11)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door letter »

DE LOZE BELOFTES VAN bpost en zijn verantwoordelijke groene minister Petra De Sutter . Gisteren een mailtje ontvangen van bpost dat ik mijn pakje mag afhalen in een afhaalpunt. Mijn verontwaardiging was groot toen ik zag dat dit ons postkantoor was in een klein dorp in W-Vl. 😕 1. D.w.z. dat men vanuit de ivoren toren in BXL kan bepalen of ons postkantoor het pakje al dan niet kan bezorgen. 🤨 2. Volgens de grote woorden van onze minister (na onderhandeling)
zal het pakje na 5 dagen op het ophaalpunt toch geleverd worden op adres. Wat lees ik op de mail: Uw pakje wordt automatisch na 14 dagen teruggestuurd aan afzender bij het niet ophalen!!!! 😠 3. Wat zijn die eigenlijk allemaal bezig. Jaarlijks de tarieven opslaan ( nu al één van de duurste van de EU), stoefen met hun service en zich dan niet aan de voorwaarden houden. Schandalig! 😡 Ik heb een heel goeie postbode 👍, maar de organisatie erachter 👎 laat toch wel flink de wensen over.

Gebruikersavatar
bloemeke
Moderator
Berichten: 17225
Lid geworden op: za 28 feb 2015, 12:27
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door bloemeke »

Mijn dochter moest twee weken geleden ook al een bestelling van decathlon gaan afhalen in het postkantoor en dat was voor die aankondiging in het nieuws. Ik veronderstel dat Bpost al een tijdje aan het testen is.

ik kreeg onlangs dit doorgestuurd :

Afbeelding

Gebruikersavatar
Craz
Gevorderde
Berichten: 2100
Lid geworden op: ma 23 feb 2015, 08:24
Wedstrijden dit jaar: 0 :(

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Craz »

letter schreef: wo 25 nov 2020, 07:28 DE LOZE BELOFTES VAN bpost en zijn verantwoordelijke groene minister Petra De Sutter . Gisteren een mailtje ontvangen van bpost dat ik mijn pakje mag afhalen in een afhaalpunt. Mijn verontwaardiging was groot toen ik zag dat dit ons postkantoor was in een klein dorp in W-Vl. 😕 1. D.w.z. dat men vanuit de ivoren toren in BXL kan bepalen of ons postkantoor het pakje al dan niet kan bezorgen. 🤨 2. Volgens de grote woorden van onze minister (na onderhandeling)
zal het pakje na 5 dagen op het ophaalpunt toch geleverd worden op adres. Wat lees ik op de mail: Uw pakje wordt automatisch na 14 dagen teruggestuurd aan afzender bij het niet ophalen!!!! 😠 3. Wat zijn die eigenlijk allemaal bezig. Jaarlijks de tarieven opslaan ( nu al één van de duurste van de EU), stoefen met hun service en zich dan niet aan de voorwaarden houden. Schandalig! 😡 Ik heb een heel goeie postbode 👍, maar de organisatie erachter 👎 laat toch wel flink de wensen over.
Je moet zelf aangeven dat je het pakje daar niet kan ophalen, en dan zou bpost het alsnog thuis leveren na 5 dagen.
Zo had ik het toch begrepen. Dat tekstje van 14 dagen is het standaard tekstje bij pakjes die afgehaald moeten worden (bv wanneer je niet thuis was bij thuislevering).

Los daarvan is bpost al jaren bezig met afbouw van dienstverlening. Eerst de priorpost die lang niet altijd op tijd geleverd werd. Dan briefpost die maar 2x per week wordt geleverd, want "we gaan volop inzetten op de pakjes, daar zit de toekomst" :roll: En nu proberen dat ook af te bouwen door pakjes te laten afhalen ipv leveren. En straks aankloppen bij de overheid omdat de markt wordt ingenomen door andere pakjesbedrijven die wel gewoon aan huis leveren.
I turned my phone on “AIRPLANE MODE” and threw it into the air. Worst transformer ever.

miekehill
Lid
Berichten: 460
Lid geworden op: za 22 okt 2016, 19:08
Wedstrijden dit jaar: 14 (#112)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door miekehill »

Mag ik even een positieve noot laten horen?

Ik ben héél blij met de mogelijkheid dat je kan afhalen in de post. Ik heb zelfs vorig jaar aangegeven dat de postbode niet meer moet bellen als er een pakje is en meteen een aankondiging mag in de bus steken dat er een pakket op mij ligt te wachten.
Moest ik kunnen, ik liet alles bezorgen met bpost.
Nee, ik werk niet bij de post of aanverwanten.
Maar de stoten die ik al voorhad met andere bezorgbedrijven grenzen aan het ongelooflijke. (bv. ze laten weten dat ze komen, halve dag vrij nemen omdat het iets belangrijks is, zelfs niet naar toilet durven gaan, en dan in de bus een briefje vinden met 'bestemmeling was niet thuis'... we komen opnieuw aanbieden op die dag) En de dingen die verdwenen zijn omdat ze gewoon gedeponeerd werden toen ik was gaan werken ook.

Dus even nuanceren... elke medaille heeft twee zijden :-)

Gebruikersavatar
Craz
Gevorderde
Berichten: 2100
Lid geworden op: ma 23 feb 2015, 08:24
Wedstrijden dit jaar: 0 :(

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Craz »

miekehill schreef: wo 25 nov 2020, 10:18 (bv. ze laten weten dat ze komen, halve dag vrij nemen omdat het iets belangrijks is, zelfs niet naar toilet durven gaan, en dan in de bus een briefje vinden met 'bestemmeling was niet thuis'... we komen opnieuw aanbieden op die dag)
Die verhalen maak ik ook vaak genoeg mee bij bpost.
Dat is ook niet zozeer bpost zelf, maar vooral de postbode die er geen zin in heeft, of die eerder op zijn ronde al veel tijd verloren heeft enz, en er zich dan gemakkelijk vanaf maakt.

Hier belanden zelfs aangetekende brieven gewoon in de brievenbus, zonder aanbellen, aftekenen of wat dan ook...
Andere postbode, andere ervaringen, maar wel zelfde bedrijf.

Koester die postbode van jou dan maar, een van de goeie die er blijkbaar toch nog zijn dan :)

Overigens kan je bij al die andere bedrijven die het bij jou niet goed doen ook vooraf al aangeven dat je het zal afhalen ergens, als je dat bij bpost ook op die manier doet. En dan is dat probleem ook ineens opgelost.
I turned my phone on “AIRPLANE MODE” and threw it into the air. Worst transformer ever.

Gebruikersavatar
Pioen
Gevorderde
Berichten: 1962
Lid geworden op: zo 31 mei 2015, 16:13
Wedstrijden dit jaar: 28 (#61)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Pioen »

Mail met excuses ontvangen van bpost. Pakje is bij hen zo zwaar beschadigd dat het niet meer geleverd kan worden. Ze sturen het zelf terug naar de leverancier. Helaas zijn intussen 3 van de 5 artikelen niet meer op voorraad. :-(
Denk je er aan om de antwoorden open te laten als je een wedstrijd post?

Gebruikersavatar
Sam
Gevorderde
Berichten: 1878
Lid geworden op: vr 09 okt 2015, 08:34
Wedstrijden dit jaar: 8 (#164)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Sam »

Met elke bezorgdienst is het van tijd wel wat, helaas.
---
Wat een ellendige, lange werkdag was dit weer. Morgen toch eens wat orde op zaken stellen en een dezer wat tijd recupereren. I.i.g. nog altijd beter dan 7/7 in dit kot in ziekteverlof.

Gebruikersavatar
Miss Jones
Moderator
Berichten: 3037
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 11:17

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Miss Jones »

Mensen die de kaka van hun hond niet opkuisen...
Bah bah bah.
Als je troebel water met rust laat,
wordt het vanzelf helder.

Plaats reactie