Wat is je ergernis op dit moment?

Hier kun je praten over alles, maar hou het vriendelijk.

Moderator: Miss Jones

Gebruikersavatar
boosterke
Gevorderde
Berichten: 1530
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 19:34
Wedstrijden dit jaar: 25 (#72)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door boosterke »

MDB schreef: zo 04 apr 2021, 11:29
soccie schreef: zo 04 apr 2021, 07:10
MDB schreef: za 03 apr 2021, 20:47
Craz schreef: za 03 apr 2021, 19:55
MDB schreef: za 03 apr 2021, 18:50
Een aan zee geen zon gezien.... :-(
Zal al dat volk leren dat per se in grote massa's met de trein naar zee moest omdat de rest van Belgie al te vol zat :)
Maar neen...er was geen volk, het was hier heel stil, veel te koud....
Dan heb je geen boodschappen gedaan? :D
De lange rijen niet gezien om grootwarenhuizen binnen te geraken?
Inderdaad, geen boodschappen gedaan gisteren maar het was op de dijk dat er veel minder volk was dan anders op een zonnige zaterdag.
Wel heel spijtig ook voor de zaken die nu aan raamverkoop mogen doen!
Zaterdag superdruk aan de kust. Zondag minder. Vandaag weer vollen bak. Velen die zich niet aan de regels houden. Winkel alleen. Niet met 10. Ben het hier al beu gezegd vandaag

Gebruikersavatar
Miss Jones
Moderator
Berichten: 3037
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 11:17

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Miss Jones »

Freedom.......
het lijkt zo ver weg.
Als je troebel water met rust laat,
wordt het vanzelf helder.

Gebruikersavatar
Sam
Gevorderde
Berichten: 1878
Lid geworden op: vr 09 okt 2015, 08:34
Wedstrijden dit jaar: 8 (#163)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Sam »

"Politieke correctheid". Dat zou verdomme gewoonweg hetzelfde moeten zijn als "correctheid".

Gebruikersavatar
Backdraft
Kenner
Berichten: 1337
Lid geworden op: zo 01 mar 2015, 13:41
Wedstrijden dit jaar: 34 (#37)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Backdraft »

Ben het gezever over Astra Zeneca nu wel beu. Mensen bang maken, terwijl het echt niet nodig is. We moeten gewoon asap van dat virus af!
"Alles is veel voor wie niet veel verwacht" (J.C. Bloem)

Gebruikersavatar
Sam
Gevorderde
Berichten: 1878
Lid geworden op: vr 09 okt 2015, 08:34
Wedstrijden dit jaar: 8 (#163)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Sam »

Backdraft schreef: do 08 apr 2021, 20:21 Ben het gezever over Astra Zeneca nu wel beu. Mensen bang maken, terwijl het echt niet nodig is. We moeten gewoon asap van dat virus af!
Schrik hebben kan terecht zijn. Zeg bijvoorbeeld maar eens tegen familie van een overledene dat het veilig is, dat bang zijn niet nodig is/was en dat de voordelen opwegen tegenover de nadelen. Het schort gewoonweg aan de communicatie. "Het is veilig, want de voordelen wegen op tegenover de nadelen"? Neen. De waarheid is genuanceerder: "Het is mogelijk niet veilig, maar op niveau van de bevolking kunnen de voordelen opwegen tegenover de nadelen". "Het is veilig, want er is nog geen verband bewezen door verder onderzoek"? Neen. "Of het veilig is, wordt nog onderzocht".

Gebruikersavatar
Craz
Gevorderde
Berichten: 2100
Lid geworden op: ma 23 feb 2015, 08:24
Wedstrijden dit jaar: 0 :(

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Craz »

Sam schreef: do 08 apr 2021, 21:25
Backdraft schreef: do 08 apr 2021, 20:21 Ben het gezever over Astra Zeneca nu wel beu. Mensen bang maken, terwijl het echt niet nodig is. We moeten gewoon asap van dat virus af!
Schrik hebben kan terecht zijn. Zeg bijvoorbeeld maar eens tegen familie van een overledene dat het veilig is, dat bang zijn niet nodig is/was en dat de voordelen opwegen tegenover de nadelen. Het schort gewoonweg aan de communicatie. "Het is veilig, want de voordelen wegen op tegenover de nadelen"? Neen. De waarheid is genuanceerder: "Het is mogelijk niet veilig, maar op niveau van de bevolking kunnen de voordelen opwegen tegenover de nadelen". "Het is veilig, want er is nog geen verband bewezen door verder onderzoek"? Neen. "Of het veilig is, wordt nog onderzocht".
Akkoord.

Stellen dat we niet mogen zeveren over een vaccin dat mogelijk een bepaald (ernstig) risico inhoudt, omdat we asap van een virus af moeten is ook gewoon heel kortzichtig. Als ze mij morgen zeggen dat ik een spuitje kan krijgen, maar dat er misschien wel complicaties aan vasthangen waardoor ik er volgende week niet meer ben, dan denk ik wel degelijk 2x na of ik dat risico wel wil nemen. Wat niet wil zeggen dat ik geen voorstander van vaccinatie ben. Zolang er geen grondig onderzoek gebeurt, kan je niet zeggen dat het veilig is, en dat het allemaal zever en bangmakerij is. Dat landen her en der dat vaccin tijdelijk aan de kant schuiven geeft wel degelijk aan dat er twijfel over bestaat, en als je een geslaagde vaccinatiecampagne wil voeren, dan zorg je dat elke twijfel weggenomen wordt, dus door grondig te onderzoeken. Maar blijkbaar is alles geoorloofd om toch maar weer snel onze pleziertjes te kunnen doen. Je krijgt soms toch wel de indruk dat ze bepaalde bevolkingsgroepen als proefkonijnen gebruiken, want economisch gezien toch minder interessant...
I turned my phone on “AIRPLANE MODE” and threw it into the air. Worst transformer ever.

Gebruikersavatar
Sam
Gevorderde
Berichten: 1878
Lid geworden op: vr 09 okt 2015, 08:34
Wedstrijden dit jaar: 8 (#163)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Sam »

Craz schreef: do 08 apr 2021, 23:36
Sam schreef: do 08 apr 2021, 21:25
Backdraft schreef: do 08 apr 2021, 20:21 Ben het gezever over Astra Zeneca nu wel beu. Mensen bang maken, terwijl het echt niet nodig is. We moeten gewoon asap van dat virus af!
Schrik hebben kan terecht zijn. Zeg bijvoorbeeld maar eens tegen familie van een overledene dat het veilig is, dat bang zijn niet nodig is/was en dat de voordelen opwegen tegenover de nadelen. Het schort gewoonweg aan de communicatie. "Het is veilig, want de voordelen wegen op tegenover de nadelen"? Neen. De waarheid is genuanceerder: "Het is mogelijk niet veilig, maar op niveau van de bevolking kunnen de voordelen opwegen tegenover de nadelen". "Het is veilig, want er is nog geen verband bewezen door verder onderzoek"? Neen. "Of het veilig is, wordt nog onderzocht".
Akkoord.

Stellen dat we niet mogen zeveren over een vaccin dat mogelijk een bepaald (ernstig) risico inhoudt, omdat we asap van een virus af moeten is ook gewoon heel kortzichtig. Als ze mij morgen zeggen dat ik een spuitje kan krijgen, maar dat er misschien wel complicaties aan vasthangen waardoor ik er volgende week niet meer ben, dan denk ik wel degelijk 2x na of ik dat risico wel wil nemen. Wat niet wil zeggen dat ik geen voorstander van vaccinatie ben. Zolang er geen grondig onderzoek gebeurt, kan je niet zeggen dat het veilig is, en dat het allemaal zever en bangmakerij is. Dat landen her en der dat vaccin tijdelijk aan de kant schuiven geeft wel degelijk aan dat er twijfel over bestaat, en als je een geslaagde vaccinatiecampagne wil voeren, dan zorg je dat elke twijfel weggenomen wordt, dus door grondig te onderzoeken. Maar blijkbaar is alles geoorloofd om toch maar weer snel onze pleziertjes te kunnen doen. Je krijgt soms toch wel de indruk dat ze bepaalde bevolkingsgroepen als proefkonijnen gebruiken, want economisch gezien toch minder interessant...
Voilà. Tot voor kort werd men nog gehoond als m'n zulk vaccin weigerde, en was het dat vaccin nemen of geen vaccin krijgen. Nu krijgt men de keuze en zou acceptatie van het vaccin mogelijk gepaard gaan met het moeten ondertekenen van een akkoordverklaring. Ethisch laakbaar is het.

En van dat virus geraken we mogelijk niet eens af, net zoals bij de griep. Om van immuunontsnapping (door vaccinatie) verder nog te zwijgen.

miekehill
Lid
Berichten: 458
Lid geworden op: za 22 okt 2016, 19:08
Wedstrijden dit jaar: 14 (#110)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door miekehill »

Backdraft schreef: do 08 apr 2021, 20:21 Ben het gezever over Astra Zeneca nu wel beu. Mensen bang maken, terwijl het echt niet nodig is. We moeten gewoon asap van dat virus af!
Akkoord, we moeten - zo mogelijk - van dat virus af.
Maar onze familie kent in vrouwelijke lijn al generaties van hersenbloedingen én -tromboses. Zowel mijn overgrootmoeder, grootmoeder als tante kregen een zware beroerte toen ze begin zestig waren. Met jaren van miserie (verlamming, niet meer kunnen praten, epileptische toevallen) tot ze uiteindelijk toch gingen.
Dan begrijp je hopelijk waarom ik als prille zestiger niet sta te springen voor een vaccin. Ik blijf zoveel mogelijk thuis en afgezonderd en ga geen problemen zoeken!

Gebruikersavatar
Miss Jones
Moderator
Berichten: 3037
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 11:17

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Miss Jones »

De verveling thuis....
Als je troebel water met rust laat,
wordt het vanzelf helder.

Gebruikersavatar
bloemeke
Moderator
Berichten: 17211
Lid geworden op: za 28 feb 2015, 12:27
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door bloemeke »

HERLEES JULLIE WEDSTRIJDPOST
EINDDATUM .....
AFHALEN ....
DATUM EVENT ........


Jullie gaan het zover schoppen dat we niks meer gaan aanpassen maar gewoon verwijderen
Misschien leren sommige onder jullie dan LEZEN ???? !!!

Plaats reactie