Wat is je ergernis op dit moment?

Hier kun je praten over alles, maar hou het vriendelijk.

Moderator: Miss Jones

Gebruikersavatar
dorhe
Kenner
Berichten: 1244
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 13:42
Locatie: Kempen
Wedstrijden dit jaar: 0 :(

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door dorhe »

Inef schreef: vr 19 mar 2021, 20:59
dorhe schreef: vr 19 mar 2021, 19:44 Ondertussen ben ik zo kwaad/teleurgesteld in "het systeem", dat ik het hier even kwijt moet.
ik begrijp je volledig. ik doe de voor en na schoolse opvang, en ondersteuning in kleuterklassen. mijn job doe ik met veel liefde. maar ik ben ook gefrustreerd, door het systeem. ik veeg kei veel snotneusje, zit constant tussen hoestende kindjes. ik kan geen afstand houden. gaat gewoon niet met kleuters. de besmettingen nemen toe op scholen, maar we krijgen geen voorkeur. bij ons is nog geen enkele leerkracht gevaccineerd bij mijn weten. en zou echt wel een plus zijn.
Daar zou ik me ook enorm aan storen.
Blijkbaar werken alle vaccinatiecentra op hun manier, en ik weet dus ondertussen dat ze bij die van ons de zorg (zéér terecht), maar dus ook de leerkrachten / personen die een functie hebben in kinderopvang voorrang geven. (ook terecht hé!)
Het secretariaat van de school waar onze kinderen gaan, heeft gisteren naar dat vaccinatiecentrum gebeld en alle kleuterjuffen zijn vandaag hun vaccin mogen gaan halen. Die werden er gewoon tussen genomen, tussen de reeds vastgelegde oudere mensen. Hoe het met de leerkrachten lagere school zit, weet ik niet.
Ik raad je dus aan om je verantwoordelijke even naar het vaccinatiecentrum te laten bellen waar jij uiteindelijk moet gaan. Mogelijk nemen ze jou en collega's er zo ook mee tussen. Of krijg je voorrang op eventuele reservelijsten..
Wie niet waagt.. We moeten voor onszelf opkomen! ;-)
You're never fully dressed without a smile!

Gebruikersavatar
dorhe
Kenner
Berichten: 1244
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 13:42
Locatie: Kempen
Wedstrijden dit jaar: 0 :(

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door dorhe »

bloemeke schreef: vr 19 mar 2021, 21:19 Ik begrijp je frustaties maar die zijn er overal

Mijn dochter is kleuterjuf in een "gekleurde" school
Voor de leerkrachten geen vaccins, geen sneltesten, altijd aanwezig zijn, opvang verzorgen, ...
Ze hebben welgeteld 1 mondmaskertje gekregen van hun directie

Half januari kwam er een oudere broer uit het vierde leerjaar zijn broertje ophalen in de tweede kleuterklas met de melding : Ik moet mijn broertje komen halen, want mijn mama en papa zitten in quarantaine, ze zijn positief getest, maar we hebben niet gezegd aan de school omdat we anders ook thuis moeten blijven.
Ze waren tijdens de kerstvakantie naar Polen hun familie gaan bezoeken
De directie heeft dan wel het CLB ingeschakeld, en de twee kinderen moesten dan thuis blijven van het CLB

Gewoon maar om te zeggen dat (zorg)juffen ook heel veel risico lopen
En ja, ik heb ook gebeld om te vragen om haar te contacteren in geval er vaccins op overschot zijn, en als antwoord gekregen dat zij de officiële reservelijsten volgen

Maar dan lees je wel in de krant dat Marc Coucke al gevaccineerd is omdat hij een apothekersdiploma heeft .....
En dat is een risicogroep
Hoe lang is het geleden dat hij achter een apothekersbalie heeft gestaan ?
Ja, het is schandalig. Mensen die persé vinden dat ze op reis moeten gaan, om nadien alle regels aan hun laars te lappen..
Dat toont nog maar eens het egoïsme van de mensen..
En ik weet het hoor, dat juffen ook veel risico nemen, daarom dat ik ook zei dat ik daar mega respect voor heb, en het hen zeker gun! Het "probleem" is dan gewoon dat anderen daar van mee profiteren.
Zoals de Marc Coucke, die in dit geval dan weer apotheker speelt..

En zo werkt elk vaccinatiecentrum toch weer anders.. Bij ons beweren ze dat ze geen reservelijsten hebben.
Maar als je dus belt op een moment dat er vaccins over zijn, en je zegt dat je in het onderwijs staat, kan je wel vrolijk een paar uurtjes later uwe prik gaan halen..
Ik spreek me dus enkel uit over hoe het hier in mijn gemeente werkt.. Maar ik word er een beetje moedeloos van.
Zo erg zelfs dat ik het bij de meeste van onze klanten niet meer kan opbrengen om nog oprecht vriendelijk te zijn.
Bij de meesten heb ik het idee van: door u kan ik op mijne zondagnamiddag wéér int bos gaan wandelen, of in mijn kot blijven zitten!
Erg hé.
Want ik ga er, mss goedgelovig?, nog steeds van uit dat de meeste mensen wel goed bezig zijn. Alleen ligt het er bij de rest TE vingerdik op, waardoor die alles in een negatief beeld trekken, en het voor de rest zwaar verpesten..
You're never fully dressed without a smile!

Gebruikersavatar
grietje
Moderator
Berichten: 7956
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 18:00

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door grietje »

dorhe schreef: vr 19 mar 2021, 19:44 Ondertussen ben ik zo kwaad/teleurgesteld in "het systeem", dat ik het hier even kwijt moet.
Ik begrijp heel goed uw frustratie. Ik kreeg gisteren mijn eerste AstraZeneca vaccin. Van de 20 personen die achteraf zaten te wachten tot ze mochten vertrekken. Was er welgeteld 1 pers die 85 plusser was. Natuurlijk wat al de jongere laat ons zeggen tussen 20 en 65 jaar doen van job weet ik niet. 1 pers had ambulancier kleren aan. Maar de rest... Eigenlijk ook schandalig dat zo iemand pas nu maar zijn vaccin kreeg. Maar het viel me enorm op dat er niet meer (hoog) bejaarden tussen zaten.

Een vriendin van ons, 61 jaar. Werkte vroeger als gezinshulp. Maar ze is al 1 jaar op pensioen. Ze belde toen ze haar uitnodiging kreeg, dat ze haar vaccin wilde doorgeven aan mensen die nog aan het werk waren. Dat kon blijkbaar absoluut niet. Dus is ze dan toch maar zelf geweest.
En zoals den Marc Coucke. Idem hé....

Gebruikersavatar
nijntje64
Gevorderde
Berichten: 1641
Lid geworden op: za 07 mar 2015, 14:29
Wedstrijden dit jaar: 15 (#109)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door nijntje64 »

Ik geraak niet meer op facebook... plotseling!

Ik krijg de melding dat mijn firewall de connectie tegen houdt, maar hier is niets aan gewijzigd of zo en ik vind geen enkele manier om toch op de website te geraken. :-?

soccie
Kenner
Berichten: 709
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 19:33
Wedstrijden dit jaar: 11 (#138)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door soccie »

grietje schreef: za 20 mar 2021, 11:28
dorhe schreef: vr 19 mar 2021, 19:44 Ondertussen ben ik zo kwaad/teleurgesteld in "het systeem", dat ik het hier even kwijt moet.
Ik begrijp heel goed uw frustratie. Ik kreeg gisteren mijn eerste AstraZeneca vaccin. Van de 20 personen die achteraf zaten te wachten tot ze mochten vertrekken. Was er welgeteld 1 pers die 85 plusser was. Natuurlijk wat al de jongere laat ons zeggen tussen 20 en 65 jaar doen van job weet ik niet. 1 pers had ambulancier kleren aan. Maar de rest... Eigenlijk ook schandalig dat zo iemand pas nu maar zijn vaccin kreeg. Maar het viel me enorm op dat er niet meer (hoog) bejaarden tussen zaten.

Een vriendin van ons, 61 jaar. Werkte vroeger als gezinshulp. Maar ze is al 1 jaar op pensioen. Ze belde toen ze haar uitnodiging kreeg, dat ze haar vaccin wilde doorgeven aan mensen die nog aan het werk waren. Dat kon blijkbaar absoluut niet. Dus is ze dan toch maar zelf geweest.
En zoals den Marc Coucke. Idem hé....
Grietje, stond jij dan ook de reservelijst?

Gebruikersavatar
grietje
Moderator
Berichten: 7956
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 18:00

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door grietje »

soccie schreef: za 20 mar 2021, 18:17
grietje schreef: za 20 mar 2021, 11:28
dorhe schreef: vr 19 mar 2021, 19:44 Ondertussen ben ik zo kwaad/teleurgesteld in "het systeem", dat ik het hier even kwijt moet.
Ik begrijp heel goed uw frustratie. Ik kreeg gisteren mijn eerste AstraZeneca vaccin. Van de 20 personen die achteraf zaten te wachten tot ze mochten vertrekken. Was er welgeteld 1 pers die 85 plusser was. Natuurlijk wat al de jongere laat ons zeggen tussen 20 en 65 jaar doen van job weet ik niet. 1 pers had ambulancier kleren aan. Maar de rest... Eigenlijk ook schandalig dat zo iemand pas nu maar zijn vaccin kreeg. Maar het viel me enorm op dat er niet meer (hoog) bejaarden tussen zaten.

Een vriendin van ons, 61 jaar. Werkte vroeger als gezinshulp. Maar ze is al 1 jaar op pensioen. Ze belde toen ze haar uitnodiging kreeg, dat ze haar vaccin wilde doorgeven aan mensen die nog aan het werk waren. Dat kon blijkbaar absoluut niet. Dus is ze dan toch maar zelf geweest.
En zoals den Marc Coucke. Idem hé....
Grietje, stond jij dan ook de reservelijst?
Neen, het is door een andere reden dat ik nu mocht/moest gaan.

letter
Gevorderde
Berichten: 2479
Lid geworden op: zo 19 apr 2015, 13:07
Wedstrijden dit jaar: 82 (#11)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door letter »

Dat je op Messenger van facebook een foto of iets anders niet meer kan vergroten om beter te kunnen zien of lezen .

Gebruikersavatar
grietje
Moderator
Berichten: 7956
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 18:00

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door grietje »

letter schreef: zo 21 mar 2021, 13:52 Dat je op Messenger van facebook een foto of iets anders niet meer kan vergroten om beter te kunnen zien of lezen .

Op tablet lukt dat hier toch nog steeds

letter
Gevorderde
Berichten: 2479
Lid geworden op: zo 19 apr 2015, 13:07
Wedstrijden dit jaar: 82 (#11)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door letter »

grietje schreef: zo 21 mar 2021, 19:59
letter schreef: zo 21 mar 2021, 13:52 Dat je op Messenger van facebook een foto of iets anders niet meer kan vergroten om beter te kunnen zien of lezen .

Op tablet lukt dat hier toch nog steeds
Niet op mijn pc .

Gebruikersavatar
Benighted
Kenner
Berichten: 1202
Lid geworden op: vr 08 jun 2018, 18:27
Wedstrijden dit jaar: 44 (#23)
Contacteer:

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Benighted »

Gisteren nog eens gaan ploggen en na een tocht van 5 uur en net geen 10km 4,5 zakken van 60 liter bij elkaar geruimd, goed voor 21,5 kg zwerfvuil! Ook nog diverse meldingen gemaakt bij Stad Antwerpen voor zaken die te groot of te veel waren om mee te nemen: krabpaal van een kat die in een sloot lag, een volle vuilzak kledij (die je overigens gratis voor je deur kan zetten!), een bij elkaar gebonden matje (twee weken geleden op dezelfde plek ook al één uit de gracht gevist), tientallen glazen potjes en zelfs een dier dat in een steegje gedumpt werd in een afvalzak!

Op een stukje van 3 à 400 meter werd er één volle zak geruimd. Een route die twee weken geleden volledig spic & span was!

Niet mijn gewoonte om hier te klagen, maar hopelijk maak ik toch minstens één iemand warm om hetzelfde te doen. Het heeft niets dan voordelen: alles is gratis (inclusief opruimmateriaal), je komt buiten én je hebt voldoening van hetgeen je doet.
Op zoek naar een tof cadeautje zoals sleutelhangers of koffietassen mét foto, fluo-hesjes voor kinderen, draag- of strandtassen met een toffe bedrukking, ...
=> Bekijk onze facebook-pagina voor meer informatie.

Plaats reactie