Wat is je ergernis op dit moment?

Hier kun je praten over alles, maar hou het vriendelijk.

Moderator: Miss Jones

miekehill
Lid
Berichten: 463
Lid geworden op: za 22 okt 2016, 19:08
Wedstrijden dit jaar: 16 (#123)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door miekehill »

Waar haal je het gratis opruimmateriaal, Benighted?
Ik ben van de westkust.

Gebruikersavatar
Benighted
Kenner
Berichten: 1213
Lid geworden op: vr 08 jun 2018, 18:27
Wedstrijden dit jaar: 54 (#25)
Contacteer:

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Benighted »

miekehill schreef: di 23 mar 2021, 11:50 Waar haal je het gratis opruimmateriaal, Benighted?
Ik ben van de westkust.
Voor de Westkust weet ik het niet, maar je kan best eens bij je eigen gemeente horen voor materiaal om zwerfvuil te rapen. Meestal krijg je gratis afvalzakken (die enkel voor zwerfvuil zijn) ter beschikking, een grijper en soms nog wat extra materiaal.

Bekijk ook zeker facebook naar diverse groepjes ivm ploggen of het appje WePlog.
Op zoek naar een tof cadeautje zoals sleutelhangers of koffietassen mét foto, fluo-hesjes voor kinderen, draag- of strandtassen met een toffe bedrukking, ...
=> Bekijk onze facebook-pagina voor meer informatie.

Gebruikersavatar
bloemeke
Moderator
Berichten: 17332
Lid geworden op: za 28 feb 2015, 12:27
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door bloemeke »

miekehill schreef: di 23 mar 2021, 11:50 Waar haal je het gratis opruimmateriaal, Benighted?
Ik ben van de westkust.
misschien vind je hier meer info : https://mooimakers.be/

miekehill
Lid
Berichten: 463
Lid geworden op: za 22 okt 2016, 19:08
Wedstrijden dit jaar: 16 (#123)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door miekehill »

Bedankt, Benighted en Bloemeke! :bow:

Gebruikersavatar
Sam
Gevorderde
Berichten: 1882
Lid geworden op: vr 09 okt 2015, 08:34
Wedstrijden dit jaar: 11 (#156)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Sam »

Benighted schreef: di 23 mar 2021, 10:34 Gisteren nog eens gaan ploggen en na een tocht van 5 uur en net geen 10km 4,5 zakken van 60 liter bij elkaar geruimd, goed voor 21,5 kg zwerfvuil! Ook nog diverse meldingen gemaakt bij Stad Antwerpen voor zaken die te groot of te veel waren om mee te nemen: krabpaal van een kat die in een sloot lag, een volle vuilzak kledij (die je overigens gratis voor je deur kan zetten!), een bij elkaar gebonden matje (twee weken geleden op dezelfde plek ook al één uit de gracht gevist), tientallen glazen potjes en zelfs een dier dat in een steegje gedumpt werd in een afvalzak!

Op een stukje van 3 à 400 meter werd er één volle zak geruimd. Een route die twee weken geleden volledig spic & span was!

Niet mijn gewoonte om hier te klagen, maar hopelijk maak ik toch minstens één iemand warm om hetzelfde te doen. Het heeft niets dan voordelen: alles is gratis (inclusief opruimmateriaal), je komt buiten én je hebt voldoening van hetgeen je doet.
Na al die jaren dweilen met de kraan open is de voldoening hier ver zoek. Meer de indruk dat het de parasieten onder ons gemakkelijk gemaakt wordt door hun rommel op te ruimen en het grote publiek ziet het probleem daardoor ook des te minder (liggen).

Gebruikersavatar
Craz
Gevorderde
Berichten: 2100
Lid geworden op: ma 23 feb 2015, 08:24
Wedstrijden dit jaar: 0 :(

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Craz »

Bedankt aan de mensen met "gezond verstand", we zitten weer in lockdown en het uitzicht op café's, terrasjes, restaurants, concerten etc ligt opnieuw weer een stuk verder.
I turned my phone on “AIRPLANE MODE” and threw it into the air. Worst transformer ever.

Gebruikersavatar
Sam
Gevorderde
Berichten: 1882
Lid geworden op: vr 09 okt 2015, 08:34
Wedstrijden dit jaar: 11 (#156)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Sam »

Craz schreef: wo 24 mar 2021, 16:52 Bedankt aan de mensen met "gezond verstand", we zitten weer in lockdown en het uitzicht op café's, terrasjes, restaurants, concerten etc ligt opnieuw weer een stuk verder.
We zitten nog steeds in "lockdown". Semi-(semi?)-lockdown i.p.v. dat men eind vorig jaar daadkrachtig optrad met een degelijke, strenge lockdown. Nu is er met dat langdradig aanmodderen onnodig veel economische en sociale schade.

'k Zal ook maar (ijdel) hopen dat het achttal jongeren dat onlangs samenkwam met brommertjes en uitbundig knuffelde uit eenzelfde gezin/bubbel komt.

En gisterenavond op een pad getrapt. Dat vind 'k dan zo rottig, 't arm dier kroop nog wat zielig rond met een voorpootje tegen het hoofd en ik me maar afvragen of en hoe ik dat dier niet beter uit het lijden verloste.

Gebruikersavatar
dorhe
Kenner
Berichten: 1244
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 13:42
Locatie: Kempen
Wedstrijden dit jaar: 0 :(

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door dorhe »

Craz schreef: wo 24 mar 2021, 16:52 Bedankt aan de mensen met "gezond verstand", we zitten weer in lockdown en het uitzicht op café's, terrasjes, restaurants, concerten etc ligt opnieuw weer een stuk verder.
Ja, inderdaad "lockdown".
Dat ze dan ineens streng genoeg zijn en méér verbieden. Jeugdkampen mogen in de paasvakantie wel doorgaan, waar mega veel "bubbels" toch weer dagelijks gemengd worden. Jah, houd dan de school ook gewoon open he.
Ze moeten gewoon stoppen met al dat tegenstrijdig gedoe en het eens een maand fatsoenlijk aanpakken.
Nu kan en mag er nog steeds teveel!

Ocharme ook voor de winkels die "op afspraak" mogen openblijven. Dat is gewoon totaal niet werkbaar, maar voor de regering voldoende om te zeggen: jullie mogen van ons open blijven. Komt er geen volk? Dat is jammer. Maar vermits jullie open mogen zijn, hoeven wij geen vergoeding te voorzien.
Met al hun achterpoortjes en onnozel gedoe.

In november hoopte ik dat er tegen de paasvakantie al wat meer zou kunnen en mogen. Nu ben ik al bang dat we zelfs voor onze zomer moeten vrezen, als ze zo blijven aanmodderen!
You're never fully dressed without a smile!

miekehill
Lid
Berichten: 463
Lid geworden op: za 22 okt 2016, 19:08
Wedstrijden dit jaar: 16 (#123)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door miekehill »

Misschien een kleine ergernis en eigenlijk mijn eigen fout... de adblocker!
Zowel op mijn laptop, tablet als telefoon staat die uit.
Gisteren bij stom toeval ingelogd op de pc van mijn man en - raad eens? - natuurlijk stond zijn adblocker aan.
Gevolg: ik kan direct geen enkele wedstrijd meer zien.
En een dag eerder had ik, na lang zoeken, toch nog eens een 'gewone' wedstrijd bevonden die ik kon posten :oops:

En zeggen dat ik gisteren nog niet eens naar de wedstrijden proberen kijken had voor ik hem deactiveerde...
aiaiai....

Gebruikersavatar
Sam
Gevorderde
Berichten: 1882
Lid geworden op: vr 09 okt 2015, 08:34
Wedstrijden dit jaar: 11 (#156)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Sam »

miekehill schreef: do 25 mar 2021, 10:04 Misschien een kleine ergernis en eigenlijk mijn eigen fout... de adblocker!
Zowel op mijn laptop, tablet als telefoon staat die uit.
Gisteren bij stom toeval ingelogd op de pc van mijn man en - raad eens? - natuurlijk stond zijn adblocker aan.
Gevolg: ik kan direct geen enkele wedstrijd meer zien.
En een dag eerder had ik, na lang zoeken, toch nog eens een 'gewone' wedstrijd bevonden die ik kon posten :oops:

En zeggen dat ik gisteren nog niet eens naar de wedstrijden proberen kijken had voor ik hem deactiveerde...
aiaiai....
Er heeft er ene op de bank geslapen.

Plaats reactie