Wat is je ergernis op dit moment?

Hier kun je praten over alles, maar hou het vriendelijk.

Moderator: Miss Jones

mamaafrika
Gevorderde
Berichten: 1879
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 21:46
Wedstrijden dit jaar: 19 (#102)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door mamaafrika »

dannyboy schreef: di 27 okt 2020, 14:44
Sam schreef: za 24 okt 2020, 20:24 De dreiging van nog strengere maatregelen … hout vasthouden voor de sportcentra waar mensen net aan hun gezondheid werken.
ik vrees het ergste vanavond :oops: :oops: :oops:
Ik snap het niet hoor!
Ga dan buiten sporten maar hou het voor iedereen veilig!
Zolang dat jezelf of familie niet geconfronteerd wordt met die vieze corona zijn alle maatregelen nog voor velen het niet waard om ze op te volgen.

Gebruikersavatar
Craz
Gevorderde
Berichten: 2100
Lid geworden op: ma 23 feb 2015, 08:24
Wedstrijden dit jaar: 0 :(

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Craz »

mamaafrika schreef: di 27 okt 2020, 15:42
dannyboy schreef: di 27 okt 2020, 14:44
Sam schreef: za 24 okt 2020, 20:24 De dreiging van nog strengere maatregelen … hout vasthouden voor de sportcentra waar mensen net aan hun gezondheid werken.
ik vrees het ergste vanavond :oops: :oops: :oops:
Ik snap het niet hoor!
Ga dan buiten sporten maar hou het voor iedereen veilig!
Zolang dat jezelf of familie niet geconfronteerd wordt met die vieze corona zijn alle maatregelen nog voor velen het niet waard om ze op te volgen.
Idd, nergens voor nodig om samen te hokken in een fitness en lekker te sporten in andermans zweetlucht (vochtdruppels, die waar we allemaal zo bang voor (zouden moeten) zijn). Buiten is er voldoende plaats om te sporten, ook in steden. Maar velen zijn van porselein gemaakt of zo, en o wee als daar eens een regendruppeltje op valt of als de temperatuur eens onder de 20 graden zakt.... Eens een maand buiten gaan wandelen, lopen, fietsen als alternatief voor de fitness oefeningen gaat de zaak niet maken he. En veel van die fitness oefeningen/toestellen kan je bovendien perfect thuis ook doen mits wat creativiteit. Dat er zo weinig besmettingen zijn in sportclubs is vooral omdat je daar per definitie een hoge concentratie van sportieve mensen hebt, die er een gezondere levensstijl op nahouden dan de doorsnee mens, en daardoor een betere weerstand hebben opgebouwd. Zoals overal waar mensen samenkomen heb je maar 1 positief persoon nodig om het virus weer aan te wakkeren, en dat virus loopt niet weg als je een fitness binnenwandelt :roll: Idem voor al die restaurants en café's die bij hoog en bij laag beweren dat het bij hen wel veilig is. Nee dat is het niet, tenzij je over een bijzondere gave beschikt en puur op het zicht kan zien of iemand al dan niet besmet is (ook zonder symptomen dus).

Aangezien veel mensen het na al die maanden nog altijd niet willen leren, is het beter om nu gewoon de korte pijn door te drukken en minstens een maand lang alles verbieden waar mensen samenkomen. Misschien dat we dan de Kerstperiode wat positiever kunnen doorbrengen, anders zal ook die volledig in lockdown doorgaan.

Of om het in de beeldspraak van Jambon te verwoorden: straks moeten we een huis blussen dat al zo goed als afgebrand is, omdat we er geen zin in hadden om het huis te voorzien van voldoende rookmelders en brandvertragende deuren etc en liever toffe dingen gingen doen zoals vroeger.
Laatst gewijzigd door Craz op di 27 okt 2020, 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.
I turned my phone on “AIRPLANE MODE” and threw it into the air. Worst transformer ever.

Gebruikersavatar
wommel
Kenner
Berichten: 1060
Lid geworden op: ma 02 mar 2015, 13:39
Wedstrijden dit jaar: 24 (#89)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door wommel »

mamaafrika schreef: di 27 okt 2020, 15:42
dannyboy schreef: di 27 okt 2020, 14:44
Sam schreef: za 24 okt 2020, 20:24 De dreiging van nog strengere maatregelen … hout vasthouden voor de sportcentra waar mensen net aan hun gezondheid werken.
ik vrees het ergste vanavond :oops: :oops: :oops:
Ik snap het niet hoor!
Ga dan buiten sporten maar hou het voor iedereen veilig!
Zolang dat jezelf of familie niet geconfronteerd wordt met die vieze corona zijn alle maatregelen nog voor velen het niet waard om ze op te volgen.
Groot gelijk - er zijn nog zoveel mogelijkheden om te ontspannen en te genieten - gewoon enkele weken, maanden ook aan andere mensen denken die dan niet ziek moeten worden, of in het ziekenhuis belanden, of overliijden. Helaas ken ik zo enkele uit mijn omgeving. Een tijd een zure appel doorbijten met bijna iedereen (er zijn er altijd die niet willen luisteren - tot ze zelf heel ziek worden en op intensieve belanden...)

beveke
Kenner
Berichten: 1068
Lid geworden op: di 06 sep 2016, 19:07
Wedstrijden dit jaar: 1 (#196)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door beveke »

Sam schreef: za 24 okt 2020, 20:24 De dreiging van nog strengere maatregelen … hout vasthouden voor de sportcentra waar mensen net aan hun gezondheid werken.
Hout vasthouden helpt niet, strengere maatregelen allicht wel...

nolleke
Expert
Berichten: 5496
Lid geworden op: do 05 mar 2015, 23:18
Wedstrijden dit jaar: 142 (#8)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door nolleke »

steeds berichten met als afzender : track and trace notification 61600@track-trace
Volg uw pakket Laatste kans om je pakket te krijgen. Dit is je laatste waarschuwing! icon BE3428632-19 Plan nu mijn levering Ontvang uw pakket

Blokkeren helpt niet :roll:

Gebruikersavatar
Sam
Gevorderde
Berichten: 1883
Lid geworden op: vr 09 okt 2015, 08:34
Wedstrijden dit jaar: 11 (#156)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Sam »

mamaafrika schreef: di 27 okt 2020, 15:42
dannyboy schreef: di 27 okt 2020, 14:44
Sam schreef: za 24 okt 2020, 20:24 De dreiging van nog strengere maatregelen … hout vasthouden voor de sportcentra waar mensen net aan hun gezondheid werken.
ik vrees het ergste vanavond :oops: :oops: :oops:
Ik snap het niet hoor!
Ga dan buiten sporten maar hou het voor iedereen veilig!
Zolang dat jezelf of familie niet geconfronteerd wordt met die vieze corona zijn alle maatregelen nog voor velen het niet waard om ze op te volgen.
Buiten is simpelweg veel niet mogelijk wat binnen heus wél veilig kan, een argument dat evenzeer mensen die geconfronteerd werden met een (ernstige) besmetting beamen. Zwart-witstellingen helpen niet.
beveke schreef: di 27 okt 2020, 16:15
Sam schreef: za 24 okt 2020, 20:24 De dreiging van nog strengere maatregelen … hout vasthouden voor de sportcentra waar mensen net aan hun gezondheid werken.
Hout vasthouden helpt niet, strengere maatregelen allicht wel...
"Streng" zonder rechtvaardigheid is een hol begrip. Gezondheid ondergraven is net contraproductief als volksgezondheid het doel is.
wommel schreef: di 27 okt 2020, 15:57
mamaafrika schreef: di 27 okt 2020, 15:42
dannyboy schreef: di 27 okt 2020, 14:44
Sam schreef: za 24 okt 2020, 20:24 De dreiging van nog strengere maatregelen … hout vasthouden voor de sportcentra waar mensen net aan hun gezondheid werken.
ik vrees het ergste vanavond :oops: :oops: :oops:
Ik snap het niet hoor!
Ga dan buiten sporten maar hou het voor iedereen veilig!
Zolang dat jezelf of familie niet geconfronteerd wordt met die vieze corona zijn alle maatregelen nog voor velen het niet waard om ze op te volgen.
Groot gelijk - er zijn nog zoveel mogelijkheden om te ontspannen en te genieten - gewoon enkele weken, maanden ook aan andere mensen denken die dan niet ziek moeten worden, of in het ziekenhuis belanden, of overliijden. Helaas ken ik zo enkele uit mijn omgeving. Een tijd een zure appel doorbijten met bijna iedereen (er zijn er altijd die niet willen luisteren - tot ze zelf heel ziek worden en op intensieve belanden...)
Jouw situatie en mogelijkheden gelden voor iedereen? Neen. Zie verder bovenstaand antwoord waarom er van "groot gelijk" weinig sprake is.
Craz schreef: di 27 okt 2020, 15:54
mamaafrika schreef: di 27 okt 2020, 15:42
dannyboy schreef: di 27 okt 2020, 14:44
Sam schreef: za 24 okt 2020, 20:24 De dreiging van nog strengere maatregelen … hout vasthouden voor de sportcentra waar mensen net aan hun gezondheid werken.
ik vrees het ergste vanavond :oops: :oops: :oops:
Ik snap het niet hoor!
Ga dan buiten sporten maar hou het voor iedereen veilig!
Zolang dat jezelf of familie niet geconfronteerd wordt met die vieze corona zijn alle maatregelen nog voor velen het niet waard om ze op te volgen.
Idd, nergens voor nodig om samen te hokken in een fitness en lekker te sporten in andermans zweetlucht (vochtdruppels, die waar we allemaal zo bang voor (zouden moeten) zijn). Buiten is er voldoende plaats om te sporten, ook in steden. Maar velen zijn van porselein gemaakt of zo, en o wee als daar eens een regendruppeltje op valt of als de temperatuur eens onder de 20 graden zakt.... Eens een maand buiten gaan wandelen, lopen, fietsen als alternatief voor de fitness oefeningen gaat de zaak niet maken he. En veel van die fitness oefeningen/toestellen kan je bovendien perfect thuis ook doen mits wat creativiteit. Dat er zo weinig besmettingen zijn in sportclubs is vooral omdat je daar per definitie een hoge concentratie van sportieve mensen hebt, die er een gezondere levensstijl op nahouden dan de doorsnee mens, en daardoor een betere weerstand hebben opgebouwd. Zoals overal waar mensen samenkomen heb je maar 1 positief persoon nodig om het virus weer aan te wakkeren, en dat virus loopt niet weg als je een fitness binnenwandelt :roll: Idem voor al die restaurants en café's die bij hoog en bij laag beweren dat het bij hen wel veilig is. Nee dat is het niet, tenzij je over een bijzondere gave beschikt en puur op het zicht kan zien of iemand al dan niet besmet is (ook zonder symptomen dus).

Aangezien veel mensen het na al die maanden nog altijd niet willen leren, is het beter om nu gewoon de korte pijn door te drukken en minstens een maand lang alles verbieden waar mensen samenkomen. Misschien dat we dan de Kerstperiode wat positiever kunnen doorbrengen, anders zal ook die volledig in lockdown doorgaan.

Of om het in de beeldspraak van Jambon te verwoorden: straks moeten we een huis blussen dat al zo goed als afgebrand is, omdat we er geen zin in hadden om het huis te voorzien van voldoende rookmelders en brandvertragende deuren etc en liever toffe dingen gingen doen zoals vroeger.
Er zijn tal van redenen op te sommen, maar je opent meteen met een zwart-witstelling dat het nergens voor nodig is, doet ten onrechte alsof het niet veilig kan en herleidt "fitness" tot (zweterige) toestellen. Buiten is simpelweg veel niet mogelijk wat binnen heus wél veilig kan, een argument dat evenzeer mensen die geconfronteerd werden met een (ernstige) besmetting beamen. Fitnesstoestellen kun je degelijk ontsmetten. Fitnesscentra bieden vaak ook groeplessen aan waar onder meer afstand gegarandeerd kan worden. Horeca met fitnesscentra vergelijken is ook scheef, om aan gezondheid te werken gaat men doorgaans niet naar horecazaken waar men tot voor kort veel onveiliger vertoefde (geen mondmasker aan tafel met tientallen mensen) dan in een fitnesscentrum.

Weet je wat écht helpt? Een gezonde levensstijl (stressmanagement, voldoende beweging, gezonde voeding en kwaliteitsvolle slaap). Maar voor heel het coronagebeuren verwaarloosden de meeste mensen hun gezondheid en ook heden blijven velen (institutioneel) in dat bedje ziek. "De Kerstperiode positief doorbrengen", serieus? Voor velen is de kerstperiode een tijd van klinken en drinken op gezondheid, maar er geen zorg voor dragen. Goede voornemens waar weinig van in huis komt. Wat een gezellig, constructief samenzijn hoort te zijn is al te vaak een bijzonder hypocriet en inconsequent gebeuren waar deze maatschappij doorspekt van is.

Van korte pijn is ook al lang geen sprake meer als je het grotere plaatje in rekening neemt en niet enkel de individuele situatie die mijlenver van anderen hun leefwereld af kan liggen. En ja, velen willen het maar niet leren. Van een arts die faliekant faalt in zijn eed van Hippocrates tot de doorsnee ondoordachte mens en regel die mijn innerlijke Ludo oproept. Quasi élke keer ik boodschappen ga doen zijn er mensen die geen afstand houden. Dat was zonder mondmasker zo, dat is met mondmasker evenzeer zo. Een winkelkar gebruiken is verplicht, als je in feite geen winkelkar nodig hebt in se een verplichting om nog meer contactoppervlakken nodeloos aan te raken. "Ja, maar dat is zodat afstand gehouden wordt". Het is eraan te merken, tig mensen gaan aan bij de kassa aan het uiteinde van hun kar dichtbij een andere klant staan op hun kar uit te laden i.p.v. aan de kant van het handvat te blijven staan -_-. Buiten kun je trouwens ook nog steeds vertoeven van (andermans) sigarettenrook, waar bijvoorbeeld een rookverbod een (corona)maatregel bij uitstek zou zijn. Maar helaas staan we nog ver van een betekeniseconomie gericht op welzijn en treft men nodeloos zij die (veilig!) investeren in hun gezondheid.

En Jambon is écht niet de man van aanpak om hier positief ter sprake te brengen. Die keert zijn kar alsof hij op de kermis in een botsauto zit. Waar hij het een etmaal eerder nog over de nutteloosheid van preventief blussen heeft gaat het nu reeds over een huis dat zo goed als afgebrand is? De man zou na zijn talloze dwalingen en (eigen) te blussen brandjes ondertussen beter moeten weten, maar blijft boemerangs uitwerpen. Integere politieke leiders mogen eens gaan opstaan, i.p.v. zij die politiek een slechte naam bezorgen waar "politieke spelletjes", "vriendjespolitiek" en "slechte politieker want te eerlijk" de normaal is.
Laatst gewijzigd door Sam op di 27 okt 2020, 18:38, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Sam
Gevorderde
Berichten: 1883
Lid geworden op: vr 09 okt 2015, 08:34
Wedstrijden dit jaar: 11 (#156)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Sam »

nolleke schreef: di 27 okt 2020, 17:57 steeds berichten met als afzender : track and trace notification 61600@track-trace
Volg uw pakket Laatste kans om je pakket te krijgen. Dit is je laatste waarschuwing! icon BE3428632-19 Plan nu mijn levering Ontvang uw pakket

Blokkeren helpt niet :roll:
Wat bedoel je dat blokkeren niet helpt?

Wat ik alleszins doe bij ongewenste e-mailberichten (waar een rode draad qua inhoud en/of afzender zit):
1) Doorsturen naar verdacht@safeonweb.be
2) Melden als spam/phishing via de toepassing van de e-mailprovider zelf (bijvoorbeeld de Gmail-toepassing) zodat de medewerkers daar er ook een kijkje naar nemen
3) Gezien het bestaan van die zooi door bovenstaande maatregelen niet stante pede verholpen is: een filter aanmaken o.b.v. afzender en/of inhoud waardoor zulke e-mails automatisch verwijderd worden.

Gebruikersavatar
Craz
Gevorderde
Berichten: 2100
Lid geworden op: ma 23 feb 2015, 08:24
Wedstrijden dit jaar: 0 :(

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Craz »

Sam schreef: di 27 okt 2020, 18:24 Er zijn tal van redenen op te sommen, maar je opent meteen met een zwart-witstelling dat het nergens voor nodig is, doet ten onrechte alsof het niet veilig kan en herleidt "fitness" tot (zweterige) toestellen.
Dat is het ook. En ik weet heus wel waarover ik spreek, lang genoeg een fitness abonnement gehad, en tijdens deze crisis opgezegd, omdat ik het niet veilig acht wetende hoe zo'n virus onder de radar zich kan verspreiden, wat fitness centra ook koppig blijven ontkennen.
Ik beweer niet dat je per definitie ziek zal worden, enkel dat je met geen enkele mogelijkheid kan stellen dat het veilig is. Ik loop liever geen risico dan verplicht elke maand een abonnement moeten betalen wat ik liever in de huidige omstandigheden niet gebruik. Fitnesscentra hanteren ook nog steeds maffiapraktijken waarbij je geen keuze hebt dan betalen voor iets wat je tijdelijk niet wil gebruiken, of abonnement stopzetten. Wat ik dus gedaan heb, nadat ik 6 maanden betaald heb voor iets wat ik in eerste instantie niet kon gebruiken (verplichte sluiting), en nadien niet wou gebruiken (geen 100% veilige omstandigheden). Vervolgens werd ook nog vrolijk een bijdrage vervroegd afgetrokken wat anders pas eind november werd verrekend, dus zo erg is het gesteld met dergelijk centra.
Sam schreef: di 27 okt 2020, 18:24 Buiten is simpelweg veel niet mogelijk wat binnen heus wél veilig kan, een argument dat evenzeer mensen die geconfronteerd werden met een (ernstige) besmetting beamen. Fitnesstoestellen kun je degelijk ontsmetten. Fitnesscentra bieden vaak ook groeplessen aan waar onder meer afstand gegarandeerd kan worden. Horeca met fitnesscentra vergelijken is ook scheef, om aan gezondheid te werken gaat men doorgaans niet naar horecazaken waar men tot voor kort veel onveiliger vertoefde (geen mondmasker aan tafel met tientallen mensen) dan in een fitnesscentrum.
In theorie zou dat veilig kunnen, maar in praktijk is dat niet haalbaar met 100% zekerheid.
Toestellen kunnen ontsmet worden, maar lang niet iedereen doet dat, of niet op de manier zoals het zou moeten. Een uur groesles doen in een lokaal? Liever jij dan ik. Er wordt al snel beweerd dat het veilig is omdat de nodige afstand er is, en er verluchting is, maar geen mens met de nodige expertise die kan beamen of die verluchting effectief werkt zoals het hoort in deze situatie.

Overigens kan je buiten perfect alles doen wat je binnen in een fitnesscentrum ook doet. Zoals ik eerder al aangaf, met de nodige creativiteit kom je heel ver. Dat het minder aangenaam is, met regen en koude, akkoord. Het is maar waar je prioriteit aan geeft. Lekker gezellig binnen en de risico's erbij nemen, of buiten waar je risico's veel sterker kan uitsluiten, of gewoon thuis waar je geen onbekende externe risicofactoren hebt.
Sam schreef: di 27 okt 2020, 18:24 Weet je wat écht helpt? Een gezonde levensstijl (stressmanagement, voldoende beweging, gezonde voeding en kwaliteitsvolle slaap). Maar voor heel het coronagebeuren verwaarloosden de meeste mensen hun gezondheid en ook heden blijven velen (institutioneel) in dat bedje ziek. "De Kerstperiode positief doorbrengen", serieus? Voor velen is de kerstperiode een tijd van klinken en drinken op gezondheid, maar er geen zorg voor dragen. Goede voornemens waar weinig van in huis komt. Wat een gezellig, constructief samenzijn hoort te zijn is al te vaak een bijzonder hypocriet en inconsequent gebeuren waar deze maatschappij doorspekt van is.
Helemaal akkoord met je stelling over een gezonde levensstijl.
Niet akkoord met je kritiek op "kersperiode positief doorbrengen". Het is jammer dat je blijkbaar zo verzuurd bent dat je geen positief aspect aan de kerstperiode kan koppelen. Dat hoeft heus niet te gaan over de diners of klinken op gezondheid, gewoon genieten van een gezellige sfeer, of het samenzijn met vrienden en/of familie, de zorgen even opzij kunnen zetten, valt allemaal onder een positieve beleving van die periode. Nogmaals, jammer dat je daar blijkbaar niet in slaagt en ik hoop dat je er alsnog in slaagt om niet enkel het negatieve te zien van de wereld vandaag. Daar is de wereld veel te mooi voor.
Sam schreef: di 27 okt 2020, 18:24 Van korte pijn is ook al lang geen sprake meer als je het grotere plaatje in rekening neemt en niet enkel de individuele situatie die mijlenver van anderen hun leefwereld af kan liggen. En ja, velen willen het maar niet leren. Van een arts die faliekant faalt in zijn eed van Hippocrates tot de doorsnee ondoordachte mens en regel die mijn innerlijke Ludo oproept. Quasi élke keer ik boodschappen ga doen zijn er mensen die geen afstand houden. Dat was zonder mondmasker zo, dat is met mondmasker evenzeer zo. Een winkelkar gebruiken is verplicht, als je in feite geen winkelkar nodig hebt in se een verplichting om nog meer contactoppervlakken nodeloos aan te raken. "Ja, maar dat is zodat afstand gehouden wordt". Het is eraan te merken, tig mensen gaan aan bij de kassa aan het uiteinde van hun kar dichtbij een andere klant staan op hun kar uit te laden i.p.v. aan de kant van het handvat te blijven staan -_-. Buiten kun je trouwens ook nog steeds vertoeven van (andermans) sigarettenrook, waar bijvoorbeeld een rookverbod een (corona)maatregel bij uitstek zou zijn. Maar helaas staan we nog ver van een betekeniseconomie gericht op welzijn en treft men nodeloos zij die (veilig!) investeren in hun gezondheid.
Hieruit blijkt nogmaals hoe verzuurd je door het leven gaat. Probeer dingen los te laten, je kan de wereld niet veranderen, maar je kan je eigen beleving in deze wereld wel mooi maken. Die innerlijke ludo? Ik zet de radio al uit als ik die reclame hoor, zo irritant als wat, en werkt alleen maar de indruk dat een mens vandaag wel verzuurd moet zijn en niet compleet is zonder die innerlijke ludo. Ik snoer mijn zogenaamde innerlijke ludo met plezier de mond, want die is mijn tijd en energie niet waard.

Verplicht een kar nemen in de supermarkt? Dat is voor supermarkten de enige manier om het aantal mensen in hun winkels te controleren, om te beginnen. Dat argument van afstand bewaren is slechts een hulpmiddel. Dat er gatachterlijk volk rondloopt en dan toch erin slaagt om bijna in de kar van de volgende te kruipen kan jij weinig aan veranderen. Ik heb in het buitenland veel betere ervaringen gehad, en daar werd ik vriendelijk aangesproken door de kassierster wanneer ik argeloos vlot mee aanschoof aan de kassa, en erop gewezen werd dat ik aan het einde van die rolband mijn beurt moest afwachten en zodoende de klant voor mij alle ruimte gaf om boodschappen op de band te leggen, weer in te laden, en af te rekenen. Daar ligt ook een groot stuk verantwoordelijkheid van de supermarkten waar in Belgie gewoonweg het besef niet voor bestaat, komt doordat er niemand die werkwijze oppert, en dat de mensen hier er ook blijkbaar niet (meer) over willen nadenken hoe het nog beter kan. Jij verandert het niet, je kan zelf het goede voorbeeld geven en hopen dat anderen het oppikken. Zo heb ik ook al mensen op het goede pad gezet met die plastic handvat spulletjes die je destijds kreeg. Iedereen gebruikt die met 't idee dat ze erop klikken het ineens veilig maakt, tot iemand zag dat ik mijn kar terugbracht, die dingen eraf klikte en vervolgens helemaal natspoot met die ontsmettingspray die aan de ingang staat. De ogen vielen bijna op de grond gevolgd door een "ah ja, dat is eigenlijk wel een goed idee, ik ga dat ook doen". Voila, weer iemand slimmer gemaakt, en hopelijk is zo een ketting gelegd en pikken meer mensen het op. Het is enkel zo dat je de wereld een tikkeltje beter kan maken. Niet door verzuurd in cirkels te blijven draaien.

Een rookverbod heeft geen enkele link om corona te bestrijden... Die sigarettenrook waar je over spreekt? Dat is gewoon de lucht die iemand uitademt. Mensen ademen ook zonder dat ze sigaretten roken, enkel zie je en ruik je het dan niet. Sowieso kom ik de laatste jaren al fel minder rokers op mijn pad tegen, dus de antirook maatregelen hebben wel degelijk effect. Een economie die gericht is op welzijn is een utopie. Een maatschappij gericht op welzijn daarentegen is een nobel streefdoel. Echter zou je ervan kijken wat er allemaal verdwijnt als het echt om gezondheid draait. Meer dan een gulden middenweg zal je daarin niet bekomen.
Sam schreef: di 27 okt 2020, 18:24 En Jambon is écht niet de man van aanpak om hier positief ter sprake te brengen. Die keert zijn kar alsof hij op de kermis in een botsauto zit. Waar hij het een etmaal eerder nog over de nutteloosheid van preventief blussen heeft gaat het nu reeds over een huis dat zo goed als afgebrand is? De man zou na zijn talloze dwalingen en (eigen) te blussen brandjes ondertussen beter moeten weten, maar blijft boemerangs uitwerpen. Integere politieke leiders mogen eens gaan opstaan, i.p.v. zij die politiek een slechte naam bezorgen waar "politieke spelletjes", "vriendjespolitiek" en "slechte politieker want te eerlijk" de normaal is.
Zoek het woordje ironie een keer op. Het was geenzins mijn bedoeling om met die opmerking Jambon enige positive credibiliteit te geven. Hij heeft overigens nooit over een afgebrand huis gesproken, dat zijn mijn woorden, niet de zijne.


Zo, en nu ga ik weer verder in mijn eigen aangename wereld, ik hoop dat jij die van jou op een dag ook kan vinden :)
I turned my phone on “AIRPLANE MODE” and threw it into the air. Worst transformer ever.

Gebruikersavatar
wuyten_d
Gevorderde
Berichten: 1824
Lid geworden op: do 12 okt 2017, 22:54
Locatie: Berlaar
Wedstrijden dit jaar: 38 (#49)
Contacteer:

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door wuyten_d »

Craz schreef: di 27 okt 2020, 19:28
Sam schreef: di 27 okt 2020, 18:24 Er zijn tal van redenen op te sommen, maar je opent meteen met een zwart-witstelling dat het nergens voor nodig is, doet ten onrechte alsof het niet veilig kan en herleidt "fitness" tot (zweterige) toestellen.
Dat is het ook. En ik weet heus wel waarover ik spreek, lang genoeg een fitness abonnement gehad, en tijdens deze crisis opgezegd, omdat ik het niet veilig acht wetende hoe zo'n virus onder de radar zich kan verspreiden, wat fitness centra ook koppig blijven ontkennen.
Ik beweer niet dat je per definitie ziek zal worden, enkel dat je met geen enkele mogelijkheid kan stellen dat het veilig is. Ik loop liever geen risico dan verplicht elke maand een abonnement moeten betalen wat ik liever in de huidige omstandigheden niet gebruik. Fitnesscentra hanteren ook nog steeds maffiapraktijken waarbij je geen keuze hebt dan betalen voor iets wat je tijdelijk niet wil gebruiken, of abonnement stopzetten. Wat ik dus gedaan heb, nadat ik 6 maanden betaald heb voor iets wat ik in eerste instantie niet kon gebruiken (verplichte sluiting), en nadien niet wou gebruiken (geen 100% veilige omstandigheden). Vervolgens werd ook nog vrolijk een bijdrage vervroegd afgetrokken wat anders pas eind november werd verrekend, dus zo erg is het gesteld met dergelijk centra.
Sam schreef: di 27 okt 2020, 18:24 Buiten is simpelweg veel niet mogelijk wat binnen heus wél veilig kan, een argument dat evenzeer mensen die geconfronteerd werden met een (ernstige) besmetting beamen. Fitnesstoestellen kun je degelijk ontsmetten. Fitnesscentra bieden vaak ook groeplessen aan waar onder meer afstand gegarandeerd kan worden. Horeca met fitnesscentra vergelijken is ook scheef, om aan gezondheid te werken gaat men doorgaans niet naar horecazaken waar men tot voor kort veel onveiliger vertoefde (geen mondmasker aan tafel met tientallen mensen) dan in een fitnesscentrum.
In theorie zou dat veilig kunnen, maar in praktijk is dat niet haalbaar met 100% zekerheid.
Toestellen kunnen ontsmet worden, maar lang niet iedereen doet dat, of niet op de manier zoals het zou moeten. Een uur groesles doen in een lokaal? Liever jij dan ik. Er wordt al snel beweerd dat het veilig is omdat de nodige afstand er is, en er verluchting is, maar geen mens met de nodige expertise die kan beamen of die verluchting effectief werkt zoals het hoort in deze situatie.

Overigens kan je buiten perfect alles doen wat je binnen in een fitnesscentrum ook doet. Zoals ik eerder al aangaf, met de nodige creativiteit kom je heel ver. Dat het minder aangenaam is, met regen en koude, akkoord. Het is maar waar je prioriteit aan geeft. Lekker gezellig binnen en de risico's erbij nemen, of buiten waar je risico's veel sterker kan uitsluiten, of gewoon thuis waar je geen onbekende externe risicofactoren hebt.
Sam schreef: di 27 okt 2020, 18:24 Weet je wat écht helpt? Een gezonde levensstijl (stressmanagement, voldoende beweging, gezonde voeding en kwaliteitsvolle slaap). Maar voor heel het coronagebeuren verwaarloosden de meeste mensen hun gezondheid en ook heden blijven velen (institutioneel) in dat bedje ziek. "De Kerstperiode positief doorbrengen", serieus? Voor velen is de kerstperiode een tijd van klinken en drinken op gezondheid, maar er geen zorg voor dragen. Goede voornemens waar weinig van in huis komt. Wat een gezellig, constructief samenzijn hoort te zijn is al te vaak een bijzonder hypocriet en inconsequent gebeuren waar deze maatschappij doorspekt van is.
Helemaal akkoord met je stelling over een gezonde levensstijl.
Niet akkoord met je kritiek op "kersperiode positief doorbrengen". Het is jammer dat je blijkbaar zo verzuurd bent dat je geen positief aspect aan de kerstperiode kan koppelen. Dat hoeft heus niet te gaan over de diners of klinken op gezondheid, gewoon genieten van een gezellige sfeer, of het samenzijn met vrienden en/of familie, de zorgen even opzij kunnen zetten, valt allemaal onder een positieve beleving van die periode. Nogmaals, jammer dat je daar blijkbaar niet in slaagt en ik hoop dat je er alsnog in slaagt om niet enkel het negatieve te zien van de wereld vandaag. Daar is de wereld veel te mooi voor.
Sam schreef: di 27 okt 2020, 18:24 Van korte pijn is ook al lang geen sprake meer als je het grotere plaatje in rekening neemt en niet enkel de individuele situatie die mijlenver van anderen hun leefwereld af kan liggen. En ja, velen willen het maar niet leren. Van een arts die faliekant faalt in zijn eed van Hippocrates tot de doorsnee ondoordachte mens en regel die mijn innerlijke Ludo oproept. Quasi élke keer ik boodschappen ga doen zijn er mensen die geen afstand houden. Dat was zonder mondmasker zo, dat is met mondmasker evenzeer zo. Een winkelkar gebruiken is verplicht, als je in feite geen winkelkar nodig hebt in se een verplichting om nog meer contactoppervlakken nodeloos aan te raken. "Ja, maar dat is zodat afstand gehouden wordt". Het is eraan te merken, tig mensen gaan aan bij de kassa aan het uiteinde van hun kar dichtbij een andere klant staan op hun kar uit te laden i.p.v. aan de kant van het handvat te blijven staan -_-. Buiten kun je trouwens ook nog steeds vertoeven van (andermans) sigarettenrook, waar bijvoorbeeld een rookverbod een (corona)maatregel bij uitstek zou zijn. Maar helaas staan we nog ver van een betekeniseconomie gericht op welzijn en treft men nodeloos zij die (veilig!) investeren in hun gezondheid.
Hieruit blijkt nogmaals hoe verzuurd je door het leven gaat. Probeer dingen los te laten, je kan de wereld niet veranderen, maar je kan je eigen beleving in deze wereld wel mooi maken. Die innerlijke ludo? Ik zet de radio al uit als ik die reclame hoor, zo irritant als wat, en werkt alleen maar de indruk dat een mens vandaag wel verzuurd moet zijn en niet compleet is zonder die innerlijke ludo. Ik snoer mijn zogenaamde innerlijke ludo met plezier de mond, want die is mijn tijd en energie niet waard.

Verplicht een kar nemen in de supermarkt? Dat is voor supermarkten de enige manier om het aantal mensen in hun winkels te controleren, om te beginnen. Dat argument van afstand bewaren is slechts een hulpmiddel. Dat er gatachterlijk volk rondloopt en dan toch erin slaagt om bijna in de kar van de volgende te kruipen kan jij weinig aan veranderen. Ik heb in het buitenland veel betere ervaringen gehad, en daar werd ik vriendelijk aangesproken door de kassierster wanneer ik argeloos vlot mee aanschoof aan de kassa, en erop gewezen werd dat ik aan het einde van die rolband mijn beurt moest afwachten en zodoende de klant voor mij alle ruimte gaf om boodschappen op de band te leggen, weer in te laden, en af te rekenen. Daar ligt ook een groot stuk verantwoordelijkheid van de supermarkten waar in Belgie gewoonweg het besef niet voor bestaat, komt doordat er niemand die werkwijze oppert, en dat de mensen hier er ook blijkbaar niet (meer) over willen nadenken hoe het nog beter kan. Jij verandert het niet, je kan zelf het goede voorbeeld geven en hopen dat anderen het oppikken. Zo heb ik ook al mensen op het goede pad gezet met die plastic handvat spulletjes die je destijds kreeg. Iedereen gebruikt die met 't idee dat ze erop klikken het ineens veilig maakt, tot iemand zag dat ik mijn kar terugbracht, die dingen eraf klikte en vervolgens helemaal natspoot met die ontsmettingspray die aan de ingang staat. De ogen vielen bijna op de grond gevolgd door een "ah ja, dat is eigenlijk wel een goed idee, ik ga dat ook doen". Voila, weer iemand slimmer gemaakt, en hopelijk is zo een ketting gelegd en pikken meer mensen het op. Het is enkel zo dat je de wereld een tikkeltje beter kan maken. Niet door verzuurd in cirkels te blijven draaien.

Een rookverbod heeft geen enkele link om corona te bestrijden... Die sigarettenrook waar je over spreekt? Dat is gewoon de lucht die iemand uitademt. Mensen ademen ook zonder dat ze sigaretten roken, enkel zie je en ruik je het dan niet. Sowieso kom ik de laatste jaren al fel minder rokers op mijn pad tegen, dus de antirook maatregelen hebben wel degelijk effect. Een economie die gericht is op welzijn is een utopie. Een maatschappij gericht op welzijn daarentegen is een nobel streefdoel. Echter zou je ervan kijken wat er allemaal verdwijnt als het echt om gezondheid draait. Meer dan een gulden middenweg zal je daarin niet bekomen.
Sam schreef: di 27 okt 2020, 18:24 En Jambon is écht niet de man van aanpak om hier positief ter sprake te brengen. Die keert zijn kar alsof hij op de kermis in een botsauto zit. Waar hij het een etmaal eerder nog over de nutteloosheid van preventief blussen heeft gaat het nu reeds over een huis dat zo goed als afgebrand is? De man zou na zijn talloze dwalingen en (eigen) te blussen brandjes ondertussen beter moeten weten, maar blijft boemerangs uitwerpen. Integere politieke leiders mogen eens gaan opstaan, i.p.v. zij die politiek een slechte naam bezorgen waar "politieke spelletjes", "vriendjespolitiek" en "slechte politieker want te eerlijk" de normaal is.
Zoek het woordje ironie een keer op. Het was geenzins mijn bedoeling om met die opmerking Jambon enige positive credibiliteit te geven. Hij heeft overigens nooit over een afgebrand huis gesproken, dat zijn mijn woorden, niet de zijne.


Zo, en nu ga ik weer verder in mijn eigen aangename wereld, ik hoop dat jij die van jou op een dag ook kan vinden :)
Knap verwoord! :thumb:

Gebruikersavatar
Sam
Gevorderde
Berichten: 1883
Lid geworden op: vr 09 okt 2015, 08:34
Wedstrijden dit jaar: 11 (#156)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Sam »

Craz schreef: di 27 okt 2020, 19:28
Sam schreef: di 27 okt 2020, 18:24 Er zijn tal van redenen op te sommen, maar je opent meteen met een zwart-witstelling dat het nergens voor nodig is, doet ten onrechte alsof het niet veilig kan en herleidt "fitness" tot (zweterige) toestellen.
Dat is het ook. En ik weet heus wel waarover ik spreek, lang genoeg een fitness abonnement gehad, en tijdens deze crisis opgezegd, omdat ik het niet veilig acht wetende hoe zo'n virus onder de radar zich kan verspreiden, wat fitness centra ook koppig blijven ontkennen.
Ik beweer niet dat je per definitie ziek zal worden, enkel dat je met geen enkele mogelijkheid kan stellen dat het veilig is. Ik loop liever geen risico dan verplicht elke maand een abonnement moeten betalen wat ik liever in de huidige omstandigheden niet gebruik. Fitnesscentra hanteren ook nog steeds maffiapraktijken waarbij je geen keuze hebt dan betalen voor iets wat je tijdelijk niet wil gebruiken, of abonnement stopzetten. Wat ik dus gedaan heb, nadat ik 6 maanden betaald heb voor iets wat ik in eerste instantie niet kon gebruiken (verplichte sluiting), en nadien niet wou gebruiken (geen 100% veilige omstandigheden). Vervolgens werd ook nog vrolijk een bijdrage vervroegd afgetrokken wat anders pas eind november werd verrekend, dus zo erg is het gesteld met dergelijk centra.
Ik weet ook waarover ik spreek, en de waarheid is genuanceerder dan het zwart-witverhaal van je. Er zijn aardig wat zaken die je simpelweg niet buiten of in privé-setting kunt organiseren. Fitnesscentra stellen ook niet per definitie dat het virus zich niet onder de radar kan verspreiden. Dat jij er totaal geen behoefte aan hebt in een fitnesscentrum te vertoeven met een gang van zaken die helemaal niet de standaard is, dat is jouw goed recht. De fitnesscentra waar ik ga houden er geen maffiapraktijken op na, gaven leden de optie om hun lidmaatschap te bevriezen, enz. Die verdienen jouw onterecht kwaadspreken niet.
Craz schreef: di 27 okt 2020, 19:28
Sam schreef: di 27 okt 2020, 18:24 Buiten is simpelweg veel niet mogelijk wat binnen heus wél veilig kan, een argument dat evenzeer mensen die geconfronteerd werden met een (ernstige) besmetting beamen. Fitnesstoestellen kun je degelijk ontsmetten. Fitnesscentra bieden vaak ook groeplessen aan waar onder meer afstand gegarandeerd kan worden. Horeca met fitnesscentra vergelijken is ook scheef, om aan gezondheid te werken gaat men doorgaans niet naar horecazaken waar men tot voor kort veel onveiliger vertoefde (geen mondmasker aan tafel met tientallen mensen) dan in een fitnesscentrum.
In theorie zou dat veilig kunnen, maar in praktijk is dat niet haalbaar met 100% zekerheid.
Toestellen kunnen ontsmet worden, maar lang niet iedereen doet dat, of niet op de manier zoals het zou moeten. Een uur groesles doen in een lokaal? Liever jij dan ik. Er wordt al snel beweerd dat het veilig is omdat de nodige afstand er is, en er verluchting is, maar geen mens met de nodige expertise die kan beamen of die verluchting effectief werkt zoals het hoort in deze situatie.
Uiteraard is 100 % veiligheid een illusie. Veiligheid is veeleer een kosten-batenanalyse waarbij een beperkt risico gepaard kan gaan met gezondheidsbaten om aldus een veilige situatie te krijgen. Vooraleer ik een toestel gebruik, mocht ik er gebruiken, kan ik die zelf ontsmetten naar wens. Bij groepslessen met onderlinge afstand komen er niet eens per se materialen aan te pas.
Craz schreef: di 27 okt 2020, 19:28Overigens kan je buiten perfect alles doen wat je binnen in een fitnesscentrum ook doet. Zoals ik eerder al aangaf, met de nodige creativiteit kom je heel ver. Dat het minder aangenaam is, met regen en koude, akkoord. Het is maar waar je prioriteit aan geeft. Lekker gezellig binnen en de risico's erbij nemen, of buiten waar je risico's veel sterker kan uitsluiten, of gewoon thuis waar je geen onbekende externe risicofactoren hebt.
In weer en wind worden velen geconfronteerd met gezondheidsnadelen i.p.v. gezondheidsbevorderende beweging. Het wordt veel minder toegankelijk en veeleer iets voor de "happy few" die er fit genoeg voor zijn. Het sociaal isolement kan op gezondheidsvlak zwaarder doorwegen en meer gezondheidsrisico's inhouden dan het beperkte risico op besmetting dat er was.
Craz schreef: di 27 okt 2020, 19:28
Sam schreef: di 27 okt 2020, 18:24 Weet je wat écht helpt? Een gezonde levensstijl (stressmanagement, voldoende beweging, gezonde voeding en kwaliteitsvolle slaap). Maar voor heel het coronagebeuren verwaarloosden de meeste mensen hun gezondheid en ook heden blijven velen (institutioneel) in dat bedje ziek. "De Kerstperiode positief doorbrengen", serieus? Voor velen is de kerstperiode een tijd van klinken en drinken op gezondheid, maar er geen zorg voor dragen. Goede voornemens waar weinig van in huis komt. Wat een gezellig, constructief samenzijn hoort te zijn is al te vaak een bijzonder hypocriet en inconsequent gebeuren waar deze maatschappij doorspekt van is.
Helemaal akkoord met je stelling over een gezonde levensstijl.
Niet akkoord met je kritiek op "kersperiode positief doorbrengen". Het is jammer dat je blijkbaar zo verzuurd bent dat je geen positief aspect aan de kerstperiode kan koppelen. Dat hoeft heus niet te gaan over de diners of klinken op gezondheid, gewoon genieten van een gezellige sfeer, of het samenzijn met vrienden en/of familie, de zorgen even opzij kunnen zetten, valt allemaal onder een positieve beleving van die periode. Nogmaals, jammer dat je daar blijkbaar niet in slaagt en ik hoop dat je er alsnog in slaagt om niet enkel het negatieve te zien van de wereld vandaag. Daar is de wereld veel te mooi voor.
Verdraai mijn woorden niet. Ik stel dat de kerstperiode een gezellig, constructief samenzijn hoort te zijn maar al te vaak een bijzonder hypocriet en inconsequent gebeuren is, waar deze maatschappij doorspekt van is. Die "vaak" impliceert dat het gelukkig niet altijd zo is. Dus kom niet af met verzuring waar ik een genuanceerd beeld schets terwijl je zwart-witstellingen poneert (zoals bijvoorbeeld fitnesscentra hun handelingen o.b.v. jouw slechte ervaring).

Ik kan je hier trouwens een waslijst aan voorbeelden geven van positieve zaken die ik zie in de hedendaagse wereld. Waarom ben je net zelf zo negatief en ongenuanceerd? Voor mij is het simpel, ik zie het zoals het is. Goed én slecht.

Hier, een meezinger die er al aardig wat aanhaalt: https://www.youtube.com/watch?v=hYJK8j2UBVo

Wat velen benoemen als "kleine dingen" zijn voor mij net "grootste dingen". En dat staat haaks op je etiket van verzuring.
Craz schreef: di 27 okt 2020, 19:28
Sam schreef: di 27 okt 2020, 18:24 Van korte pijn is ook al lang geen sprake meer als je het grotere plaatje in rekening neemt en niet enkel de individuele situatie die mijlenver van anderen hun leefwereld af kan liggen. En ja, velen willen het maar niet leren. Van een arts die faliekant faalt in zijn eed van Hippocrates tot de doorsnee ondoordachte mens en regel die mijn innerlijke Ludo oproept. Quasi élke keer ik boodschappen ga doen zijn er mensen die geen afstand houden. Dat was zonder mondmasker zo, dat is met mondmasker evenzeer zo. Een winkelkar gebruiken is verplicht, als je in feite geen winkelkar nodig hebt in se een verplichting om nog meer contactoppervlakken nodeloos aan te raken. "Ja, maar dat is zodat afstand gehouden wordt". Het is eraan te merken, tig mensen gaan aan bij de kassa aan het uiteinde van hun kar dichtbij een andere klant staan op hun kar uit te laden i.p.v. aan de kant van het handvat te blijven staan -_-. Buiten kun je trouwens ook nog steeds vertoeven van (andermans) sigarettenrook, waar bijvoorbeeld een rookverbod een (corona)maatregel bij uitstek zou zijn. Maar helaas staan we nog ver van een betekeniseconomie gericht op welzijn en treft men nodeloos zij die (veilig!) investeren in hun gezondheid.
Hieruit blijkt nogmaals hoe verzuurd je door het leven gaat. Probeer dingen los te laten, je kan de wereld niet veranderen, maar je kan je eigen beleving in deze wereld wel mooi maken. Die innerlijke ludo? Ik zet de radio al uit als ik die reclame hoor, zo irritant als wat, en werkt alleen maar de indruk dat een mens vandaag wel verzuurd moet zijn en niet compleet is zonder die innerlijke ludo. Ik snoer mijn zogenaamde innerlijke ludo met plezier de mond, want die is mijn tijd en energie niet waard.
Je kan de wereld wel veranderen, en die verandering begint bij ieder van ons. De hoofdreden van het ontsporen van deze gezondheidscrisis is vaak een individueel falen, door een toegenomen individualisme en een gebrek aan samenleving. Je cijfert hier hoop weg om tegelijk te spreken van verzuring, da's behoorlijk tegenstrijdig en net zelf een toonbeeld van verzuring. Misschien werkt die reclame trouwens bij jou zulk een indruk, maar het kan ook gewoon geïnterpreteerd worden met een kwinkslag en relativering. In die reclame sturen ze trouwens ook aan op positieve elementen zoals assertiviteit, empowerment, zelfontwikkeling, enz. Tal van positieve elementen die je niet lijkt te zien om mij dan onzinnig in je verzuringhokje te drammen.
Craz schreef: di 27 okt 2020, 19:28Verplicht een kar nemen in de supermarkt? Dat is voor supermarkten de enige manier om het aantal mensen in hun winkels te controleren, om te beginnen. Dat argument van afstand bewaren is slechts een hulpmiddel. Dat er gatachterlijk volk rondloopt en dan toch erin slaagt om bijna in de kar van de volgende te kruipen kan jij weinig aan veranderen. Ik heb in het buitenland veel betere ervaringen gehad, en daar werd ik vriendelijk aangesproken door de kassierster wanneer ik argeloos vlot mee aanschoof aan de kassa, en erop gewezen werd dat ik aan het einde van die rolband mijn beurt moest afwachten en zodoende de klant voor mij alle ruimte gaf om boodschappen op de band te leggen, weer in te laden, en af te rekenen. Daar ligt ook een groot stuk verantwoordelijkheid van de supermarkten waar in Belgie gewoonweg het besef niet voor bestaat, komt doordat er niemand die werkwijze oppert, en dat de mensen hier er ook blijkbaar niet (meer) over willen nadenken hoe het nog beter kan. Jij verandert het niet, je kan zelf het goede voorbeeld geven en hopen dat anderen het oppikken. Zo heb ik ook al mensen op het goede pad gezet met die plastic handvat spulletjes die je destijds kreeg. Iedereen gebruikt die met 't idee dat ze erop klikken het ineens veilig maakt, tot iemand zag dat ik mijn kar terugbracht, die dingen eraf klikte en vervolgens helemaal natspoot met die ontsmettingspray die aan de ingang staat. De ogen vielen bijna op de grond gevolgd door een "ah ja, dat is eigenlijk wel een goed idee, ik ga dat ook doen". Voila, weer iemand slimmer gemaakt, en hopelijk is zo een ketting gelegd en pikken meer mensen het op. Het is enkel zo dat je de wereld een tikkeltje beter kan maken. Niet door verzuurd in cirkels te blijven draaien.
Onzin dat een winkelkarverplichting de enige manier is. Recent nog in een Delhaize geweest waar ze een automatisch telsysteem hebben en een winkelkar niet langer verplicht is. De noodzaak is er dus niet en net vanuit de insteek dat er zo nog minder gemeenschappelijk contact is met oppervlakken hanteren ze die manier van winkelen. Wederom een positieve zaak. En als medeklanten hun verantwoordelijkheid niet nemen, dan kan ik daar wel wat aan doen door ze hierop aan te spreken. Soms pakt dat, soms niet. Het is helemaal niet zo negatief als je het wederom voorstelt. Je haalt aan dat er verantwoordelijkheid ligt bij het winkelpersoneel, wat klopt, maar die verantwoordelijkheid ligt er bij ieder van ons als klant evenzeer.
Craz schreef: di 27 okt 2020, 19:28Een rookverbod heeft geen enkele link om corona te bestrijden... Die sigarettenrook waar je over spreekt? Dat is gewoon de lucht die iemand uitademt. Mensen ademen ook zonder dat ze sigaretten roken, enkel zie je en ruik je het dan niet. Sowieso kom ik de laatste jaren al fel minder rokers op mijn pad tegen, dus de antirook maatregelen hebben wel degelijk effect. Een economie die gericht is op welzijn is een utopie. Een maatschappij gericht op welzijn daarentegen is een nobel streefdoel. Echter zou je ervan kijken wat er allemaal verdwijnt als het echt om gezondheid draait. Meer dan een gulden middenweg zal je daarin niet bekomen.
Een rookverbod heeft tal van linken om corona te bestrijden. Er zijn de virusdeeltjes in uitgeademde (rokers)lucht, het mondmasker dat wordt afgedaan om te roken, de gezondheidsnadelen die kwetsbaarder maken voor en bij infectie (~ de onderliggende factoren als risicofactor). En wat heden een utopie is kan realiteit worden, maar er moet allereerst een wil zijn die tot wegen leidt.
Craz schreef: di 27 okt 2020, 19:28
Sam schreef: di 27 okt 2020, 18:24 En Jambon is écht niet de man van aanpak om hier positief ter sprake te brengen. Die keert zijn kar alsof hij op de kermis in een botsauto zit. Waar hij het een etmaal eerder nog over de nutteloosheid van preventief blussen heeft gaat het nu reeds over een huis dat zo goed als afgebrand is? De man zou na zijn talloze dwalingen en (eigen) te blussen brandjes ondertussen beter moeten weten, maar blijft boemerangs uitwerpen. Integere politieke leiders mogen eens gaan opstaan, i.p.v. zij die politiek een slechte naam bezorgen waar "politieke spelletjes", "vriendjespolitiek" en "slechte politieker want te eerlijk" de normaal is.
Zoek het woordje ironie een keer op. Het was geenzins mijn bedoeling om met die opmerking Jambon enige positive credibiliteit te geven. Hij heeft overigens nooit over een afgebrand huis gesproken, dat zijn mijn woorden, niet de zijne.
Sarcasme en ironie zijn me niet vreemd. De man heeft wat mij betreft trouwens wel enige positieve credibiliteit, maar die is veeleer in andere gebieden te vinden.
Craz schreef: di 27 okt 2020, 19:28Zo, en nu ga ik weer verder in mijn eigen aangename wereld, ik hoop dat jij die van jou op een dag ook kan vinden :)
Ach, de wereld is een continuüm van aangename en onaangename zaken. Gelet op hoe zwart-wit je zaken poneert is het betwijfelenswaardig of je het allemaal wel zo aangenaam ervaart want er schuilt aardig wat frustratie in. Waarom zou je anders kortzichtige stellingen poneren terwijl de waarheid vaak 100 % speelruimte heeft …
Laatst gewijzigd door Sam op di 27 okt 2020, 22:28, 2 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie