Wat is je ergernis op dit moment?

Hier kun je praten over alles, maar hou het vriendelijk.

Moderator: Miss Jones

Gebruikersavatar
lientje
Gevorderde
Berichten: 1546
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 23:29
Wedstrijden dit jaar: 0 :(

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door lientje »

cecilet schreef: do 20 aug 2020, 10:42
pekkeisback schreef: do 20 aug 2020, 10:27
Clubber schreef: di 18 aug 2020, 14:02 Posters die met heel veel plezier, de antwoorden snel zelf ff meeposten.
Een trend die ervoor zorgt dat ,de mens die minder tijd heeft, het nog moeilijker heeft om die quota te halen ! :roll:
Dat begrijp ik, dit is bij mij ook (een kleine weliswaar) ergernis.Ik heb zelfs een tijd een lijstje bijgehouden met posters die dit regelmatig doen. Kwestie van mijn ergernis af te schrijven. Trouwens daar zitten verschillende top10 maandposters bij.
Tja in coronatijden krijgt een mens te veel tijd om zich bezig te houden met zo'n onbenulligheden.
Toch eigenlijk een kleine bedenking!
Vorige week stond er een buitenlandse wedstrijd met zeker een 15 tal vragen open.
Ik heb bewust maar 1 antwoord gegeven om anderen ook de kans te geven.
Als je dan ziet dat na 2 dagen nog de helft van de antwoorden niet gegeven zijn is het niet verwonderlijk dat er iemand de rest van de antwoorden post!
Trouwens... in geval dat er iemand eens een wedstrijd tekort heeft heb ik al regelmatig eens iemand uit de nood geholpen, ook al sta ik in de top 10 van maandposters.

Die wedstrijd van Ciao Tutti?
Ja, daar bleven de antwoorden heel lang uit (terwijl het heel makkelijke vragen waren) en dan heb ik ze ineens allemaal gepost met het antwoord op de algemene vraag.

MAAR : ik denk dat dat komt omdat zo 1 antwoord ook niet meetelt voor je quota?
Bij dat soort wedstrijden moet je toch het volledige woord kunnen posten dat je krijgt door alle letters te verzamelen?
...De regels zijn soms zo streng en onduidelijk, het lijkt wel een Belgische veiligheidsraad.

Je ziet het ook aan het aantal leden die nog toelating krijgen bij de schiftingslijst.... Voor deze strenge (en vaak onduidelijke) regels er waren, waren er ooit 136. (nu 111) (wat ik niet erg vind, maar het duidt toch op iets...)
Ja, ook ik hou me met zulke onbenulligheden bezig :D

cecilet
Gevorderde
Berichten: 3094
Lid geworden op: ma 24 jul 2017, 21:34
Wedstrijden dit jaar: 45 (#35)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door cecilet »

lientje schreef: do 20 aug 2020, 12:41
cecilet schreef: do 20 aug 2020, 10:42
pekkeisback schreef: do 20 aug 2020, 10:27
Clubber schreef: di 18 aug 2020, 14:02 Posters die met heel veel plezier, de antwoorden snel zelf ff meeposten.
Een trend die ervoor zorgt dat ,de mens die minder tijd heeft, het nog moeilijker heeft om die quota te halen ! :roll:
Dat begrijp ik, dit is bij mij ook (een kleine weliswaar) ergernis.Ik heb zelfs een tijd een lijstje bijgehouden met posters die dit regelmatig doen. Kwestie van mijn ergernis af te schrijven. Trouwens daar zitten verschillende top10 maandposters bij.
Tja in coronatijden krijgt een mens te veel tijd om zich bezig te houden met zo'n onbenulligheden.
Toch eigenlijk een kleine bedenking!
Vorige week stond er een buitenlandse wedstrijd met zeker een 15 tal vragen open.
Ik heb bewust maar 1 antwoord gegeven om anderen ook de kans te geven.
Als je dan ziet dat na 2 dagen nog de helft van de antwoorden niet gegeven zijn is het niet verwonderlijk dat er iemand de rest van de antwoorden post!
Trouwens... in geval dat er iemand eens een wedstrijd tekort heeft heb ik al regelmatig eens iemand uit de nood geholpen, ook al sta ik in de top 10 van maandposters.

Die wedstrijd van Ciao Tutti?
Ja, daar bleven de antwoorden heel lang uit (terwijl het heel makkelijke vragen waren) en dan heb ik ze ineens allemaal gepost met het antwoord op de algemene vraag.

MAAR : ik denk dat dat komt omdat zo 1 antwoord ook niet meetelt voor je quota?
Bij dat soort wedstrijden moet je toch het volledige woord kunnen posten dat je krijgt door alle letters te verzamelen?
...De regels zijn soms zo streng en onduidelijk, het lijkt wel een Belgische veiligheidsraad.

Je ziet het ook aan het aantal leden die nog toelating krijgen bij de schiftingslijst.... Voor deze strenge (en vaak onduidelijke) regels er waren, waren er ooit 136. (nu 111) (wat ik niet erg vind, maar het duidt toch op iets...)
Ja, ook ik hou me met zulke onbenulligheden bezig :D
Ja ik bedoelde deze wedstrijd, maar ik denk dat 1 antwoord sowieso een punt is, los van alle andere oplossingen.
Wel telt een buitenlandse wedstrijd maar voor 1 punt om de 3 maanden

Gebruikersavatar
Pioen
Gevorderde
Berichten: 1985
Lid geworden op: zo 31 mei 2015, 16:13
Wedstrijden dit jaar: 46 (#33)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Pioen »

cecilet schreef: do 20 aug 2020, 13:13
lientje schreef: do 20 aug 2020, 12:41
Die wedstrijd van Ciao Tutti?
Ja, daar bleven de antwoorden heel lang uit (terwijl het heel makkelijke vragen waren) en dan heb ik ze ineens allemaal gepost met het antwoord op de algemene vraag.

MAAR : ik denk dat dat komt omdat zo 1 antwoord ook niet meetelt voor je quota?
Bij dat soort wedstrijden moet je toch het volledige woord kunnen posten dat je krijgt door alle letters te verzamelen?
...De regels zijn soms zo streng en onduidelijk, het lijkt wel een Belgische veiligheidsraad.

Je ziet het ook aan het aantal leden die nog toelating krijgen bij de schiftingslijst.... Voor deze strenge (en vaak onduidelijke) regels er waren, waren er ooit 136. (nu 111) (wat ik niet erg vind, maar het duidt toch op iets...)
Ja, ook ik hou me met zulke onbenulligheden bezig :D
Ja ik bedoelde deze wedstrijd, maar ik denk dat 1 antwoord sowieso een punt is, los van alle andere oplossingen.
Wel telt een buitenlandse wedstrijd maar voor 1 punt om de 3 maanden
Bij mijn weten telt enkel het eindantwoord mee voor de quota. Ik weet niet of het bij de regels staat, maar het werd onlangs verschillende keren gemeld in een wedstrijdtopic zelf.

Buitenlandse wedstrijden mag je 1/30 laten meetellen. Op buitenlandse antwoorden zijn geen beperkingen (van verschillende wedstrijden, 3 antwoorden bij dezelfde wedstrijd levert wel maar 1 punt op).
Denk je er aan om de antwoorden open te laten als je een wedstrijd post?

Gebruikersavatar
Zjef
Site Admin
Berichten: 2497
Lid geworden op: za 21 feb 2015, 20:11

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Zjef »

Als je een woord moet insturen, dan is dat woord het antwoord op de wedstrijdvraag, en niet de weg erheen via 25 tussenwoorden waar je elke keer ergens een letter moet gebruiken.

Het zou wat zijn, dan gaan sommige leden op elke zweedse puzzel, welgeteld één (1) woordje van die puzzel posten als "antwoord" voor hun quota.
Dat is meteen het antwoord op de vraag waarom het zo is. Bedank de leden maar die overal de kantjes aflopen om zo weinig mogelijk te moeten doen, zij zorgen ervoor dat dit soort regels ingevoerd worden.

Gebruikersavatar
Kuikentje
Gevorderde
Berichten: 1868
Lid geworden op: za 28 feb 2015, 10:53
Wedstrijden dit jaar: 17 (#113)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Kuikentje »

Zjef schreef: vr 21 aug 2020, 12:11 Als je een woord moet insturen, dan is dat woord het antwoord op de wedstrijdvraag, en niet de weg erheen via 25 tussenwoorden waar je elke keer ergens een letter moet gebruiken.

Het zou wat zijn, dan gaan sommige leden op elke zweedse puzzel, welgeteld één (1) woordje van die puzzel posten als "antwoord" voor hun quota.
Dat is meteen het antwoord op de vraag waarom het zo is. Bedank de leden maar die overal de kantjes aflopen om zo weinig mogelijk te moeten doen, zij zorgen ervoor dat dit soort regels ingevoerd worden.
Stel dat er 10 vragen zijn, met elk 1 letter waarbij je dan een 10 letterwoord vormt, je begint met de antwoorden op te zoeken mét de linken, op het ogenblik dat je alles wil posten, is er je iemand voor die 1 antwoord geeft mét link (dus 1 letter), dan kan je ook geen aanspraak maken op het puntje voor je quota, en da's dan wel jammer, of zoals sommigen dan zullen zeggen "je moet dan maar wat rapper zijn" :-D

En wat dan met de stoel via Een elke week? nu posten er verschillende mensen 1 letter, op het einde kan je dus 1 woord vormen, wie krijgt er een punt (of punten)?

Gebruikersavatar
Zjef
Site Admin
Berichten: 2497
Lid geworden op: za 21 feb 2015, 20:11

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Zjef »

Kuikentje schreef: vr 21 aug 2020, 12:56
Zjef schreef: vr 21 aug 2020, 12:11 Als je een woord moet insturen, dan is dat woord het antwoord op de wedstrijdvraag, en niet de weg erheen via 25 tussenwoorden waar je elke keer ergens een letter moet gebruiken.

Het zou wat zijn, dan gaan sommige leden op elke zweedse puzzel, welgeteld één (1) woordje van die puzzel posten als "antwoord" voor hun quota.
Dat is meteen het antwoord op de vraag waarom het zo is. Bedank de leden maar die overal de kantjes aflopen om zo weinig mogelijk te moeten doen, zij zorgen ervoor dat dit soort regels ingevoerd worden.
Stel dat er 10 vragen zijn, met elk 1 letter waarbij je dan een 10 letterwoord vormt, je begint met de antwoorden op te zoeken mét de linken, op het ogenblik dat je alles wil posten, is er je iemand voor die 1 antwoord geeft mét link (dus 1 letter), dan kan je ook geen aanspraak maken op het puntje voor je quota, en da's dan wel jammer, of zoals sommigen dan zullen zeggen "je moet dan maar wat rapper zijn" :-D

En wat dan met de stoel via Een elke week? nu posten er verschillende mensen 1 letter, op het einde kan je dus 1 woord vormen, wie krijgt er een punt (of punten)?
Nogmaals: ga klagen bij de leden die overal de kantjes aflopen. Niet tegen ons.

Vraag 1: die met 1 letter krijgt geen punten, want die lost maar 1/10de van de vraag op. Als iemand anders je voor is met ALLE letters en links, tja, dat is idd de wet van de snelste. Als we daar ook nog eens uitzonderingen op moeten maken kunnen we net zo goed heel die lijst voor iedereen open zetten en doe maar op (met als gevolg dat die lijst nog 0 waarde heeft, want wij gaan hem ook niet meer bijwerken dan).

Vraag 2: bij de stoel heb je alle letters nodig om het woord met enige zekerheid te kunnen vormen, dus niet na dag 1 al in het wilde weg beginnen gokken met alle 5-letterwoorden waar pakweg een "O" in voorkomt en in de verste verte iets met de tip te maken hebben. Om dan vervolgens een discussie te krijgen met leden die denken dat het juist is, en leden die denken dat het iets anders is, enz. Alles wat je gokt zonder alle letters is niet meer dan een gok, en dus geen antwoord. Dat staat ook al meermaals vermeld in dat topic trouwens.

Gebruikersavatar
Miss Jones
Moderator
Berichten: 3048
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 11:17

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Miss Jones »

Brainfog dagen.....
Als je troebel water met rust laat,
wordt het vanzelf helder.

Gebruikersavatar
Sam
Gevorderde
Berichten: 1883
Lid geworden op: vr 09 okt 2015, 08:34
Wedstrijden dit jaar: 11 (#157)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Sam »

Miss Jones schreef: vr 21 aug 2020, 16:06 Brainfog dagen.....
Gelukkig iets dat te verhelpen kan zijn.

Gisteren wagen binnengebracht voor onderhoud nadat de afspraak al twee keer door hen verzet werd. Vervolgens laten ze weer niets weten van zodra de wagen klaar is i.t.t. wat afgesproken wordt en als ze de factuur overlopen hoor 'k de meest onzinnige dingen. Paar uur later al een band die lek staat, er kan voor hun maar beter een stuk glas of een nagel in zitten :-?

Gebruikersavatar
wommel
Kenner
Berichten: 1062
Lid geworden op: ma 02 mar 2015, 13:39
Wedstrijden dit jaar: 25 (#86)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door wommel »

Wellicht Sam, ben jij geboren voor het ongeluk ! tenzij je toch regelmatig met de één of andere prijsvraag wat kunt winnen. Of gebeurt dat dan ook niet ?

Gebruikersavatar
Sam
Gevorderde
Berichten: 1883
Lid geworden op: vr 09 okt 2015, 08:34
Wedstrijden dit jaar: 11 (#157)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Sam »

wommel schreef: za 22 aug 2020, 16:25 Wellicht Sam, ben jij geboren voor het ongeluk ! tenzij je toch regelmatig met de één of andere prijsvraag wat kunt winnen. Of gebeurt dat dan ook niet ?
Goh, gewoon pech gehad met de baarmoederlotto en daar is al veel ongeluk mee gepaard gegaan, miserie die miserie met zich meebrengt. Wanneer ‘k dit typ begint “When the Going Gets Tough, the Tough Get Going” van Billy Ocean te spelen. Het tij zal misschien wel eens keren. Ander en beter werk, afstuderen en een eigen stek misschien nog dit jaar? Eerst zien dat ik uit ziekteverlof geraak :-|

Plaats reactie