Wat is je ergernis op dit moment?

Hier kun je praten over alles, maar hou het vriendelijk.

Moderator: Miss Jones

miekehill
Lid
Berichten: 463
Lid geworden op: za 22 okt 2016, 19:08
Wedstrijden dit jaar: 16 (#127)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door miekehill »

Zjef schreef: di 25 mei 2021, 23:09
miekehill schreef: di 25 mei 2021, 10:11 Er zijn veel wedstrijden waarvan ik me niet geroepen voel er aan deel te nemen. Ik wil die wel posten om anderen de kans te geven en - eerlijk is eerlijk - om aan een wekelijks quotum te komen. maar dat kan nu dus ook niet meer...

Door deze gang van zaken, die ik érgens wel kan begrijpen als is dat moeilijk, wordt het voor mij bijna onmogelijk aan dit forum deel te nemen. Weinig tijd, geen echte facebook- of instagramgebruiker en nogal selectief... Er zijn meer weken dat ik geen toegang heb dan wel.

Maar we blijven volharden in 'de boosheid' :-)
Je doet alsof het een nieuwe regel is, dat is al 6 jaar ondertussen de regel...
Jef, trek je tenen een beetje in :-) : dit is niet tegen jou persoonlijk of tegen Schifters bedoeld.
Ik weet ook wel dat regels er zijn en dit al een hele tijd.
Combinatie met steeds maar meer fb- en ig-wedstrijden zorgt voor meer moeilijkheden.
Neemt dus niet weg dat regeltjes af toe eens voor extra ergernis zorgen.....

Gebruikersavatar
Zjef
Site Admin
Berichten: 2497
Lid geworden op: za 21 feb 2015, 20:11

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Zjef »

miekehill schreef: do 27 mei 2021, 11:38 Jef, trek je tenen een beetje in :-) : dit is niet tegen jou persoonlijk of tegen Schifters bedoeld.
Ik weet ook wel dat regels er zijn en dit al een hele tijd.
Combinatie met steeds maar meer fb- en ig-wedstrijden zorgt voor meer moeilijkheden.
Neemt dus niet weg dat regeltjes af toe eens voor extra ergernis zorgen.....
Je sprak over "dat kan nu dus ook niet meer", waaruit ik begreep dat het een nieuw gegeven was voor jou. ;)

miekehill
Lid
Berichten: 463
Lid geworden op: za 22 okt 2016, 19:08
Wedstrijden dit jaar: 16 (#127)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door miekehill »

Dat ging hem om het feit, Jef, dat je volledig moet doorgaan tot het einde om eventueel een reglement of zo te zien.
Ik postte vroeger wel eens een wedstrijd met bv. 6 vragen die één na één kwamen, waarbij ik na de tweede of zo stopte, om anderen kans te geven de volgende vragen te posten. Maar als je meteen àlles moet geven kan mijn werkwijze dus niet meer...

Gebruikersavatar
Zjef
Site Admin
Berichten: 2497
Lid geworden op: za 21 feb 2015, 20:11

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Zjef »

miekehill schreef: do 27 mei 2021, 16:45 Dat ging hem om het feit, Jef, dat je volledig moet doorgaan tot het einde om eventueel een reglement of zo te zien.
Ik postte vroeger wel eens een wedstrijd met bv. 6 vragen die één na één kwamen, waarbij ik na de tweede of zo stopte, om anderen kans te geven de volgende vragen te posten. Maar als je meteen àlles moet geven kan mijn werkwijze dus niet meer...
Nogmaals dat is niet nieuw, dus die werkwijze zou in principe nooit gewerkt mogen hebben. Als ze vroeger niet verwijderd werden wegens onvolledig, heb je gewoon geluk gehad dat mods het niet opgemerkt hebben en leden het niet gemeld hebben. ;)

En om het te kaderen:
Het is gewoon strontvervelend wanneer je maar halve wedstrijden hebt hier, die je dan eerst moet deelnemen om vast te stellen dat je nog een hele reeks extra vragen moet beantwoorden en opzoeken. Ook voor leden die het vooral moeten hebben van antwoorden posten is dat vervelend als niet alles gepost wordt. En wachten tot iem anders zin heeft om de resterende vragen te posten werkt ook vaker niet dan wel. Dus niet om dwars te liggen of zo (wat sommigen dan weer graag denken), wel om zaken hier volledig aan te bieden ipv een mix van halve en hele wedstrijden.

Gebruikersavatar
filiberreke
Kenner
Berichten: 856
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 19:45
Wedstrijden dit jaar: 22 (#98)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door filiberreke »

Post verwijderd want de afbeelding ontbreekt. Ik heb een half uur zitten knoeien en het lukte niet. Site tergend traag, vastlopend, wijzigingen niet kunnen opslaan, etc.
Ik wilde straks rustig nog eens proberen, maar dat werd me niet gegund. En ja, ik zou volledig opnieuw kunnen beginnen maar eerlijk is eerlijk: ik ben het beu. En ja, ik ben niet verplicht op Schifters te blijven en de mod heeft altijd gelijk. Ik weet het en toch is het een ergernis!

Gebruikersavatar
bloemeke
Moderator
Berichten: 17337
Lid geworden op: za 28 feb 2015, 12:27
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door bloemeke »

filiberreke schreef: ma 31 mei 2021, 19:24 Post verwijderd want de afbeelding ontbreekt. Ik heb een half uur zitten knoeien en het lukte niet. Site tergend traag, vastlopend, wijzigingen niet kunnen opslaan, etc.
Ik wilde straks rustig nog eens proberen, maar dat werd me niet gegund. En ja, ik zou volledig opnieuw kunnen beginnen maar eerlijk is eerlijk: ik ben het beu. En ja, ik ben niet verplicht op Schifters te blijven en de mod heeft altijd gelijk. Ik weet het en toch is het een ergernis!
Jij had je wedstrijd gepost om 13u49
Ik heb om 18u46 inderdaad je wedstrijd verwijderd omdat de afbeelding ontbrak
Vanmorgen was het forum traag, maar rond de middag draaide alles normaal (toch bij mij, ik zit op Proximus)

Gebruikersavatar
filiberreke
Kenner
Berichten: 856
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 19:45
Wedstrijden dit jaar: 22 (#98)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door filiberreke »

bloemeke schreef: ma 31 mei 2021, 21:07
filiberreke schreef: ma 31 mei 2021, 19:24 Post verwijderd want de afbeelding ontbreekt. Ik heb een half uur zitten knoeien en het lukte niet. Site tergend traag, vastlopend, wijzigingen niet kunnen opslaan, etc.
Ik wilde straks rustig nog eens proberen, maar dat werd me niet gegund. En ja, ik zou volledig opnieuw kunnen beginnen maar eerlijk is eerlijk: ik ben het beu. En ja, ik ben niet verplicht op Schifters te blijven en de mod heeft altijd gelijk. Ik weet het en toch is het een ergernis!
Jij had je wedstrijd gepost om 13u49
Ik heb om 18u46 inderdaad je wedstrijd verwijderd omdat de afbeelding ontbrak
Vanmorgen was het forum traag, maar rond de middag draaide alles normaal (toch bij mij, ik zit op Proximus)
Hier heel de namiddag problemen met de site en een werkgever die het niet echt apprecieert dat ik met dit soort zaken bezig ben. Bovendien heb ik naast een full time job ook een gezin dat eten op tafel verwacht. Ik doe mijn best maar dat is hier niet goed genoeg. Ik ga me niet verplicht voelen mij te blijven verantwoorden voor een ergernis. Als we geen ergernissen mogen hebben heeft deze rubriek geen bestaansrecht. Of mogenner alleen niet-forumgerelateerde ergernissen op?

Gebruikersavatar
bloemeke
Moderator
Berichten: 17337
Lid geworden op: za 28 feb 2015, 12:27
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door bloemeke »

filiberreke schreef: ma 31 mei 2021, 21:18

Hier heel de namiddag problemen met de site en een werkgever die het niet echt apprecieert dat ik met dit soort zaken bezig ben. Bovendien heb ik naast een full time job ook een gezin dat eten op tafel verwacht. Ik doe mijn best maar dat is hier niet goed genoeg. Ik ga me niet verplicht voelen mij te blijven verantwoorden voor een ergernis. Als we geen ergernissen mogen hebben heeft deze rubriek geen bestaansrecht. Of mogenner alleen niet-forumgerelateerde ergernissen op?
Je moet je niet verantwoorden
Je mag gerust je ergernis posten
Ik heb gewoon een toelichting gegeven

Je hebt geluk met je werkgever, ik heb 43 jaar gewerkt en nu gelukkig op mijn pensioen, maar op mijn werk werden sites als schifters, kranten, tv-pagina's .... geblokkeerd.

Gebruikersavatar
grietje
Moderator
Berichten: 8005
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 18:00

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door grietje »

filiberreke schreef: ma 31 mei 2021, 21:18
bloemeke schreef: ma 31 mei 2021, 21:07
filiberreke schreef: ma 31 mei 2021, 19:24 Post verwijderd want de afbeelding ontbreekt. Ik heb een half uur zitten knoeien en het lukte niet. Site tergend traag, vastlopend, wijzigingen niet kunnen opslaan, etc.
Ik wilde straks rustig nog eens proberen, maar dat werd me niet gegund. En ja, ik zou volledig opnieuw kunnen beginnen maar eerlijk is eerlijk: ik ben het beu. En ja, ik ben niet verplicht op Schifters te blijven en de mod heeft altijd gelijk. Ik weet het en toch is het een ergernis!
Jij had je wedstrijd gepost om 13u49
Ik heb om 18u46 inderdaad je wedstrijd verwijderd omdat de afbeelding ontbrak
Vanmorgen was het forum traag, maar rond de middag draaide alles normaal (toch bij mij, ik zit op Proximus)
Hier heel de namiddag problemen met de site en een werkgever die het niet echt apprecieert dat ik met dit soort zaken bezig ben. Bovendien heb ik naast een full time job ook een gezin dat eten op tafel verwacht. Ik doe mijn best maar dat is hier niet goed genoeg. Ik ga me niet verplicht voelen mij te blijven verantwoorden voor een ergernis. Als we geen ergernissen mogen hebben heeft deze rubriek geen bestaansrecht. Of mogenner alleen niet-forumgerelateerde ergernissen op?
Niemand moet hem hier verantwoorden voor hun tijd, maar...
Ik vind het ergens logisch dat een werkgever niet blij is, met werknemers die andere websites bezoeken, dan voor hun job. Tijdens hun werkuren. Ik heb me altijd voorgehouden. Als er in mijn huis een schilder of loodgieter of gelijk wie bezig is, zou ik ook niet graag hebben, dat ik werkuren moet betalen terwijl hij dingen doet, die niet werk gerelateerd zijn.

Maar swat...

Gebruikersavatar
guigou
Expert
Berichten: 6361
Lid geworden op: do 26 feb 2015, 21:30
Locatie: Geluwe
Wedstrijden dit jaar: 7 (#169)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door guigou »

dat ik een wedstrijd post met vraag en schiftingsvraag en deze wordt verwijderd
een mod had een link uit een IG post gezet maar niet de link naar de wedstrijd zelf en ook geen vraag en schiftingsvraag
de mod heeft dit aangepast en mijn volledige wedstrijd is verwijderd
k vraag me af mocht een lid zo'n IG linkje gezet hebben zonder wedstrijdlink , zonder vraag en schifting of deze ook zou mogen blijven staan zijn
(wedstrijd van mod stond er al van 01/06 en nog niemand had een vraag + schiftingsvraag erbij geplaatst)
:roll:
Ik word liever gehaat voor mijn eerlijkheid, dan geliefd door leugens.

Plaats reactie