Wat is je ergernis op dit moment?

Hier kun je praten over alles, maar hou het vriendelijk.

Moderator: Miss Jones

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sam
Gevorderde
Berichten: 1882
Lid geworden op: vr 09 okt 2015, 08:34
Wedstrijden dit jaar: 11 (#156)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Sam »

Sweetvoice schreef: wo 29 mei 2019, 22:31 Ik zou zo graag wat meer vrije tijd hebben.
Full time job, het huishouden, de kinderen en de huisdieren. Zoveel werk dat ik met 24u niet toekom op een dag.
Hoe doen andere mensen dat toch?!?
En die kunnen dan nog om 7u 's avonds knusjes in de zetel ploffen...
Misschien eens polsen bij die mensen, ben benieuwd naar de verschillen

Gebruikersavatar
popelka
Gevorderde
Berichten: 1529
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 19:52
Wedstrijden dit jaar: 17 (#111)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door popelka »

FT job
- kan wel telewerken dus geen tijdverlies qua transport en kan op die dagen 's middags al wandelen met mijn hond
- kan stoppen om 16u
- werk gezocht in de buurt van mijn woonst (enorm verschil met toen ik dagelijks met het OV naar het station moest en daar de trein naar Bxl ...)

Geen kinderen.

Huishouden: denk dat kinderen ook hier een zwaardere factor zijn?
Wij gaan op regelmatige basis naar 't stad uit eten, naar de frituur , delivery ... ;-)

Gebruikersavatar
Sweetvoice
Gevorderde
Berichten: 4230
Lid geworden op: vr 25 dec 2015, 23:38
Wedstrijden dit jaar: 152 (#7)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Sweetvoice »

Ik werk op 5 km van thuis. De afstand maakt het hem dus niet.
Merk wel dat er velen zijn die ofwel 4/5 werken en zelf hun huishouden doen, ofwel full-time werken maar dan een poetsvrouw hebben.
Wij gaan nooit uit eten, enkel af en toe eens naar de frituur.

Gebruikersavatar
dorhe
Kenner
Berichten: 1244
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 13:42
Locatie: Kempen
Wedstrijden dit jaar: 0 :(

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door dorhe »

Ik werk 6/7, ongeveer 50 uur per week.
Het enige dat ik met mijn kinderen heb is de zondagnamiddag (en dit vaak zonder mijn partner, omdat ook hij weekends moet werken).

Voor de rest is het vooral een kwestie van planning denk ik.
Er zijn dagen waarop ik om 22u mijn strijk nog sta te doen. Maar er zijn ook dagen waarop ik in de zetel plof van zodra de kids in bed liggen.

Het is een beetje hoe je alles aanpakt.
Ik weet niet wat voor huisdieren je hebt, zijn het bijv. honden, ga dan een wandeling doen met de honden én de kindjes, zodat je tijd samen hebt.
Schil 's ochtends de patatjes en zet de groenten al klaar, zodat je die 's avonds enkel nog moet opzetten en je dat voorbereidend werk dan al niet meer hebt.

"Druk druk druk" is een beetje het probleem van deze tijd.
Ik weet niet hoe uw situatie is, maar ik hoor veel mama's van vriendinnetjes van mijn kinderen klagen. Maar die zijn wel élk weekend volledig thuis, hebben vaak een poetsvrouw, gaan meerdere keren per jaar op reis en gaan er regelmatig een weekend tussenuit.
Maar die lopen dus wel altijd te klagen dat ze hun werk niet rond krijgen..

Soms moet je ook gewoon tevreden met simpele dingen en niet altijd meer willen dan nodig is..

(maar ik spreek in het algemeen en over wat ik rondom mij zie, ik spreek niet over u persoonlijk hé! want ken uw situatie niet..)
You're never fully dressed without a smile!

Gebruikersavatar
Sweetvoice
Gevorderde
Berichten: 4230
Lid geworden op: vr 25 dec 2015, 23:38
Wedstrijden dit jaar: 152 (#7)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Sweetvoice »

dorhe schreef: wo 05 jun 2019, 14:05 Ik werk 6/7, ongeveer 50 uur per week.
Het enige dat ik met mijn kinderen heb is de zondagnamiddag (en dit vaak zonder mijn partner, omdat ook hij weekends moet werken).

Voor de rest is het vooral een kwestie van planning denk ik.
Er zijn dagen waarop ik om 22u mijn strijk nog sta te doen. Maar er zijn ook dagen waarop ik in de zetel plof van zodra de kids in bed liggen.

Het is een beetje hoe je alles aanpakt.
Ik weet niet wat voor huisdieren je hebt, zijn het bijv. honden, ga dan een wandeling doen met de honden én de kindjes, zodat je tijd samen hebt.
Schil 's ochtends de patatjes en zet de groenten al klaar, zodat je die 's avonds enkel nog moet opzetten en je dat voorbereidend werk dan al niet meer hebt.

"Druk druk druk" is een beetje het probleem van deze tijd.
Ik weet niet hoe uw situatie is, maar ik hoor veel mama's van vriendinnetjes van mijn kinderen klagen. Maar die zijn wel élk weekend volledig thuis, hebben vaak een poetsvrouw, gaan meerdere keren per jaar op reis en gaan er regelmatig een weekend tussenuit.
Maar die lopen dus wel altijd te klagen dat ze hun werk niet rond krijgen..

Soms moet je ook gewoon tevreden met simpele dingen en niet altijd meer willen dan nodig is..

(maar ik spreek in het algemeen en over wat ik rondom mij zie, ik spreek niet over u persoonlijk hé! want ken uw situatie niet..)
Gho, hoed af hoor. Ik weet niet of ik jouw werkschema vol zou houden.

Ik sta om 5u45 op, maar om 16u heb ik wel gedaan met werken en kan dan nog langs de winkel indien nodig.
Tweewekelijks komt er wel nog weekendwerk bij.

Eén van mijn kinderen is gehandicapt (autisme) en heeft heel wat begeleiding nodig in het dagdagelijkse leven.
De ene dag is al wat makkelijker dan de andere.

Op reis gaan is aan ons niet besteed, maar daar heb ik ook totaal geen problemen mee.

Soms moet je ook gewoon tevreden met simpele dingen en niet altijd meer willen dan nodig is..
Het heeft me wel aan het denken gezet en hier schuilt wel wat waarheid in.
Mensen (lees:ik) willen alles perfect hebben, de tuin in orde, het huis steeds proper, met de kinderen overal naartoe, op tijd eten op tafel en een full-time job.
Dit past gewoon niet in één dag.
Af en toe iets laten liggen qua werk en ik ga me veel beter voelen denk ik.

Gebruikersavatar
Sam
Gevorderde
Berichten: 1882
Lid geworden op: vr 09 okt 2015, 08:34
Wedstrijden dit jaar: 11 (#156)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Sam »

Muggen. Daarstraks ook een in de wagen tijdens het rijden, geestig. Als er nu een wijfjesdier is waarvoor de benaming "teef" geschikt is, dan is het m.i. wel de mug.

Gebruikersavatar
Sweetvoice
Gevorderde
Berichten: 4230
Lid geworden op: vr 25 dec 2015, 23:38
Wedstrijden dit jaar: 152 (#7)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Sweetvoice »

Sam schreef: di 11 jun 2019, 22:07 Muggen. Daarstraks ook een in de wagen tijdens het rijden, geestig. Als er nu een wijfjesdier is waarvoor de benaming "teef" geschikt is, dan is het m.i. wel de mug.
Ik ben blij dat het over muggen gaat :lol: :lol:

robinhoody

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door robinhoody »

Oververmoeidheid die maar niet overgaat: soms een boost en dan weer bergaf ;-)

Gebruikersavatar
Miss Jones
Moderator
Berichten: 3048
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 11:17

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Miss Jones »

Sweetvoice schreef: wo 29 mei 2019, 22:31 Ik zou zo graag wat meer vrije tijd hebben.
Full time job, het huishouden, de kinderen en de huisdieren. Zoveel werk dat ik met 24u niet toekom op een dag.
Hoe doen andere mensen dat toch?!?
En die kunnen dan nog om 7u 's avonds knusjes in de zetel ploffen...

Ik had ook een poetsvrouw hoor,
via dienstencheques.

Je hebt anders zo weinig tijd, en idd af en toe eens iets laten liggen kan geen kwaad hoor. ik zorgde er sochtends wel voor dat mijn avondeten al voorbereid was, zodat ik het maar moest opzetten als ik thuiskwam.
Als je troebel water met rust laat,
wordt het vanzelf helder.

Gebruikersavatar
Backdraft
Kenner
Berichten: 1347
Lid geworden op: zo 01 mar 2015, 13:41
Wedstrijden dit jaar: 38 (#46)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Backdraft »

Studeren en examens maken is iets, maar examens verbeteren is dat ook ... :-?
"Alles is veel voor wie niet veel verwacht" (J.C. Bloem)

Plaats reactie