Microsoft acount is gehackt

Hier kun je praten over alles, maar hou het vriendelijk.

Moderator: Miss Jones

Plaats reactie
Gebruikersavatar
sandra
Gevorderde
Berichten: 3626
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 17:20
Locatie: West vlaanderen
Wedstrijden dit jaar: 45 (#32)

Microsoft acount is gehackt

Bericht door sandra »

goede morgen gisteren is mijn microsoft account gehackt

dit krijg ik als melding
Microsoft-account
Er zijn beveiligingsgegevens toegevoegd
De volgende beveiligingsgegevens zijn recentelijk toegevoegd aan het Microsoft-account ma**h@telenet.be:
worloworsil@hotmail.com ( dit email is niet van mij )

als ik een herstel code vraag krijg ik melding dat de code naar het email gezonden word dat niet van mij is
wat doe ik nu best alles laten zoals het is

voor wat wordt microsoft acount allemaal gebruikt :oops:
sorry voor de vragen maar weet echter niet wat ik moet doen en of ik microsoft acount feitelijk nodig heb

account van FB was ook gehackt maar deze kunnen herstellen
krijg nu ook iedere keer melding van Tinder ( heb daar geen account :-| )

Gebruikersavatar
Zjef
Site Admin
Berichten: 2497
Lid geworden op: za 21 feb 2015, 20:11

Re: Microsoft acount is gehackt

Bericht door Zjef »

Dit proberen:
https://support.microsoft.com/nl-nl/acc ... f0cd89c245

Als dat niet lukt dan is je microsoft account voorgoed weg helaas.
Dat ook je facebook account gehacked was, doet me vermoeden dat je daar hetzelfde wachtwoord gebruikte, of dat beide gekoppeld waren?

Een Microsoft account wordt voor veel zaken gebruikt, of kan ervoor gebruikt worden.
Je kan er aankopen mee doen in de Microsoft store (dus een probleem als je iets van betaalgegevens gekoppeld hebt in je microsoft account).
Ze kunnen emails sturen uit jouw naam.
Ze kunnen andere wachtwoorden van accounts die met dat microsoft account gekoppeld zijn gaan aanpassen, zodat je daar ook niet meer kan inloggen (bv Facebook, maar evengoed andere websites als je daar je microsoft account gebruikte).

Als je hetzelfde wachtwoord ook elders gebruikte, kan het nog veel verder gaan. Dus verander alle accounts die hetzelfde wachtwoord gebruiken. En gebruik een verschillend wachtwoord per account. Gebruik tools als lastpass of onepassword als je verschillende wachtwoorden niet kan onthouden.

Plaats reactie