Nieuwe feature: aantal geposte wedstrijden

Heb je problemen met de site, werkt iets niet naar behoren, of heb je een idee die de site ten goede kan komen? Laat het ons weten.
Zjef
Site Admin
Wedstrijden: 1 (#352)

Nieuwe feature: aantal geposte wedstrijden

Bericht door Zjef » vr 06 apr 2018, 16:04

Vanaf heden staat er bij elk lid dat minstens 1 (nieuwe) wedstrijd gepost heeft dit jaar in het infoblok het aantal wedstrijden en de positie t.o.v. andere leden. De teller heeft enkel betrekking op het huidige jaar, dus op 1 januari worden alle tellers automatisch weer op 0 gezet.

Bijvoorbeeld:
Afbeelding

Het lid dat de meeste (nieuwe) wedstrijden gepost heeft, krijgt daarnaast ook nog een sterretje erbij.
Bijvoorbeeld:
Afbeelding

Aan het begin van de maand zal er ook elke keer een top 10 van de voorbije maand worden gepost in Saloon.
Dat is al gebeurd voor de maand maart, en dat kan je hier terugvinden: viewtopic.php?f=17&t=76563

Waarom gaat de teller niet omhoog als ik nieuwe vragen of antwoorden post?
De teller werkt enkel voor nieuwe wedstrijden (dus nieuwe onderwerpen), niet wanneer je in een bestaande wedstrijd reageert met nieuwe vragen en/of antwoorden op wedstrijdvragen. Dit omdat leden nog altijd te pas en te onpas het vinkje "ik post een antwoord" aanvinken, ook als ze geen nieuwe vraag of antwoord op een vraag posten.

Mister_Bobby
Lid
Wedstrijden: 85 (#51)

Re: Nieuwe feature: aantal geposte wedstrijden

Bericht door Mister_Bobby » vr 06 apr 2018, 17:56

Mooi :thumb: :thumb: :thumb: ... wel nog vraagje : als je antwoord post op wedstrijd moet je dat dan inderdaad ergens aanvinken (was ik mij niet van bewust?), kan er geen soortgelijk aantal verschijnen voor mensen die toegang hebben tot de schiftingslijst hoeveel posts zij reeds in respectievelijke periode gedaan hebben (en bij niet-toegang dan bvb. nul)... zomaar vraag die in mij opkwam hoor :-?

Zjef
Site Admin

Bericht door Zjef » vr 06 apr 2018, 18:51

Mister_Bobby schreef:
vr 06 apr 2018, 17:56
Mooi :thumb: :thumb: :thumb: ... wel nog vraagje : als je antwoord post op wedstrijd moet je dat dan inderdaad ergens aanvinken (was ik mij niet van bewust?), kan er geen soortgelijk aantal verschijnen voor mensen die toegang hebben tot de schiftingslijst hoeveel posts zij reeds in respectievelijke periode gedaan hebben (en bij niet-toegang dan bvb. nul)... zomaar vraag die in mij opkwam hoor :-?
Op dit moment hangt er niets vast aan dat vinkje, buiten dat het een handige manier is om je antwoord verborgen te posten.
Maar als leden het correct zouden gebruiken, dan zouden we daar inderdaad veel meer aan kunnen koppelen (bv toegang verborgen blokken etc). Maar dan moet iedereen het ook correct gebruiken.

De lijst is gekoppeld aan zowel nieuwe wedstrijden, nieuwe vragen, antwoorden, dus het is op dit moment niet mogelijk om daar ook tellers voor te maken, aangezien te veel leden dat vinkje foutief gebruiken.

sandra
Gevorderde
Wedstrijden: 222 (#14)

Bericht door sandra » wo 11 apr 2018, 11:47

een vraagje heb vandaag bij buitenland 3 wedstrijden gepost van Gaafvoor kinderen
mijn teller stond op 108 en nu op 109 ?
ik heb toch 3 wedstrijden gepost
maandag 3 fb wedstrijden gepost verschillende en teller is is van 107 naar 108 gegaan
hoe kan dit ? :-?

Zjef
Site Admin

Bericht door Zjef » wo 11 apr 2018, 13:44

De teller wordt iedere 5 minuten bijgewerkt dus niet realtime wanneer je een wedstrijd post.
Als je een nieuwe wedstrijd post, kan het dus tot 5 minuten duren om dit in de teller te zien.

Ik heb net even nagekeken voor de zekerheid, je hebt dit jaar 110 topics gepost in de wedstrijdfora, en dat is ook de waarde die de teller momenteel heeft bij jou. Dus dat ziet er allemaal OK uit.

Little_star
Gevorderde
Wedstrijden: 1110 (#1) Beste wedstrijd poster!

Bericht door Little_star » ma 23 apr 2018, 20:45

Op wat wordt de contest_rank (# ) gebaseerd?
Ik dacht op het aantal wedstrijden ("contest_total"), maar dat klopt precies niet ?

Zjef
Site Admin

Bericht door Zjef » di 24 apr 2018, 07:23

Op aantal geposte nieuwe wedstrijden.
Als je een fout ziet, graag meer details :)

Little_star
Gevorderde
Wedstrijden: 1110 (#1) Beste wedstrijd poster!

Bericht door Little_star » do 26 apr 2018, 14:24

Zjef schreef:
di 24 apr 2018, 07:23
Op aantal geposte nieuwe wedstrijden.
Als je een fout ziet, graag meer details :)
Ik heb een hoger contest_totaal dan bv mdb, pekkeisback, boultje, maar ik sta wel lager gerangschikt?

(Nouja, nu niet, dat ik er wakker van lig, maar het was mij gewoon opgevallen :), dermee dat ik het mij afvroeg)

Little_star -> contest_total : 111 , contest_rank: 17

MDB -> contest_total: 99, contest_rank: 11
Pekkeisback -> contest_total: 81, contest_rank: 12
boultje -> contest_total: 78, contest_rank: 14

Zjef
Site Admin

Bericht door Zjef » do 26 apr 2018, 15:00

Er gaat blijkbaar iets niet helemaal goed bij leden waarbij wedstrijden verwijderd/verplaatst worden.
Ik heb het nu even gereset, en nu klopt het wel weer, maar ik moet dus nog even nakijken waar het juist mis loopt als er wedstrijden verwijderd/verplaatst worden. Dus het zou kunnen dat je straks weer een foute ranking krijgt, maar er wordt aan gewerkt om het in de toekomst correct weer te geven :)

trosje1
Kenner
Wedstrijden: 404 (#7)

Bericht door trosje1 » do 10 mei 2018, 21:18

Gek ik heb er ook eens opgelet maar bij mij klopt dit ook niet :oops:
Voorbeeld MDB heeft Wedstrijden:113 (#12)
en ik Wedstrijden:134 (#13) :-|
Niet dat ik de rang belangrijk vind maar meewerken waar je kan en als je tijd heb :-D

Plaats reactie