Google extension

Heb je problemen met de site, werkt iets niet naar behoren, of heb je een idee die de site ten goede kan komen? Laat het ons weten.

Moderators: Donkeh, Zjef

OldEvil1
Lid
Wedstrijden: 40 (#121)

Re: Google extension

Bericht door OldEvil1 » di 03 sep 2019, 21:20

Ik heb een nieuwe versie klaar (enkel te gebruiken als chrome extensie).
Laten we het versie 0.0.10 noemen.

Te downloaden via mijn dropbox:
https://www.dropbox.com/s/5jbk2o05ndg6c ... 0.zip?dl=0

Wat is er nieuw?
Je kan ingeven hoeveel subpagina's je wilt zien.
Dus stel dat je dit op 5 instelt dan zou je 125 threads zien.
Let wel hij laadt iedere pagina echt onder elkaar (dus er zit tussenruimte tussen). Ik heb er wel voor kunnen zorgen dat de header en footer enkel bij de eerste (header) en laatste (footer) getoond worden.
Het leuke is dat je dit kan combineren met het filteren van de threads vb. geen facebook/twitter/instagram threads.

Eveneens heb ik een timer in het pop up menu geplaatst. Als je erop klikt dan telt hij van 7 dagen terug (ik denk dat dat de nieuwe termijn is?).

! Klik na het aanpassen van instellingen (filtering of aantal pagina's) steeds op de 'Instellingen bewaren' knop.
Het schifters pagina wordt dan ook opnieuw ingelezen met toepassing van deze aanpassingen. (hoop ik)

Dingen die niet goed werken momenteel (en waarvan ik weet heb):
- Het zou leuk zijn moest de paginagrootte dynamisch ingesteld worden zodat (stel dat je maar 4 threads ziet op een pagina (door het filteren), dat de volgende pagina daar net onder zou staan. Nu moet je dan ~20 cm naar onder scrollen). Dit werkt enkel voor pagina 1-2 goed, voor de overige heb ik dat niet goed gekregen.

Enkele screenshots:
Afbeelding

Afbeelding

Het volgende waaraan ik ga werken:
- een manier om je eigen posts te markeren zodat je dit kan gebruiken om je quota lijst snel en eenvoudig samen te stellen (want nu was dat bij toch een gesukkel).

Of als er iemand wilt meehelpen... graag!
Als er iemand feedback heeft dan mag je die zeker geven. Maar doordat mijn programmeer kennis zeer beperkt is kan ik niet garanderen dat ik erop in ga kunnen gaan.

OldEvil1
Lid

Bericht door OldEvil1 » zo 08 sep 2019, 13:03

Versie 0.0.11 is er.
(geen idee of iemand anders behalve ik dit gebruikt - maar ik vond het ook wel leuk om te leren/maken)

Te downloaden via mijn dropbox:
https://www.dropbox.com/s/icm73omjvs6q6 ... 1.zip?dl=0

Wat is er nieuw?
Je hebt een veld waar je je "username" kan ingeven (na het ingeven van je naam moet je op 'instellingen bewaren' klikken onderaan)(en daarnaast een knop op de quotalijst in een ander tabblad te openen):

Afbeelding

Als je de naam die je daar ingegeven hebt overeenkomt met de naam van de persoon die een bericht gepost heeft (in de subfora binnenlandse-/buitenlandse-/stem-/betaalwedstrijden), dan verschijnt er een extra link om dat item toe te voegen aan je quota lijst.

Voor een wedstrijd:
Afbeelding

Voor een antwoord:
Afbeelding

Let op, bij een 'herhalende wedstrijd' zal hij alle berichten die na het eerste bericht toegevoegd zijn ook als een 'antwoord' markeren. (wat niet noodzakelijk correct is).

Als je vervolgens op de knop 'quotalijst tonen' klikt dan veschijnt een nieuwe webpagina met de berichten die je gemarkeerd hebt.
Op deze pagina wordt een tabel getoond waarin oa. maand, datum, type forum, type bericht (vb. sociale media), titel, URL te zien zijn.
Ik heb geprobeerd hierin ook te nemen dat er beperkingen zijn (vb. 1x per 3 maanden voor buitenlandse wedstrijden, 5x per maand voor sociale media).
Afbeelding

Daaronder verschijnt een lijst die je kan gebruiken om je quota in te dienen na de 3-maanden periode.
Afbeelding

Op deze pagina is ook een knop 'reset quotalijst' voorzien. Deze maakt uw quotalijst terug leeg.

Bugs/verbeterpunten:
- Als je meerdere keren bij een bericht op deze knop klikt dan komt het ook meerdere keren in de quota lijst (ik heb nog niet gevonden hoe ik dat moet fixen).
- Als je op de titel van een bericht klikt, dan verdwijnt some het "f=xx" gedeelte in de url (vb. viewtopic.php?f=4). Dit wordt momenteel gebruikt om te bepalen in welk sub-forum het bericht geplaatst is. Als je dan het bericht aan de quota lijst toevoegt, dan weet hij niet van welk subforum deze post aanwezig is.
Als je dit wilt oplossen moet je boven op 'deze' link klikken en dan verschijnt de 'f=xx' terug in de url.

zie versie 0.0.12 voor een fix hiervoor.
- als ik de lijst om in te dienen rechtstreeks in mijn hotmail plak dan zijn de links niet 'clickable', als ik het eerst naar onenote kopieer dan zijn ze wel 'clikbable' geworden. Als ik het naar hotmail kopieer en dan telkens een spatie zet achter iedere url, dan worden de links ook 'clickable'.
- de lijst onderaan de webpagina (om je quota door te mailen) werkt slechts voor 3 verschillende maanden als je quota voor 4 maanden verzameld hebt dan zal die 4de maand niet getoond worden.
- het zou handig zijn als je een item terug uit de lijst zou kunnen verwijderen... maar ik heb nog niet gevonden hoe dat moet. Dus in dat geval kopieer je de lijst die je hebt naar vb. WORD of onenote, reset je de lijst en voeg je enkel de correcte opnieuw toe. (let op dit zijn nu links zonder de 'f=xx' in de url dus je moet telkens eerst op de 'hoofdtitel' van het topic klikken om te zorgen dat het 'subforum' correct bepaald kan worden.
- omdat ik zelf geen facebook/instagram heb heb ik hier ook niet veel van getest/kunnen testen. bugs mogen gemeld worden en dan wil ik er wel eens naar kijken (maar ik kan geen garanties geven)
Laatst gewijzigd door OldEvil1 op zo 08 sep 2019, 20:32, 2 keer totaal gewijzigd.

Zjef
Site Admin

Bericht door Zjef » zo 08 sep 2019, 18:17

OldEvil1 schreef:
zo 08 sep 2019, 13:03
Als je de naam die je daar ingegeven hebt overeenkomt met de naam van de persoon die een bericht gepost heeft (in de subfora binnenlandse-/buitenlandse-/stem-/betaalwedstrijden), dan verschijnt er een extra link om dat item toe te voegen aan je quota lijst.

Voor een wedstrijd:
Afbeelding

Voor een antwoord:
Afbeelding
Wel rekening mee houden dat wedstrijden/antwoorden nadien nog altijd door een mod kunnen verwijderd worden. Soms wordt het niet verwijderd maar volledig aangepast, en zet de mod als commentaar dat die wedstrijd/antwoord niet voor quota kan gebruikt worden omdat de mod eigenlijk al het werk gedaan heeft om dat goed/correct te plaatsen.

Zjef
Site Admin

Bericht door Zjef » zo 08 sep 2019, 18:23

OldEvil1 schreef:
- Als je op de titel van een bericht klikt, dan verdwijnt some het "f=xx" gedeelte in de url (vb. viewtopic.php?f=4). Dit wordt momenteel gebruikt om te bepalen in welk sub-forum het bericht geplaatst is. Als je dan het bericht aan de quota lijst toevoegt, dan weet hij niet van welk subforum deze post aanwezig is.
Als je dit wilt oplossen moet je boven op 'deze' link klikken en dan verschijnt de 'f=xx' terug in de url.
Afbeelding
Kan je uit de breadcrumb bovenaan halen, die staat er altijd:

Afbeelding
OldEvil1 schreef:
- als ik de lijst om in te dienen rechtstreeks in mijn hotmail plak dan zijn de links niet 'clickable', als ik het eerst naar onenote kopieer dan zijn ze wel 'clikbable' geworden. Als ik het naar hotmail kopieer en dan telkens een spatie zet achter iedere url, dan worden de links ook 'clickable'.
Je kan zo'n mail volledig in code opmaken als html, dus met clickable links. Ik vermoed dat je nu gewoon een platte tekst genereert en dan copy/paste doet naar een mailprogramma. Maar je kan zoiets dus volledig automatisch doen (dus klik op de knop en je mailprogramma opent met een kant en klare mail). Hoe zou ik zelf ook moeten gaan zoeken, maar het kan.

OldEvil1
Lid

Bericht door OldEvil1 » zo 08 sep 2019, 19:47

Zjef schreef:
zo 08 sep 2019, 18:17
Wel rekening mee houden dat wedstrijden/antwoorden nadien nog altijd door een mod kunnen verwijderd worden. Soms wordt het niet verwijderd maar volledig aangepast, en zet de mod als commentaar dat die wedstrijd/antwoord niet voor quota kan gebruikt worden omdat de mod eigenlijk al het werk gedaan heeft om dat goed/correct te plaatsen.
Inderdaad. Maar het geeft u wel al snel een lijst met de door u geposte berichten.
En dat is toch al wat minder werk dan door al je berichten te gaan in je profiel pagina.
En ik vermoed dat je die lijst sowieso wel nog eens nakijkt voor je ze gaat doorsturen...
Laatst gewijzigd door OldEvil1 op zo 08 sep 2019, 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.

OldEvil1
Lid

Bericht door OldEvil1 » zo 08 sep 2019, 19:50

Zjef schreef:
zo 08 sep 2019, 18:23
Kan je uit de breadcrumb bovenaan halen, die staat er altijd:
Inderdaad, dat zou me nog moeten lukken (en zou dan altijd moeten werken)!
dat zal voor versie 0.0.12 zijn :)

Dat van die email zou idd ook moeten lukken maar ik weet nog helemaal niet hoe (dat wordt googlen).
Moesten er andere gebruik maken van deze google extension dan wil ik wel eens zoeken of het 'eenvoudig' te maken is.
Maar als ik de enige gebruiker ben, dan kopieer ik het gewoon naar onenote en dan is het ook in orde :)

OldEvil1
Lid

Bericht door OldEvil1 » zo 08 sep 2019, 20:31

En hier is versie 0.0.12
https://www.dropbox.com/s/0anv1f92xlley ... 2.zip?dl=0

Deze versie heeft de verbetering die Zjef voorstelde.
Je moet dus nu niet meer noodzakelijk een 'f=xx' in de url titel hebben. Hij haalt zijn 'subforum' uit de breadcrumps bovenaan de pagina (incl. als het item al naar het archief verplaatst is).

Verder bevat deze versie ook een fix die ervoor zorgde dat de tabel van je quote niet getoond werd als je maar 1 item in je lijst had.

OldEvil1
Lid

Bericht door OldEvil1 » zo 15 sep 2019, 17:58

Versie 0.0.13 is er!

https://www.dropbox.com/s/ww0tffpsrb8jg ... 3.zip?dl=0

Deze versie was zwoegen maar...
Er is een extra kolom 'LAMA' van 'LAat MAar zitten' ... (deze thread interesseert me niet moet ik niet meer zien)

Afbeelding

Je kan dus een vinkje zetten bij de topics die u niet interesseren (los van facebook, instagram, gespeeld, gelezen ...)

En als je in het instellingen venster selecteert om de LAMA topics niet te tonen... dan verdwijnen ze ook :)
Afbeelding

Voor wie het zou interesseren... test het eens uit... laat weten als er bugs zijn.
(ik heb nog niet veel kunnen testen, ... dit is vers van de pers :) )

OldEvil1
Lid

Bericht door OldEvil1 » ma 16 sep 2019, 19:53

En hier is versie 0.0.14

https://www.dropbox.com/s/920mdjvd3e5lb ... 4.zip?dl=0

Het probleem bij de vorige versie was dat ik alle info ivm de LAMA settings 'in de cloud' bewaarde. Maar die zit blijkbaar heel snel vol.
Daarom worden de gegevens nu lokaal bewaard en dan zou alles robuuster moeten werken.

We'll see...

Plaats reactie