Aanpassing regels vanaf 1 juli

Een fout opgemerkt op Schifters? Een probleem bij het gebruik van Schifters? Een goed idee om Schifters nog beter te maken? Laat het ons weten. Hier enkel zaken over Schifters aub.

Moderators: Zjef, Donkeh

Zjef
Site Admin

Re: Aanpassing regels vanaf 1 juli

Bericht door Zjef »

Sam schreef:
di 07 jul 2020, 22:24
Daarmee, al dat subjectief inschatten. Gewoon het adres plaatsen, 0,0 discussie.
Maar wel 10,10 meer werk voor de mods :p
We moeten nu al vaak naar adressen vragen, of zaken verwijderen omdat niet gereageerd wordt op vragen van mods.
Sam schreef:
En ik ben voor de 'three strikes-wetgeving' :-P. Ook met dat antwoordvinkje. Een keer missen, kan gebeuren. Twee keer missen, hé, we zijn ook maar mensen. Vanaf drie keer missen, berichten waar het onterecht gebruikt wordt steevast weg.
Volledig akkoord, dat is ook wat nu meer en meer zal gebeuren. Gewoon verwijderen. Dat blijkt het enige te zijn dat echt werkt voor hardleerse leden. Het blijft doodstil als je wat vraagt, tot je het verwijderd hebt, en dan zit er in een recordtijd een PM in onze inbox met klachten dat we dingen zomaar verwijderen :p

Maar goed, de discussie heeft voor mij nu wel lang genoeg geduurd. Ik ga slapen :)

guigou
Gevorderde
Wedstrijden dit jaar: 239 (#6)

Bericht door guigou »

dus als ik het begrijp moet je in sommige gevallen 2 adressen ingeven ?
vb afhalen bij organisator X en dan het adres van vb walibi ?

zoals hierboven reeds gezegd, niet iedereen weet alles liggen, heb zo onlangs tegen iemand gesproken en die hat nog nooit van bellewaerde gehoord :o (persoon van +/- 30 jaar)
Ik word liever gehaat voor mijn eerlijkheid, dan geliefd door leugens.

Zjef
Site Admin

Bericht door Zjef »

guigou schreef:
wo 08 jul 2020, 11:42
dus als ik het begrijp moet je in sommige gevallen 2 adressen ingeven ?
vb afhalen bij organisator X en dan het adres van vb walibi ?

zoals hierboven reeds gezegd, niet iedereen weet alles liggen, heb zo onlangs tegen iemand gesproken en die hat nog nooit van bellewaerde gehoord :o (persoon van +/- 30 jaar)
Dat is wat sommige leden nu doen ja, van ons uit is dat nooit een vraag geweest.
Je vult het adres in waar dat nuttig is, en denkt dan een beetje verder dan je eigen leefwereld/kennis. Als je het nuttig vindt om het altijd in te vullen dan doe je dat. Als je denkt dat de rest wel weet waar het te doen is, dan kan je de gok nemen om het niet in te vullen. En als een mod er toch naar vraagt vul je het aan. We zien wel hoe dat loopt, als we constant achter adressen moeten vragen, dan wordt die regel alsnog aangepast naar overal. Dat we dat nu niet doen is net om te voorkomen om weer maar eens een extra regel in te moeten voeren, waar ook weer commentaar op komt. Het is nu aan de leden om aan te tonen dat ze met gezond verstand dingen kunnen posten, zodat we hier niet overal (ook voor de overduidelijke zaken) adressen verplicht moeten laten invullen.

En qua "welk adres", zie hierboven uitgelegd (het meest voor de hand liggende adres dus).

Sam
Kenner
Wedstrijden dit jaar: 30 (#145)

Bericht door Sam »

Zjef schreef:
di 07 jul 2020, 22:43
Sam schreef:
Daarmee, al dat subjectief inschatten. Gewoon het adres plaatsen, 0,0 discussie.
Maar wel 10,10 meer werk voor de mods :p
We moeten nu al vaak naar adressen vragen, of zaken verwijderen omdat niet gereageerd wordt op vragen van mods.
Sam schreef:
En ik ben voor de 'three strikes-wetgeving' :-P. Ook met dat antwoordvinkje. Een keer missen, kan gebeuren. Twee keer missen, hé, we zijn ook maar mensen. Vanaf drie keer missen, berichten waar het onterecht gebruikt wordt steevast weg.
Volledig akkoord, dat is ook wat nu meer en meer zal gebeuren. Gewoon verwijderen. Dat blijkt het enige te zijn dat echt werkt voor hardleerse leden. Het blijft doodstil als je wat vraagt, tot je het verwijderd hebt, en dan zit er in een recordtijd een PM in onze inbox met klachten dat we dingen zomaar verwijderen :p

Maar goed, de discussie heeft voor mij nu wel lang genoeg geduurd. Ik ga slapen :)
Waarom zou dat meer werk zijn als er nu al zo vaak tegen wordt gezondigd en berichten moeten worden verwijderd door nalatigheid? Vertrouwen op verantwoordelijkheidszin, we zitten nog in de nasleep van een crisis die tig voorbeelden aanleverde van hoe dat zowel aan de top (overheid) als onderaan (de bevolking) soms bijzonder naïef is. En in bochten wringen om commentaar te vermijden … populariteit lijkt me toch ondergeschikt aan effectiviteit en efficiëntie. Voor iedereen goed proberen doen, da's doorgaans een onmogelijke en slopende opdracht. Maar laat er zeker geen slaap voor :-)
Een betere wereld begint waar kortzichtigheid eindigt.

Mister_Bobby
Lid
Wedstrijden dit jaar: 81 (#59)

Bericht door Mister_Bobby »

Wat wel jammer is - al begrijp ik het gezien jullie vele werk en inzet voor het forum - dat bij verwijderen v/d wedstrijd en bij verkeerdelijke interpretatie v/d mods dit niet kan aangegeven worden of is dit wel het geval?

Sam
Kenner
Wedstrijden dit jaar: 30 (#145)

Bericht door Sam »

Zjef schreef:
wo 01 jul 2020, 09:16
We zijn weer halfweg het jaar, tijd om enkele regels te herbekijken, op basis van onze ervaringen en jullie feedback.
Dit verandert er vanaf 1 juli (vandaag dus):

Antwoorden
Bij wedstrijden die zelf het juiste antwoord aangeven (bv na selecteren antwoord, of op het einde in een overzicht van de antwoorden) is het voortaan verplicht om deze antwoorden ineens mee te posten in de BEGINPOST (de wedstrijdpost dus). Dus we verspillen voortaan geen tijd meer van andere leden die op zoek gaan naar antwoorden die door de wedstrijd zelf al gegeven worden.

DUS: Enkel wanneer de wedstrijd het antwoord groen markeert als zijnde het juiste antwoord, of je krijgt op een andere manier te zien of je antwoord(en) correct zijn, moet de poster de antwoorden ineens mee aanduiden in zijn post, met vermelding dat het antwoord door de wedstrijd als correct wordt aangegeven.

In alle andere gevallen hoort er een klassieke bronvermelding bij. Dit kan een link zijn, of een verwijzing naar de wedstrijdtekst zelf.
Praktijkvoorbeeld: Efteling - 4 Efteling-tickets (19/07) - viewtopic.php?p=379710#p379710

M.a.w. moeten volgens bovenstaande, nieuwe regel alle antwoorden met bronvermelding verwijderd worden want de wedstrijdposter diende de antwoorden zelf te plaatsen. MAAR, wat als de wedstrijdposter niet deelneemt aan de wedstrijd en de antwoorden dan ook niet te zien krijgt?
Een betere wereld begint waar kortzichtigheid eindigt.

Plaats reactie