hoe werkt Imgur?

Een fout opgemerkt op Schifters? Een probleem bij het gebruik van Schifters? Een goed idee om Schifters nog beter te maken? Laat het ons weten. Hier enkel zaken over Schifters aub.

Moderators: Zjef, Donkeh

Plaats reactie
boosterke
Kenner
Wedstrijden dit jaar: 122 (#58)

hoe werkt Imgur?

Bericht door boosterke »

Krijg steeds foutmeldingen bij mUpload en dat ik Imgur moet gebruiken? Iemand raad? Ken deze site niet

Zjef
Site Admin

Re: hoe werkt Imgur?

Bericht door Zjef »

Die melding krijg je omdat je medeschifters die bij Proximus zitten die afbeeldingen niet kunnen zien (of toch veel Proximus leden, sommige wel, sommige niet). Proximus blokkeert mupload bij veel van hun klanten blijkbaar.

Imgur is slechts een voorbeeld, je kan ook een andere gebruiken als je dat gemakkelijker vindt.

Uitleg ivm Imgur staat hier (stukje over Greenshot):
viewtopic.php?f=18&t=31970&p=201579#p201579

Of als je geen Greenshot wil gebruiken, maar enkel imgur:
Surf naar https://imgur.com/
Klik op "New Post"
Klik op "Choose Photo/Video"
Selecteer de afbeelding die je wil uploaden
Ga met je muis over de afbeelding, en klik op de "..." rechtsbovenaan, en kies voor "Get share links"
Kopieer de "BBCode" link, en plak deze hier in je post op Schifters

Maar als je bv een screenshot van iets wil gebruiken, dan werkt Greenshot toch echt veel sneller en gemakkelijker. Je kan dan direct uploaden naar imgur zonder alle bovenstaande stappen, en gewoon de link gebruiken die je vervolgens krijgt voor jouw afbeelding.

pekkeisback
Gevorderde
Wedstrijden dit jaar: 376 (#5)

Bericht door pekkeisback »

Dat werkt waarschijnlijk ook omgekeerd. Ik ben bij Telenet en bij sommige wedstrijden die gepost zijn met afbeeldingen zie ik die niet maar zie enkel een vierkantje met de tekst "afbeelding".
Ik heb in het verleden altijd mUpload gebruikt (bv wedstrijden Radio Expres) maar kreeg gisteren voor de 1ste keer een foutmelding toen ik een wedstrijd met afbeelding wilde posten.
Ik zal Imgur eens moeten proberen.
Antwoorden niet ingevuld geeft anderen ook kans om quota te halen. Dank je.

Zjef
Site Admin

Bericht door Zjef »

pekkeisback schreef: ma 09 nov 2020, 23:39 Dat werkt waarschijnlijk ook omgekeerd. Ik ben bij Telenet en bij sommige wedstrijden die gepost zijn met afbeeldingen zie ik die niet maar zie enkel een vierkantje met de tekst "afbeelding".
Ik heb in het verleden altijd mUpload gebruikt (bv wedstrijden Radio Expres) maar kreeg gisteren voor de 1ste keer een foutmelding toen ik een wedstrijd met afbeelding wilde posten.
Ik zal Imgur eens moeten proberen.
Dan zal je dat eens moeten melden.
Ik zit zelf ook bij telenet en nog nergens problemen gehad met afbeeldingen. De keren dat ik afbeeldingen niet zag, was omdat de poster ze ook gewoon fout gepost had (geen link naar een afbeelding, maar naar bv een website).

popelka
Kenner
Wedstrijden dit jaar: 85 (#95)

Bericht door popelka »

Bij Imgur zijn we verplicht als we een account aanmaken om ons telefoonnummer door te geven?
Is er geen ander programma buiten Imgur dat we kunnen gebruiken?

Pioen
Kenner
Wedstrijden dit jaar: 100 (#79)

Bericht door Pioen »

Ik gebruik dit (wel enkel opladen, Imgur heeft blijkbaar veel meer mogelijkheden): https://nl.imgbb.com/

Afbeelding - BBcode groot met link en gewoon plakken
Denk je er aan om de antwoorden open te laten als je een wedstrijd post?

Zjef
Site Admin

Bericht door Zjef »

popelka schreef: wo 18 nov 2020, 11:30 Bij Imgur zijn we verplicht als we een account aanmaken om ons telefoonnummer door te geven?
Is er geen ander programma buiten Imgur dat we kunnen gebruiken?
Je hebt geen account nodig om een afbeelding te uploaden.
Zie de stappen hierboven beschreven.

Plaats reactie