Herhalende wedstrijden

Een fout opgemerkt op Schifters? Een probleem bij het gebruik van Schifters? Een goed idee om Schifters nog beter te maken? Laat het ons weten. Hier enkel zaken over Schifters aub.

Moderator: Zjef

Plaats reactie
BMP
Kenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: di 13 sep 2016, 19:46
Wedstrijden dit jaar: 10 (#144)

Herhalende wedstrijden

Bericht door BMP »

Ik heb het gevoel dat de regelgeving over de herhalende wedstrijden contra productief werkt?????
Worden door de opgelegde regels de herhalende wedstrijden niet een beetje links gelegd?
Volgens mij is er weinig/minder motivatie om deze wedstrijden te posten omdat de ermee te verdienen punten minder interessant is.

Gebruikersavatar
Zjef
Site Admin
Berichten: 2491
Lid geworden op: za 21 feb 2015, 20:11

Re: Herhalende wedstrijden

Bericht door Zjef »

Hoezo minder punten? Ze tellen gewoon mee bij lijstquota?

Enkel voor verborgen blokken niet, en dat is omdat het technisch niet kan, omdat leden nog steeds alles aanduiden als een nieuwe vraag of antwoord op wedstrijdvraag waar dat niet zo is. Dus dat ligt volledig in jullie handen (of bij de mods, als ze vanaf nu 24/7 al die fout gemarkeerde reacties gaan verwijderen, en dat is niet de bedoeling).

En voor verborgen blokken toegang kan je kiezen uit de driemiljoenzevenhonderdachtenzestig verschillende wedstrijden op facebook of instagram of buitenlandse, die je zo kan posten om weer toegang te hebben tot verborgen blokken.

Gebruikersavatar
Elcé
Gevorderde
Berichten: 1636
Lid geworden op: zo 12 apr 2015, 12:10
Wedstrijden dit jaar: 31 (#47)

Re: Herhalende wedstrijden

Bericht door Elcé »

Zjef schreef: di 16 mar 2021, 10:04 Hoezo minder punten? Ze tellen gewoon mee bij lijstquota?

Enkel voor verborgen blokken niet, en dat is omdat het technisch niet kan, omdat leden nog steeds alles aanduiden als een nieuwe vraag of antwoord op wedstrijdvraag waar dat niet zo is. Dus dat ligt volledig in jullie handen (of bij de mods, als ze vanaf nu 24/7 al die fout gemarkeerde reacties gaan verwijderen, en dat is niet de bedoeling).

En voor verborgen blokken toegang kan je kiezen uit de driemiljoenzevenhonderdachtenzestig verschillende wedstrijden op facebook of instagram of buitenlandse, die je zo kan posten om weer toegang te hebben tot verborgen blokken.
Goed dat je dit hier toelicht want ik was ook in de veronderstelling dat herhalende wedstrijden niet meetelden voor de lijstquota. Ik had dit zelf ondervonden bij het posten van de een nieuwe VAKMAN... want de roze blokken bleven zichtbaar en kreeg geen toegang.
Het is toch zo dat je maar één keer een punt ontvangt bij de herhalende wedstrijd van een bepaalde organisator. bvb. Ik post een wedstrijd bij Vakman .. en de week daarna een nieuwe wedstrijd bij Vakman. Totaal te verdienen punten = 1 ongeacht de verschillende wedstrijden.

Gebruikersavatar
ikkie
Gevorderde
Berichten: 1724
Lid geworden op: ma 30 mar 2015, 19:31
Locatie: OVL
Wedstrijden dit jaar: 15 (#107)

Re: Herhalende wedstrijden

Bericht door ikkie »

Het systeem is ontworpen om ervoor te zorgen dat iedereen hier actief meewerkt, maar vervalt bij een aantal mensen (ik spreek niet over iedereen hé) tot een systeem om alleen het strikte minimum doen om toegang te krijgen/houden tot rode blokken of de lijst.
Dat is begrijpelijk als je niet veel tijd hebt, maar is jammer wanneer je bewust niet post omdat het een beetje moeite vraagt en je toch al je quota gehaald hebt.

En voor ik weer emmers bagger over mij krijg: ik schrijf bovenstaande niet om mensen aan te vallen, maar gewoon om mee te brainstormen hoe we het forum nog beter kunnen maken :thumb:
Goed zot

Gebruikersavatar
Zjef
Site Admin
Berichten: 2491
Lid geworden op: za 21 feb 2015, 20:11

Re: Herhalende wedstrijden

Bericht door Zjef »

Elcé schreef: di 16 mar 2021, 10:27
Zjef schreef: di 16 mar 2021, 10:04 Hoezo minder punten? Ze tellen gewoon mee bij lijstquota?

Enkel voor verborgen blokken niet, en dat is omdat het technisch niet kan, omdat leden nog steeds alles aanduiden als een nieuwe vraag of antwoord op wedstrijdvraag waar dat niet zo is. Dus dat ligt volledig in jullie handen (of bij de mods, als ze vanaf nu 24/7 al die fout gemarkeerde reacties gaan verwijderen, en dat is niet de bedoeling).

En voor verborgen blokken toegang kan je kiezen uit de driemiljoenzevenhonderdachtenzestig verschillende wedstrijden op facebook of instagram of buitenlandse, die je zo kan posten om weer toegang te hebben tot verborgen blokken.
Goed dat je dit hier toelicht want ik was ook in de veronderstelling dat herhalende wedstrijden niet meetelden voor de lijstquota. Ik had dit zelf ondervonden bij het posten van de een nieuwe VAKMAN... want de roze blokken bleven zichtbaar en kreeg geen toegang.
Het is toch zo dat je maar één keer een punt ontvangt bij de herhalende wedstrijd van een bepaalde organisator. bvb. Ik post een wedstrijd bij Vakman .. en de week daarna een nieuwe wedstrijd bij Vakman. Totaal te verdienen punten = 1 ongeacht de verschillende wedstrijden.
Toegang verborgen blokken en toegang schiftingslijst zijn twee verschillende zaken.

Gebruikersavatar
Zjef
Site Admin
Berichten: 2491
Lid geworden op: za 21 feb 2015, 20:11

Re: Herhalende wedstrijden

Bericht door Zjef »

ikkie schreef: di 16 mar 2021, 10:31 Het systeem is ontworpen om ervoor te zorgen dat iedereen hier actief meewerkt, maar vervalt bij een aantal mensen (ik spreek niet over iedereen hé) tot een systeem om alleen het strikte minimum doen om toegang te krijgen/houden tot rode blokken of de lijst.
Dat is begrijpelijk als je niet veel tijd hebt, maar is jammer wanneer je bewust niet post omdat het een beetje moeite vraagt en je toch al je quota gehaald hebt.

En voor ik weer emmers bagger over mij krijg: ik schrijf bovenstaande niet om mensen aan te vallen, maar gewoon om mee te brainstormen hoe we het forum nog beter kunnen maken :thumb:
Het klopt zeker wat je zegt. Er zijn leden die de pannen van het dak spelen op social media (en dat zal zich dan ook wel doorzetten bij andere wedstrijden), en hier enkel het absolute minimum posten.

Dus klopt ook zeker wat je zegt dat dit niet bij iedereen zo is, en dat het begrijpelijk is als je weinig tijd hebt. Maar er zijn er ook die zeggen dat ze te weinig tijd hebben om vervolgens tientallen wedstrijden te spelen op social media. Of een ander gemakkelijk excuus "we laten kansen open voor anderen", en bij dat laatste zal een schrikbewind van enkele andere leden die overal komen klagen waarom je de antwoorden niet openlaat ook zeker meespelen. Dus ook hier nogmaals: laat je niet de les spellen door andere leden, er is NIETS dat je verplicht om antwoorden open te laten. En waar we dergelijke reacties zien, zullen we die ook verwijderen, er zijn heus wel kansen genoeg en er zijn leden genoeg die er zelf voor kiezen om antwoorden open te laten.

Gebruikersavatar
Sweetvoice
Gevorderde
Berichten: 4145
Lid geworden op: vr 25 dec 2015, 23:38
Wedstrijden dit jaar: 129 (#7)

Re: Herhalende wedstrijden

Bericht door Sweetvoice »

Zjef schreef: di 16 mar 2021, 11:12 Het klopt zeker wat je zegt. Er zijn leden die de pannen van het dak spelen op social media (en dat zal zich dan ook wel doorzetten bij andere wedstrijden), en hier enkel het absolute minimum posten.
Zonder iemand tegen de schenen te willen schoppen. Wanneer je zelf regelmatig wedstrijden vindt die door velen gespeeld worden maar niet op het forum belanden, kan ik me stilaan de frustratie van de mods wel begrijpen.

Gebruikersavatar
grietje
Moderator
Berichten: 7955
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 18:00

Re: Herhalende wedstrijden

Bericht door grietje »

Sweetvoice schreef: za 29 okt 2022, 11:44
Zjef schreef: di 16 mar 2021, 11:12 Het klopt zeker wat je zegt. Er zijn leden die de pannen van het dak spelen op social media (en dat zal zich dan ook wel doorzetten bij andere wedstrijden), en hier enkel het absolute minimum posten.
Zonder iemand tegen de schenen te willen schoppen. Wanneer je zelf regelmatig wedstrijden vindt die door velen gespeeld worden maar niet op het forum belanden, kan ik me stilaan de frustratie van de mods wel begrijpen.
Bedankt. Toch iemand die het snapt.

Plaats reactie