Wat is je ergernis op dit moment?

Hier kun je praten over alles, maar hou het vriendelijk.

Moderator: Miss Jones

Gebruikersavatar
Pioen
Gevorderde
Berichten: 1962
Lid geworden op: zo 31 mei 2015, 16:13
Wedstrijden dit jaar: 28 (#58)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Pioen »

Omdat er geen beweging meer was, vanavond gaan kijken in het nestkastje van de koolmees. Vijf dode jongen, ze waren bijna klaar om uit te vliegen. :-( En ik had opzettelijk niet gesproeid tegen buxusmot (deel van de planten naar de vaantjes) en zelfs het terras niet behandeld met javel.
Denk je er aan om de antwoorden open te laten als je een wedstrijd post?

picar
Kenner
Berichten: 1090
Lid geworden op: vr 10 apr 2015, 00:09
Wedstrijden dit jaar: 39 (#29)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door picar »

Twee jaar op rij hebben wij ook dode meesjes gehad in het nestkastje Ik heb het weggedaan.

mamaafrika
Gevorderde
Berichten: 1871
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 21:46
Wedstrijden dit jaar: 18 (#96)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door mamaafrika »

Pioen schreef: di 19 mei 2020, 21:30 Omdat er geen beweging meer was, vanavond gaan kijken in het nestkastje van de koolmees. Vijf dode jongen, ze waren bijna klaar om uit te vliegen. :-( En ik had opzettelijk niet gesproeid tegen buxusmot (deel van de planten naar de vaantjes) en zelfs het terras niet behandeld met javel.


zo leuk om te zien dat ze interesse hadden, een maand geleden wipten znde koolmeesjes erin en eruit maar nog nooit een nestje gehad.

wel 2 duivennesten is ook leuk om te zien maar die laten wel wat vallen ..

Gebruikersavatar
Kuikentje
Gevorderde
Berichten: 1847
Lid geworden op: za 28 feb 2015, 10:53
Wedstrijden dit jaar: 12 (#122)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Kuikentje »

Hier voorlopig 1 nestje pimpelmeesjes met 9 jongen, waarvan 6 uitgevlogen, 3 dood in het nestkastje. Die gaan zeker nog een 2e maal een nestje maken.
En dan nog een nestje koolmeesjes, aantal weet ik niet (durf niet echt meer in het nestkastje te zien, want een van de volgende dagen gaan die het nestje verlaten). Het is een ferm af en aan gevlieg :).
Paar "nesten" tortelduiven ook, paar takken op elkaar en voor hen is dat het nest.
En voor de eerste keer in een haag van coniferen was er een nestje haagmusjes, zo piepen dat die deden :).

Dit hoort eigenlijk bij "wat maakte je blij" :).

Gebruikersavatar
Pioen
Gevorderde
Berichten: 1962
Lid geworden op: zo 31 mei 2015, 16:13
Wedstrijden dit jaar: 28 (#58)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Pioen »

Ik ga het nestkastje vandaag schoonmaken met heet water en dan hopen dat ze het opnieuw proberen.
Denk je er aan om de antwoorden open te laten als je een wedstrijd post?

Gebruikersavatar
Sam
Gevorderde
Berichten: 1878
Lid geworden op: vr 09 okt 2015, 08:34
Wedstrijden dit jaar: 8 (#163)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Sam »

Pioen schreef: di 19 mei 2020, 21:30 Omdat er geen beweging meer was, vanavond gaan kijken in het nestkastje van de koolmees. Vijf dode jongen, ze waren bijna klaar om uit te vliegen. :-( En ik had opzettelijk niet gesproeid tegen buxusmot (deel van de planten naar de vaantjes) en zelfs het terras niet behandeld met javel.
Buren genoeg die mogelijk wel nog de boel vergiftigen, zo hebben we er hier alleszins ook. Mensdom, hé.

't Was al gezellig vandaag. Al meer dan een uur staan verbranden in volle zon, daar maak je dan een afspraak voor, en ze hadden gerust kunnen laten aanschuiven in de schaduw. Om dan haast weggestuurd te worden naar een ander servicepunt omdat de medewerker het item niet kon selecteren in de lijst. Absurditeiten. Niet afgegeven en de verantwoordelijke er maar laten bijkomen, de medewerker was in de verkeerde rubriek bezig. Vraag gewoonweg hulp en stuur je klant niet meteen weg na zo lang te moeten staan schilderen in volle zon, mensenlief.

Gebruikersavatar
dannyboy
Kenner
Berichten: 962
Lid geworden op: vr 10 jul 2015, 15:07
Locatie: Brugge
Wedstrijden dit jaar: 0 :(

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door dannyboy »

Om bij de vogeltjes te blijven : 2 nesten met merels in de klimop, nestje koolmeesjes in het nestkastje, 2 nestjes mussen in de taxushaag.
Zalig gewoon dat op- en afvliegen, dat leuke gekwetter, die guitige blik in hun oogjes als ze terug een worm vast hebben, ...

Ergernis : lompe schijtende lawaaierige stomme lelijke bosduiven waarvan we er veel te veel van in de buurt hebben ...
Om hier niet al te veel ergernis van jullie op te wekken, zal ik niet zeggen wat ik doe als ik zo'n nest in mijn tuin heb .... :-P :-P :-P
>>> Sometimes you win, sometimes you loose <<<

Gebruikersavatar
Miss Jones
Moderator
Berichten: 3037
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 11:17

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Miss Jones »

Coronaverveling!
Ik mis het sociale contact en de knuffels van mijn vrienden.
Als je troebel water met rust laat,
wordt het vanzelf helder.

Gebruikersavatar
Sam
Gevorderde
Berichten: 1878
Lid geworden op: vr 09 okt 2015, 08:34
Wedstrijden dit jaar: 8 (#163)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Sam »

dannyboy schreef: vr 22 mei 2020, 11:24 Om bij de vogeltjes te blijven : 2 nesten met merels in de klimop, nestje koolmeesjes in het nestkastje, 2 nestjes mussen in de taxushaag.
Zalig gewoon dat op- en afvliegen, dat leuke gekwetter, die guitige blik in hun oogjes als ze terug een worm vast hebben, ...

Ergernis : lompe schijtende lawaaierige stomme lelijke bosduiven waarvan we er veel te veel van in de buurt hebben ...
Om hier niet al te veel ergernis van jullie op te wekken, zal ik niet zeggen wat ik doe als ik zo'n nest in mijn tuin heb .... :-P :-P :-P
Moh, ocharme, zo'n discriminatie :-?

Gebruikersavatar
Pioen
Gevorderde
Berichten: 1962
Lid geworden op: zo 31 mei 2015, 16:13
Wedstrijden dit jaar: 28 (#58)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Pioen »

dannyboy schreef: vr 22 mei 2020, 11:24
Om hier niet al te veel ergernis van jullie op te wekken, zal ik niet zeggen wat ik doe als ik zo'n nest in mijn tuin heb .... :-P :-P :-P
Eieren goed schudden, zo doen ze dat in natuurgebieden ook en in de Plantentuin in Meise. Of prikken, dat zou nog efficiënter zijn. De duif broedt, maar zonder resultaat. Als je een nest vernielt, beginnen ze opnieuw te leggen.
Denk je er aan om de antwoorden open te laten als je een wedstrijd post?

Plaats reactie