docx bestanden openen en bewerken

Hier kun je praten over alles, maar hou het vriendelijk.

Moderator: Miss Jones

Plaats reactie
Gebruikersavatar
sandra
Gevorderde
Berichten: 3610
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 17:20
Locatie: West vlaanderen
Wedstrijden dit jaar: 36 (#32)

docx bestanden openen en bewerken

Bericht door sandra »

goede middag

een vraagje iemand een linkje hoe ik met mijn computer een docx bestanden kan openen en bewerken ( Gratis :-o )

liefst in het nederlands want ik ken maar de basis van computers :oops:

indien deze hier niet mag staan verwijderd ik deze wel

mvg sandra

Gebruikersavatar
Pioen
Gevorderde
Berichten: 1962
Lid geworden op: zo 31 mei 2015, 16:13
Wedstrijden dit jaar: 28 (#58)

Re: docx bestanden openen en bewerken

Bericht door Pioen »

Hier zit hopelijk iets bruikbaars tussen: https://www.webwijzer.nl/software/hoe-k ... penen.html

Of hier: https://www.filetypes.nl/extension/docx

Normaal kan je die openen met word van windows office en andere tekstverwerkingsprogramma's.
Denk je er aan om de antwoorden open te laten als je een wedstrijd post?

Gebruikersavatar
bloemeke
Moderator
Berichten: 17223
Lid geworden op: za 28 feb 2015, 12:27
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: docx bestanden openen en bewerken

Bericht door bloemeke »

als je geen office op je laptop staan hebt, kan je werken met het gratis programma : apache open office

daarmee kan je alle docs en excels bestanden openen en bewerken

Gebruikersavatar
sandra
Gevorderde
Berichten: 3610
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 17:20
Locatie: West vlaanderen
Wedstrijden dit jaar: 36 (#32)

Re: docx bestanden openen en bewerken

Bericht door sandra »

bloemeke schreef: di 05 apr 2022, 18:41 als je geen office op je laptop staan hebt, kan je werken met het gratis programma : apache open office

daarmee kan je alle docs en excels bestanden openen en bewerken
ik heb deze geinstalleerd maar toch wil mijn docx bestand het openen met acrobat reader hoe kan ik dat aanpassen
wie kan helpen

ik moet een opdracht doen van vdab en dus als ik inlog krijg ik een docx bestand nu na het programma ( apache open office 4 ) geinstaleerd te hebben gaat mijn link open in acrobat reader en dan zegt het kan het bestand niet openen

toch staat apache open office op mijn bureaublad en is geinstaleerd

waar zijn de computer kenners hier :bow:

Gebruikersavatar
Pioen
Gevorderde
Berichten: 1962
Lid geworden op: zo 31 mei 2015, 16:13
Wedstrijden dit jaar: 28 (#58)

Re: docx bestanden openen en bewerken

Bericht door Pioen »

Je kan proberen via een omweg, maar ik weet niet of dat in alle computersystemen werkt.

Je gaat naar de archiefmap waarin het bestand is opgeslagen. Je selecteert het bestand (1x klikken) en je klikt dan op de rechtermuisknop. Dan zie ik de optie "met andere toepassing openen", dat selecteren en dan krijg ik "aanbevolen toepassingen" te zien en daarin selecteer je dan de toepassing (in jouw geval het programma van apache) waarmee je het wil openen. Als die toepassing niet in de lijst staat, kan je ook klikken op "alle toepassingen" en dan kijken of de gewenste toepassing erbij staat.

Als dat niet lukt, vraag ik me af of je het bestand niet kan opslaan in een ander formaat (.doc bv) en dan proberen te openen.
Denk je er aan om de antwoorden open te laten als je een wedstrijd post?

Gebruikersavatar
sandra
Gevorderde
Berichten: 3610
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 17:20
Locatie: West vlaanderen
Wedstrijden dit jaar: 36 (#32)

Re: docx bestanden openen en bewerken

Bericht door sandra »

Pioen schreef: wo 06 apr 2022, 15:29 Je kan proberen via een omweg, maar ik weet niet of dat in alle computersystemen werkt.

Je gaat naar de archiefmap waarin het bestand is opgeslagen. Je selecteert het bestand (1x klikken) en je klikt dan op de rechtermuisknop. Dan zie ik de optie "met andere toepassing openen", dat selecteren en dan krijg ik "aanbevolen toepassingen" te zien en daarin selecteer je dan de toepassing waarmee je het wil openen. Als die toepassing niet in de lijst staat, kan je ook klikken op "alle toepassingen" en dan kijken of de gewenste toepassing erbij staat.

Als dat niet lukt, vraag ik me af of je het bestand niet kan opslaan in een ander formaat (.doc bv) en dan proberen te openen.

ik heb de ze link gekregen van vdab en moet dan inloggen en heb dan een linkje waar een W bij staat als ik daarop klik om te open open het met adob reader DC en krijg dan melding dat het bestand niet kan openen

nu heb ik een programma geinstalleerd zoals hierboven in topic is gezegd ( open office) daar heb ik door de link daarin toe te passen wel het kunnen invullen en in PDF bestand kunnen opslaan
maar zo is het niet ingevuld op de site waar ik het moet doorsturen en kan het niet anders doorsturen moet via die link
als het zo niet lukt
dan ga ik het uit printen en eventueel via mail naar VDAB doorsturen in pdf bestand ze moeten zij dan maar kijken hoe ik het verder wel dan op de juiste manier doe

maar ik ga dat probleem blijven hebben als ik er geen oplossing voor vind want ik ga waarschijnlijk maandelijks zo iets moeten doen voor vdab dus wil ik het proberen goed te krijgen

bedankt voor je hulp

Gebruikersavatar
Pioen
Gevorderde
Berichten: 1962
Lid geworden op: zo 31 mei 2015, 16:13
Wedstrijden dit jaar: 28 (#58)

Re: docx bestanden openen en bewerken

Bericht door Pioen »

Het klinkt nogal ingewikkeld. Misschien eens vragen bij de VDAB zelf, waarschijnlijk ben je niet de enige met dat probleem. Er zitten hier op het forum een paar mensen die heel goed zijn met computers, hopelijk kunnen zij je verder helpen.

Ik denk dat het mogelijk moet zijn om in je browser te bepalen met welk programma je een bepaalde link en het bijbehorende bestand opent, maar dat zal verschillen van browser tot browser.
Denk je er aan om de antwoorden open te laten als je een wedstrijd post?

Gebruikersavatar
dorhe
Kenner
Berichten: 1244
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 13:42
Locatie: Kempen
Wedstrijden dit jaar: 0 :(

Re: docx bestanden openen en bewerken

Bericht door dorhe »

sandra schreef: di 05 apr 2022, 15:25 goede middag

een vraagje iemand een linkje hoe ik met mijn computer een docx bestanden kan openen en bewerken ( Gratis :-o )

liefst in het nederlands want ik ken maar de basis van computers :oops:

indien deze hier niet mag staan verwijderd ik deze wel

mvg sandra
Ik begrijp niet helemaal waar je momenteel vastloopt.
Moet je het bestand doorsturen als docx-bestand of als pdf-bestand?

Als je open office hebt, doe je dat eerst open, en dan via open office druk je op "openen" en klik je het bestand aan dat je van de vdab-site hebt gehaald.
Dit kan je dan bewerken/invullen zoals het nodig is.
Als dit klaar is, druk je op "opslaan als" en dan kan je het opslaan als .odf of .pdf of .docx

Ikzelf werk met Word, maar bij mijn ouders (waar ik werk) gebruiken ze ook Open Office. Ik ben dus bekend met beide programma's. Eventueel mag je ook een pb sturen voor verdere vragen en dan zal ik je zo goed mogelijk helpen.
You're never fully dressed without a smile!

Plaats reactie