Pakketjes komen niet toe - Bpost - wat te doen

Hier kun je praten over alles, maar hou het vriendelijk.

Moderator: Miss Jones

Plaats reactie
Unedia
Gevorderde
Berichten: 2589
Lid geworden op: wo 30 jan 2019, 14:58
Locatie: Ternat
Wedstrijden dit jaar: 33 (#68)

Pakketjes komen niet toe - Bpost - wat te doen

Bericht door Unedia »

Goede avond,

ik heb nu al weet van 2 pakjes die gewoon niet toe komen. Ik won met de adventswedstrijd van Flair oorbellen. Deze zouden 10 januari ongeveer verstuurd zijn, ook bevestiging van Flair zelf gekregen. Deze zijn echter nooit toegekomen. Ze geven aan dat dit gewoon in brievenbus kan, hebben ook al gevraagd op welke hoogte onze brievenbus en dergelijke is.
Ik won daarnaast ook een verrassingspakket bij Face a la crise. Dit is 6 februari verzonden en jammer genoeg ook nog steeds niet toegekomen.

Heeft iemand dit ook al gehad en heb je dit gemeld bij Bpost? Toen ik op hun site keek, staat er eigenlijk dat je als ontvanger geen melding kan doen. Dit zou dan via de verzender moeten gebeuren. Ik vind dit allemaal erg vervelend en vooral heel erg spijtig. Wie weet wat nog achterwege is gebleven ;-)

Ik vind het vooral ook jammer omdat we zo een lieve postbode hebben en ik dacht dat er nooit problemen waren. Maar nu op een maand tijd 2 pakjes die gewoon verdwijnen, vind ik heel vreemd.
Iemand de tip om op onderzoek te gaan of bij de juiste dienst dit aan te kaarten?

Gebruikersavatar
Zjef
Site Admin
Berichten: 2497
Lid geworden op: za 21 feb 2015, 20:11

Re: Pakketjes komen niet toe - Bpost - wat te doen

Bericht door Zjef »

Ja ook al meegemaakt. Bpost steekt gewoon een dikke middelvinger op naar jou als ontvanger en nemen hoegenaamd geen enkele verantwoordelijkheid voor een totaal gebrek aan dienstverlening.

Je moet inderdaad de afzender ertoe kunnen bewegen om een officiele klacht in te dienen bij bpost, maar voor jou als ontvanger van een prijs zal het wellicht geen enkel verschil maken. Bpost gaat misschien de afzender een aalmoes geven als vergoeding, en dat pas na een heel lange lijdensweg van constant naar informatie vragen en verklaringen invullen dat je niets ontvangen hebt.

Bij mij heeft het een jaar geduurd, en uiteindelijk heeft het niets opgeleverd, zelfs geen goedmaker van de afzender in kwestie.
En bpost, daar heb ik enkel wat "bewijzen" van gezien via de afzender waarin ze schermen met nep handtekeningen om te staven dat ze het pakje wel hebben afgeleverd en dat er afgetekend is voor ontvangst (de handtekening in mijn geval was gewoon een lijntje in het vakje :roll: :roll: :roll: )

Dat ze nog maar veel staken ja.... Ik kies al lang voor andere verzendbedrijven als ik de keuze heb.

Gebruikersavatar
Sweetvoice
Gevorderde
Berichten: 4231
Lid geworden op: vr 25 dec 2015, 23:38
Wedstrijden dit jaar: 153 (#7)

Re: Pakketjes komen niet toe - Bpost - wat te doen

Bericht door Sweetvoice »

Zelfde verhaal hier. Ook al verschillende malen meegemaakt, maar als ontvanger ben je niets. Zelfs al meegemaakt dat een aangetekende zending verdween en ik nooit een briefje in de bus heb gevonden van een aangetekende zending. Gelukkig is de afzender na veel aandringen op onderzoek gegaan en na enkele dagen kreeg ik de desbetreffende prijs wel aangeboden. Zelfs met de originele begeleidende brief erbij! Dit was dus duidelijk wel ergens boven water gekomen. Hadden ze destijds de winnaars niet vermeld op hun site, had ik zelfs nooit geweten dat ik tot de winnaars behoorde.

Gebruikersavatar
pekkeisback
Gevorderde
Berichten: 3300
Lid geworden op: za 28 feb 2015, 14:32
Wedstrijden dit jaar: 36 (#55)

Re: Pakketjes komen niet toe - Bpost - wat te doen

Bericht door pekkeisback »

Ik heb een bel met camera zodoende heb ik 2x gezien dat er een bode (elke keer een andere) van PostNL of DPD aan de deur is geweest met een pakketje. Hij heeft gebeld maar we waren niet thuis (ik verblijf meerdere maanden in het buitenland). Ik heb gezien dat hij het pakketje terug in zijn wagen gezet heeft en door gereden is.En ook geen berichtje in de bus of een mail dat ze aan de deur zijn geweest.
Het jammere is dat ik ook niet weet van waar het pakketje kwam. Als het van een wedstrijd was is het van een organisator die de winnaar niets laat weten als die gewonnen heeft.
Het zal altijd een raadsel blijven.
Personen die veel doen maken fouten,
personen die minder doen maken minder fouten,
ik ken personen die geen fouten maken.

Unedia
Gevorderde
Berichten: 2589
Lid geworden op: wo 30 jan 2019, 14:58
Locatie: Ternat
Wedstrijden dit jaar: 33 (#68)

Re: Pakketjes komen niet toe - Bpost - wat te doen

Bericht door Unedia »

Sweetvoice schreef: ma 27 feb 2023, 21:52 Zelfde verhaal hier. Ook al verschillende malen meegemaakt, maar als ontvanger ben je niets. Zelfs al meegemaakt dat een aangetekende zending verdween en ik nooit een briefje in de bus heb gevonden van een aangetekende zending. Gelukkig is de afzender na veel aandringen op onderzoek gegaan en na enkele dagen kreeg ik de desbetreffende prijs wel aangeboden. Zelfs met de originele begeleidende brief erbij! Dit was dus duidelijk wel ergens boven water gekomen. Hadden ze destijds de winnaars niet vermeld op hun site, had ik zelfs nooit geweten dat ik tot de winnaars behoorde.
Wel ja, dat is het he, sommige dingen kan je dus niet weten he.
Maar bij die twee wedstrijden had ik mail ontvangen en heb ik zelf na 14 dagen eens gehoord of het al verzonden werd. En ja, dus al tijdje geleden en niets. Jammer wel... wie weet wat we allemaal mislopen 8-)

Gebruikersavatar
guigou
Expert
Berichten: 6361
Lid geworden op: do 26 feb 2015, 21:30
Locatie: Geluwe
Wedstrijden dit jaar: 7 (#169)

Re: Pakketjes komen niet toe - Bpost - wat te doen

Bericht door guigou »

hier ook een pakketje die niet toekomt en zogezegd verloren is bij Bpost :(

dat ze de tarieven nog maar eens verhogen, hoe hoger hoe meer pakketten en brieven er verloren gaan :roll:

t is maar in staken dat ze goed zijn bij Bpost
Ik word liever gehaat voor mijn eerlijkheid, dan geliefd door leugens.

Gebruikersavatar
Miss Jones
Moderator
Berichten: 3048
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 11:17

Re: Pakketjes komen niet toe - Bpost - wat te doen

Bericht door Miss Jones »

ik vind persoonlijk wel dat de brieven heel lang wegblijven, over mijn pakjes heb ik echt niet te klagen.
Ik begrijp echter wel dat ze staken.
Het zijn mensen en geen robotten.
ER wordt meer en meer en meer verwacht voor minder en minder en minder loon.
Tijdelijke contracten bieden geen werkzekerheid.
Vroeger was de post een bank en een kantoor voor pakjes te versturen,
nu is het bijna een postorderbedrijf.
De mensen zijn alsmaar zuurder en meer bruut, dat zijn mensen die er zitten, geen pispalen.
Als ex-werknemen kan ik je verzekeren dat de werkdruk daar heel hoog ligt, ook al denkt iedereen maar dat het ambtenaartjes zijn die niets doen.
Als iedereen maar content is en blijft met hogere werkdruk en weinig loon gaat dit blijven duren.
En diegenen die zeggen het haalt niets uit en kwaad zijn, awel dat die maar eens omkijken en nadenken over de voordelen die ze nu hebben dankzij het gestaak van de mensen vroeger.
De mensen die de pakjes rondbrengen dat is pure horror en eigenlijk slavenarbeid.
If u pay peanuts, u get monkeys zei James Goldsmith.
Werken en arm zijn... Dat is de nieuwe mode.
Als je troebel water met rust laat,
wordt het vanzelf helder.

Gebruikersavatar
Zjef
Site Admin
Berichten: 2497
Lid geworden op: za 21 feb 2015, 20:11

Re: Pakketjes komen niet toe - Bpost - wat te doen

Bericht door Zjef »

Miss Jones schreef: vr 03 mar 2023, 15:06 ik vind persoonlijk wel dat de brieven heel lang wegblijven, over mijn pakjes heb ik echt niet te klagen.
Ik begrijp echter wel dat ze staken.
Het zijn mensen en geen robotten.
ER wordt meer en meer en meer verwacht voor minder en minder en minder loon.
Tijdelijke contracten bieden geen werkzekerheid.
Vroeger was de post een bank en een kantoor voor pakjes te versturen,
nu is het bijna een postorderbedrijf.
De mensen zijn alsmaar zuurder en meer bruut, dat zijn mensen die er zitten, geen pispalen.
Als ex-werknemen kan ik je verzekeren dat de werkdruk daar heel hoog ligt, ook al denkt iedereen maar dat het ambtenaartjes zijn die niets doen.
Als iedereen maar content is en blijft met hogere werkdruk en weinig loon gaat dit blijven duren.
En diegenen die zeggen het haalt niets uit en kwaad zijn, awel dat die maar eens omkijken en nadenken over de voordelen die ze nu hebben dankzij het gestaak van de mensen vroeger.
De mensen die de pakjes rondbrengen dat is pure horror en eigenlijk slavenarbeid.
If u pay peanuts, u get monkeys zei James Goldsmith.
Werken en arm zijn... Dat is de nieuwe mode.
Je kan de hardwerkende mensen van vroeger die in gevaarlijke omstandigheden moesten werken niet vergelijken met de luxepaardjes van vandaag die bij wijze van spreken bij elke scheve blik in krokodillentranen uitbarsten omdat de wereld zo gemeen is. Staken zoals het vandaag gebeurt is niet meer van deze tijd, we zijn 2023, er zijn betere manieren om ongenoegen te uiten en je punt over te maken bij je bazen zonder elke keer de klanten te treffen.

Maar daar ging het hier niet over, het ging over verloren pakjes en dat bpost er totaal onverschillig tegenover staat.

Plaats reactie