foto zetten bij wedstrijd wordt verwijdert automatisch

Een fout opgemerkt op Schifters? Een probleem bij het gebruik van Schifters? Een goed idee om Schifters nog beter te maken? Laat het ons weten. Hier enkel zaken over Schifters aub.

Moderator: Zjef

Gebruikersavatar
Sweetvoice
Gevorderde
Berichten: 4145
Lid geworden op: vr 25 dec 2015, 23:38
Wedstrijden dit jaar: 129 (#7)

Re: foto zetten bij wedstrijd wordt verwijdert automatisch

Bericht door Sweetvoice »

Zjef schreef: vr 04 feb 2022, 20:22 Je wil een afbeelding posten waar een link rond zit in bv het vak "uitleg"?
Dat is normaal, links worden daar automatisch weggehaald, om te vermijden dat leden links naar de wedstrijd posten daar.
Link van de afbeelding halen als je deze post, en dan zou het wel moeten werken.
Hoe haal je de link eraf?
Ik werk steeds met https://nl.imgbb.com/
Imgur is blijkbaar geen optie op de gsm

Twin
Gevorderde
Berichten: 1940
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 22:36
Wedstrijden dit jaar: 12 (#126)

Re: foto zetten bij wedstrijd wordt verwijdert automatisch

Bericht door Twin »

Zjef schreef: vr 04 feb 2022, 08:42
Twin schreef: do 03 feb 2022, 22:21 Deze afbeelding zie ik vb wel, (van een papegaai)
maar anders/meestal is het een blauwe lijn, met rechtsboven dat kleine vierkantje
het is noch zichtbaar en zelf posten lukt ook niet, want dat geeft ook hetzelfde resultaat
Dan zit je probleem niet bij die cookie voorkeuren, maar ergens anders.
Heb je een voorbeeld waar je de afbeelding niet ziet?
Alle afbeeldingen van Grietjes in de ganse topic zie ik niet> blauwe horizontale lijn met ? erboven en vierkantje in
Die enkele die gepost staan door Cupido en Bloemeke zie ik wel staan.

viewtopic.php?t=193719

als ik ze zelf post zie ik ook die blauwe lijn met dat vraagteken erboven en dat vierkantje rechtsboven aan het einde van die lijn

Gebruikersavatar
Zjef
Site Admin
Berichten: 2492
Lid geworden op: za 21 feb 2015, 20:11

Re: foto zetten bij wedstrijd wordt verwijdert automatisch

Bericht door Zjef »

Sweetvoice schreef: vr 04 feb 2022, 22:58
Zjef schreef: vr 04 feb 2022, 20:22 Je wil een afbeelding posten waar een link rond zit in bv het vak "uitleg"?
Dat is normaal, links worden daar automatisch weggehaald, om te vermijden dat leden links naar de wedstrijd posten daar.
Link van de afbeelding halen als je deze post, en dan zou het wel moeten werken.
Hoe haal je de link eraf?
Ik werk steeds met https://nl.imgbb.com/
Imgur is blijkbaar geen optie op de gsm
Bij 't posten de url tags die rond de img tags staan weghalen.

Dus niet dit

Code: Selecteer alles

[url=link][img]link naar de afbeelding[/img][/url]
maar dit

Code: Selecteer alles

[img]link naar de afbeelding[/img]
En kijk dan wel even na dat je afbeelding groot genoeg is, sommige van die afbeelding sites gebruiken een klein formaat waar je op moet doorklikken (maar is sowieso al de regel hier dat de afbeelding die op schifters getoond wordt leesbaar moet zijn)

Gebruikersavatar
Zjef
Site Admin
Berichten: 2492
Lid geworden op: za 21 feb 2015, 20:11

Re: foto zetten bij wedstrijd wordt verwijdert automatisch

Bericht door Zjef »

Twin schreef: za 05 feb 2022, 00:00 Alle afbeeldingen van Grietjes in de ganse topic zie ik niet> blauwe horizontale lijn met ? erboven en vierkantje in
Die enkele die gepost staan door Cupido en Bloemeke zie ik wel staan.

viewtopic.php?t=193719

als ik ze zelf post zie ik ook die blauwe lijn met dat vraagteken erboven en dat vierkantje rechtsboven aan het einde van die lijn
Dus afbeelding hieronder zie je niet?

Afbeelding

Maar afbeelding hieronder wel?

Afbeelding

Het verschil tussen beide is dat de eerste (die je dan niet ziet?) bij imgbb.com geupload werd, en de tweede bij imgur.com
Dat wil dan zeggen dat jouw provider of iets op jouw pc geen afbeeldingen van imgbb.com wil inladen. Daar kunnen wij op Schifters weinig aan doen :) Als dat het geval is, best eens navraag doen bij je provider.

Gebruikersavatar
Sweetvoice
Gevorderde
Berichten: 4145
Lid geworden op: vr 25 dec 2015, 23:38
Wedstrijden dit jaar: 129 (#7)

Re: foto zetten bij wedstrijd wordt verwijdert automatisch

Bericht door Sweetvoice »

Zjef schreef: za 05 feb 2022, 09:19
Sweetvoice schreef: vr 04 feb 2022, 22:58
Zjef schreef: vr 04 feb 2022, 20:22 Je wil een afbeelding posten waar een link rond zit in bv het vak "uitleg"?
Dat is normaal, links worden daar automatisch weggehaald, om te vermijden dat leden links naar de wedstrijd posten daar.
Link van de afbeelding halen als je deze post, en dan zou het wel moeten werken.
Hoe haal je de link eraf?
Ik werk steeds met https://nl.imgbb.com/
Imgur is blijkbaar geen optie op de gsm
Bij 't posten de url tags die rond de img tags staan weghalen.

Dus niet dit

Code: Selecteer alles

[url=link][img]link naar de afbeelding[/img][/url]
maar dit

Code: Selecteer alles

[img]link naar de afbeelding[/img]
En kijk dan wel even na dat je afbeelding groot genoeg is, sommige van die afbeelding sites gebruiken een klein formaat waar je op moet doorklikken (maar is sowieso al de regel hier dat de afbeelding die op schifters getoond wordt leesbaar moet zijn)
Super! Net eentje gepost en dit lukt :dance:
Bedankt voor je hulp :bow:

Gebruikersavatar
Zjef
Site Admin
Berichten: 2492
Lid geworden op: za 21 feb 2015, 20:11

Re: foto zetten bij wedstrijd wordt verwijdert automatisch

Bericht door Zjef »

Sweetvoice schreef: za 05 feb 2022, 12:18 Super! Net eentje gepost en dit lukt :dance:
Bedankt voor je hulp :bow:
:thumb:

Twin
Gevorderde
Berichten: 1940
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 22:36
Wedstrijden dit jaar: 12 (#126)

Re: foto zetten bij wedstrijd wordt verwijdert automatisch

Bericht door Twin »

Zjef schreef: za 05 feb 2022, 09:22
Twin schreef: za 05 feb 2022, 00:00 Alle afbeeldingen van Grietjes in de ganse topic zie ik niet> blauwe horizontale lijn met ? erboven en vierkantje in
Die enkele die gepost staan door Cupido en Bloemeke zie ik wel staan.

viewtopic.php?t=193719

als ik ze zelf post zie ik ook die blauwe lijn met dat vraagteken erboven en dat vierkantje rechtsboven aan het einde van die lijn
Dus afbeelding hieronder zie je niet?

Afbeelding

Maar afbeelding hieronder wel?

Afbeelding

Het verschil tussen beide is dat de eerste (die je dan niet ziet?) bij imgbb.com geupload werd, en de tweede bij imgur.com
Dat wil dan zeggen dat jouw provider of iets op jouw pc geen afbeeldingen van imgbb.com wil inladen. Daar kunnen wij op Schifters weinig aan doen :) Als dat het geval is, best eens navraag doen bij je provider.
Klopt Zjef

Gebruikersavatar
Zjef
Site Admin
Berichten: 2492
Lid geworden op: za 21 feb 2015, 20:11

Re: foto zetten bij wedstrijd wordt verwijdert automatisch

Bericht door Zjef »

Uit nieuwsgierigheid: welke provider heb je dan?
Hier telenet en geen enkel probleem met al die afbeeldingsites.
In het verleden hebben we al een keer zo'n site op de zwarte lijst gezet omdat Proximus zonder gemelde reden die afbeeldingen niet wilde tonen.
Als dit terug zoiets is van Proximus, dan stel ik voor dat je toch eerst eens een goed verhaal daarover vraagt bij hen, want we gaan niet zomaar weer zo'n site op de zwarte lijst toevoegen... Ze doen dat daar wel vaker heb ik al gemerkt, heel wat jaren terug was ik daar klant, en ben vertrokken omdat ik ook sites niet kon bezoeken omdat het in hun zwarte lijst zat, en ondanks verschillende verzoeken nooit reactie gekregen waarom die sites specifiek op die lijst stonden. Dus als het Proximus is, dan wens ik je veel succes om het uit te klaren, en ben ik zeer benieuwd naar hun uitleg.

Twin
Gevorderde
Berichten: 1940
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 22:36
Wedstrijden dit jaar: 12 (#126)

Re: foto zetten bij wedstrijd wordt verwijdert automatisch

Bericht door Twin »

Zjef schreef: za 05 feb 2022, 18:59 Uit nieuwsgierigheid: welke provider heb je dan?
Hier telenet en geen enkel probleem met al die afbeeldingsites.
In het verleden hebben we al een keer zo'n site op de zwarte lijst gezet omdat Proximus zonder gemelde reden die afbeeldingen niet wilde tonen.
Als dit terug zoiets is van Proximus, dan stel ik voor dat je toch eerst eens een goed verhaal daarover vraagt bij hen, want we gaan niet zomaar weer zo'n site op de zwarte lijst toevoegen... Ze doen dat daar wel vaker heb ik al gemerkt, heel wat jaren terug was ik daar klant, en ben vertrokken omdat ik ook sites niet kon bezoeken omdat het in hun zwarte lijst zat, en ondanks verschillende verzoeken nooit reactie gekregen waarom die sites specifiek op die lijst stonden. Dus als het Proximus is, dan wens ik je veel succes om het uit te klaren, en ben ik zeer benieuwd naar hun uitleg.

Ik heb Proximus, lang geleden nog Belgacom. Al vind ik het dan heel raar, dat ik van de ene op de andere dag:

- bepaalde afbeeldingen wel zie en andere niet?
- zelf bepaalde afbeeldingen wel kan posten en andere niet zichtbaar zijn op het forum als ik ze post?
- ook raar vind ik dat ik het, dat ik met Safari de afbeeldingen meestal niet kan zien én ze ook niet kan posten en met Firefox 'soms' wel zie en kan posten?

Wat was nu eigenlijk het verschil met afbeelding 1 die ik niet zag en met afbeelding 2 die ik wel zag?
Anders weet ik ook niet wat ik exact moet navragen bij mijn provider, of wat ik precies concreet moet navragen :-)


Ik ben hierdoor voor een groot deel beperkt om (snel) te kunnen reageren op wedstrijden waar afbeeldingen getoond worden of wedstrijden waar afbeeldingen bij gevraagd worden. En vervelend dat ik niet weet ALS ik ze post, jullie en anderen ze ook effectief kunnen zien, want voor mij zijn ze niet zichtbaar...

Gebruikersavatar
Zjef
Site Admin
Berichten: 2492
Lid geworden op: za 21 feb 2015, 20:11

Re: foto zetten bij wedstrijd wordt verwijdert automatisch

Bericht door Zjef »

Twin schreef: za 05 feb 2022, 19:28 Ik heb Proximus, lang geleden nog Belgacom. Al vind ik het dan heel raar, dat ik van de ene op de andere dag:

- bepaalde afbeeldingen wel zie en andere niet?
- zelf bepaalde afbeeldingen wel kan posten en andere niet zichtbaar zijn op het forum als ik ze post?
- ook raar vind ik dat ik het, dat ik met Safari de afbeeldingen meestal niet kan zien én ze ook niet kan posten en met Firefox 'soms' wel zie en kan posten?

Wat was nu eigenlijk het verschil met afbeelding 1 die ik niet zag en met afbeelding 2 die ik wel zag?
Anders weet ik ook niet wat ik exact moet navragen bij mijn provider, of wat ik precies concreet moet navragen :-)


Ik ben hierdoor voor een groot deel beperkt om (snel) te kunnen reageren op wedstrijden waar afbeeldingen getoond worden of wedstrijden waar afbeeldingen bij gevraagd worden. En vervelend dat ik niet weet ALS ik ze post, jullie en anderen ze ook effectief kunnen zien, want voor mij zijn ze niet zichtbaar...
Afbeelding 1 = ingeladen van imgbb.com
Afbeelding 2 = ingeladen van imgur.com

Voor je andere vragen: best bij Proximus verhaal halen, en ik ben benieuwd wat hun uitleg is waarom imgbb.com niet werkt bij hen.
Kijk ook eens na of je eventueel iets van beveiligingssoftware hebt die misschien zaken blokkeert, want dat zou ook een oorzaak kunnen zijn natuurlijk.

Plaats reactie