foto zetten bij wedstrijd wordt verwijdert automatisch

Een fout opgemerkt op Schifters? Een probleem bij het gebruik van Schifters? Een goed idee om Schifters nog beter te maken? Laat het ons weten. Hier enkel zaken over Schifters aub.

Moderator: Zjef

Twin
Gevorderde
Berichten: 1939
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 22:36
Wedstrijden dit jaar: 12 (#126)

Re: foto zetten bij wedstrijd wordt verwijdert automatisch

Bericht door Twin »

Zjef schreef: za 05 feb 2022, 20:11
Twin schreef: za 05 feb 2022, 19:28 Ik heb Proximus, lang geleden nog Belgacom. Al vind ik het dan heel raar, dat ik van de ene op de andere dag:

- bepaalde afbeeldingen wel zie en andere niet?
- zelf bepaalde afbeeldingen wel kan posten en andere niet zichtbaar zijn op het forum als ik ze post?
- ook raar vind ik dat ik het, dat ik met Safari de afbeeldingen meestal niet kan zien én ze ook niet kan posten en met Firefox 'soms' wel zie en kan posten?

Wat was nu eigenlijk het verschil met afbeelding 1 die ik niet zag en met afbeelding 2 die ik wel zag?
Anders weet ik ook niet wat ik exact moet navragen bij mijn provider, of wat ik precies concreet moet navragen :-)


Ik ben hierdoor voor een groot deel beperkt om (snel) te kunnen reageren op wedstrijden waar afbeeldingen getoond worden of wedstrijden waar afbeeldingen bij gevraagd worden. En vervelend dat ik niet weet ALS ik ze post, jullie en anderen ze ook effectief kunnen zien, want voor mij zijn ze niet zichtbaar...
Afbeelding 1 = ingeladen van imgbb.com
Afbeelding 2 = ingeladen van imgur.com

Voor je andere vragen: best bij Proximus verhaal halen, en ik ben benieuwd wat hun uitleg is waarom imgbb.com niet werkt bij hen.
Kijk ook eens na of je eventueel iets van beveiligingssoftware hebt die misschien zaken blokkeert, want dat zou ook een oorzaak kunnen zijn natuurlijk.

Mijn computerman is momenteel gehospitaliseerd, maar wanneer het mogelijk is (sowieso na zijn ontslag) zal ik het met hem ook nog eens bespreken ivm mijn Norton beveiliging. En ik zal zelf die imgur.com ook nog eens nakijken en uittesten (maar die werking begrijp ik niet zo goed) En proximus dat is een ander paar mouwen, want de schuld ligt meestal bij een ander bij Proximus :-) Ik wil jou ook nog eens extra bedanken voor alle info, toelichting en je tijd Zjef!!
Ik hoop er alsnog uit te geraken, de aanhouder wint.. let's hope so

Gebruikersavatar
bloemeke
Moderator
Berichten: 17211
Lid geworden op: za 28 feb 2015, 12:27
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: foto zetten bij wedstrijd wordt verwijdert automatisch

Bericht door bloemeke »

Ik ben altijd klant bij Proximus/Belgacom geweest en nooit problemen gehad met afbeeldingen.

Ik heb geen Norton op mijn laptop staan.

Gebruikersavatar
Zjef
Site Admin
Berichten: 2491
Lid geworden op: za 21 feb 2015, 20:11

Re: foto zetten bij wedstrijd wordt verwijdert automatisch

Bericht door Zjef »

Twin schreef: za 05 feb 2022, 20:32 Mijn computerman is momenteel gehospitaliseerd, maar wanneer het mogelijk is (sowieso na zijn ontslag) zal ik het met hem ook nog eens bespreken ivm mijn Norton beveiliging. En ik zal zelf die imgur.com ook nog eens nakijken en uittesten (maar die werking begrijp ik niet zo goed) En proximus dat is een ander paar mouwen, want de schuld ligt meestal bij een ander bij Proximus :-) Ik wil jou ook nog eens extra bedanken voor alle info, toelichting en je tijd Zjef!!
Ik hoop er alsnog uit te geraken, de aanhouder wint.. let's hope so
:thumb:
Dat verhaal bij Proximus ken ik, maar bij Telenet is dat zeker niet anders.
Omdat bloemeke ook Proximus heeft, en het daar geen problemen geeft, denk ik dat het wellicht iets lokaal zal zijn.
Andere vraag in die context: werken de afbeeldingen die op je pc niet werken wel op je telefoon/tablet, of omgekeerd, of werken ze nergens?
Als ze wel op het ene toestel werken, maar niet op het andere, dan zal het vermoedelijk wel iets als Norton of een andere software zijn. Daar kan je computerman wel mee helpen.

Wat betreft imgur:
Ik heb de uitleg om een afbeelding te uploaden in het "Verzamelden vragen en antwoorden" topic uitgebreid en ook de stappen voor imgur daar toegevoegd, evenals de stappen om met imgur te werken (op je pc) meer in detail beschreven:
Ik wil een afbeelding posten, maar ik weet niet hoe dat moet :(

Twin
Gevorderde
Berichten: 1939
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 22:36
Wedstrijden dit jaar: 12 (#126)

Re: foto zetten bij wedstrijd wordt verwijdert automatisch

Bericht door Twin »

Zjef schreef: zo 06 feb 2022, 10:59
Twin schreef: za 05 feb 2022, 20:32 Mijn computerman is momenteel gehospitaliseerd, maar wanneer het mogelijk is (sowieso na zijn ontslag) zal ik het met hem ook nog eens bespreken ivm mijn Norton beveiliging. En ik zal zelf die imgur.com ook nog eens nakijken en uittesten (maar die werking begrijp ik niet zo goed) En proximus dat is een ander paar mouwen, want de schuld ligt meestal bij een ander bij Proximus :-) Ik wil jou ook nog eens extra bedanken voor alle info, toelichting en je tijd Zjef!!
Ik hoop er alsnog uit te geraken, de aanhouder wint.. let's hope so
:thumb:
Dat verhaal bij Proximus ken ik, maar bij Telenet is dat zeker niet anders.
Omdat bloemeke ook Proximus heeft, en het daar geen problemen geeft, denk ik dat het wellicht iets lokaal zal zijn.
Andere vraag in die context: werken de afbeeldingen die op je pc niet werken wel op je telefoon/tablet, of omgekeerd, of werken ze nergens?
Als ze wel op het ene toestel werken, maar niet op het andere, dan zal het vermoedelijk wel iets als Norton of een andere software zijn. Daar kan je computerman wel mee helpen.

Wat betreft imgur:
Ik heb de uitleg om een afbeelding te uploaden in het "Verzamelden vragen en antwoorden" topic uitgebreid en ook de stappen voor imgur daar toegevoegd, evenals de stappen om met imgur te werken (op je pc) meer in detail beschreven:
Ik wil een afbeelding posten, maar ik weet niet hoe dat moet :(
Sorry dat ik daar niet op kan antwoorden, ik werk altijd met de computer.
Alles is na te vragen, en ik zal me eens verdiepen in die andere mogelijkheid om afbeeldingen te plaatsen
Verder kan ik via firefox blijven proberen of het lukt om afbeeldingen te plaatsen

*Bedankt Bloemeke voor uw reactie, ik heb er ook altijd mee kunnen werken en alle afbeeldingen kunnen zien staan. Nu sinds maanden plots niets meer via Safari

*Bedankt Zjef, werk aan de winkel en genoeg stuff om uit te zoeken en uit te proberen!
Fijn dat de uitleg is uitgebreid, ik zal het ook daar verder gaan uitzoeken

Gebruikersavatar
Sweetvoice
Gevorderde
Berichten: 4145
Lid geworden op: vr 25 dec 2015, 23:38
Wedstrijden dit jaar: 129 (#7)

Re: foto zetten bij wedstrijd wordt verwijdert automatisch

Bericht door Sweetvoice »

Zjef schreef: za 05 feb 2022, 09:19
Sweetvoice schreef: vr 04 feb 2022, 22:58
Zjef schreef: vr 04 feb 2022, 20:22 Je wil een afbeelding posten waar een link rond zit in bv het vak "uitleg"?
Dat is normaal, links worden daar automatisch weggehaald, om te vermijden dat leden links naar de wedstrijd posten daar.
Link van de afbeelding halen als je deze post, en dan zou het wel moeten werken.
Hoe haal je de link eraf?
Ik werk steeds met https://nl.imgbb.com/
Imgur is blijkbaar geen optie op de gsm
Bij 't posten de url tags die rond de img tags staan weghalen.

Dus niet dit

Code: Selecteer alles

[url=link][img]link naar de afbeelding[/img][/url]
maar dit

Code: Selecteer alles

[img]link naar de afbeelding[/img]
En kijk dan wel even na dat je afbeelding groot genoeg is, sommige van die afbeelding sites gebruiken een klein formaat waar je op moet doorklikken (maar is sowieso al de regel hier dat de afbeelding die op schifters getoond wordt leesbaar moet zijn)
Is er iets veranderd waardoor dit nu niet meer werkt?
Ik heb het al op 2 verschillende manieren geprobeerd en de afbeelding verdwijnt telkens. Enkel het woordje [img] blijft staan

letter
Gevorderde
Berichten: 2478
Lid geworden op: zo 19 apr 2015, 13:07
Wedstrijden dit jaar: 81 (#11)

Re: foto zetten bij wedstrijd wordt verwijdert automatisch

Bericht door letter »

ik kan geen afbeelding meer posten ik krijg telkens [img]

Gebruikersavatar
Zjef
Site Admin
Berichten: 2491
Lid geworden op: za 21 feb 2015, 20:11

Re: foto zetten bij wedstrijd wordt verwijdert automatisch

Bericht door Zjef »

Sweetvoice schreef: do 23 nov 2023, 20:37 Is er iets veranderd waardoor dit nu niet meer werkt?
Ik heb het al op 2 verschillende manieren geprobeerd en de afbeelding verdwijnt telkens. Enkel het woordje [img] blijft staan
letter schreef: vr 24 nov 2023, 07:40 ik kan geen afbeelding meer posten ik krijg telkens [img]
Hier zat inderdaad een foutje in. Bedankt voor 't melden :thumb:
Kunnen jullie nog eens proberen? Zou nu wel moeten werken.

Gebruikersavatar
Sweetvoice
Gevorderde
Berichten: 4145
Lid geworden op: vr 25 dec 2015, 23:38
Wedstrijden dit jaar: 129 (#7)

Re: foto zetten bij wedstrijd wordt verwijdert automatisch

Bericht door Sweetvoice »

Zjef schreef: vr 24 nov 2023, 20:50
Sweetvoice schreef: do 23 nov 2023, 20:37 Is er iets veranderd waardoor dit nu niet meer werkt?
Ik heb het al op 2 verschillende manieren geprobeerd en de afbeelding verdwijnt telkens. Enkel het woordje [img] blijft staan
letter schreef: vr 24 nov 2023, 07:40 ik kan geen afbeelding meer posten ik krijg telkens [img]
Hier zat inderdaad een foutje in. Bedankt voor 't melden :thumb:
Kunnen jullie nog eens proberen? Zou nu wel moeten werken.
Yes! Het lukt weer :dance:
Merciekes om het op te lossen :bow:

Luckyboy
Kenner
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 20 dec 2020, 09:23
Wedstrijden dit jaar: 40 (#28)

Re: foto zetten bij wedstrijd wordt verwijdert automatisch

Bericht door Luckyboy »

ik weet dat er vooral tekst moet geplaatst worden in het vak Uitleg/prijs maar ik dacht dat een afbeelding nog steeds mogelijk was? Als ik een afbeelding wil toevoegen en op voorbeeld klik krijg ik de volgende melding:

Gebruik van urls in het vak uitleg/prijs is niet toegelaten.

Gebruikersavatar
Zjef
Site Admin
Berichten: 2491
Lid geworden op: za 21 feb 2015, 20:11

Re: foto zetten bij wedstrijd wordt verwijdert automatisch

Bericht door Zjef »

Luckyboy schreef: do 04 jan 2024, 18:33 ik weet dat er vooral tekst moet geplaatst worden in het vak Uitleg/prijs maar ik dacht dat een afbeelding nog steeds mogelijk was? Als ik een afbeelding wil toevoegen en op voorbeeld klik krijg ik de volgende melding:

Gebruik van urls in het vak uitleg/prijs is niet toegelaten.
Juist ja, afbeeldingen mogen daar wel.
Ik had daar iets te veel geblokkeerd dus. :oops:

Probeer nog een keer, zou nu wel moeten gaan om een afbeelding te posten?

Plaats reactie