Nieuwe/aangepaste regels vanaf 1 januari 2023

Een fout opgemerkt op Schifters? Een probleem bij het gebruik van Schifters? Een goed idee om Schifters nog beter te maken? Laat het ons weten. Hier enkel zaken over Schifters aub.

Moderator: Zjef

Gebruikersavatar
Zjef
Site Admin
Berichten: 2492
Lid geworden op: za 21 feb 2015, 20:11

Nieuwe/aangepaste regels vanaf 1 januari 2023

Bericht door Zjef »

Een nieuw jaar, een ideaal moment om enkele regels bij te sturen.
Dit doen we op basis van onze ervaringen uit het verleden, steeds met als doel om de grote hoeveelheid aan wedstrijden die hier gepost worden zo toegankelijk mogelijk te maken, zodat iedereen snel de juiste info kan terugvinden.

Wat verandert er vanaf 1 januari:
  • Wanneer een wedstrijd zowel op Facebook als op Instagram georganiseerd wordt, dan vermeldt je de instagram link ook bij in het vak instructies.
  • Wanneer een wedstrijd op meerdere websites georganiseerd wordt (bv Brico Oostende, Brico Gent, Brico Antwerpen), dan vermeldt je de andere links ook in het vak instructies.
  • Wanneer een wedstrijd door meerdere vestigingen van een firma georganiseerd wordt, dan wordt de wedstrijd maar 1x gepost, en alle links naar andere vestigingen worden in deze wedstrijd opgelijst (zie ook vorige punt).
  • Wanneer een wedstrijd een begindatum en/of einddatum vermeld (in de tekst of in het reglement) dan neem je dit ook over in het vak uitleg. (dit is nu al een regel, maar velen vergeten dat)
  • Screenshot plaatsen van een wedstrijd die niet online beschikbaar is (bv flyer etc) is ook van toepassing voor online nieuwsbrieven waarbij je de wedstrijd enkel via die nieuwsbrief kan meespelen (dit is nu al een regel, maar velen vergeten dat).
  • Als je een wedstrijd enkel kan meespelen dmv het invullen van een algemene gratis code, dan moet deze code ook mee vermeld worden in het vak instructies. Denk daarbij bv aan wedstrijden van Interparking, maar er zijn er nog andere.
De verschillende handleidingen zijn hierop reeds aangepast. Je hoeft niet te wachten tot 1 januari om bovenstaande zaken te volgen, je mag dat ook nu al doen. Vanaf 1 januari gaan we er wel op verbeteren.

Zie ook:
REGELS - Hoe POST ik CORRECT een (herhalende) WEDSTRIJD en ANTWOORDEN?
Reglement: Wat mag wel/niet gepost worden

Afbeelding


Gebruikersavatar
Sam
Gevorderde
Berichten: 1878
Lid geworden op: vr 09 okt 2015, 08:34
Wedstrijden dit jaar: 8 (#163)

Re: Nieuwe/aangepaste regels vanaf 1 januari 2023

Bericht door Sam »

De linken/vermeldingen wanneer er meerdere platformen/organisatoren van toepassing zijn, neem aan dat die ook aangedragen mogen worden door anderen waarop topicstarter de kans krijgt de beginpost bij te werken?

letter
Gevorderde
Berichten: 2479
Lid geworden op: zo 19 apr 2015, 13:07
Wedstrijden dit jaar: 82 (#11)

Re: Nieuwe/aangepaste regels vanaf 1 januari 2023

Bericht door letter »

Wat als je geen instagram hebt mag je dan vragen of het iemand de link kan posten

Gebruikersavatar
poelie
Kenner
Berichten: 1003
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 23:02
Locatie: niverances
Wedstrijden dit jaar: 27 (#69)

Re: Nieuwe/aangepaste regels vanaf 1 januari 2023

Bericht door poelie »

Wanneer een wedstrijd op meerdere websites georganiseerd wordt (bv Brico Oostende, Brico Gent, Brico Antwerpen), dan vermeldt je de andere links ook in het vak instructies.

je kan toch moeilijk heel fb gaan afzoeken of al de winkels mee doen? zoveel volg ik er niet :-?
Als ge nie speelt, kunt ge ook ni winnen! :thumb:

MDB
Gevorderde
Berichten: 3458
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 17:28
Wedstrijden dit jaar: 35 (#35)

Re: Nieuwe/aangepaste regels vanaf 1 januari 2023

Bericht door MDB »

Ik heb geen idee hoe het komt maar een screenshot wil bij mij hier niet plakken.
Als ik dat elders plak, in een mail bv lukt het wel.
Wat doe ik verkeerd?

Gebruikersavatar
Zjef
Site Admin
Berichten: 2492
Lid geworden op: za 21 feb 2015, 20:11

Re: Nieuwe/aangepaste regels vanaf 1 januari 2023

Bericht door Zjef »

Sam schreef: vr 23 dec 2022, 20:53 De linken/vermeldingen wanneer er meerdere platformen/organisatoren van toepassing zijn, neem aan dat die ook aangedragen mogen worden door anderen waarop topicstarter de kans krijgt de beginpost bij te werken?
Ja dat mag. We verwachten van niemand dat die heel het internet of Facebook etc gaat afspeuren om te zoeken of dezelfde wedstrijd toevallig ook nog ergens anders aangeboden wordt.

Let wel: als duidelijk is uit de wedstrijd dat je bv ook bij andere vestigingen, of ook via Instagram, enz kan deelnemen, dan verwachten we wel die links. Dus alle extra links die duidelijk zijn uit de uitleg van de wedstrijd worden in de beginpost verwacht.

En stel dat iem bv een wedstrijd post van de Facebook pagina Brico Hasselt, waar verder geen info bij staat dat diezelfde wedstrijd ook door Brico Gent, Brico Oostende, etc georganiseerd wordt, dan verwachten we niet dat daar ineens ook de links voor die andere vestigingen bij staan (dat mag uiteraard wel). Maar als andere leden dan de wedstrijd van pakweg Brico Gent of Brico Oostende apart gaan posten, dan verwijderen we deze wel, want dat is koppig weigeren om de zoekfunctie te gebruiken om te zien dat het dezelfde wedstrijd is als Brico Hasselt. Die moeten onder de wedstrijd van Brico Hasselt komen, en mods zullen de organisator van de beginpost dan wel bijwerken naar "Brico" ipv "Brico Hasselt".

Gebruikersavatar
Zjef
Site Admin
Berichten: 2492
Lid geworden op: za 21 feb 2015, 20:11

Re: Nieuwe/aangepaste regels vanaf 1 januari 2023

Bericht door Zjef »

letter schreef: vr 23 dec 2022, 20:55 Wat als je geen instagram hebt mag je dan vragen of het iemand de link kan posten
Nee, want dan kan je de wedstrijd niet volledig posten.
Hetzelfde geldt bv bij wedstrijden die op een website staan, waarbij je een post moet liken of vragen moet invullen die op Facebook gesteld worden. Als je geen Facebook hebt, kan kan je die post link ook niet vinden, en kan je de wedstrijd ook niet volledig posten.

Waarom niet toelaten dat iemand anders die link post? Die komt toch vaker niet dan wel. Als er geen punten mee te verdienen vallen, worden veel leden plots heel ongemotiveerd. Dus die weg gaan we niet inslaan, helaas.

Gebruikersavatar
Zjef
Site Admin
Berichten: 2492
Lid geworden op: za 21 feb 2015, 20:11

Re: Nieuwe/aangepaste regels vanaf 1 januari 2023

Bericht door Zjef »

poelie schreef: vr 23 dec 2022, 23:39 Wanneer een wedstrijd op meerdere websites georganiseerd wordt (bv Brico Oostende, Brico Gent, Brico Antwerpen), dan vermeldt je de andere links ook in het vak instructies.

je kan toch moeilijk heel fb gaan afzoeken of al de winkels mee doen? zoveel volg ik er niet :-?
Zie vorige reactie:
viewtopic.php?p=531590#p531590

Gebruikersavatar
Zjef
Site Admin
Berichten: 2492
Lid geworden op: za 21 feb 2015, 20:11

Re: Nieuwe/aangepaste regels vanaf 1 januari 2023

Bericht door Zjef »

MDB schreef: za 24 dec 2022, 09:39 Ik heb geen idee hoe het komt maar een screenshot wil bij mij hier niet plakken.
Als ik dat elders plak, in een mail bv lukt het wel.
Wat doe ik verkeerd?
Heeft weinig met de nieuwe regels te maken, want screenshots worden al langer dan vandaag gevraagd.
Maar hier vind je de uitleg hoe je screenshots kan posten: Ik wil een afbeelding posten, maar ik weet niet hoe dat moet :(

MDB
Gevorderde
Berichten: 3458
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 17:28
Wedstrijden dit jaar: 35 (#35)

Re: Nieuwe/aangepaste regels vanaf 1 januari 2023

Bericht door MDB »

Zjef schreef: za 24 dec 2022, 10:02
MDB schreef: za 24 dec 2022, 09:39 Ik heb geen idee hoe het komt maar een screenshot wil bij mij hier niet plakken.
Als ik dat elders plak, in een mail bv lukt het wel.
Wat doe ik verkeerd?
Heeft weinig met de nieuwe regels te maken, want screenshots worden al langer dan vandaag gevraagd.
Maar hier vind je de uitleg hoe je screenshots kan posten: Ik wil een afbeelding posten, maar ik weet niet hoe dat moet :(
Ok, bedankt, ik zal het eens bekijken.

Gesloten