Wat is je ergernis op dit moment?

Hier kun je praten over alles, maar hou het vriendelijk.

Moderator: Miss Jones

Gebruikersavatar
bloemeke
Moderator
Berichten: 17316
Lid geworden op: za 28 feb 2015, 12:27
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door bloemeke »

Sam schreef: di 05 apr 2022, 11:21
bloemeke schreef: di 05 apr 2022, 10:02 Idd, rechtsbijstand
Ik heb uit al mijn verzekeringen de rechtsbijstand uitgehaald en een onafhankelijke genomen
Toen minderjarigen de autobanden van mijn dochter hadden stukgestoken (nu 4 jaar geleden) hebben ze de kosten vergoed en alles in hun handen genomen, de zaak is al enkele keren voorgekomen voor de jeugdrechter maar nog geen uitspraak. Gelukkig is dat ons probleem niet meer
En welke onafhankelijke is dat die aan te raden is?
euromex, en maandelijks gaat er 15,99€ euro van mijn rekening

Mijn andere verzekeringen heb ik bij AG insurance, en nog nooit problemen mee gehad
ervoor was ik bij Ethias, 1 maal een ongeluk (in mijn recht) en heeft 2 jaar geduurd) en voor dezelfde dekking was AG goedkoper dan Ethias

Gebruikersavatar
Sam
Gevorderde
Berichten: 1882
Lid geworden op: vr 09 okt 2015, 08:34
Wedstrijden dit jaar: 11 (#152)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Sam »

soccie schreef: di 05 apr 2022, 12:40
Sam schreef: di 05 apr 2022, 08:17
soccie schreef: di 05 apr 2022, 08:02
Sam schreef: ma 04 apr 2022, 21:36
soccie schreef: ma 04 apr 2022, 18:17

Je denkt : simpel geval ,tegenpartij geeft volledig toe in fout te zijn.
Na 6 maanden staan we nog even ver als in het begin :-(
Care to share?

Hier al maanden genot van een whiplash, het hele burgerlijke verhaal belooft ook nog een lijdensweg te worden :roll:
Het is vooral onze eigen verzekering die niets doet.
Verklaring van de tegenpartij komt er niet.
Bij onze vraag naar de verzekeringsagent om de agent van de tegenpartij eens op te bellen om te vragen waar de verklaring blijft...Antwoord : dat doen wij niet,bellen naar de tegenpartij :roll: terwijl wij van andere verzekeringsagenten horen dat zij dat altijd doen bij vragen,discussies..

Het verslag van de expert is er na 2 maanden nog niet. Bij onze vraag om de expert in gebreke te stellen 'Mevrouw ,als hij niet reageert op mails of telefoons,wat zal een in gebreke stellen doen?
De verzekeringsagent van mijn baas heeft het expertisebureau gebeld en gemaild dat ze 48u de tijd hadden om het verslag door te sturen..Zo niet zou hij hen in gebreke stellen en een schadevergoeding eisen ( bluf want wij zijn geen klant bij hem) . 48 uur later was het verslag er. Direct getekend en doorgestuurd maar nu,weken later,wachten we terug op het officiele verslag want de expert moet het getekende verslag zelf doorsturen wat hij weer niet doet dus zal de agent van mijn baas vandaag weer bellen naar de expert .

Als je een mail stuurt om te vragen hoever ze staan met het dossier...antwoord krijgen...we hebben nog niet alle facturen gekregen...Hallo !!
De factuur van de helm ( was een fietsongeval van onze zoon) voor de 3de keer doorgestuurd.
Om onnozel van te worden. Yuzzu is hier al geen aanrader, wat is het bij jullie?
Argenta
Hm, het ene kantoor is misschien het andere niet, maar was haast overgestapt naar Argenta. Uiteindelijk werd het een andere verzekeringsmaatschappij.

Gebruikersavatar
Sam
Gevorderde
Berichten: 1882
Lid geworden op: vr 09 okt 2015, 08:34
Wedstrijden dit jaar: 11 (#152)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Sam »

bloemeke schreef: di 05 apr 2022, 12:40
Sam schreef: di 05 apr 2022, 11:21
bloemeke schreef: di 05 apr 2022, 10:02 Idd, rechtsbijstand
Ik heb uit al mijn verzekeringen de rechtsbijstand uitgehaald en een onafhankelijke genomen
Toen minderjarigen de autobanden van mijn dochter hadden stukgestoken (nu 4 jaar geleden) hebben ze de kosten vergoed en alles in hun handen genomen, de zaak is al enkele keren voorgekomen voor de jeugdrechter maar nog geen uitspraak. Gelukkig is dat ons probleem niet meer
En welke onafhankelijke is dat die aan te raden is?
euromex, en maandelijks gaat er 15,99€ euro van mijn rekening

Mijn andere verzekeringen heb ik bij AG insurance, en nog nooit problemen mee gehad
ervoor was ik bij Ethias, 1 maal een ongeluk (in mijn recht) en heeft 2 jaar geduurd) en voor dezelfde dekking was AG goedkoper dan Ethias
Bedankt. Eens bekijken, want rechtsbijstand had al van pas gekomen met een bouwgeschil heden…

Gebruikersavatar
bloemeke
Moderator
Berichten: 17316
Lid geworden op: za 28 feb 2015, 12:27
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door bloemeke »

Argenta komt hier nooit meer binnen
Toen we 25 jaar geleden langs gingen voor hypothecaire lening konden we probleemloos een lening afsluiten als trouwe klant
Onze woning was toen 2.950.000 BEF, ze sturen een schatter en die schat onze woning maar 1.500.000; we kunnen een lening krijgen van 3.000.000 mits een borg van 1.500.000
Uiteindelijk andere maatschappij gecontacteerd, die sturen eveneens een schatter, die dan 3.500.000 op onze woning zet, en daar zonder borg 3mio kunnen lenen.
Echt geen eerlijke praktijken, en dat zei onze makelaar toen ook.

Gebruikersavatar
dannyboy
Kenner
Berichten: 963
Lid geworden op: vr 10 jul 2015, 15:07
Locatie: Brugge
Wedstrijden dit jaar: 0 :(

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door dannyboy »

bloemeke schreef: di 05 apr 2022, 12:51 Argenta komt hier nooit meer binnen
Toen we 25 jaar geleden langs gingen voor hypothecaire lening konden we probleemloos een lening afsluiten als trouwe klant
Onze woning was toen 2.950.000 BEF, ze sturen een schatter en die schat onze woning maar 1.500.000; we kunnen een lening krijgen van 3.000.000 mits een borg van 1.500.000
Uiteindelijk andere maatschappij gecontacteerd, die sturen eveneens een schatter, die dan 3.500.000 op onze woning zet, en daar zonder borg 3mio kunnen lenen.
Echt geen eerlijke praktijken, en dat zij onze makelaar toen ook.
Hier super content van Argenta, zal wel afhankelijk zijn van kantoor tot kantoor want het zijn allemaal zelfstandige statuten dacht ik.
Betalen belachelijk weinig voor onze lening. Durf het zelfs niet zeggen.
Ook dochter super tevreden, aantal jaar terug al haar verschillende verzekeringen (auto, familiale, brand, ...) laten overnemen door Argenta, ze betaalt nu 400 euro per jaar minder.
>>> Sometimes you win, sometimes you loose <<<

Gebruikersavatar
grietje
Moderator
Berichten: 7991
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 18:00

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door grietje »

Sam schreef: di 05 apr 2022, 11:20
grietje schreef: di 05 apr 2022, 09:19
soccie schreef: di 05 apr 2022, 08:02
Sam schreef: ma 04 apr 2022, 21:36
soccie schreef: ma 04 apr 2022, 18:17

Je denkt : simpel geval ,tegenpartij geeft volledig toe in fout te zijn.
Na 6 maanden staan we nog even ver als in het begin :-(
Care to share?

Hier al maanden genot van een whiplash, het hele burgerlijke verhaal belooft ook nog een lijdensweg te worden :roll:
Het is vooral onze eigen verzekering die niets doet.
Verklaring van de tegenpartij komt er niet.
Bij onze vraag naar de verzekeringsagent om de agent van de tegenpartij eens op te bellen om te vragen waar de verklaring blijft...Antwoord : dat doen wij niet,bellen naar de tegenpartij :roll: terwijl wij van andere verzekeringsagenten horen dat zij dat altijd doen bij vragen,discussies..

Het verslag van de expert is er na 2 maanden nog niet. Bij onze vraag om de expert in gebreke te stellen 'Mevrouw ,als hij niet reageert op mails of telefoons,wat zal een in gebreke stellen doen?
De verzekeringsagent van mijn baas heeft het expertisebureau gebeld en gemaild dat ze 48u de tijd hadden om het verslag door te sturen..Zo niet zou hij hen in gebreke stellen en een schadevergoeding eisen ( bluf want wij zijn geen klant bij hem) . 48 uur later was het verslag er. Direct getekend en doorgestuurd maar nu,weken later,wachten we terug op het officiele verslag want de expert moet het getekende verslag zelf doorsturen wat hij weer niet doet dus zal de agent van mijn baas vandaag weer bellen naar de expert .

Als je een mail stuurt om te vragen hoever ze staan met het dossier...antwoord krijgen...we hebben nog niet alle facturen gekregen...Hallo !!
De factuur van de helm ( was een fietsongeval van onze zoon) voor de 3de keer doorgestuurd.
Eenmaal deze zaak ooit opgelost is. Direct veranderen van verzekering. Wij hadden al 3 keren onze verzekering nodig de laatste jaren. Telkens binnen de maand alles geregeld en betaald. Nochtans was het ene ongeval eentje van enkele duizende euro’s dat we moesten ontvangen.
Een gouden tip, van een advocaat in onze familie.
altijd bijbetalen voor rechtsbijstand. Kost niet zo veel, en je hebt dan gratis recht op de hulp van een advocaat als er problemen zijn. En je bent nooit verplicht van een aangewezen advocaat te nemen.
Welke verzekeraar is door je aan te raden dan?
Hier ook super tevreden van argenta

Gebruikersavatar
Pioen
Gevorderde
Berichten: 1981
Lid geworden op: zo 31 mei 2015, 16:13
Wedstrijden dit jaar: 42 (#36)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Pioen »

bloemeke schreef: di 05 apr 2022, 12:40
euromex, en maandelijks gaat er 15,99€ euro van mijn rekening
Is dat een verzekering rechtsbijstand waarvan je de premie mag inbrengen in je belastingaangifte?
Denk je er aan om de antwoorden open te laten als je een wedstrijd post?

Gebruikersavatar
bloemeke
Moderator
Berichten: 17316
Lid geworden op: za 28 feb 2015, 12:27
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door bloemeke »

Pioen schreef: do 07 apr 2022, 18:30
bloemeke schreef: di 05 apr 2022, 12:40
euromex, en maandelijks gaat er 15,99€ euro van mijn rekening
Is dat een verzekering rechtsbijstand waarvan je de premie mag inbrengen in je belastingaangifte?
ik heb hiervoor geen fiche 281.xx gekregen , ik zou het eens moeten navragen, ik heb die verzekering al minstens 10 jaar maar ben nogal nonchalant in zulke dingen

Gebruikersavatar
Sam
Gevorderde
Berichten: 1882
Lid geworden op: vr 09 okt 2015, 08:34
Wedstrijden dit jaar: 11 (#152)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Sam »

Pioen schreef: do 07 apr 2022, 18:30
bloemeke schreef: di 05 apr 2022, 12:40
euromex, en maandelijks gaat er 15,99€ euro van mijn rekening
Is dat een verzekering rechtsbijstand waarvan je de premie mag inbrengen in je belastingaangifte?
Naargelang de polis tot een maximum van €310 werkelijk betaalde premie 40% belastingsvermindering.

Gebruikersavatar
Pioen
Gevorderde
Berichten: 1981
Lid geworden op: zo 31 mei 2015, 16:13
Wedstrijden dit jaar: 42 (#36)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Pioen »

Sam schreef: do 07 apr 2022, 22:58
Naargelang de polis tot een maximum van €310 werkelijk betaalde premie 40% belastingsvermindering.
Dat klopt, maar de polis moet blijkbaar aan een aantal eisen voldoen (ruime dekking).
Denk je er aan om de antwoorden open te laten als je een wedstrijd post?

Plaats reactie