Wat is je ergernis op dit moment?

Hier kun je praten over alles, maar hou het vriendelijk.

Moderator: Miss Jones

Gebruikersavatar
bloemeke
Moderator
Berichten: 17337
Lid geworden op: za 28 feb 2015, 12:27
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door bloemeke »

dannyboy schreef: do 23 sep 2021, 14:19 Los van alle andere ergernissen die ik kan vertellen over de werking van dit forum toch nog even deze :

Mijn reactie op de reactie van een moderator op mijn eigen bericht in de GRATIS rubriek "Vanwege dubbele boeking die zondag, 2 VIP tickets all-in Hilton Antwerp Old Town, ontvangst champagnebar, walking diner, goodiebag, ... Ik heb gebeld, ik mag het doorgeven" werd verwijderd omdat die reactie, ik citeer: "Ja wohl !!!" niet werd gesmaakt nadat ik effectief de datum van het event had doorgegeven.

Mijn reactie kwam er dus op de reactie van een moderator, namelijk : "TWEEDE EN LAATSTE KEER : DATUM TOEVOEGEN IN HET ONDERWERPVAKJE (zie instructies van deze rubriek)" Juist, alles in hoofdletters, dat betekent dus roepen ...

Bij navraag op het verwijderen van mijn bericht (ok, beetje onnozele reactie van mij op de hoofdletters) krijg ik dit bericht van moderator :

Misschien terugkeren naar het eerste leerjaar om te leren lezen.
Dan zou je zien dat ik een overbodige reactie van jou met zinloos commentaar verwijderd hebt
Je topic heb ik laten staat omdat je idd de datum toegevoegd hebt
Ter info : verwijderde berichten of topics zijn helemaal verwijderd en kunnen nooit teruggeplaatst worden


Pardon, leren lezen ?????

Waarom zet ik dit hier ? Omdat ik de absurde gedachtengang, reacties, commentaren, ... van sommige moderators beu ben. En al de tijd dat ik ACTIEF lid was (van 2015 tot begin coronacrisis), heb gezwegen omdat ik de lieve vrede wou bewaren. Ik heb op deze rubriek van alles zien passeren waarvan ik dacht, hoe is dit nu mogelijk. De meesten zwijgen dus, zoals ik, omdat ze niemand voor het hoofd willen stoten, of omdat het toch zinloos is.

Ik heb het gevoel dat regeltjes en regeltjes (en nog eens regeltjes) belangrijker zijn dan mensen. Het is voor iedereen een hobby maar wat hier aan het gebeuren is, is echt niet normaal. Dit forum hanteert strengere, meer complexe, en meer onlogische regels dan de tools van een IT helpdesk. Ik zit zelf in de IT, dus zal het wel weten.

Gooi ik nu mijn eigen ruiten in ? Waarschijnlijk wel.

Het verhaal van hoe ik van de Schifters Facebook groep ben gegooid, vertel ik nog wel eens.

Wie mij persoonlijk wil contacteren kan en mag dit op danny.from.assebroek@gmail.com
Je mag me gerust bij naam noemen Danny
Wel jammer dat je maar de helft van heel het verhaal vertelt
Ik had je gevraagd om de datum van het event toe te voegen in het onderwerpvakje, wat je niet deed
Nadat je online geweest was en het niet had aangevuld heb ik het een tweede keer gevraagd, ja, in hoofdletters, want blijkbaar had je het niet "gehoord" de eerste keer
Verder stuur je me (via pm) dat ik je topic verwijderd had en dan teruggeplaatst) wat ik niet heb gedaan, (daarom mijn reactie dat je naar het eerste leerjaar moet om te leren lezen wat er in de notificatie staat) het is technisch niet mogelijk om een verwijderd topic terug te plaatsen.
Ik heb wel je reactie met "Jawohl" verwijderd met de melding dat zinloos commentaar overbodig is, en we zijn tenslotte een Nederlandstalig forum

Ik begrijp dat je gefrustreerd bent omdat je geen toegang meer hebt tot de fb groep, maar die is jammer genoeg voorbehouden voor "actieve" leden en niet actieve leden worden ook verwijderd. En dat werd je verschillende keren ook verduidelijkt door Zjef

Je hebt 1 wedstrijd gepost op 14/09/2021 (en die heb je gepost nadat je niet meer on de fb groep zat), de vorige was van 20/11/2020
M.i. niet echt actief gedurende 10 maanden ongeveer

Jullie krijgen hier een mooi forum, gratis en voor niets, vragen en antwoorden netjes bij elkaar
Er mag ook een kleine inspanning van de leden komen, en die staan in de instructies
Kan je je hierin niet vinden, we verplichten je niet om hier te blijven

Nog een prettige namiddag

Gebruikersavatar
bloemeke
Moderator
Berichten: 17337
Lid geworden op: za 28 feb 2015, 12:27
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door bloemeke »

filiberreke schreef: do 23 sep 2021, 15:05

Ik kan er nog aan toevoegen dat ik voorzichtig (want ik ken het sfeertje en de reacties intussen) had gepost dat wie echt interesse had wel wist wanneer het evenement doorging en dat deze reactie ook zonder meer verwijderd werd.
Ik vind het heel betreurenswaardig dat als iemand zo'n mooie prijs wil wegschenken er zo giftig gereageerd wordt en er met (in mijn ogen) belachelijke regeltjes geschermd wordt. Dat is om moedeloos van te worden. Mensen een beetje belachelijk maken ipv blij te zijn dat ze een ander een plezier willen doen. IK vind dit echt beneden alle peil. Strenge regels voor het posten van wedstrijden tot daar aan toe, maar regels om iets gratis te mogen weggeven??? Komaan zeg...
En ik kan hieraan toevoegen dat ik dat bericht ook verwijder heb met de link naar de instructies van de rubriek "Gratis"
Gaat het over het wegschenken van een stylo, sleutelhanger, een weekendje weg of een vip-behandeling voor het WK :

Afbeelding

Gebruikersavatar
filiberreke
Kenner
Berichten: 856
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 19:45
Wedstrijden dit jaar: 22 (#98)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door filiberreke »

bloemeke schreef: do 23 sep 2021, 15:31
filiberreke schreef: do 23 sep 2021, 15:05

Ik kan er nog aan toevoegen dat ik voorzichtig (want ik ken het sfeertje en de reacties intussen) had gepost dat wie echt interesse had wel wist wanneer het evenement doorging en dat deze reactie ook zonder meer verwijderd werd.
Ik vind het heel betreurenswaardig dat als iemand zo'n mooie prijs wil wegschenken er zo giftig gereageerd wordt en er met (in mijn ogen) belachelijke regeltjes geschermd wordt. Dat is om moedeloos van te worden. Mensen een beetje belachelijk maken ipv blij te zijn dat ze een ander een plezier willen doen. IK vind dit echt beneden alle peil. Strenge regels voor het posten van wedstrijden tot daar aan toe, maar regels om iets gratis te mogen weggeven??? Komaan zeg...
En ik kan hieraan toevoegen dat ik dat bericht ook verwijder heb met de link naar de instructies van de rubriek "Gratis"
Gaat het over het wegschenken van een stylo, sleutelhanger, een weekendje weg of een vip-behandeling voor het WK :

Afbeelding
Goed bezig! Je mag trots zijn op jezelf. Ik schenk alvast niets meer gratis weg. Niet op het forum en niet in de Facebook-groep.

beveke
Kenner
Berichten: 1068
Lid geworden op: di 06 sep 2016, 19:07
Wedstrijden dit jaar: 1 (#196)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door beveke »

Ben ik de enige die perfect weet wat filiberreke bedoelt? Ik heb heel lang gedacht dat het persoonlijk was.
Ik heb een heel moeilijke tijd achter de rug.
En om dan afgeblaft te worden in de enige hobby die je nog hebt, dat heeft mij zo een degout gegeven...
Hij hoeft je niet bij naam te noemen, bloemeke. Ik weet perfect over wie hij het heeft.
Hou het aangenaam hier, voor iedereen.

muizemie
Kenner
Berichten: 846
Lid geworden op: di 05 jan 2016, 17:00
Wedstrijden dit jaar: 15 (#129)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door muizemie »

Nope helemaal niet! Ik ben volledig akkoord met dannyboy en filiberke!
Ik heb de opmerking ook al gemaakt dat de commentaar allesbehalve is...

Als ik een wedstrijd post, denk ik al : wat gaat er nu weer mis zijn, of welke commentaar ga ik nu weer krijgen.... en neen, ik ben ook niet zo dom als sommige moderators ons wel beschouwen.
Ik voel me hier soms meer in een kleuterschool als iets anders... constant met het vingertje en straf als we niet flink zijn!!

Gebruikersavatar
Sam
Gevorderde
Berichten: 1883
Lid geworden op: vr 09 okt 2015, 08:34
Wedstrijden dit jaar: 11 (#157)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Sam »

filiberreke schreef: do 23 sep 2021, 15:34
bloemeke schreef: do 23 sep 2021, 15:31
filiberreke schreef: do 23 sep 2021, 15:05

Ik kan er nog aan toevoegen dat ik voorzichtig (want ik ken het sfeertje en de reacties intussen) had gepost dat wie echt interesse had wel wist wanneer het evenement doorging en dat deze reactie ook zonder meer verwijderd werd.
Ik vind het heel betreurenswaardig dat als iemand zo'n mooie prijs wil wegschenken er zo giftig gereageerd wordt en er met (in mijn ogen) belachelijke regeltjes geschermd wordt. Dat is om moedeloos van te worden. Mensen een beetje belachelijk maken ipv blij te zijn dat ze een ander een plezier willen doen. IK vind dit echt beneden alle peil. Strenge regels voor het posten van wedstrijden tot daar aan toe, maar regels om iets gratis te mogen weggeven??? Komaan zeg...
En ik kan hieraan toevoegen dat ik dat bericht ook verwijder heb met de link naar de instructies van de rubriek "Gratis"
Gaat het over het wegschenken van een stylo, sleutelhanger, een weekendje weg of een vip-behandeling voor het WK :

Afbeelding
Goed bezig! Je mag trots zijn op jezelf. Ik schenk alvast niets meer gratis weg. Niet op het forum en niet in de Facebook-groep.
Los van de discussie over de manier waarop gecommuniceerd wordt, is de datum van een evenement toch best informatief. Kan er even goed toe leiden dat iemand interesse krijgt in iets dat nog (vrij) ongekend was, dringendheid opvalt, enz.… Weer minder kans dat iets moois verloren gaat :-)

Gebruikersavatar
wuyten_d
Gevorderde
Berichten: 1824
Lid geworden op: do 12 okt 2017, 22:54
Locatie: Berlaar
Wedstrijden dit jaar: 38 (#52)
Contacteer:

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door wuyten_d »

beveke schreef: do 23 sep 2021, 17:56 Ben ik de enige die perfect weet wat filiberreke bedoelt?
Neen.

Gebruikersavatar
basme
Kenner
Berichten: 1213
Lid geworden op: vr 07 sep 2018, 17:59
Wedstrijden dit jaar: 45 (#34)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door basme »

Ik heb zelf al (meermaals) verwijderde wedstrijden gehad maar ik vind persoonlijk dat er goede regels moeten zijn. Misschien dat ik na 15 jaar ambtenarij hier beter mee kan omgaan.
Ik ben zelf ook nog moderator/administrator geweest van een groot forum en de tijd die je daar insteekt wordt echt wel onderschat vrees ik. Dat er dan eens frustraties ontstaan bij de beheerders kan ik echt wel begrijpen. Heb ik ook al een 'korter' antwoord gekregen? Jazeker. Heb ik zelf al eens 'kort' gereageerd? Jammer genoeg zeker even vaak. Maar ik heb ook al om hen kunnen lachen en hen mogen bedanken omdat ik als winnaar was aangeduid en zonder melding van hen was me dit zelfs ontgaan.
De mods (en Bender) zijn er echt niet om mensen te pesten. Moesten ze eens een paar dagen staken dan zou iedereen zien dat het heel snel een knoeiboel kan worden.

Gebruikersavatar
Zjef
Site Admin
Berichten: 2497
Lid geworden op: za 21 feb 2015, 20:11

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Zjef »

Of je gaat naar een ander forum waar al die vervelende regeltjes onbestaande zijn, en dan merk je wat voor een puinhoop het is.
Dat het frustrerend werkt als je om wat voor reden dan ook niet meer voldoet om lid te mogen zijn van de FB groep waar de fijne dingen weggegeven worden is begrijpbaar, omgekeerd mag dat ook zijn wanneer wij vragen om iets aan te passen en dat gebeurt niet. Dat is voor ons verloren tijd, want dan hadden we beter het bericht gewoon weggegooid. Dat is wat ik overigens meestal doe, want ik heb het geduld en de tijd niet meer om te wachten op aanpassingen die meestal toch niet gebeuren. En het is ontzettend fijn om te zien dat er ook leden zijn die wel de moeite nemen om het correct te posten, en bij vragen ons VOORAF een berichtje sturen met de vraag, ipv nadien hier te komen klagen omdat het alweer aangepast of alweer verwijderd werd.

Zoals eerder gezegd, die regels zijn er niet om jullie te pesten, wel om ervoor te zorgen dat je hier snel de zaken terugvindt die je wil hebben.
Het is gemakkelijk klagen in 1 richting.

En wat betreft dat verhaal van je FB toegang Danny, post gerust, ik heb je mijn mening daarover al meerdere keren gegeven, maar als je enkel denkt vanuit jouw enge wereld, dan komen we nergens. En zorg dan wel dat je het volledige verhaal post, en niet enkel jouw visie.

Verder lees ik in de voorgaande discussie hierboven (ongeacht van wie) vooral dat elkaar dezelfde dingen verweten worden. Misschien iets om over na te denken.

soccie
Kenner
Berichten: 713
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 19:33
Wedstrijden dit jaar: 15 (#127)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door soccie »

Dat bij sommige mods de puntjes heel erg op de i moeten, weten de meeste ondertussen al. Te weinig info, teveel info in het eerste vak.....
Dat een wedstrijd correct moet gepost worden, weten de meeste ondertussen ook al. Einddatum correct, afhalen of niet..
Wat mij en vele anderen het meeste stoort is het commentaar van de mods naar de leden toe.. Wat vele leden durven zeggen en andere leden het meer privé houden.. Het behandelen van leden als kleuters, denigrerend, onbeschoft.. En ja het antwoord van de mods is dan.. Als we tientallen keren hetzelfde moeten zeggen.. Maar kan dit niet op een beschaafde manier? In irl hoop ik dat jullie toch wat beschaafder kunnen omgaan met personen. Ik ben geen ambtenaar maar zit al wel heel mijn leven in de verkoop en hamer echt om op een beschaafde en vriendelijke manier met elkaar om te gaan.. In een vorig leven ben ik ook mod geweest op het forum van een grote radiozender dus qua moderatorschap weet ik ook wel het 1 en het ander 🙂

Plaats reactie