Wat is je ergernis op dit moment?

Hier kun je praten over alles, maar hou het vriendelijk.

Moderator: Miss Jones

Gebruikersavatar
Miss Jones
Moderator
Berichten: 3048
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 11:17

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Miss Jones »

Sam schreef: ma 10 okt 2022, 22:36 Geen fan van ongenuanceerde uitspraken zoals "de roverheid", "de politiek is één pot nat", enz.
Maar er zit toch steeds meer waarheid in.
Soms lijkt het alsof die van een andere planeet komen,
het gevoel van onbegrepenheid is groot onder de mensen.
Als je troebel water met rust laat,
wordt het vanzelf helder.

Gebruikersavatar
Sam
Gevorderde
Berichten: 1882
Lid geworden op: vr 09 okt 2015, 08:34
Wedstrijden dit jaar: 11 (#155)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Sam »

Miss Jones schreef: di 11 okt 2022, 14:36
Sam schreef: ma 10 okt 2022, 22:36 Geen fan van ongenuanceerde uitspraken zoals "de roverheid", "de politiek is één pot nat", enz.
Maar er zit toch steeds meer waarheid in.
Soms lijkt het alsof die van een andere planeet komen,
het gevoel van onbegrepenheid is groot onder de mensen.
Op wat voor manier nemen die doorgaans ook beslissingen? Slaapdronken na (nachtelijke) marathonvergaderingen voor ingrijpende beslissingen waar ze voorts zelf weinig tot geen last van hebben.

Gebruikersavatar
bloemeke
Moderator
Berichten: 17324
Lid geworden op: za 28 feb 2015, 12:27
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door bloemeke »

Voor de zoveelste keer

HERLEES JULLIE WEDSTRIJDPOST VOORALEER OP "VERSTUUR" TE KLIKKEN 888

Waarom is er een "VOORBEELD" knop ?

Potverdorie, in het eerste leerjaar worden er minder schrijffouten gemaakt dat door sommige forumleden hier

Willen jullie behandeld worden als kleuters ? Doe zo verder .........

Gebruikersavatar
guigou
Expert
Berichten: 6361
Lid geworden op: do 26 feb 2015, 21:30
Locatie: Geluwe
Wedstrijden dit jaar: 7 (#168)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door guigou »

bloemeke schreef: di 11 okt 2022, 16:32 Voor de zoveelste keer

HERLEES JULLIE WEDSTRIJDPOST VOORALEER OP "VERSTUUR" TE KLIKKEN 888

Waarom is er een "VOORBEELD" knop ?

Potverdorie, in het eerste leerjaar worden er minder schrijffouten gemaakt dat door sommige forumleden hier

Willen jullie behandeld worden als kleuters ? Doe zo verder .........
Ik haat het als er een opmerking wordt gemaakt over een schrijffout , niet iedereen heeft de mogelijkheid gehad om te studeren , niet iedereen is even sterk in woordenschat en spelling. Je weet niet wie er aan de andere kant van het scherm zit, deze mensen bedoelen het goed maar gaan op den duur niets meer durven posten uit schrik van een schrijffout te maken en op hun vingers getikt te worden

En nog iets, sinds wanneer mogen we roepen op het forum ?
Ik word liever gehaat voor mijn eerlijkheid, dan geliefd door leugens.

Gebruikersavatar
bloemeke
Moderator
Berichten: 17324
Lid geworden op: za 28 feb 2015, 12:27
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door bloemeke »

guigou schreef: di 11 okt 2022, 16:43

En nog iets, sinds wanneer mogen we roepen op het forum ?
Ja ik heb me nu de vrijheid genomen om te ROEPEN
Je kan 1 keer iets vragen
Je kan 2 keer iets vragen
Je kan 3 keer iets vragen
.......
Er wordt toch geen aandacht aan geschonken

Het gaat vooral over de nonchalance hoe de wedstrijden op het forum gesmeten worden
- verwijzing naar de einddatum ....
- verkeerde einddatum
- afhalen/langsgaan niet aanvinken
- geen of verkeerde adressen
- Social Media ikoontjes, waar is dat nu voor nodig
- instructies in het eerste vak
- meldingen negeren van dubbele post
- screenshots toevoegen

Tientallen wedstrijden moeten we verwijderen (per dag) wegens bovenstaande fouten
En wat blijkt, als je die verwijderd hebt, dan hebben ze plots het licht gezien en kan de wedstrijd volgens de instructies gepost worden

Gebruikersavatar
Zjef
Site Admin
Berichten: 2497
Lid geworden op: za 21 feb 2015, 20:11

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Zjef »

guigou schreef: di 11 okt 2022, 16:43 Ik haat het als er een opmerking wordt gemaakt over een schrijffout , niet iedereen heeft de mogelijkheid gehad om te studeren , niet iedereen is even sterk in woordenschat en spelling. Je weet niet wie er aan de andere kant van het scherm zit, deze mensen bedoelen het goed maar gaan op den duur niets meer durven posten uit schrik van een schrijffout te maken en op hun vingers getikt te worden
Als een antwoord verkeerd geschreven wordt, is dat wel degelijk iets om een opmerking over te maken, net zoals fouten in de titel om te vermijden dat een wedstrijd anders dubbel gepost wordt. Vaak gaat dat zelfs maar over iets correct overnemen (copy/paste, of over typen), dus heeft het niet eens heel veel met kennis van spelling te maken. Je moet niet direct zo zwart/wit denken dat daarom mensen geviseerd worden op hun kennis van de Nederlandse taal. Dat is wat jij ervan maakt.

Gebruikersavatar
filiberreke
Kenner
Berichten: 856
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 19:45
Wedstrijden dit jaar: 22 (#97)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door filiberreke »

Zjef schreef: di 11 okt 2022, 17:31
guigou schreef: di 11 okt 2022, 16:43 Ik haat het als er een opmerking wordt gemaakt over een schrijffout , niet iedereen heeft de mogelijkheid gehad om te studeren , niet iedereen is even sterk in woordenschat en spelling. Je weet niet wie er aan de andere kant van het scherm zit, deze mensen bedoelen het goed maar gaan op den duur niets meer durven posten uit schrik van een schrijffout te maken en op hun vingers getikt te worden
Als een antwoord verkeerd geschreven wordt, is dat wel degelijk iets om een opmerking over te maken, net zoals fouten in de titel om te vermijden dat een wedstrijd anders dubbel gepost wordt. Vaak gaat dat zelfs maar over iets correct overnemen (copy/paste, of over typen), dus heeft het niet eens heel veel met kennis van spelling te maken. Je moet niet direct zo zwart/wit denken dat daarom mensen geviseerd worden op hun kennis van de Nederlandse taal. Dat is wat jij ervan maakt.
Het gaat inderdaad over meer dan kennis van de Nederlandse taal. Ik ben wat ze dan hoogopgeleid noemen en ik zit hier ook met de daver op het lijf als ik een wedstrijd post. Belachelijk, maar het is wel zo.

Gebruikersavatar
Zjef
Site Admin
Berichten: 2497
Lid geworden op: za 21 feb 2015, 20:11

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Zjef »

filiberreke schreef: di 11 okt 2022, 18:37 Het gaat inderdaad over meer dan kennis van de Nederlandse taal. Ik ben wat ze dan hoogopgeleid noemen en ik zit hier ook met de daver op het lijf als ik een wedstrijd post. Belachelijk, maar het is wel zo.
Inderdaad compleet belachelijk.

Gebruikersavatar
Miss Jones
Moderator
Berichten: 3048
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 11:17

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Miss Jones »

Sommige buren eh.....
Roddelen roddelen roddelen....
Als je troebel water met rust laat,
wordt het vanzelf helder.

Gebruikersavatar
pete301073
Gevorderde
Berichten: 3432
Lid geworden op: ma 13 apr 2015, 14:00
Wedstrijden dit jaar: 166 (#6)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door pete301073 »

dubbele wedstrijden....

Plaats reactie