Wat is je ergernis op dit moment?

Hier kun je praten over alles, maar hou het vriendelijk.

Moderator: Miss Jones

Gebruikersavatar
dannyboy
Kenner
Berichten: 962
Lid geworden op: vr 10 jul 2015, 15:07
Locatie: Brugge
Wedstrijden dit jaar: 0 :(

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door dannyboy »

Pipo van een buurman niet eens een goedendag terugzegt, en dan op mijn vraag "of er iets scheelt", doodleuk antwoord dat hij wel een goedendag terug zei. :-o :-o :-o
>>> Sometimes you win, sometimes you loose <<<

Gebruikersavatar
dorhe
Kenner
Berichten: 1244
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 13:42
Locatie: Kempen
Wedstrijden dit jaar: 0 :(

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door dorhe »

Dat ik meter ben van het kindje van een vriendin.
Toen ze me 3 jaar geleden vroeg, had ik mijn twijfels al. Vooral owv haar man. (mentaliteit, gedrag,...)
Maar als ze plots voor je neus staan met een cadeau en de vraag of je het wil doen, kan je ECHT moeilijk nee zeggen.

Dus we zijn 3 jaar later, en ik heb dat kind misschien 6 keer gezien. En dan vooral met zijn verjaardag of om zijn nieuwjaarsbrief te 'lezen' (lees: wanneer er geld of cadeaus te rapen vallen).

Ik doe zelf écht wel moeite om met hen af te spreken. Ik stel datums voor, activiteiten,.. op de meeste dingen wordt niet gereageerd, en als er toch iets afgesproken wordt, bellen ze de avond van te voren, of de dag zelf, nog af.

Héél gezellig dus.
Ik ben dus net goed genoeg voor het materiële en om de kas te spijzen.

Ik heb er al een paar keer iets van gezegd, maar altijd komt ze met belachelijke excuses, of draait ze het weer zo om dat ik precies de schuldige van alles lijk.
Deze situatie ben ik al lang beu en nu de feestdagen er weer aan komen, komt dus ook de cadeau-periode er weer aan.

Iemand met een goede tip? Of die ook in deze situatie gezeten heeft?
Ik vind genoeg mensen die spijt hebben van hun meter en peter keuze, maar geen mensen die zelf meter of peter zijn die hier spijt van hebben ;-)

De band met de vriendin is redelijk, maar ook vooral via sms of mail, want om gewoon eens een avondje onder vriendinnen te doen, daar doet ze ook geen moeite voor. Dus ik vraag me zelfs af of ik het wel écht erg zou vinden om haar door deze situatie te verliezen :-|
Pff!!
You're never fully dressed without a smile!

Gebruikersavatar
Pingu14
Kenner
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 09 mar 2015, 17:44
Wedstrijden dit jaar: 9 (#158)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Pingu14 »

Je moet je misschien ook durven afvragen wat die vriendschap dan eigenlijk voorstelt. In mijn vriendenkring hebben we een paar weken geleden ook nog over hetzelfde onderwerp gesproken. 2 van mijn vriendinnen hebben er ook dik spijt van dat ze meter zijn geworden van kinderen van vrienden. Die vriendschappen zijn ondertussen ook voorbij want daar ging het inderdaad ook vaak om de cadeautjes komen ophalen en voor de rest op tijd eens een goed mes in de rug krijgen door die 'vrienden'. Dat kind kan er natuurlijk niets aan doen maar ik vind niet dat je dingen in leven moet houden waar je je ni goed bij voelt, je hebt het tenslotte ook al verschillende keren ter sprake gebracht, dan verwacht je toch dat ze zelf ook een beetje moeite zouden doen om de situatie te veranderen, tenminste, als ze jou naar waarde schatten.

Gebruikersavatar
ikkie
Gevorderde
Berichten: 1725
Lid geworden op: ma 30 mar 2015, 19:31
Locatie: OVL
Wedstrijden dit jaar: 16 (#100)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door ikkie »

gewoon een belevenis kado: bon goed om eens samen naar de zoo te gaan bv. Dan kan je wel wat quality-time met je petekind doorbrengen!

(hier overigens het omgekeerde: meters en peters, zowel familie als vrienden, die nauwelijks naar mijn kinderen omkijken... ook niet leuk, hoor)
Goed zot

Gebruikersavatar
dorhe
Kenner
Berichten: 1244
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 13:42
Locatie: Kempen
Wedstrijden dit jaar: 0 :(

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door dorhe »

ikkie schreef: vr 08 dec 2017, 18:29 gewoon een belevenis kado: bon goed om eens samen naar de zoo te gaan bv. Dan kan je wel wat quality-time met je petekind doorbrengen!

(hier overigens het omgekeerde: meters en peters, zowel familie als vrienden, die nauwelijks naar mijn kinderen omkijken... ook niet leuk, hoor)
Voor andere vriendinnen zou ik zoiets met plezier doen. Maar dat kind kent mij dus ook totaal NIET he!
Dat zal tof zijn, als ik hem plots ga halen om iets samen te doen.

En ik heb zelf ook twee kindjes, waar ik al weinig tijd voor heb owv mijn werk, dus dan laat ik de quality-time wel voor hen over ;-)

Maar bedankt om mee te denken!
Maar ik denk dat ik er toch liever gewoon vanaf wil. Hoewel dat nu wel makkelijk praten is voor mij..
Maar hoe pak je zoiets aan? Pff
You're never fully dressed without a smile!

Verwijderde gebruiker 69

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Verwijderde gebruiker 69 »

2.5 uur gereden op een afstand van 19 KM

Hamtaro
Kenner
Berichten: 557
Lid geworden op: za 07 mar 2015, 08:18
Wedstrijden dit jaar: 0 :(

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Hamtaro »

TC-Matic schreef: ma 11 dec 2017, 16:52 2.5 uur gereden op een afstand van 19 KM

wij ook van Wijnegem naar Wilrijk :shock:

Gebruikersavatar
Pioen
Gevorderde
Berichten: 1962
Lid geworden op: zo 31 mei 2015, 16:13
Wedstrijden dit jaar: 28 (#58)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Pioen »

dorhe schreef: vr 08 dec 2017, 18:54
ikkie schreef: vr 08 dec 2017, 18:29 gewoon een belevenis kado: bon goed om eens samen naar de zoo te gaan bv. Dan kan je wel wat quality-time met je petekind doorbrengen!

(hier overigens het omgekeerde: meters en peters, zowel familie als vrienden, die nauwelijks naar mijn kinderen omkijken... ook niet leuk, hoor)
Voor andere vriendinnen zou ik zoiets met plezier doen. Maar dat kind kent mij dus ook totaal NIET he!
Dat zal tof zijn, als ik hem plots ga halen om iets samen te doen.

En ik heb zelf ook twee kindjes, waar ik al weinig tijd voor heb owv mijn werk, dus dan laat ik de quality-time wel voor hen over ;-)

Maar bedankt om mee te denken!
Maar ik denk dat ik er toch liever gewoon vanaf wil. Hoewel dat nu wel makkelijk praten is voor mij..
Maar hoe pak je zoiets aan? Pff
Misschien door gewoon het gesprek aan te gaan met je vriendin, maar dan door het belang van je 'metekind' voorop te stellen. Dat je de indruk hebt dat het veel leuker zou zijn voor je metekind als hij een meter heeft die uit de naaste familie komt en die hij vaker kan zien en waarmee hij echt een band kan opbouwen. Meters en peters zijn er toch vaak als een soort vertrouwenspersoon die niet alleen leuke dingen doet met het kind, maar er ook is als er zich iets speciaals of moeilijks voordoet, zoals iemand die zwaar ziek wordt in het gezin ... en die dan speciaal aandacht geeft aan de kleine (of grotere).
Denk je er aan om de antwoorden open te laten als je een wedstrijd post?

Gebruikersavatar
dorhe
Kenner
Berichten: 1244
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 13:42
Locatie: Kempen
Wedstrijden dit jaar: 0 :(

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door dorhe »

Pioen schreef: ma 11 dec 2017, 23:15
dorhe schreef: vr 08 dec 2017, 18:54
ikkie schreef: vr 08 dec 2017, 18:29 gewoon een belevenis kado: bon goed om eens samen naar de zoo te gaan bv. Dan kan je wel wat quality-time met je petekind doorbrengen!

(hier overigens het omgekeerde: meters en peters, zowel familie als vrienden, die nauwelijks naar mijn kinderen omkijken... ook niet leuk, hoor)
Voor andere vriendinnen zou ik zoiets met plezier doen. Maar dat kind kent mij dus ook totaal NIET he!
Dat zal tof zijn, als ik hem plots ga halen om iets samen te doen.

En ik heb zelf ook twee kindjes, waar ik al weinig tijd voor heb owv mijn werk, dus dan laat ik de quality-time wel voor hen over ;-)

Maar bedankt om mee te denken!
Maar ik denk dat ik er toch liever gewoon vanaf wil. Hoewel dat nu wel makkelijk praten is voor mij..
Maar hoe pak je zoiets aan? Pff
Misschien door gewoon het gesprek aan te gaan met je vriendin, maar dan door het belang van je 'metekind' voorop te stellen. Dat je de indruk hebt dat het veel leuker zou zijn voor je metekind als hij een meter heeft die uit de naaste familie komt en die hij vaker kan zien en waarmee hij echt een band kan opbouwen. Meters en peters zijn er toch vaak als een soort vertrouwenspersoon die niet alleen leuke dingen doet met het kind, maar er ook is als er zich iets speciaals of moeilijks voordoet, zoals iemand die zwaar ziek wordt in het gezin ... en die dan speciaal aandacht geeft aan de kleine (of grotere).
Bedankt voor de hulp allemaal.
Ondertussen heb ik tegen haar gezegd dat het kind een meter verdient waarmee hij een band kan opbouwen. En dat ik het beu ben om de enige zijn die energie in de vriendschap wil steken.
Ze snapt me volledig en wil me zeker niet het gedacht geven dat ik enkel dien om te sponsoren.
Voor de rest is alles voorlopig hetzelfde gebleven.
Beetje vreemde situatie. Maar bon ;-)
You're never fully dressed without a smile!

Gebruikersavatar
lientje
Gevorderde
Berichten: 1546
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 23:29
Wedstrijden dit jaar: 0 :(

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door lientje »

grrrrrrrrrrrrrrrr grom... niet alleen vandaag maar al een paar weken!
Is het nu zo moeilijk om een wedstrijdlink bij de adventsdingens te plaatsen aub? Vooral bij Marie-Claire is het een rommeltje op die site zelf, en ik vind die gewoon niet. Ik blijf me ergeren, dus ik schrijf het even van me af en hoop dat de linken bij de dagelijkse "wedstrijd" wordt gezet.

Bedankt!

Plaats reactie