Wat is je ergernis op dit moment?

Hier kun je praten over alles, maar hou het vriendelijk.

Moderator: Miss Jones

Gebruikersavatar
Sam
Gevorderde
Berichten: 1878
Lid geworden op: vr 09 okt 2015, 08:34
Wedstrijden dit jaar: 8 (#163)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Sam »

Zjef schreef: do 20 okt 2022, 11:19
Sam schreef: wo 19 okt 2022, 23:11 Was niet geheel duidelijk in je reactie, want inrit is natuurlijk ook privaat terrein en het zijn inderdaad twee verschillende zaken.

Louter ter informatie.
Je kan voor privaat terrein de toegang/parkeren verbieden, verwijs daarbij uitdrukkelijk naar artikel 87, 8° van het Veldwetboek. Politie dient PV op te maken voor de overtreder. Indien je laat takelen, zijn de takelkosten terugvorderbaar van de overtreder. Je kan dan bijvoorbeeld ook een reglement uithangen dat wijst op parkeergeld en zelfs het plaatsen van een wielklem die slechts tegen betaling verwijderd wordt.

Die wagen van de overtreder blokkeren met je eigen voertuig is inderdaad asociaal, maar een koekje van eigen deeg.
Of mensen houden er gewoon eens rekening mee dat ze niet alleen op deze wereld rondlopen, en zetten hun auto gewoon waar het hoort. ;)
Het is triestig dat je voor privaat domein al bordjes en reglementen moet ophangen om mensen duidelijk te maken dat ze daar niets te zoeken hebben. Overigens is mij uitdrukkelijk gezegd door de politie dat ik die auto's met geen vinger mag aanraken (dus al zeker geen wielklem plaatsen) omdat de eigenaars van die auto mij dan aansprakelijk zouden kunnen stellen voor schade (die niet noodzakelijk door mij wordt toegebracht, maar bewijs het dan maar eens). Maar zoals gezegd, al jaren geen last meer van dus, gelukkig :)
Tja, in dat respectvol Utopia leven we nu eenmaal en helaas niet. Zonder reglement dat ze bij toegang tot je eigendom kunnen lezen gaan ze geen verbintenis aan en mag je natuurlijk geen wielklem plaatsen. Anders wel, daar is ook rechtspraak over die er de wettelijkheid van bevestigde. De doorsnee agent met een middelbaar diploma gaat u dat juridisch advies natuurlijk niet (kunnen/willen) geven. Hopelijk heb je het nooit nodig en blijven ze van uw erf :)

Gebruikersavatar
Miss Jones
Moderator
Berichten: 3037
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 11:17

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Miss Jones »

mezelf al 2 keer op korte termijn tegengekomen omdat ik niet meer kan wat ik vroeger kon.
Dit is echt wel confronterend, want ik weet dat het nooit meer terugkomt.
Je lichaam zegt gewoon STOP.
en je kan niets doen.
Langs de andere kant, ben ik enorm blij omdat ik ondanks dit een 2de kans op het leven gekregen heb.
Als je troebel water met rust laat,
wordt het vanzelf helder.

Gebruikersavatar
Miss Jones
Moderator
Berichten: 3037
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 11:17

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Miss Jones »

het wennen aan dat winteruur.
En het zachte warme weer, en de tijd van het jaar.. Het voelt raar aan, het klopt niet.
Dit is geen herfst. 🍂
Als je troebel water met rust laat,
wordt het vanzelf helder.

Gebruikersavatar
popelka
Gevorderde
Berichten: 1517
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 19:52
Wedstrijden dit jaar: 15 (#105)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door popelka »

Miss Jones schreef: do 27 okt 2022, 11:50 Langs de andere kant, ben ik enorm blij omdat ik ondanks dit een 2de kans op het leven gekregen heb.
Gelukkig kan je je hier dan wel nog aan optrekken :thumb:

En het weer, normaal is het niet maar de dagen dat we niet (of minder) moeten verwarmen, des te beter (met de rekening in 't achterhoofd)!

Gebruikersavatar
Miss Jones
Moderator
Berichten: 3037
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 11:17

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Miss Jones »

popelka schreef: di 01 nov 2022, 11:53
Miss Jones schreef: do 27 okt 2022, 11:50 Langs de andere kant, ben ik enorm blij omdat ik ondanks dit een 2de kans op het leven gekregen heb.
Gelukkig kan je je hier dan wel nog aan optrekken :thumb:

En het weer, normaal is het niet maar de dagen dat we niet (of minder) moeten verwarmen, des te beter (met de rekening in 't achterhoofd)!

ja, de prijzen zakken nu wel, maar het straffe is dat je dit nog niet ziet op je factuur.
Als je troebel water met rust laat,
wordt het vanzelf helder.

Gebruikersavatar
Sam
Gevorderde
Berichten: 1878
Lid geworden op: vr 09 okt 2015, 08:34
Wedstrijden dit jaar: 8 (#163)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Sam »

Toch blij dat we terug op de "wintertijd" zitten, maar ergerlijk dat dit in feite de zomertijd is en dat men na veel geblaat nog steeds niet van die (in ons geval dubbele) zomertijd is afgestapt. Als men aan welzijn belang hecht, dan is de keuze voor "wintertijd" zo gemaakt.

Gebruikersavatar
bloemeke
Moderator
Berichten: 17224
Lid geworden op: za 28 feb 2015, 12:27
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door bloemeke »

Sam schreef: wo 02 nov 2022, 07:42 Toch blij dat we terug op de "wintertijd" zitten, maar ergerlijk dat dit in feite de zomertijd is en dat men na veel geblaat nog steeds niet van die (in ons geval dubbele) zomertijd is afgestapt. Als men aan welzijn belang hecht, dan is de keuze voor "wintertijd" zo gemaakt.
Idd. Volledig mee eens

letter
Gevorderde
Berichten: 2479
Lid geworden op: zo 19 apr 2015, 13:07
Wedstrijden dit jaar: 82 (#11)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door letter »

bloemeke schreef: wo 02 nov 2022, 08:18
Sam schreef: wo 02 nov 2022, 07:42 Toch blij dat we terug op de "wintertijd" zitten, maar ergerlijk dat dit in feite de zomertijd is en dat men na veel geblaat nog steeds niet van die (in ons geval dubbele) zomertijd is afgestapt. Als men aan welzijn belang hecht, dan is de keuze voor "wintertijd" zo gemaakt.
Idd. Volledig mee eens
Elk zijn mening ik hou het lieverd bij zomertijd. Ik ben een ochtendmens en val nu in slaap om 20.30 uur kan niets meer volgen op tv, en ben wakker om 5.30 uur

Gebruikersavatar
Sam
Gevorderde
Berichten: 1878
Lid geworden op: vr 09 okt 2015, 08:34
Wedstrijden dit jaar: 8 (#163)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Sam »

letter schreef: do 03 nov 2022, 13:29
bloemeke schreef: wo 02 nov 2022, 08:18
Sam schreef: wo 02 nov 2022, 07:42 Toch blij dat we terug op de "wintertijd" zitten, maar ergerlijk dat dit in feite de zomertijd is en dat men na veel geblaat nog steeds niet van die (in ons geval dubbele) zomertijd is afgestapt. Als men aan welzijn belang hecht, dan is de keuze voor "wintertijd" zo gemaakt.
Idd. Volledig mee eens
Elk zijn mening ik hou het lieverd bij zomertijd. Ik ben een ochtendmens en val nu in slaap om 20.30 uur kan niets meer volgen op tv, en ben wakker om 5.30 uur
Dat is simpelweg een normaal bioritme :-)

Gebruikersavatar
grietje
Moderator
Berichten: 7956
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 18:00

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door grietje »

letter schreef: do 03 nov 2022, 13:29
bloemeke schreef: wo 02 nov 2022, 08:18
Sam schreef: wo 02 nov 2022, 07:42 Toch blij dat we terug op de "wintertijd" zitten, maar ergerlijk dat dit in feite de zomertijd is en dat men na veel geblaat nog steeds niet van die (in ons geval dubbele) zomertijd is afgestapt. Als men aan welzijn belang hecht, dan is de keuze voor "wintertijd" zo gemaakt.
Idd. Volledig mee eens
Elk zijn mening ik hou het lieverd bij zomertijd. Ik ben een ochtendmens en val nu in slaap om 20.30 uur kan niets meer volgen op tv, en ben wakker om 5.30 uur
Hier ook al de hele week veel te vroeg wakker.

Plaats reactie