Wat is je ergernis op dit moment?

Hier kun je praten over alles, maar hou het vriendelijk.

Moderator: Miss Jones

Gebruikersavatar
ikkie
Gevorderde
Berichten: 1732
Lid geworden op: ma 30 mar 2015, 19:31
Locatie: OVL
Wedstrijden dit jaar: 21 (#101)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door ikkie »

hier eentje. Ik heb geen facebookaccount, laat staan instagram, dus er valt al veel weg. Stemwedstrijden en spelletjes, daar valt voor mij niets mee te winnen.
Prijzen waar ik vroeger voor meedeed:
- evenementen (film, theater, ...) in de buurt op een avond die vrij was in mijn agenda -> die zijn er nauwelijks meer
- filmfestivals -> dat van Gent is deels online, dat van Oostende is uitgesteld
- (langer geleden) AP's en filmprijzen -> waar zijn die naartoe? Zeldzaam nog eens een AP en dan nog meestal in Antwerpen, wat voor mij te ver is voor een film. Ook dvd's zijn nog uitzonderlijk te winnen.
- andere dingen -> daar doe ik nog voor mee, met lage winstkans uiteraard, want ik speel (uiteraard!) enkel op mijn naam

Maar het voordeel is dat ik ook minder tijd in wedstrijden steek, en als ik dan eens iets win (deze week een boek) of een gratis product mag testen (via insiders of 100% terugbetaald-actie), dan ben ik daar wel superblij om.
Het is wat het is en soms heb ik heimwee naar de dagen waarop er zoveel te winnen viel, maar ach... er zijn belangrijker dingen in het leven.

Eigenlijk mis ik op het forum hier nog meest de goede sfeer van vroeger: mensen die elkaar hielpen en oprecht blij waren wanneer een ander iets won, regels waar ik geen stress van krijg, mogelijkheid om eens een grapje te publiceren bij een wedstrijd, ... jammer dat dat er bijna niet meer is.
Goed zot

Gebruikersavatar
Pioen
Gevorderde
Berichten: 1985
Lid geworden op: zo 31 mei 2015, 16:13
Wedstrijden dit jaar: 46 (#36)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Pioen »

Hier ook een beetje (heel bewust geen facebook of instagram).

Ik won vroeger regelmatig tickets voor van alles en nog wat (film, theater, musea, concerten allerhande) ... Ik mis het wel, maar ik twijfel ook om naar evenementen te gaan als ik het gedrag van heel wat mensen zie, zelfs ex-coronapatiënten gedragen zich soms alsof er niks aan de hand is. Onlangs in de Bozar zat het wel helemaal goed qua maatregelen. En nog nooit zo veel plaats gehad.

Gelukkig heb ik dit jaar toch een aantal boeken gewonnen (oa dankzij Ikkie die trouw de wedstrijden van Bol bijhoudt). Ik ben ze een beetje aan het hamsteren voor het geval de bib onverwacht weer dicht moet, hoewel er hier nooit gebrek is aan leesvoer. Ik zou dringend eens wat boekenkasten moeten winnen :oops: .

Wel nog toegang tot de schiftingslijst, maar ik bekijk die soms weken (paar maanden) niet.
Denk je er aan om de antwoorden open te laten als je een wedstrijd post?

Gebruikersavatar
ikkie
Gevorderde
Berichten: 1732
Lid geworden op: ma 30 mar 2015, 19:31
Locatie: OVL
Wedstrijden dit jaar: 21 (#101)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door ikkie »

Pioen schreef: wo 07 okt 2020, 16:59 (oa dankzij Ikkie die trouw de wedstrijden van Bol bijhoudt).
bloos bloos, wat een fijn compliment.
Ik won zelf ook al een paar keer met de Perfect Next Read, leuke wedstrijden :-)
Goed zot

MDB
Gevorderde
Berichten: 3490
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 17:28
Wedstrijden dit jaar: 43 (#44)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door MDB »

ikkie schreef: wo 07 okt 2020, 15:51 hier eentje. Ik heb geen facebookaccount, laat staan instagram, dus er valt al veel weg. Stemwedstrijden en spelletjes, daar valt voor mij niets mee te winnen.
Prijzen waar ik vroeger voor meedeed:
- evenementen (film, theater, ...) in de buurt op een avond die vrij was in mijn agenda -> die zijn er nauwelijks meer
- filmfestivals -> dat van Gent is deels online, dat van Oostende is uitgesteld
- (langer geleden) AP's en filmprijzen -> waar zijn die naartoe? Zeldzaam nog eens een AP en dan nog meestal in Antwerpen, wat voor mij te ver is voor een film. Ook dvd's zijn nog uitzonderlijk te winnen.
- andere dingen -> daar doe ik nog voor mee, met lage winstkans uiteraard, want ik speel (uiteraard!) enkel op mijn naam

Maar het voordeel is dat ik ook minder tijd in wedstrijden steek, en als ik dan eens iets win (deze week een boek) of een gratis product mag testen (via insiders of 100% terugbetaald-actie), dan ben ik daar wel superblij om.
Het is wat het is en soms heb ik heimwee naar de dagen waarop er zoveel te winnen viel, maar ach... er zijn belangrijker dingen in het leven.

Eigenlijk mis ik op het forum hier nog meest de goede sfeer van vroeger: mensen die elkaar hielpen en oprecht blij waren wanneer een ander iets won, regels waar ik geen stress van krijg, mogelijkheid om eens een grapje te publiceren bij een wedstrijd, ... jammer dat dat er bijna niet meer is.
En vooral dat laatste....dat mis ik ook heel erg en ik vermoed dat er hier nog velen zijn.... :-(

Gebruikersavatar
Miss Jones
Moderator
Berichten: 3048
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 11:17

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Miss Jones »

tis hier toch allemaal barslecht eh!
niks is goed
teveel regeltjes
zo triest seg

Ik lees dat nu al dagen achter mekaar......
Awel tof voor ons, wij die er hard aan werken om het allemaal bol te werken.
Ik zou het wreed sympathiek vinden dat er een einde aan kwam!
Anders zou het hier op een dag allemaal wel eens kunnen verdwijnen!
dan kunnen jullie ergens anders jullie ergernissen gaan spuwen.

Ja er zijn minder wedstrijden.
Maar oplossingen tellen ook mee.
Dus aub stop met dat gedoe.
Als je troebel water met rust laat,
wordt het vanzelf helder.

Gebruikersavatar
Miss Jones
Moderator
Berichten: 3048
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 11:17

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Miss Jones »

dannyboy schreef: wo 07 okt 2020, 15:33 Ik heb geen ergernissen meer want sinds april doe ik nog amper mee met wedstrijden ...
Er zijn quasi geen voetbaltickets te winnen, laat staan tickets voor optredens of festivals of toneelvoorstellingen of opera of ...
Geen recepties meer met of zonder etentjes ...
Ik heb ook geen toegang meer op de schiftingslijst.
Zijn er nog zo'n mensen als ik, vraag ik mij soms af :-? :-? :-? :-?
Ja die evenementen mis ik ook enorm
maar jah....
We zullen hopen op een snelle corona afloop :-)
Als je troebel water met rust laat,
wordt het vanzelf helder.

Gebruikersavatar
Pioen
Gevorderde
Berichten: 1985
Lid geworden op: zo 31 mei 2015, 16:13
Wedstrijden dit jaar: 46 (#36)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Pioen »

Miss Jones schreef: do 08 okt 2020, 12:13 Ja er zijn minder wedstrijden.
Maar oplossingen tellen ook mee.
Klopt, maar jammer dat sommige megaposters hun vragen niet openlaten en dan zelf wel nog antwoorden gaan posten bij wedstrijden waar ze openstaan, terwijl ze heel zeker geen linkjes nodig hebben. Een beetje solidariteit draagt ook bij aan een fijne sfeer.
Denk je er aan om de antwoorden open te laten als je een wedstrijd post?

Gebruikersavatar
lientje
Gevorderde
Berichten: 1546
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 23:29
Wedstrijden dit jaar: 0 :(

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door lientje »

Miss Jones schreef: do 08 okt 2020, 12:13 tis hier toch allemaal barslecht eh!
niks is goed
teveel regeltjes
zo triest seg

Ik lees dat nu al dagen achter mekaar......
Awel tof voor ons, wij die er hard aan werken om het allemaal bol te werken.
Ik zou het wreed sympathiek vinden dat er een einde aan kwam!
Anders zou het hier op een dag allemaal wel eens kunnen verdwijnen!
dan kunnen jullie ergens anders jullie ergernissen gaan spuwen.

Ja er zijn minder wedstrijden.
Maar oplossingen tellen ook mee.
Dus aub stop met dat gedoe.

Die ergernissen ivm die quota gaan absoluut nooit over jou hé! Jij stelde die strenge regels niet op hé? Of de te hoge aantallen die we moeten halen?
Dus is niets persoonlijks naar jou toe hoor!
Je doet dat goed. :thumb:

Gebruikersavatar
ikkie
Gevorderde
Berichten: 1732
Lid geworden op: ma 30 mar 2015, 19:31
Locatie: OVL
Wedstrijden dit jaar: 21 (#101)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door ikkie »

Miss Jones schreef: do 08 okt 2020, 12:13 tis hier toch allemaal barslecht eh!
niks is goed
teveel regeltjes
zo triest seg

Ik lees dat nu al dagen achter mekaar......
Awel tof voor ons, wij die er hard aan werken om het allemaal bol te werken.
Ik zou het wreed sympathiek vinden dat er een einde aan kwam!
Anders zou het hier op een dag allemaal wel eens kunnen verdwijnen!
dan kunnen jullie ergens anders jullie ergernissen gaan spuwen.

Ja er zijn minder wedstrijden.
Maar oplossingen tellen ook mee.
Dus aub stop met dat gedoe.
Miss Jones, dit is de rubriek ergernissen en ik denk dat iedereen recht heeft op zijn eigen mening, zeker als die op een beschaafde manier overgebracht wordt en niemand persoonlijk geviseerd wordt.

Maar besef ook dat de meeste leden (waaronder ikzelf) echt wel snappen dat er regels moeten zijn en er zich zo goed mogelijk aan houden, maar er gewoon fouten tegen maken omdat er veel regels zijn. Waardoor jullie dan weer veel werk hebben. Wat dus niet de bedoeling is, "de meeste mensen deugen", weet je wel. :thumb:
En het houdt de meesten ook niet tegen om actief mee te werken door wedstrijden en antwoorden te posten. :dance:
Dus laat ons eens mopperen, dat lucht op. ;-)
Goed zot

Gebruikersavatar
Miss Jones
Moderator
Berichten: 3048
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 11:17

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Miss Jones »

Jah tuurlijk begrijp ik dat,
maar het is ook negativiteit ;-)
En ik moest mijn frustratie ook eens kwijt
We zijn allemaal maar mensen toch?
En ja iedereen werkt mee aan een groter geheel.
Als je troebel water met rust laat,
wordt het vanzelf helder.

Plaats reactie