Vraagje aan de gamers

Hier kun je praten over alles, maar hou het vriendelijk.

Moderator: Miss Jones

Plaats reactie
guigou
Gevorderde
Wedstrijden dit jaar: 226 (#3)

Vraagje aan de gamers

Bericht door guigou »

wij hebben een PS4 , ik heb de 4 games van Uncharted uitgespeeld en vraag me af welke spelletjes er nog in dit genre zijn ? iemand ideetjes ?
Ik word liever gehaat voor mijn eerlijkheid, dan geliefd door leugens.

Yippee
Lid
Wedstrijden dit jaar: 26 (#131)

Re: Vraagje aan de gamers

Bericht door Yippee »

Ik kan ook nog the last of us aanraden, is van dezelfde uitgever (Naughy Dog).
Heeft voor mij één van de beste verhaallijnen ooit gemaakt.

Tomb raider kan ik ook aanraden

Nick22
Lid
Wedstrijden dit jaar: 31 (#112)

Bericht door Nick22 »

Ik heb ook de uncharted games gespeeld (dankzij ps plus gratis gekregen kort bij elkaar!)
De DLC van uncharted 4: "Uncharted: The Lost Legacy" is nog wat meer van hetzelfde, alleen speel je met Chloe i.p.v. Nathan Drake. (Een dikke maand geleden speelde ik die via de gratis proef van PS Now, maar toen kwam er wel op dat die uit de catalogus ging verdwijnen. Je kan het altijd eens nakijken.)

De tomb raider franchise is inderdaad hetzelfde genre, al vind ikzelf de uncharted serie leuker. Het voelt mij toch iets anders aan.

Afhankelijk van wat je net goed vond, kan ik je misschien nog wel enkele aanraders geven. Was het het avontuur, het verhaal, de schietsequenties, de puzzels, … die je het best smaakte? (ik weet het, het is de leuke blend van dit alles wat uncharted zo goed maakt, maar misschien steekt er toch iets uit.)

guigou
Gevorderde
Wedstrijden dit jaar: 226 (#3)

Bericht door guigou »

bedankt voor de tips :thumb:

@nick ja het is ook een beetje het geheel die me aansprak , het avontuur, eens een schietsessie ... ik hou niet van futuristische games

idd tomb raider, daar had ik niet aan gedacht, is een beetje de vrouwelijke versie van uncharted wss

grand theft auto is dit ook in die lijn ? of is dit constant auto rijden ?

wat houdt die ps plus juist in ? das een abonnement dat je moet nemen zeker ? en wat krijg je daar voor ? of welke voordelen heb je dan ?
Ik word liever gehaat voor mijn eerlijkheid, dan geliefd door leugens.

Nick22
Lid
Wedstrijden dit jaar: 31 (#112)

Bericht door Nick22 »

guigou schreef:
zo 31 mei 2020, 13:22
bedankt voor de tips :thumb:

@nick ja het is ook een beetje het geheel die me aansprak , het avontuur, eens een schietsessie ... ik hou niet van futuristische games

idd tomb raider, daar had ik niet aan gedacht, is een beetje de vrouwelijke versie van uncharted wss

grand theft auto is dit ook in die lijn ? of is dit constant auto rijden ?

wat houdt die ps plus juist in ? das een abonnement dat je moet nemen zeker ? en wat krijg je daar voor ? of welke voordelen heb je dan ?
PS plus is hetgene je nodig hebt om online te spelen. Kost momenteel (via days of play) iets van een 40 euro voor een jaar. Grote voordeel is dat je elke maand 2 PS4 games gratis kan downloaden en spelen (zolang je een ps plus lid bent.) De gratis spellen voor juni zijn call of duty: world war 2 en star wars: battlefront 2.
Verwacht daar niet de nieuwste spellen op, maar je kan zo spellen die al wat langer uit zijn (en soms toch ook wel toppers waren, zoals bv. de uncharted spellen) gratis meepikken. Ik vind het voor mezelf toch wel een goede deal, omdat ik niet zoveel spellen koop en de meeste dus ook nooit gespeeld heb.

Misschien nog even vermelden: die DLC van uncharted 4 waarover ik het had is (bijna) zo lang als een volledige game. Bekijk die dus eerder als een apart spel i.p.v. als een uitbreiding van uncharted 4.

GTA is niet alleen maar met de auto rijden. Maar omdat ik geen fan ben van die reeks, heb ik al lang geen GTA spellen meer gekocht of gespeeld (is van PS2 geleden), dus misschien kan iemand anders daar op reageren. Ik vind het in ieder geval niet zo lijken op uncharted. (Grootste verschil is dat Uncharted een heel lineair spel is, GTA is dat helemaal niet.)

Tomb raider lijkt qua concept het meeste op uncharted. Zoals Yippie zei, is the last of us (vooral door het verhaal, de gameplay vind ik minder leuk) ook een goed spel. Ik ben er nu mee bezig (stond ook nog in de reeds vergaarde PS plus collectie.) Ik weet niet of het onder 'futuristisch' valt, het is toch iets verder gezocht/meer science fiction (hoop ik) dan uncharted.

De goeie mix van uncharted is moeilijk te vinden, spijtig genoeg. :)

Miss Jones
Moderator

Bericht door Miss Jones »

Wat vind je van Zelda? dat is ook avontuur, puzzelen enz.
Als je troebel water met rust laat,
wordt het vanzelf helder.

Plaats reactie