Verzamelde Vragen en Antwoorden

Heb je problemen met de site, werkt iets niet naar behoren, of heb je een idee die de site ten goede kan komen? Laat het ons weten.
Zjef
Site Admin
Wedstrijden: 1 (#362)

Actieve wedstrijd is reeds afgelopen

Bericht door Zjef » vr 04 nov 2016, 19:46

Vraag
Ik wil een wedstrijd meespelen, maar ze is al afgelopen, en dit terwijl ze nog steeds in (bijvoorbeeld) Binnenlandse wedstrijden staat!

Antwoord
Wedstrijden waarvan de einddatum bekend is, worden automatisch gearchiveerd in de daaropvolgende nacht.
Dus het kan zijn dat een wedstrijd bv tot 22/12 16u00 loopt. Deze zal dan pas in de nacht van 22 op 23 december automatisch gearchiveerd worden.

Er zijn ook wedstrijden waarvan de einddatum niet bekend is, deze worden aangegeven met (tot?) in de titel van de wedstrijd.
Deze kunnen dus ook niet automatisch gearchiveerd worden. Onze mods overlopen deze wedstrijden wel op geregelde tijdstippen, maar dat neemt niet weg dat dergelijk wedstrijden misschien toch afgelopen zijn als jij ze wil spelen.
In dat geval kan je via de "melden" knop (het uitroep icoontje bij de beginpost) aangeven dat de wedstrijd afgelopen is. Alle mods krijgen dan deze melding aan, en kunnen de wedstrijd dan manueel archiveren. Reageren in de wedstrijd dat deze afgelopen is, biedt geen enkele garantie dat de wedstrijd in korte tijd gearchiveerd wordt! Mods lezen niet alle reacties, en dus kan het verschillende dagen duren voor jouw reactie opgemerkt wordt. De enige goeie manier is gebruik maken van de "melden" knop, enkel zo zullen de mods het snel opmerken en archiveren.

Zjef
Site Admin

Ik wil een afbeelding posten, maar ik weet niet hoe dat moet :(

Bericht door Zjef » wo 03 jan 2018, 18:38

Vraag
Ik wil een afbeelding posten, maar ik weet niet hoe dat moet :(

Antwoord
Om een afbeelding te posten, moet je het adres van de afbeelding kennen.
Voor afbeeldingen die je op een website ziet staan (bv op de pagina waar de wedstrijd staat), kan je met de rechtermuisknop op de afbeelding klikken en dan kiezen voor "Afbeeldingslocatie kopieren" (FireFox), of "Adres van afbeelding kopieren" (Chrome)
Vervolgens kan je dit adres plakken in je bericht.
Selecteer dan het adres in je bericht en klik op het "afbeelding" icoontje zodat er "img" tags rond komen te staan:
Afbeelding

Voor afbeeldingen die je zelf gemaakt hebt (bv een foto van een kruiswoordraadsel), moet je deze afbeelding eerst uploaden. Dit kan op verschillende websites, bv TinyPic, Postimage.org, ImgBox, Load.pics, enz

Hieronder de stappen om een foto/afbeelding te uploaden bij TinyPic:
- Ga naar de TinyPic website: http://nl.tinypic.com
- Klik op "bladeren" in het formulier
- Je hoeft niets in te vullen bij "Tags"
- Zorg ervoor dat "afbeelding" geselecteerd staat
- Laat "verklein" op "standaard" staan
- Laat "delen" uitgevinkt staan
- Klik op "Nu uploaden"
- Je krijgt een soort puzzel te zien waarbij je een enkele woorden moet overtypen (dit is om spam tegen te gaan). Vul de woorden in die je ziet (deze zijn elke keer anders), en scheid ze met spaties als je meerdere woorden voorgeschoteld krijgt.
- Klik nogmaals op "nu uploaden" als je de woorden ingevuld hebt.
- Wanneer het uploaden klaar is: kopieer de tekst die je ziet in het vak onder "IMG-code voor forums & berichtenforums"
--- selecteren en CTRL + C drukken, OF
--- selecteren, dan rechtsklikken op de geselecteerde tekst, en kiezen voor "kopieren"
- Plak de tekst in je bericht hier op het forum
--- Klik met de muis waar je de afbeelding wil, en druk op CTRL + V, OF
--- Klik met de muis waar je de afbeelding wil, en dan op het "plakken" icoontje drukken:
Afbeelding

Donkeh
Site Admin
Wedstrijden: 32 (#178)

Als ik op een email link klik, werkt dit niet bij mij (emailprogramma opent niet)

Bericht door Donkeh » wo 28 feb 2018, 14:29

Vraag
Als ik op een email link klik, werkt dit niet bij mij (emailprogramma opent niet) :-(

Antwoord
Als je op een email link gaat staan, dan moet je linksonder iets zien staan als "mailto:emailadres" (eenvoudige email link) of "mailto:emailadres?onderwerp_etc" (email link waarbij onderwerp en/of bericht automatisch ingevuld worden).

Voorbeeld:
Op onderstaande foto moet je linksonder zien staan mailto:emailadres,onderwerp enz...is dit niet zo, dan is je instelling verkeerd.
Afbeelding

Oplossen in firefox:
- ga naar de 3 streepjes rechtsboven
- kies opties
- kies algemeen
- scroll beetje naar beneden tot je 'toepassingen' ziet staan
- dan in het lijstje ga je 'mailto' vinden
- Aan de rechterkant kun je klikken op die actie, en er zal een dropdown menu vormen.
- Hier kun je kiezen met welk programma deze opent.

Zie onderstaande foto voor verduidelijking:

Afbeelding
Indien je tevreden bent, geef onze site http://www.schifters.be door aan vrienden, via Facebook of andere manier. Heb je vragen of problemen, laat het ons weten!

Zjef
Site Admin

Wanneer is een wedstrijd herhalend en wanneer niet?

Bericht door Zjef » vr 16 mar 2018, 18:05

Vraag
Wanneer is een wedstrijd herhalend en wanneer niet?
Ik zie soms wedstrijden die elke maand georganiseerd worden, maar toch niet als herhalend gepost worden hier (bv Belbev, bv Leef Lekker), en andere wel (bv Stanleybet, bv Pelikan). Ik snap het niet meer :-(

Antwoord
Een wedstrijd is herhalend wanneer deze vast omlijnd is in tijd of in type prijs.

Zie ook: REGELS - Hoe POST ik CORRECT een WEDSTRIJD en ANTWOORDEN? Lees meer: viewforum.php?f=4

Enkele voorbeelden:
  • Zeppe & Zikke geven heel de paasvakantie elke dag prijzen weg = herhalend (dagelijks) want vast bepaald in tijd (elke dag tijdens paasvakantie)
  • Restaurant Lekkerbekje geeft elke maand een maand menu weg = herhalend (maandelijks) want vast bepaald in prijs (elke maand een maandmenu)
  • Stanleybet geeft elke week een voetbal weg = herhalend (wekelijks) want vast bepaald in prijs (elke keer terug een voetbal).
  • Pelikan geeft elke week een pelikan product weg = herhalend (wekelijks) want vast bepaald in prijs (elke keer een Pelikan product)
  • Belbev geeft elke maand een andere prijs weg = NIET herhalend, want niet vast omlijnd in tijd (blijft oneindig doorgaan) en prijs (elke keer anders, nu eens cola, dan weer bier, dan weer fruitsap).
  • Leef lekker geeft elke maand een prijs weg = NIET herhalend, want niet vast omlijnd in tijd (blijft oneindig doorgaan) en prijs (elke keer anders).

Zjef
Site Admin

Wat is het verschil tussen een klanten wedstrijd en betaalwedstrijd?

Bericht door Zjef » vr 23 mar 2018, 09:09

Vraag
Wanneer is een wedstrijd een klantenwedstrijd en wanneer een betaalwedstrijd?
Ik post wedstrijden in binnenlandse wedstrijden en vink daarbij "klanten" aan maar telkens word klanten uitgevinkt en verplaatst een mod de wedstrijd naar betaalwedstrijden! Ik snap het niet meer :-(

Antwoord
Je vinkt klanten aan als je al klant moet zijn om te kunnen deelnemen aan de wedstrijd.
Bijvoorbeeld wanneer je een lidnummer, klantenkaartnummer, abonneenummer moet invullen (bv bij Telenet, Klasse, enz), of wanneer de wedstrijd enkel bereikbaar is via een pagina die enkel open staar voor abonnees (bv bij De Morgen enz)

Je post de wedstrijd in betaalwedstrijden (NIET in binnenlandse wedstrijden) wanneer je eerst iets moet kopen/betalen om te kunnen deelnemen aan de wedstrijd. Klant zijn heeft hier geen waarde, want je wordt automatisch klant door iets te kopen. Ook wanneer je iets moet opsturen per post valt dit onder betaalwedstrijden (want je moet een postzegel betalen), een SMS moet sturen (de SMS moet je betalen) of wanneer je moet deelnemen op een betalende beurs (want je moet inkomticket betalen)
Bijvoorbeeld wanneer je een product moet kopen (bij bij Torfs, Milka, Kinepolis, enz), je moet iets opsturen per post (bv Nieuwslijn), je moet een SMS sturen (bv bij Het Nieuwsblad, ATV, enz), of je moet ergens naartoe waar je entree moet betalen (bv Batibouw, Boekenbeurs, enz).

Zie ook: REGELS - Hoe POST ik CORRECT een WEDSTRIJD en ANTWOORDEN? Lees meer: viewforum.php?f=4

Let op: de genoemde organisatoren hierboven zijn slechts voorbeelden! Het kan perfect zijn dat bijvoorbeeld Het Nieuwsblad zowel betaalwedstrijden (je moet bv een SMS sturen) als klantwedstrijden (je moet abonnee zijn) als gewone wedstrijden (bv weekendwedstrijd waarbij iedereen kan deelnemen) organiseert! Goed de voorwaarden van de wedstrijd lezen is dus de boodschap!

Zjef
Site Admin

Hoe vind ik de directe link van een wedstrijd?

Bericht door Zjef » do 01 nov 2018, 10:30

Vraag
Ik wil een Rootstime/BE TV/... wedstrijd posten, maar ik krijg een melding dat ik de directe link naar de wedstrijd moet gebruiken.
Hoe doe je dat? Want ik zie enkel adres https://www.rootstime.be of http://www.betv.be/fr/privileges-abonnes/ of ... !

Antwoord
Je kan de directe link naar een wedstrijd vinden door met de rechtermuisknop op de link naar de wedstrijd te klikken.
Je krijgt dan een menu te zien, waarin je kan kiezen om de link te kopiëren:

Afbeelding

Firefox: koppelingslocatie kopiëren
Chrome: linkadres kopiëren
Edge: koppeling kopiëren

Vervolgens kan je deze gekopieerde directe link gebruiken om de wedstrijd te posten.
In het vak "Link": rechtsklikken > plakken, of CTRL+V

Gesloten