Wat is je ergernis op dit moment?

Hier kun je praten over alles, maar hou het vriendelijk.

Moderator: Miss Jones

Gebruikersavatar
Craz
Gevorderde
Berichten: 2100
Lid geworden op: ma 23 feb 2015, 08:24
Wedstrijden dit jaar: 0 :(

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Craz »

Mensen die maandenlang hun broek vegen aan coronaregels, en vooral hun eigen pleziertjes willen blijven beleven, waardoor we straks voor de zoveelste keer in lockdown gaan. En dan straks wel liggen klagen en zagen dat de horeca nog steeds niet open mag waarschijnlijk, en dat er geen festivals zijn, en... , terwijl dat allemaal perfect veilig kan in hun bekrompen hoofdjes.
I turned my phone on “AIRPLANE MODE” and threw it into the air. Worst transformer ever.

Gebruikersavatar
Leentje58
Gevorderde
Berichten: 3305
Lid geworden op: ma 06 jul 2015, 16:29
Wedstrijden dit jaar: 27 (#85)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Leentje58 »

Craz schreef: do 18 mar 2021, 17:26 Mensen die maandenlang hun broek vegen aan coronaregels, en vooral hun eigen pleziertjes willen blijven beleven, waardoor we straks voor de zoveelste keer in lockdown gaan. En dan straks wel liggen klagen en zagen dat de horeca nog steeds niet open mag waarschijnlijk, en dat er geen festivals zijn, en... , terwijl dat allemaal perfect veilig kan in hun bekrompen hoofdjes.
ik erger mij daar ook aan en dat terwijl heel veel mensen er alles aan doen om het virus niet te verspreiden. We kijken er naar en staan er beduusd bij.

Gebruikersavatar
guigou
Expert
Berichten: 6361
Lid geworden op: do 26 feb 2015, 21:30
Locatie: Geluwe
Wedstrijden dit jaar: 7 (#171)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door guigou »

Leentje58 schreef: do 18 mar 2021, 17:37
Craz schreef: do 18 mar 2021, 17:26 Mensen die maandenlang hun broek vegen aan coronaregels, en vooral hun eigen pleziertjes willen blijven beleven, waardoor we straks voor de zoveelste keer in lockdown gaan. En dan straks wel liggen klagen en zagen dat de horeca nog steeds niet open mag waarschijnlijk, en dat er geen festivals zijn, en... , terwijl dat allemaal perfect veilig kan in hun bekrompen hoofdjes.
ik erger mij daar ook aan en dat terwijl heel veel mensen er alles aan doen om het virus niet te verspreiden. We kijken er naar en staan er beduusd bij.
en ik vraag me ook af waarom die pretparken weer open moeten op 1 april, aanschuiven aan attracties is blijkbaar minder erg dan op restaurant gaan waar je perfect je afstand kan bewaren :roll:
Ik word liever gehaat voor mijn eerlijkheid, dan geliefd door leugens.

Clubber
Kenner
Berichten: 647
Lid geworden op: za 28 feb 2015, 12:36
Wedstrijden dit jaar: 21 (#100)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Clubber »

Je doet toch gewoon wat je wil zeker, er is niets dat je belet om ongeveer je normale leven te leiden.
Als jij je graag altijd binnen opsluit en bubbelt met enkele personen buiten doe je maar :wave:
Een beetje gezond verstand gebruiken en wat is je risico dan ?

Gebruikersavatar
Craz
Gevorderde
Berichten: 2100
Lid geworden op: ma 23 feb 2015, 08:24
Wedstrijden dit jaar: 0 :(

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Craz »

Clubber schreef: do 18 mar 2021, 20:09 Je doet toch gewoon wat je wil zeker, er is niets dat je belet om ongeveer je normale leven te leiden.
Als jij je graag altijd binnen opsluit en bubbelt met enkele personen buiten doe je maar :wave:
Een beetje gezond verstand gebruiken en wat is je risico dan ?
Het probleem is dat veel mensen hun "gezond verstand" zwaar overschatten.
I turned my phone on “AIRPLANE MODE” and threw it into the air. Worst transformer ever.

Gebruikersavatar
wuyten_d
Gevorderde
Berichten: 1831
Lid geworden op: do 12 okt 2017, 22:54
Locatie: Berlaar
Wedstrijden dit jaar: 39 (#53)
Contacteer:

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door wuyten_d »

Craz schreef: do 18 mar 2021, 20:13
Clubber schreef: do 18 mar 2021, 20:09 Je doet toch gewoon wat je wil zeker, er is niets dat je belet om ongeveer je normale leven te leiden.
Als jij je graag altijd binnen opsluit en bubbelt met enkele personen buiten doe je maar :wave:
Een beetje gezond verstand gebruiken en wat is je risico dan ?
Het probleem is dat veel mensen hun "gezond verstand" zwaar overschatten.
Inderdaad!

Gebruikersavatar
Sam
Gevorderde
Berichten: 1884
Lid geworden op: vr 09 okt 2015, 08:34
Wedstrijden dit jaar: 12 (#155)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Sam »

Clubber schreef: do 18 mar 2021, 20:09 Je doet toch gewoon wat je wil zeker, er is niets dat je belet om ongeveer je normale leven te leiden.
Als jij je graag altijd binnen opsluit en bubbelt met enkele personen buiten doe je maar :wave:
Een beetje gezond verstand gebruiken en wat is je risico dan ?
Neemt dat gezond verstand in acht dat je kunt verspreiden zonder symptomen, of is dat dan gezond verstand zonder geweten?

Gebruikersavatar
dorhe
Kenner
Berichten: 1244
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 13:42
Locatie: Kempen
Wedstrijden dit jaar: 0 :(

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door dorhe »

Ondertussen ben ik zo kwaad/teleurgesteld in "het systeem", dat ik het hier even kwijt moet.

Samen met mijn ouders heb ik een kleine buurtwinkel, wij zijn een "essentiële" zaak, omdat we voeding verkopen, en dus altijd open kunnen blijven.
Maar.. er wordt op geen enkel vlak rekening met ons gehouden (en met ons heb ik het over zaken zoals de onze, bakkers, beenhouwers, supermarkten,...). Van ons wordt er verwacht dat we blijven doorwerken, want hey, mensen moeten toch eten..
Maar, voorrang bij vaccinaties? Nee, want jullie werken niet in de zorg. Een premie, omdat we blijven doorwerken? Nee, dat is er in onze sector niet.

Ik heb het grootste respect voor mensen die in de zorg werken! Dus vat dit zeker niet verkeerd op!

Maar, deze week was er een leerkracht bij ons in de winkel, die vertelt heel vrolijk dat ze diezelfde avond haar vaccin mocht gaan halen, want ze had gebeld, en er waren er over. En als leerkracht komt ze in aanmerking.
Dus, ik bel ook. Ik leg uit wat ik doe als job. Maar vermits ik niet "in de zorg" werk, val ik overal buiten.
Ondertussen heb ik van meerdere leerkrachten gehoord dat ze op die manier hun vaccin hebben gekregen. Zelfs personen die in het secundair/hoger onderwijs staan en volledig van thuis uit les geven, mogen hun vaccin gaan halen, omdat ze in het onderwijs staan.
En pas op, vat dit weer niet verkeerd op, ik heb ook zéér groot respect voor leerkrachten. De manier waarop ze zich inzetten voor onze kinderen, ze blijven doorwerken en risico's voor zichzelf nemen. Het is de schuld van het systeem en ze hebben groot gelijk dat ze voor hun vaccin gaan als ze er de kans voor hebben!

Maar nog steeds komen er mensen in de winkel (en dit gaat dan vooral over 60 plussers!) die ofwel hun handen niet ontsmetten, ofwel hun mondmasker verkeerd op hebben, ofwel het toch nodig vinden om samen met hun partner te komen, van afstand houden blijkbaar nog nooit gehoord hebben. Er zijn er zelfs bij die vlakaf zeggen: ja, eigenlijk zitten wij in quarantaine, maar ja, we moeten toch eten hé?!
Eigenlijk zou heel die voedingssector eens van de ene dag op de andere al zijn deuren moeten dichtsmijten, eet maar wat ge in huis hebt, en trek uwe plan! Zouden wij ook eens geen rekening met anderen moeten houden, tot we eens meegeteld worden!
Het ergste van al is dan nog dat de mensen waar ik over spreek, denken van zichzelf dat ze goed bezig zijn, dat dat de mensen zijn die lopen te roepen dat scholen dicht moeten, en denken dat kinderen het probleem zijn. Terwijl zij morgen, in mijne winkel, of in de grote supermarkt, weer de mensen zijn die de regels aan hun laars lappen.

Bon, ik kan zo nog een heel stuk doorgaan. Maar het moest er uit.
En nogmaals, ik wil hier niemand tegen zijn kar rijden. Mega respect voor zorg en leerkrachten! Uit de grond van mijn hart! Maar dat er van ons verwacht wordt dat we maar altijd beschikbaar zijn, terwijl er voor de rest geen rekening mee gehouden wordt, daar kan ik niet meer tegen.
You're never fully dressed without a smile!

Gebruikersavatar
Inef
Moderator
Berichten: 1455
Lid geworden op: ma 29 okt 2018, 10:33
Locatie: lommel

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Inef »

dorhe schreef: vr 19 mar 2021, 19:44 Ondertussen ben ik zo kwaad/teleurgesteld in "het systeem", dat ik het hier even kwijt moet.
ik begrijp je volledig. ik doe de voor en na schoolse opvang, en ondersteuning in kleuterklassen. mijn job doe ik met veel liefde. maar ik ben ook gefrustreerd, door het systeem. ik veeg kei veel snotneusje, zit constant tussen hoestende kindjes. ik kan geen afstand houden. gaat gewoon niet met kleuters. de besmettingen nemen toe op scholen, maar we krijgen geen voorkeur. bij ons is nog geen enkele leerkracht gevaccineerd bij mijn weten. en zou echt wel een plus zijn.

Gebruikersavatar
bloemeke
Moderator
Berichten: 17352
Lid geworden op: za 28 feb 2015, 12:27
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door bloemeke »

Ik begrijp je frustaties maar die zijn er overal

Mijn dochter is kleuterjuf in een "gekleurde" school
Voor de leerkrachten geen vaccins, geen sneltesten, altijd aanwezig zijn, opvang verzorgen, ...
Ze hebben welgeteld 1 mondmaskertje gekregen van hun directie

Half januari kwam er een oudere broer uit het vierde leerjaar zijn broertje ophalen in de tweede kleuterklas met de melding : Ik moet mijn broertje komen halen, want mijn mama en papa zitten in quarantaine, ze zijn positief getest, maar we hebben niet gezegd aan de school omdat we anders ook thuis moeten blijven.
Ze waren tijdens de kerstvakantie naar Polen hun familie gaan bezoeken
De directie heeft dan wel het CLB ingeschakeld, en de twee kinderen moesten dan thuis blijven van het CLB

Gewoon maar om te zeggen dat (zorg)juffen ook heel veel risico lopen
En ja, ik heb ook gebeld om te vragen om haar te contacteren in geval er vaccins op overschot zijn, en als antwoord gekregen dat zij de officiële reservelijsten volgen

Maar dan lees je wel in de krant dat Marc Coucke al gevaccineerd is omdat hij een apothekersdiploma heeft .....
En dat is een risicogroep
Hoe lang is het geleden dat hij achter een apothekersbalie heeft gestaan ?

Plaats reactie