Wat is je ergernis op dit moment?

Hier kun je praten over alles, maar hou het vriendelijk.

Moderator: Miss Jones

guigou
Kampioen
Wedstrijden dit jaar: 43 (#134)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door guigou »

bloemeke schreef: di 27 aug 2024, 13:10
guigou schreef: di 27 aug 2024, 13:01
bloemeke schreef: di 27 aug 2024, 12:57
guigou schreef: di 27 aug 2024, 09:49

met een invalidekaart mag je toch gratis parkeren op betaalparking ? je legt je kaart aan de voorruit en hoeft geen ticket te plaatsen
Neen

Personen met een beperkte mobiliteit kunnen een parkeerkaart voor personen met een handicap aanvragen. Deze parkeerkaart geeft u het recht om te parkeren op voorbehouden plaatsen.
je bent mis hoor. ikzelf heb een parkeerkaart en heb me al héél veel geparkeerd op een gewone parkeerplaats zonder te betalen , mits mijn kaart aan de voorruit te leggen. Er zijn wel bepaalde gemeentes (Knokke ...) waar het niet mogelijk is. Maar op de meeste betaalautomaten staat vermeld dat het gratis parkeren is voor mensen met een parkeerkaart

zie vb hier, er staat duidelijk dat het gratis is met parkeerkaart
Afbeelding
Mijn vader had (jammer genoeg) ook een invalide kaart. Deze geeft recht op voorbehouden parkeerplaatsen maar geeft geen recht op gratis parkeren. Sommige gemeenten laten wel gratis parkeren toe maar die zijn een uitzondering. In de meeste steden en gemeenten moet je wel betalen op de voorbehouden plaatsen.
dat is niet waar hoor, de meeste betaalparkings zijn wel gratis, en dit weet ik uit ondervinding. Als het niet uitdrukkelijk vermeld staat op de betaalautomaat kan je het terugvinden via de infoknop. Daar staat meestal dat het gratis parkeren is met een parkeerkaart.
Ik heb hier al heel veel gebruik van gemaakt en zowel in kleine gemeenten als grote steden, en dit in gans belgie.
Ik word liever gehaat voor mijn eerlijkheid, dan geliefd door leugens.

guigou
Kampioen

Bericht door guigou »

Sam schreef: di 27 aug 2024, 13:11
guigou schreef: di 27 aug 2024, 13:01

met een invalidekaart mag je toch gratis parkeren op betaalparking ? je legt je kaart aan de voorruit en hoeft geen ticket te plaatsen
Neen

Personen met een beperkte mobiliteit kunnen een parkeerkaart voor personen met een handicap aanvragen. Deze parkeerkaart geeft u het recht om te parkeren op voorbehouden plaatsen.
je bent mis hoor. ikzelf heb een parkeerkaart en heb me al héél veel geparkeerd op een gewone parkeerplaats zonder te betalen , mits mijn kaart aan de voorruit te leggen. Er zijn wel bepaalde gemeentes (Knokke ...) waar het niet mogelijk is. Maar op de meeste betaalautomaten staat vermeld dat het gratis parkeren is voor mensen met een parkeerkaart

gezien ik momenteel nog redelijk mobiel ben, parkeer ik me niet graag op de daarvoor voorziene plaatsen en laat deze voor mensen die beperkter zijn dan ik.

zie vb hier, er staat duidelijk dat het gratis is met parkeerkaart
Afbeelding
Zoals gezegd, da’s niet in alle steden en gemeenten zo.
ja dat is waar; maar wat bloemeke zegt dat het onmogelijk is, dat is bullshit.
ik spreek jammergenoeg uit ervaring, heb me al heel veel geparkeerd zonder betalen en telkens informeer ik mij eerst om te weten of het wel degelijk gratis is met zo'n kaart

guigou
Kampioen

Bericht door guigou »

Sam schreef: di 27 aug 2024, 13:13
bloemeke schreef: di 27 aug 2024, 12:58
guigou schreef: di 27 aug 2024, 09:50 als je een antwoord plaatst op een wedstrijdpost , als deze dan verwijderd wordt, word je antwoord ook verwijderd en krijg je daar geen melding van
Dat is al jaar en dag zo
Het is aan de leden om dit zelf op te volgen
De mods volgen op of een wedstrijd volledig en volgens de handleiding gepost is, indien niet, wordt de wedstrijd verwijderd, jammer voor de reeds geplaatste antwoorden
Ergens zou een automatische melding dat een bericht verwijderd werd wel heel handig zijn. Daar kan dezelfde boodschap in staan als die de wedstrijdplaatser krijgt.
inderdaad.
ofwel kunnen de mods eerst het bericht met het antwoord verwijderen, dan krijg je melding, en daarna het bericht van de wedstrijdpost zelf.

soccie
Deelnemer
Wedstrijden dit jaar: 49 (#125)

Bericht door soccie »

Neen

Middelkerke,Nieuwpoort...met invalidekaart op een betaalparking is te betalen

Miss Jones
Moderator

Bericht door Miss Jones »

betaalparkings is betalen, invalidekaart of niet.
Er zullen mss enkele uitzonderingen zijn, maar dat is tegenwoordig een rariteit hoor.
Openbare weg is een ander geval.
Als je troebel water met rust laat,
wordt het vanzelf helder.

bloemeke
Moderator

Bericht door bloemeke »

guigou schreef: di 27 aug 2024, 13:17
ofwel kunnen de mods eerst het bericht met het antwoord verwijderen, dan krijg je melding, en daarna het bericht van de wedstrijdpost zelf.
:lol:
Blijf maar dromen
We doen verder zoals we bezig zijn
We zijn geen slaafjes van forumleden die al ettelijke jaren lid zijn en nog steeds de handleiding niet (willen) kennen :roll:

bloemeke
Moderator

Bericht door bloemeke »

guigou schreef: di 27 aug 2024, 13:15
Lees je wel wat ik zeg?
Ik heb nergens gezegd dat het onmogelijk is.
Lees de wetgeving eens omtrent het gebruik van invalidekaarten

Waar mag je met een parkeerkaart parkeren?
De voorbehouden plaatsen herken je aan het blauw verkeersbord E9a (P-bord) met een wit pictogram dat een persoon met een handicap in een rolstoel voorstelt of aangevuld is met het onderbord waarop het pictogram te zien is. Het pictogram kan ook op de weg staan.

In bepaalde steden en gemeentes mag je met de kaart gratis parkeren. Informeer je daarvoor bij de stad of de gemeente waar je naartoe wilt gaan. Ook in het buitenland kun je de kaart gebruiken. Richt je tot de ambassade van het land waar je naartoe gaat voor meer informatie.

Miss Jones
Moderator

Bericht door Miss Jones »

een hele week al aan het vechten tegen een virus denk ik
dan koorts, dan weer niet, barstende hoofdpijn....
Als je troebel water met rust laat,
wordt het vanzelf helder.

Sam
Competitief
Wedstrijden dit jaar: 41 (#139)

Bericht door Sam »

Miss Jones schreef: zo 08 sep 2024, 16:09 een hele week al aan het vechten tegen een virus denk ik
dan koorts, dan weer niet, barstende hoofdpijn....
Beterschap

rapengoed
Competitief
Wedstrijden dit jaar: 105 (#65)

Bericht door rapengoed »

bloemeke schreef: wo 28 aug 2024, 22:59
guigou schreef: di 27 aug 2024, 13:15
Lees je wel wat ik zeg?
Ik heb nergens gezegd dat het onmogelijk is.
Lees de wetgeving eens omtrent het gebruik van invalidekaarten

Waar mag je met een parkeerkaart parkeren?
De voorbehouden plaatsen herken je aan het blauw verkeersbord E9a (P-bord) met een wit pictogram dat een persoon met een handicap in een rolstoel voorstelt of aangevuld is met het onderbord waarop het pictogram te zien is. Het pictogram kan ook op de weg staan.

In bepaalde steden en gemeentes mag je met de kaart gratis parkeren. Informeer je daarvoor bij de stad of de gemeente waar je naartoe wilt gaan. Ook in het buitenland kun je de kaart gebruiken. Richt je tot de ambassade van het land waar je naartoe gaat voor meer informatie.
@Bloemeke : klopt helemaal !
In sommige gemeenten, waar vooral met een scan-voertuig wordt rondgereden, ziet de scanner natuurlijk je kaart als persoon met een mobiliteitsbeperking niet want enkel de nummerplaten worden gescand. In Blankenberge bijvvoorbeeld een parkeer"boete" gehad omdat de scanner de kaart niet had gezien. Heb eerst een heleboel administratieve bewijsstukken moeten opsturen (foto voertuig, foto kaart en nog enkele dingen) en nadien boete niet moeten betalen. Nu zitten we in de Blankenbergse databank en krijgen er ook geen parkeer"boete" meer.
In Sint-Niklaas mag je als persoon met een mobiliteitsbeperking op voorhand maximaal twee voertuigen laten registreren waarmee je mag parkeren in Sint-Niklaas mits voorleggen van de kaart.
Dus altijd eerst verifiëren inderdaad waar je heen gaat om te zien welke de lokale regeling is

Plaats reactie