ruilen

Hier kun je praten over alles, maar hou het vriendelijk.

Moderator: Miss Jones

Plaats reactie
fritzthefox
Expert
Wedstrijden dit jaar: 324 (#5)

ruilen

Bericht door fritzthefox »

Ik zou graag een onderwerp in de groep plaatsen.
Ik heb 2 tickets gewonnen voor De Waterbek in Ardooie op 17 juli
Normaal kost een ticket €20 ,dus €40 voor de 2
Daar ik niet kan gaan door omstandigheden wilde ik die ruilen voor 1 kinepolisticket € 14,70
Ik heb dit bij schifters op facebook geplaatst
Het gevolg is dat ik voorgoed uit de facebookgroep van schifters verbannen ben.
Vinden jullie dat een ruil zonder erop uit te zijn om winst te maken mogelijk moet zijn?
Graag zou ik de mening van zoveel mogelijk schiftersleden horen

pekkeisback
Competitief
Wedstrijden dit jaar: 54 (#63)

Re: ruilen

Bericht door pekkeisback »

Misschien eerst dit eens lezen: https://schifters.be/viewtopic.php?t=100280
Personen die veel doen maken fouten,
personen die minder doen maken minder fouten,
ik ken personen die geen fouten maken.

Patatmajonaise
Opwarmer
Wedstrijden dit jaar: 29 (#110)

Bericht door Patatmajonaise »

Nee ruilen lijkt me geen goed plan.

Waar ik geen voorstander van ben is definitieve bans uitdelen als iemand een 1 fout maakt omdat de regels niet gerespecteerd worden. Er zijn nu schifters gebannen die een fout hebben gemaakt maar die wel een zeer grote meerwaarde zijn (geweest) voor de FB-pagina, lees ze hebben al veel andere schifters gelukkig gemaakt en geven veel dingen gratis weg.

Een eerlijker systeem is volgens mij dat er bans worden uitgedeeld in opschalende tijd per fout. Bv 1 fout -1 maand, 2 fout - 3 maand, 3 fout 6maand. Ook dat de teller een verjaringstermijn heeft van bv 1 of 2 jaar.

Ik kan niet geloven dat de mensen die een fout maken dat bewust doen, want uiteindelijk schieten ze in hun eigen voet. En iedereen maakt al eens een fout.

Groetjes

djietie
Deelnemer
Wedstrijden dit jaar: 70 (#45)

Bericht door djietie »

Beste Patatmajonaise, ik deel heel graag je mening. Zelf ben ik recentelijk hiermee ook geconfronteerd.
Ik ben een trouwe Schifter en dit al jaren lang. Recentelijk heb ik niets vermoedend - ondanks jaren lid - gevraagd via de Facebookpagina of niemand interesse had om tickets te ruilen Werchter-Boutique met Werchter Parklife. Ik stelde de vraag omdat ik enkel meer interesse had in Boutique tov Parklife en omdat er misschien Schifters waren die meer interesse konden hebben in Parklife tov Boutique. Enkel en alleen vanuit die optiek heb ik die vraag gesteld op het Facebookplatform met de gekende gevolgen.
Persoonlijk vind ik de directe (en volledige) ban ook een zware straf omdat enerzijds ik me hier totaal niet bewust van was/ben en anderzijds Schifters bij wijze van spreken in mijn bloed zit, en ik heel graag wedstrijden speel om uiteraard zelf van te kunnen genieten, maar bovenal ook om andere Schifters te laten genieten. Wie me kent, weet dat ik heel graag en op heel permante wijze zaken wegschonk via de Facebookpagina van Schifters.

Ik wil - en die intentie heb ik ook uitgesproken naar de mod - een straf uitzitten omdat ik - ook al was het totaal onbewust - iets gevraagd heb wat blijkbaar niet kan/kon. Maar ik hoop ook dat dit op een of andere manier ook kan herbekeken worden, want ik heb geen enkele kwade bedoeling. Integendeel, wie me kent, weet dat ik niet liever doe als mensen in mijn omgeving een plezier te doen. Ik speel geregeld en veel mee, en dus hebben andere Schifters zeker baat bij wanneer ik dingen kan aangeven op de Facebookpagina die ik weg wil geven. En ja, ik heb nu al mijn les geleerd. Ruilen staat niet meer in mijn woordenboek. En iedereen maakt zeker eens een fout, en ik ben ervan overtuigd dat er mensen zijn met verkeerde/kwade bedoelingen, maar doch hoop ik dat dit alsnog eens kan herbekeken worden. Ik ben een grote Schifters-fan en ik hoop jullie zelf ook nog met veel dingen te kunnen plezieren...

bloemeke
Moderator

Bericht door bloemeke »

"Slachtoffers" hebben aangevinkt dat ze akkoord zijn met de groepsregels van het forum

Afbeelding

djietie
Deelnemer
Wedstrijden dit jaar: 70 (#45)

Bericht door djietie »

Alle begrip voor de regels en als ze zo zijn, dan zijn ze zo inderdaad.
Maar als je aangeeft dat je je hier totaal niet (meer) bewust van was/bent, en je kent de historiek van trouwe leden die aangeven dat ze alleen maar het beste voor hebben met Schifters, dan lijkt me dit een hard verdict. Zoals aangegeven wil ik de fout zeker erkennen als dit niet toegestaan is, maar zou ik voorstander zijn om dan een straftijd in te lassen, maar dit niet definitief in te voeren. Een fout maken kan iedereen en een lesje leren hiermee is wat mij betreft, zeker gebeurd. Maar als jullie hiervan niet willen afwijken, dan leg ik me hier bij neer.

Plaats reactie