Moderator: Miss Jones
Voor andere vriendinnen zou ik zoiets met plezier doen. Maar dat kind kent mij dus ook totaal NIET he!ikkie schreef: vr 08 dec 2017, 18:29 gewoon een belevenis kado: bon goed om eens samen naar de zoo te gaan bv. Dan kan je wel wat quality-time met je petekind doorbrengen!
(hier overigens het omgekeerde: meters en peters, zowel familie als vrienden, die nauwelijks naar mijn kinderen omkijken... ook niet leuk, hoor)
Misschien door gewoon het gesprek aan te gaan met je vriendin, maar dan door het belang van je 'metekind' voorop te stellen. Dat je de indruk hebt dat het veel leuker zou zijn voor je metekind als hij een meter heeft die uit de naaste familie komt en die hij vaker kan zien en waarmee hij echt een band kan opbouwen. Meters en peters zijn er toch vaak als een soort vertrouwenspersoon die niet alleen leuke dingen doet met het kind, maar er ook is als er zich iets speciaals of moeilijks voordoet, zoals iemand die zwaar ziek wordt in het gezin ... en die dan speciaal aandacht geeft aan de kleine (of grotere).dorhe schreef: vr 08 dec 2017, 18:54Voor andere vriendinnen zou ik zoiets met plezier doen. Maar dat kind kent mij dus ook totaal NIET he!ikkie schreef: vr 08 dec 2017, 18:29 gewoon een belevenis kado: bon goed om eens samen naar de zoo te gaan bv. Dan kan je wel wat quality-time met je petekind doorbrengen!
(hier overigens het omgekeerde: meters en peters, zowel familie als vrienden, die nauwelijks naar mijn kinderen omkijken... ook niet leuk, hoor)
Dat zal tof zijn, als ik hem plots ga halen om iets samen te doen.
En ik heb zelf ook twee kindjes, waar ik al weinig tijd voor heb owv mijn werk, dus dan laat ik de quality-time wel voor hen over![]()
Maar bedankt om mee te denken!
Maar ik denk dat ik er toch liever gewoon vanaf wil. Hoewel dat nu wel makkelijk praten is voor mij..
Maar hoe pak je zoiets aan? Pff
Bedankt voor de hulp allemaal.Pioen schreef: ma 11 dec 2017, 23:15Misschien door gewoon het gesprek aan te gaan met je vriendin, maar dan door het belang van je 'metekind' voorop te stellen. Dat je de indruk hebt dat het veel leuker zou zijn voor je metekind als hij een meter heeft die uit de naaste familie komt en die hij vaker kan zien en waarmee hij echt een band kan opbouwen. Meters en peters zijn er toch vaak als een soort vertrouwenspersoon die niet alleen leuke dingen doet met het kind, maar er ook is als er zich iets speciaals of moeilijks voordoet, zoals iemand die zwaar ziek wordt in het gezin ... en die dan speciaal aandacht geeft aan de kleine (of grotere).dorhe schreef: vr 08 dec 2017, 18:54Voor andere vriendinnen zou ik zoiets met plezier doen. Maar dat kind kent mij dus ook totaal NIET he!ikkie schreef: vr 08 dec 2017, 18:29 gewoon een belevenis kado: bon goed om eens samen naar de zoo te gaan bv. Dan kan je wel wat quality-time met je petekind doorbrengen!
Dat zal tof zijn, als ik hem plots ga halen om iets samen te doen.
En ik heb zelf ook twee kindjes, waar ik al weinig tijd voor heb owv mijn werk, dus dan laat ik de quality-time wel voor hen over![]()
Maar bedankt om mee te denken!
Maar ik denk dat ik er toch liever gewoon vanaf wil. Hoewel dat nu wel makkelijk praten is voor mij..
Maar hoe pak je zoiets aan? Pff