KU Leuven Thomas - Boek 'Ik weiger te haten...' (Leerkrachten levensbeschouwing) (tot?)
- Backdraft
- Deelnemer
- Wedstrijden dit jaar: 56 (#59)
KU Leuven Thomas - Boek 'Ik weiger te haten...' (Leerkrachten levensbeschouwing) (tot?)
Ik weiger te haten - De mechanismen die het antisemitisme veroorzaken en in stand houden
(Geert Vervaele)
Dit boek legt de mechanismen bloot die vandaag antisemitisme veroorzaken en in stand houden. Het toont aan hoe groot de impact is van het conflict Israël-Palestina, niet alleen op het doen ontstaan van antisemitische gevoelens, maar ook op de steeds verder krimpende ruimte die overblijft voor legitieme kritiek op het beleid van Israël. Misbruik van de definitie van antisemitisme, gehanteerd door de International Holocaust Remembrance Alliance en valse beschuldigingen van antisemitisme snoeren Israëlcritici de mond.
Het boek bevat ook twee bijdragen: in de eerste gaat auteur Geert Vervaele in gesprek met Annemarie Gielen over Pax Christi Vlaanderen en de tweede bijdrage is een filosofisch postscriptum over racisme vanuit de denkwereld van de Joodse filosoof Levinas door em. prof. dr. Roger Burggraeve.
Maak kans op één van de gratis exemplaren.
Einddatum:
tot?
"Alles is veel voor wie niet veel verwacht" (J.C. Bloem)