KU Leuven Thomas - Lezingenreeks 'Denkend geloven' (Leerkrachten levensbeschouwing) (afhalen) (29/01)
- Backdraft
- Deelnemer
- Wedstrijden dit jaar: 59 (#58)
KU Leuven Thomas - Lezingenreeks 'Denkend geloven' (Leerkrachten levensbeschouwing) (afhalen) (29/01)
Lezingenreeks Denkend Geloven
In Kortrijk (en online) en Gent
"Mijn God is mijn rots: op Hem kan ik bouwen," zingen ze in de Psalmen. Je zou bijna jaloers worden op wie daarin kan geloven: vaste grond onder de voeten. Gedragen worden. Stabiliteit vinden. Niet bang moeten zijn om weg te zinken. Was het maar zo simpel ...
Mensen beleven zichzelf niet als losse zwervende deeltjes in de kosmos. Ze beleven relaties; ze beleven een verleden en een toekomst: oriëntatiepunten voor richting en zin. Wat zijn dan die oriëntatiepunten waar wij ons op richten? Hoe zeker kunnen we zijn van God, van de anderen, van de geschiedenis? Hebben wij wel zo'n externe ankerpunten nodig? Kunnen wij voor onszelf een voldoende vaste grond scheppen? En welke zin-tuigen hebben we om feeling te krijgen voor wat zin geeft?
Deze vierdelige lezingenreeks wordt in het voorjaar georganiseerd in Kortrijk en Gent. De opleiding in Kortrijk is ook online te volgen.
Thomas mag één lezer gratis laten deelnemen.
Einddatum:
29/01 om 23:59
Adres:
Dinsdag 7, 14 en 28 februari, 14 maart, telkens van 19.30 tot 21 uur
KU Leuven Campus Kulak Kortrijk, Etienne Sabbelaan 53 te 8500 Kortrijk
of via livestream
Maandag 13 en 20 februari en 6 en 13 maart 2023, telkens van 19.30 tot 21 uur
KU Leuven Technologiecampus Gent, Gebr. De Smetstraat 1
"Alles is veel voor wie niet veel verwacht" (J.C. Bloem)