Adblockers

Een fout opgemerkt op Schifters? Een probleem bij het gebruik van Schifters? Een goed idee om Schifters nog beter te maken? Laat het ons weten. Hier enkel zaken over Schifters aub.

Moderator: Zjef

Gebruikersavatar
Zjef
Site Admin
Berichten: 2499
Lid geworden op: za 21 feb 2015, 20:11

Re: Adblockers

Bericht door Zjef »

joris schreef: zo 12 nov 2023, 18:15 Bij mij werkte het tot een 2-tal weken geleden.
Ik kan domeinen whitelisten, maar jullie plaatsen advertenties die buiten het domein gehost zijn, dus dat zal het probleem zijn.
Ik zal er aan moeten denken om AGH telkens compleet uit te schakelen voordat ik aan wedstrijden mee doe.
Bedankt om mee te denken, maar denk ook dat dit de enige werkbare oplossing is. :thumb:
Kan kloppen want het is vorige week aangepast bij de laatste update :)
Daarvoor werkte het gewoon al een paar maanden niet meer (adblockers werden gewoon niet meer gedetecteerd).
Dat is vorige week dus aangepast naar een strengere en up-to-date manier van detecteren, waardoor de oude manier (en het daarmee ondersteunen van AGH/PiHole) niet meer werkt.

Gebruikersavatar
Zjef
Site Admin
Berichten: 2499
Lid geworden op: za 21 feb 2015, 20:11

Re: Adblockers

Bericht door Zjef »

Bijkomende info voor wie ook problemen ondervindt:

Als je toestellen gebruikt die eigendom zijn van je werkgever is de kans reëel dat daar ook ergens iets van reclame filtering op gebeurt.
Dat is iets waar je geen controle over hebt, en iets waar je ook beter niet mee begint te prullen, als je geen problemen wil op je werk nadien.
Wij kunnen dat ook niet oplossen of omzeilen.
In dat geval: gebruik geen toestel van je werkgever, maar je persoonlijk toestel.

jurion
Gevorderde
Berichten: 1813
Lid geworden op: vr 23 dec 2016, 09:26
Wedstrijden dit jaar: 54 (#27)

Re: Adblockers

Bericht door jurion »

Zjef schreef: di 07 nov 2023, 14:30 Probeer het hier eens uit:
https://test.adminforge.de/adblock.html

En probeer dan die site als uitzondering toe te voegen.
Het resultaat zou moeten zijn dat je van (overwegend) groen, naar (overwegend) rood gaat omdat alle advertenties doorkomen.
Als dat niet lukt, is dat ook de reden waarom het hier niet lukt.
Ik zie 7 % groen in Edge en 62% groen in Firefox.
In Firefox wel rode balk in Edge niet.
Kan ik enkel Edge verder gebruiken en alles blijven zien?

Gebruikersavatar
Zjef
Site Admin
Berichten: 2499
Lid geworden op: za 21 feb 2015, 20:11

Re: Adblockers

Bericht door Zjef »

jurion schreef: wo 15 nov 2023, 22:22 Ik zie 7 % groen in Edge en 62% groen in Firefox.
In Firefox wel rode balk in Edge niet.
Kan ik enkel Edge verder gebruiken en alles blijven zien?
Je gebruikt de browser die je wil, schifters is niet gemaakt voor 1 specifieke browser.
Er is geen garantie of je in Edge dan alles blijft zien, dat hangt er vanaf wat er wel of niet geblokkeerd wordt.

Nogmaals mensen, wij hebben geen controle over het al dan niet blokkeren van ads op jullie toestellen of jullie browsers of jullie netwerk.
Ga dus niet wanhopig jagen op het toestel of browser waar je toch wat procenten meer groen krijgt in bovenstaande site. Die site geef ik hier enkel maar mee om te helpen in de zoektocht of en waar er mogelijk ads geblokkeerd worden. Dat is geen alwetende heilige graal. Ga op zoek naar waar die ads precies geblokkeerd worden, of je blijft in een eindeloos straatje van frustraties lopen. Dat kan door een adblocker extensie zijn, dat kan door security software zijn, dat kan door een VPN (al dan niet van het werk) zijn, dat kan door instellingen op werktoestellen zijn, dat kan door gebruik van een zogenaamde DNS sinkhole (PiHole, AGH, ...) zijn, enz, enz.

En in het geval van werktoestellen: gebruik die gewoon niet voor Schifters of andere vrijetijdsdoeleinden want daar dienen die niet voor (of aanvaard daar minstens dat ads geblokkeerd worden en je in het 1-dag regime belandt op Schifters).

Gebruikersavatar
Cupido
Gevorderde
Berichten: 2268
Lid geworden op: di 29 dec 2020, 17:25
Wedstrijden dit jaar: 29 (#82)

Re: Adblockers

Bericht door Cupido »

Ik heb bij mijn registratie 3 jaar geleden die ABP uitgeschakeld en nog nooit geen problemen gehad met verborgen velden, ook niet na deze laatste update.
Ik gebruik mijn eigen laptop thuis en mijn eigen gsm om wedstrijden te spelen
Mijn werkpc gebruik ik voor mijn werk, ik denk niet dat mijn baas het zou appreciëren dat ik mijn laptop en hun netwerk zou openstellen voor mogelijke virussen en hackers

jurion
Gevorderde
Berichten: 1813
Lid geworden op: vr 23 dec 2016, 09:26
Wedstrijden dit jaar: 54 (#27)

Re: Adblockers

Bericht door jurion »

Zjef schreef: do 16 nov 2023, 08:24
jurion schreef: wo 15 nov 2023, 22:22 Ik zie 7 % groen in Edge en 62% groen in Firefox.
In Firefox wel rode balk in Edge niet.
Kan ik enkel Edge verder gebruiken en alles blijven zien?
Je gebruikt de browser die je wil, schifters is niet gemaakt voor 1 specifieke browser.
Er is geen garantie of je in Edge dan alles blijft zien, dat hangt er vanaf wat er wel of niet geblokkeerd wordt.

Nogmaals mensen, wij hebben geen controle over het al dan niet blokkeren van ads op jullie toestellen of jullie browsers of jullie netwerk.
Ga dus niet wanhopig jagen op het toestel of browser waar je toch wat procenten meer groen krijgt in bovenstaande site. Die site geef ik hier enkel maar mee om te helpen in de zoektocht of en waar er mogelijk ads geblokkeerd worden. Dat is geen alwetende heilige graal. Ga op zoek naar waar die ads precies geblokkeerd worden, of je blijft in een eindeloos straatje van frustraties lopen. Dat kan door een adblocker extensie zijn, dat kan door security software zijn, dat kan door een VPN (al dan niet van het werk) zijn, dat kan door instellingen op werktoestellen zijn, dat kan door gebruik van een zogenaamde DNS sinkhole (PiHole, AGH, ...) zijn, enz, enz.

En in het geval van werktoestellen: gebruik die gewoon niet voor Schifters of andere vrijetijdsdoeleinden want daar dienen die niet voor (of aanvaard daar minstens dat ads geblokkeerd worden en je in het 1-dag regime belandt op Schifters).

Ik heb alles geprobeerd, ik zie de reclame en toch krijg ik dit "Je hebt geen toestemming om dit forum te lezen.'
Dus ja zeker vaarwel schifters

Gebruikersavatar
Zjef
Site Admin
Berichten: 2499
Lid geworden op: za 21 feb 2015, 20:11

Re: Adblockers

Bericht door Zjef »

jurion schreef: vr 17 nov 2023, 17:39 Ik heb alles geprobeerd, ik zie de reclame en toch krijg ik dit "Je hebt geen toestemming om dit forum te lezen.'
Dus ja zeker vaarwel schifters
Tja, zonder die reclame ook geen Schifters. Een website hosten kost nu eenmaal geld.

Ik zie dat je constant van "reclame geblokkeerd, en geen toegang meer" naar "reclame komt door, en weer toegang" gaat in onze logs.
Dus ik heb geen idee wat je daar uitspookt, maar iets zorgt ervoor dat je constant wisselt. Dat gaat obv de logs echt over een periode van pakweg 20 seconden tussen wel toegang en geen toegang. Het ligt iig niet aan een trage internetverbinding obv wat ik zie, want de keren dat je toegang krijgt zijn soms trager dan de keren dat je toegang verliest.

Je verliest je toegang telkens als je Firefox gebruikt, en je krijgt die terug telkens als je Chrome gebruikt. Meer dan dat kan ik er ook niet uit opmaken. Dus je gebruikt wel degelijk ergens Firefox waarin een adblocker actief is, en vervolgens zit je ergens in Chrome waar dat niet het geval is. Zoek dus uit waar je die Firefox gebruikt en waarom die reclame blokkeert, of gebruikt gewoon Chrome, want dat werkt blijkbaar wel.

jurion
Gevorderde
Berichten: 1813
Lid geworden op: vr 23 dec 2016, 09:26
Wedstrijden dit jaar: 54 (#27)

Re: Adblockers

Bericht door jurion »

Zjef schreef: vr 17 nov 2023, 18:00
jurion schreef: vr 17 nov 2023, 17:39 Ik heb alles geprobeerd, ik zie de reclame en toch krijg ik dit "Je hebt geen toestemming om dit forum te lezen.'
Dus ja zeker vaarwel schifters
Tja, zonder die reclame ook geen Schifters. Een website hosten kost nu eenmaal geld.

Ik zie dat je constant van "reclame geblokkeerd, en geen toegang meer" naar "reclame komt door, en weer toegang" gaat in onze logs.
Dus ik heb geen idee wat je daar uitspookt, maar iets zorgt ervoor dat je constant wisselt. Dat gaat obv de logs echt over een periode van pakweg 20 seconden tussen wel toegang en geen toegang. Het ligt iig niet aan een trage internetverbinding obv wat ik zie, want de keren dat je toegang krijgt zijn soms trager dan de keren dat je toegang verliest.

Je verliest je toegang telkens als je Firefox gebruikt, en je krijgt die terug telkens als je Chrome gebruikt. Meer dan dat kan ik er ook niet uit opmaken. Dus je gebruikt wel degelijk ergens Firefox waarin een adblocker actief is, en vervolgens zit je ergens in Chrome waar dat niet het geval is. Zoek dus uit waar je die Firefox gebruikt en waarom die reclame blokkeert, of gebruikt gewoon Chrome, want dat werkt blijkbaar wel.
Was wat aan het testen
Ja, bij Firefox krijg ik de adblocker niet weg, bij Edge lukt het wel.
Dus in de toekomst Edge gebruiken.
Dank voor de reactie

Gebruikersavatar
bloemeke
Moderator
Berichten: 17351
Lid geworden op: za 28 feb 2015, 12:27
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Adblockers

Bericht door bloemeke »

Maaike schreef: ma 20 nov 2023, 19:15 Wedstrijd gepost, zie advertenties maar geen toegang , verschillende browsers geprobeerd….wat een gedoe!
Neen. Je laatste wedstrijd is van 12/11. Dus meer dan een week geleden viewtopic.php?p=580998#p580998

Oplossing: nieuwe wedstrijd posten.

Gebruikersavatar
Maaike
Kenner
Berichten: 857
Lid geworden op: ma 13 apr 2015, 21:52
Wedstrijden dit jaar: 5 (#174)

Re: Adblockers

Bericht door Maaike »

bloemeke schreef: ma 20 nov 2023, 19:27
Maaike schreef: ma 20 nov 2023, 19:15 Wedstrijd gepost, zie advertenties maar geen toegang , verschillende browsers geprobeerd….wat een gedoe!
Neen. Je laatste wedstrijd is van 12/11. Dus meer dan een week geleden viewtopic.php?p=580998#p580998

Oplossing: nieuwe wedstrijd posten.
Ow! Helemaal geen gedoe dus 😀, sorry

Plaats reactie