Wat is je ergernis op dit moment?

Hier kun je praten over alles, maar hou het vriendelijk.

Moderator: Miss Jones

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sam
Gevorderde
Berichten: 1884
Lid geworden op: vr 09 okt 2015, 08:34
Wedstrijden dit jaar: 12 (#155)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Sam »

wakkamoon schreef: ma 22 okt 2018, 14:16 Op korte tijd veel weggegeven en dat maar 1 iemand me effectief laat weten uit eigen beweging dat de tickets goed zijn toegekomen, en hoe is geweest. Van de andere moet je 'zagen' of het goed toekwam en hoop je dat de tickets effectief gebruikt werden...
Wat me ook wel tegen de borst sloeg was dat er me geld werd gevraagd voor filmtickets voor de Sint... Gelukkig dankzij 2 goede zielen wel kunnen gaan... (maar dit hoort bij dit maakt me blij :)) ) Iedereen doet wat hij wil met zijn gewonnen zaken, maar verkopen doe je dan maar ergens anders...
Dat hele weggeefgedoe op een forum is dan ook pervers. Zo onrechtvaardig. Anderen die minder winstkansen hebben door zich niet aan te sluiten bij een wedstrijdforum, al die tickets die verloren gaan doordat er niemand gevonden wordt of wie gevonden wordt gaat niet,... Oftewel ga ik, iemand die ik persoonlijk ken in mijn plaats, of de organisatie wordt meteen gecontacteerd en zij kunnen een andere winnaar selecteren.

assani

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door assani »

Dat vrienden met afgunst reageren door feit dat ik vaak wedstrijden win. Ik neem hen wel altijd mee naar de film,event...Ze zien het ook als een vanzelfsprekendheid op den duur... Ik moet toch assertiever zijn.
Afgelopen vrijdag een kameraad meegenomen die al vaak meemocht naar gewonnen events,film, reis... en toch voor een eerste maal gevraagd in ruil voor een drankje dat hij meemocht. Tuurlijk kan ik het zelf betalen maar ik wil ook niet dat mensen ervan profiteren. Hoe doen jullie dit als jullie iemand meenemen (buiten eigen partner) zonder gevoel te hebben dat mensen ervan gaan profiteren?

Gebruikersavatar
filiberreke
Kenner
Berichten: 857
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 19:45
Wedstrijden dit jaar: 23 (#95)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door filiberreke »

assani schreef: di 23 okt 2018, 21:28 Dat vrienden met afgunst reageren door feit dat ik vaak wedstrijden win. Ik neem hen wel altijd mee naar de film,event...Ze zien het ook als een vanzelfsprekendheid op den duur... Ik moet toch assertiever zijn.
Afgelopen vrijdag een kameraad meegenomen die al vaak meemocht naar gewonnen events,film, reis... en toch voor een eerste maal gevraagd in ruil voor een drankje dat hij meemocht. Tuurlijk kan ik het zelf betalen maar ik wil ook niet dat mensen ervan profiteren. Hoe doen jullie dit als jullie iemand meenemen (buiten eigen partner) zonder gevoel te hebben dat mensen ervan gaan profiteren?
Als je wint, heb je vrienden. Zo lang je wint, “echte” vrienden...

Gebruikersavatar
bloemeke
Moderator
Berichten: 17352
Lid geworden op: za 28 feb 2015, 12:27
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door bloemeke »

assani schreef: di 23 okt 2018, 21:28 Dat vrienden met afgunst reageren door feit dat ik vaak wedstrijden win. Ik neem hen wel altijd mee naar de film,event...Ze zien het ook als een vanzelfsprekendheid op den duur... Ik moet toch assertiever zijn.
Afgelopen vrijdag een kameraad meegenomen die al vaak meemocht naar gewonnen events,film, reis... en toch voor een eerste maal gevraagd in ruil voor een drankje dat hij meemocht. Tuurlijk kan ik het zelf betalen maar ik wil ook niet dat mensen ervan profiteren. Hoe doen jullie dit als jullie iemand meenemen (buiten eigen partner) zonder gevoel te hebben dat mensen ervan gaan profiteren?
familie of vrienden die meegaan met mij, bieden automatisch een drankje aan in de pauze of acheraf, of ze stellen voor dat zij rijden zodat ik geen benzine hoef te verbruiken

Gebruikersavatar
dorhe
Kenner
Berichten: 1244
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 13:42
Locatie: Kempen
Wedstrijden dit jaar: 0 :(

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door dorhe »

assani schreef: di 23 okt 2018, 21:28 Dat vrienden met afgunst reageren door feit dat ik vaak wedstrijden win. Ik neem hen wel altijd mee naar de film,event...Ze zien het ook als een vanzelfsprekendheid op den duur... Ik moet toch assertiever zijn.
Afgelopen vrijdag een kameraad meegenomen die al vaak meemocht naar gewonnen events,film, reis... en toch voor een eerste maal gevraagd in ruil voor een drankje dat hij meemocht. Tuurlijk kan ik het zelf betalen maar ik wil ook niet dat mensen ervan profiteren. Hoe doen jullie dit als jullie iemand meenemen (buiten eigen partner) zonder gevoel te hebben dat mensen ervan gaan profiteren?
Ik krijg ook vaak de reactie: amai, heb jij nu wéér gewonnen??!!
Maar mensen zien enkel dat, maar ze zien niet hoeveel tijd ik er soms in steek. En op zich valt dat mee, maar bon: forum checken, wedstrijden meedoen, schiftingen bijhouden, wedstrijden proberen te posten.. je bent soms wel even bezig.
Ik probeer het "mensen meevragen" dus ook te beperken. Of als er bijv. een optreden is waar ik écht naartoe wil, spreek ik af met een vriendin dat we beiden deelnemen, en dat we elkaar meenemen indien we winnen.
Voor de rest doe ik persoonlijk vooral dingen mee voor kindjes, dus die prijzen blijven in ons gezin.
Als ik toch vrienden of familie meeneem, bieden zij inderdaad aan om te rijden, een drankje te betalen,... hier heb ik zelfs nooit zelf achter moeten vragen. Ik vind dit een beetje "basisbeleefdheid". Maar niet iedereen ziet dat zo.
Er zijn ook al slechte reacties geweest hoor, van "vrienden" die gezinstickets kregen voor een show (waarde ongeveer 120 euro). Die vrouw zei dan tegen mij dat ze nog wel een klein cadeautje ging geven. En achteraf komt ze dan zeggen dat ze niks geeft, want haar man wou dat niet, omdat ik die tickets toch ook gratis heb? (ja ok, dat is waar, maar dan moet je eerst niet zeggen dat je wel iets gaat geven. Ik hoef niks, ne welgemeende merci is al genoeg. Of een stom stickerboekje van een euro voor mijn kids ofzo) Maar zo'n mensen vraag ik dus achteraf ook nooit nog mee.

Dus.. ik zou het gewoon héél hard beperken. En proberen je partner of mensen waarvan je weet dat ze het wel effectief appreciëren mee te nemen..
You're never fully dressed without a smile!

assani

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door assani »

Dank je.

Ja veel mensen reageren zo "het is toch gratis dus ja er moet niks tegenover staan". Ja basisbeleefdheid is er niet altijd. Niet tof als ze je eerst iets beloven en achteraf niks geven :-( x

soccie
Kenner
Berichten: 713
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 19:33
Wedstrijden dit jaar: 15 (#134)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door soccie »

Of vrienden die een lijstje geven 'daar willen we naartoe gaan' ....wil je eens wedstrijden zoeken en meedoen voor ons?
Als je dan tickets geeft voor bv een pretpark is dat de normaalste zaak van de wereld want je hebt ze toch maar gewonnen.

pehuke
Kenner
Berichten: 1102
Lid geworden op: za 22 jul 2017, 20:03
Wedstrijden dit jaar: 29 (#80)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door pehuke »

Craz schreef: wo 10 okt 2018, 12:34 Ik geef nog maar zelden hier dingen gratis weg. Je voelt je net een kadaver waar een hele meute gieren op afkomt.
Ik geef nu weg via de FB groep van de gemeente, daar zijn ze vaak nog wel oprecht dankbaar wanneer men bv gratis tickets krijgt, meestal met nog een extra bedanking achteraf. Kunnen veel leden hier nog heel veel van leren.

Edit: weggeven op de Schifters FB groep werkt ook nog wel. Daar moeten ze met hun echte naam reageren, dat wringt voor sommigen :) Sowieso iemand die met een nep naam op Facebook zit, maakt geen enkele kans om iets te krijgen van mij.
Hoe geraak je op de Facebook groep van schifters? Ik vind die niet als ik “schifters” ingeef in het zoekveld van Facebook .

assani

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door assani »

soccie schreef: wo 24 okt 2018, 06:59 Of vrienden die een lijstje geven 'daar willen we naartoe gaan' ....wil je eens wedstrijden zoeken en meedoen voor ons?
Als je dan tickets geeft voor bv een pretpark is dat de normaalste zaak van de wereld want je hebt ze toch maar gewonnen.
Wel erg zenne. Amaai zou ik niet tegen kunnen.

Gebruikersavatar
Sam
Gevorderde
Berichten: 1884
Lid geworden op: vr 09 okt 2015, 08:34
Wedstrijden dit jaar: 12 (#155)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Sam »

dorhe schreef: di 23 okt 2018, 22:15
assani schreef: di 23 okt 2018, 21:28 Dat vrienden met afgunst reageren door feit dat ik vaak wedstrijden win. Ik neem hen wel altijd mee naar de film,event...Ze zien het ook als een vanzelfsprekendheid op den duur... Ik moet toch assertiever zijn.
Afgelopen vrijdag een kameraad meegenomen die al vaak meemocht naar gewonnen events,film, reis... en toch voor een eerste maal gevraagd in ruil voor een drankje dat hij meemocht. Tuurlijk kan ik het zelf betalen maar ik wil ook niet dat mensen ervan profiteren. Hoe doen jullie dit als jullie iemand meenemen (buiten eigen partner) zonder gevoel te hebben dat mensen ervan gaan profiteren?
Ik krijg ook vaak de reactie: amai, heb jij nu wéér gewonnen??!!
Maar mensen zien enkel dat, maar ze zien niet hoeveel tijd ik er soms in steek. En op zich valt dat mee, maar bon: forum checken, wedstrijden meedoen, schiftingen bijhouden, wedstrijden proberen te posten.. je bent soms wel even bezig.
Ik probeer het "mensen meevragen" dus ook te beperken. Of als er bijv. een optreden is waar ik écht naartoe wil, spreek ik af met een vriendin dat we beiden deelnemen, en dat we elkaar meenemen indien we winnen.
Voor de rest doe ik persoonlijk vooral dingen mee voor kindjes, dus die prijzen blijven in ons gezin.
Als ik toch vrienden of familie meeneem, bieden zij inderdaad aan om te rijden, een drankje te betalen,... hier heb ik zelfs nooit zelf achter moeten vragen. Ik vind dit een beetje "basisbeleefdheid". Maar niet iedereen ziet dat zo.
Er zijn ook al slechte reacties geweest hoor, van "vrienden" die gezinstickets kregen voor een show (waarde ongeveer 120 euro). Die vrouw zei dan tegen mij dat ze nog wel een klein cadeautje ging geven. En achteraf komt ze dan zeggen dat ze niks geeft, want haar man wou dat niet, omdat ik die tickets toch ook gratis heb? (ja ok, dat is waar, maar dan moet je eerst niet zeggen dat je wel iets gaat geven. Ik hoef niks, ne welgemeende merci is al genoeg. Of een stom stickerboekje van een euro voor mijn kids ofzo) Maar zo'n mensen vraag ik dus achteraf ook nooit nog mee.

Dus.. ik zou het gewoon héél hard beperken. En proberen je partner of mensen waarvan je weet dat ze het wel effectief appreciëren mee te nemen..
Wat deze en andere berichten betreft, het is in feite toch simpel: open communicatie. Aangeven dat het niet zomaar in de schoot geworpen wordt maar je ook iets kost, met name o.a. tijd en moeite, en al kreeg je het zonder financiële kost, zij kunnen gaan omdat je hen daar de kans toe geeft. Het is m.a.w. geen evidentie, maar een traktatie. Begrijpen ze het dan nog niet, ander en beter. Het leven is m.i. te kort om je met zulke toxische mensen te omringen.

Plaats reactie