Wat is je ergernis op dit moment?

Hier kun je praten over alles, maar hou het vriendelijk.

Moderator: Miss Jones

bloemeke
Moderator

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door bloemeke »

Kijk toch eens na het plaatsen van een wedstrijd onderaan naar "Vergelijkbare onderwerpen"
Daar zie je dubbele wedstrijden ook dadelijk staan
En zorgt voor minder ergernissen

Afbeelding

Sam
Competitief
Wedstrijden dit jaar: 7 (#152)

Bericht door Sam »

bloemeke schreef: do 30 jan 2025, 13:07 Kijk toch eens na het plaatsen van een wedstrijd onderaan naar "Vergelijkbare onderwerpen"
Daar zie je dubbele wedstrijden ook dadelijk staan
En zorgt voor minder ergernissen

Afbeelding
Ongetwijfeld een gevolg van de nieuwe regels waarbij de zoekfunctie niet meer gebruikt kan worden om proactief te zoeken naar eerder geposte wedstrijden. Het opzet achter die nieuwe regels is best te begrijpen, maar aan de uitvoering schort toch wat.

Kan er alvorens een wedstrijd geplaatst wordt o.b.v. organisator en te winnen prijs al geen check door het forum gebeuren, zoals dat nu enkel lijkt te gebeuren o.b.v. de wedstrijdlink? Op basis van "Forest cube" en "verblijf" had toch al meteen een waarschuwing voor dubbele wedstrijd kunnen komen? Doordat die wedstrijdlink bij wedstrijden op sociale media zoals Facebook steevast verschilt (bij jouw voorbeeld heb je eenzelfde wedstrijd met elk een verschillende wedstrijdlink voor hetzelfde bericht op Facebook -_-) en er enkel daarop gecontroleerd lijkt te worden, ben je algauw vertrokken voor tig wedstrijden op sociale media hier volledig te plaatsen en dan weer te moeten verwijderen.

Met de huidige aanpak kost het wedstrijdposters belachelijk veel tijd, moderators krijgen extra wedstrijden te zien die eigenlijk niet geplaatst moesten worden en dit forum verzamelt minder wedstrijden dan voorheen.

Zjef
Site Admin

Bericht door Zjef »

Sam schreef: vr 31 jan 2025, 17:56 Ongetwijfeld een gevolg van de nieuwe regels waarbij de zoekfunctie niet meer gebruikt kan worden om proactief te zoeken naar eerder geposte wedstrijden. Het opzet achter die nieuwe regels is best te begrijpen, maar aan de uitvoering schort toch wat.
Klopt, de hoeveelheid posters die niet de moeite neemt om te kijken of een wedstrijd dubbel is en het gewoon afschuift op "ik heb geen zoekfunctie dus ik kan het niet zien" is schrijnend. Daar komen binnenkort ook nog wel de nodige maatregelen voor.
Sam schreef: vr 31 jan 2025, 17:56 Kan er alvorens een wedstrijd geplaatst wordt o.b.v. organisator en te winnen prijs al geen check door het forum gebeuren, zoals dat nu enkel lijkt te gebeuren o.b.v. de wedstrijdlink? Op basis van "Forest cube" en "verblijf" had toch al meteen een waarschuwing voor dubbele wedstrijd kunnen komen? Doordat die wedstrijdlink bij wedstrijden op sociale media zoals Facebook steevast verschilt (bij jouw voorbeeld heb je eenzelfde wedstrijd met elk een verschillende wedstrijdlink voor hetzelfde bericht op Facebook -_-) en er enkel daarop gecontroleerd lijkt te worden, ben je algauw vertrokken voor tig wedstrijden op sociale media hier volledig te plaatsen en dan weer te moeten verwijderen.
Als leden dan eens de moeite zouden doen om een organisator correct in te vullen zou dat al een hele stap vooruit zijn.
De prijs is al lastiger want die kan je op een veelvoud aan manieren invullen.
Sam schreef: vr 31 jan 2025, 17:56 Met de huidige aanpak kost het wedstrijdposters belachelijk veel tijd, moderators krijgen extra wedstrijden te zien die eigenlijk niet geplaatst moesten worden en dit forum verzamelt minder wedstrijden dan voorheen.
Inderdaad, werk dat voordien bij mods en de actieve leden zat en zonder enige schroom werd kaalgeplukt door leden die al in jaren niets meer bijdragen en nu ineens toevallig weer onder hun steen vandaan gekropen zijn, omdat ze plots niks meer kunnen zien. Dus blijkbaar was het dringend tijd dat er iets veranderde. Dus ik snap de klacht, maar richt die vooral als dankwoordje aan de leden die zich nu ineens weer laten zien. Het is dankzij hen dat dit er gekomen is, en die nog voor meer van dit soort onaangename maatregelen zullen zorgen.

Overigens wil ik dat laatste wel even tegenspreken en meegeven dat er nu net MEER wedstrijden verzameld worden dan voordien. In heel 2024 zijn we amper boven de 900 wedstrijden in binnenlandse wedstrijden uitgekomen, we zaten daar vaak ruim onder zelfs, terwijl dat vroeger ruim boven de 1200 was. Nu zitten we toch al ruim boven de 1000, en we zijn nog maar januari.

wuyten_d
Competitief
Wedstrijden dit jaar: 44 (#22)
Contacteer:

Bericht door wuyten_d »

Zjef schreef: vr 31 jan 2025, 19:06 [Overigens wil ik dat laatste wel even tegenspreken en meegeven dat er nu net MEER wedstrijden verzameld worden dan voordien. In heel 2024 zijn we amper boven de 900 wedstrijden in binnenlandse wedstrijden uitgekomen, we zaten daar vaak ruim onder zelfs, terwijl dat vroeger ruim boven de 1200 was. Nu zitten we toch al ruim boven de 1000, en we zijn nog maar januari.
Amai, als het zo voortgaat, dan eindigen we einde 2025 op zo'n 12.0000 wedstrijden.

Zjef
Site Admin

Bericht door Zjef »

wuyten_d schreef: za 01 feb 2025, 14:02
Zjef schreef: vr 31 jan 2025, 19:06 [Overigens wil ik dat laatste wel even tegenspreken en meegeven dat er nu net MEER wedstrijden verzameld worden dan voordien. In heel 2024 zijn we amper boven de 900 wedstrijden in binnenlandse wedstrijden uitgekomen, we zaten daar vaak ruim onder zelfs, terwijl dat vroeger ruim boven de 1200 was. Nu zitten we toch al ruim boven de 1000, en we zijn nog maar januari.
Amai, als het zo voortgaat, dan eindigen we einde 2025 op zo'n 12.0000 wedstrijden.
Dan gaan jullie wel heel veel mogen posten dit jaar.

wuyten_d
Competitief
Wedstrijden dit jaar: 44 (#22)
Contacteer:

Bericht door wuyten_d »

Zjef schreef: za 01 feb 2025, 16:09
Oei, ben ik dan één van diegenen die niet meer begrijpend kan lezen?
In heel 2024 amper 900 binnenlandse wedstrijden gepost (vroeger blijkbaar ruim boven de 1200).
En nu nà 1 maand in 2025 als 1000 wedstrijden. Met nog 11 maanden te gaan ... ;-)

cecilet
Expert
Wedstrijden dit jaar: 57 (#16)

Bericht door cecilet »

wuyten_d schreef: za 01 feb 2025, 16:48
Zjef schreef: za 01 feb 2025, 16:09
Oei, ben ik dan één van diegenen die niet meer begrijpend kan lezen?
In heel 2024 amper 900 binnenlandse wedstrijden gepost (vroeger blijkbaar ruim boven de 1200).
En nu nà 1 maand in 2025 als 1000 wedstrijden. Met nog 11 maanden te gaan ... ;-)
Ik denk dat hier bedoeld wordt... 900 wedstrijden per maand 😉

Sam
Competitief
Wedstrijden dit jaar: 7 (#152)

Bericht door Sam »

Zjef schreef: vr 31 jan 2025, 19:06
Sam schreef: vr 31 jan 2025, 17:56 Ongetwijfeld een gevolg van de nieuwe regels waarbij de zoekfunctie niet meer gebruikt kan worden om proactief te zoeken naar eerder geposte wedstrijden. Het opzet achter die nieuwe regels is best te begrijpen, maar aan de uitvoering schort toch wat.
Klopt, de hoeveelheid posters die niet de moeite neemt om te kijken of een wedstrijd dubbel is en het gewoon afschuift op "ik heb geen zoekfunctie dus ik kan het niet zien" is schrijnend. Daar komen binnenkort ook nog wel de nodige maatregelen voor.
Na het posten gaat dat excuus inderdaad niet op natuurlijk...
Sam schreef: vr 31 jan 2025, 17:56 Kan er alvorens een wedstrijd geplaatst wordt o.b.v. organisator en te winnen prijs al geen check door het forum gebeuren, zoals dat nu enkel lijkt te gebeuren o.b.v. de wedstrijdlink? Op basis van "Forest cube" en "verblijf" had toch al meteen een waarschuwing voor dubbele wedstrijd kunnen komen? Doordat die wedstrijdlink bij wedstrijden op sociale media zoals Facebook steevast verschilt (bij jouw voorbeeld heb je eenzelfde wedstrijd met elk een verschillende wedstrijdlink voor hetzelfde bericht op Facebook -_-) en er enkel daarop gecontroleerd lijkt te worden, ben je algauw vertrokken voor tig wedstrijden op sociale media hier volledig te plaatsen en dan weer te moeten verwijderen.
Als leden dan eens de moeite zouden doen om een organisator correct in te vullen zou dat al een hele stap vooruit zijn.
De prijs is al lastiger want die kan je op een veelvoud aan manieren invullen.
'k Hoop dat het een minderheid van de wedstrijden is waar de organisator niet klopt :-|
Het forum heeft toch aardig wat hulpmiddeltjes om die organisator uniform beschreven te zien :thumb:
Sam schreef: vr 31 jan 2025, 17:56 Met de huidige aanpak kost het wedstrijdposters belachelijk veel tijd, moderators krijgen extra wedstrijden te zien die eigenlijk niet geplaatst moesten worden en dit forum verzamelt minder wedstrijden dan voorheen.
Inderdaad, werk dat voordien bij mods en de actieve leden zat en zonder enige schroom werd kaalgeplukt door leden die al in jaren niets meer bijdragen en nu ineens toevallig weer onder hun steen vandaan gekropen zijn, omdat ze plots niks meer kunnen zien. Dus blijkbaar was het dringend tijd dat er iets veranderde. Dus ik snap de klacht, maar richt die vooral als dankwoordje aan de leden die zich nu ineens weer laten zien. Het is dankzij hen dat dit er gekomen is, en die nog voor meer van dit soort onaangename maatregelen zullen zorgen.
Ben eens benieuwd hoelang die het posten van wedstrijden dan gaan volhouden en wat de verhouding is met leden die net minder wedstrijden gepost gaan krijgen :-P
Zjef schreef: vr 31 jan 2025, 19:06Overigens wil ik dat laatste wel even tegenspreken en meegeven dat er nu net MEER wedstrijden verzameld worden dan voordien. In heel 2024 zijn we amper boven de 900 wedstrijden in binnenlandse wedstrijden uitgekomen, we zaten daar vaak ruim onder zelfs, terwijl dat vroeger ruim boven de 1200 was. Nu zitten we toch al ruim boven de 1000, en we zijn nog maar januari.
Er kunnen natuurlijk in januari 2025 ook gewoon meer wedstrijden zijn geweest die gepost konden worden, 't is te zien in welke mate veelposters en herboren posters hier aandeel in hebben gehad. Met een zoekfunctie zou 'k ook meer bijgedragen hebben de voorbije maand dan nu het geval was met doorgaans dubbele wedstrijden te posten omdat die vervloekte Facebook-links vaak verschillen. Maar als er effectief meer onder hun steen uit zijn gekropen en nieuwe wedstrijden posten dan dat er zoals mij stilvallen...

Miss Jones
Moderator

Bericht door Miss Jones »

Zelfs met een agenda die tot in detail gepland is, nog overhoop liggen met al mijn bezigheden.
Soms is 24 u niet genoeg op een dag.
Als je troebel water met rust laat,
wordt het vanzelf helder.

ikkie
Competitief
Wedstrijden dit jaar: 22 (#72)

Bericht door ikkie »

ik heb elke dag trouw een 40tal adventswedstrijden gespeeld en hoeveel prijzen? nul komma nul.
De prijzenpostbode weet me precies niet meer wonen de laatste jaren.
Maar: we geven niet op, de aanhouder wint (hopelijk binnenkort nog eens iets) :-)
Goed zot

Plaats reactie