Wat is je ergernis op dit moment?

Hier kun je praten over alles, maar hou het vriendelijk.

Moderator: Miss Jones

Gebruikersavatar
Pioen
Gevorderde
Berichten: 1985
Lid geworden op: zo 31 mei 2015, 16:13
Wedstrijden dit jaar: 46 (#37)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Pioen »

nijntje64 schreef: do 02 apr 2020, 15:16 Niet echt een ergernis maar eerder een bezorgdheid...
De dame die bij ons komt poetsen met dienstencheques liet 2 weken geleden weten dat ze van het poetsbureau niet meer mag komen ivm Corona. Lijkt mij ook niet zo'n slecht idee als je weet dat die 10 gezinnen per week bezoekt.
Nu kreeg ik gisteren een sms van haar dat ze volgende week terug wil beginnen... ik weet niet goed wat ik hiermee moet.
Wij zijn aan het thuiswerken en onze dochter is thuis, maar ik weet natuurlijk niet waar ze nog allemaal komt en hoe fel ze afstand houdt van iedereen... en als het poetsbureau zegt dat het ok is, mag ik dat dan als klant wel weigeren?
Vandaag heb ik ook een mail gehad en de poetshulpen krijgen strikte instructies (die waren bij de mail gevoegd) bv. handschoenen en vermijden om met de klanten in dezelfde ruimte te zijn. Jij bepaalt zelf wanneer en hoeveel hulp je inschakelt. De persoon die bij ons als vervangster zal komen, kan bv niet bij haar gewone gezinnen terecht. Omgekeerd zijn er ook hulpen die momenteel liever niet gaan werken. Ik heb de uren gehalveerd, zodat ze eventueel een ander gezin dat echt hulp nodig heeft, kan depanneren.

Het is niet 100% zonder risico, maar de huishoudhulp zal echt niet spelen met haar gezondheid en die van haar gezin. Ik denk dat supermarkten gevaarlijker zijn momenteel, want er zijn altijd mensen die slordig zijn en overal met hun vingers aanzitten. Als je je er niet goed bij voelt, stel je het best uit.
Denk je er aan om de antwoorden open te laten als je een wedstrijd post?

Gebruikersavatar
dannyboy
Kenner
Berichten: 964
Lid geworden op: vr 10 jul 2015, 15:07
Locatie: Brugge
Wedstrijden dit jaar: 0 :(

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door dannyboy »

Pioen schreef: do 02 apr 2020, 17:31
nijntje64 schreef: do 02 apr 2020, 15:16 Niet echt een ergernis maar eerder een bezorgdheid...
De dame die bij ons komt poetsen met dienstencheques liet 2 weken geleden weten dat ze van het poetsbureau niet meer mag komen ivm Corona. Lijkt mij ook niet zo'n slecht idee als je weet dat die 10 gezinnen per week bezoekt.
Nu kreeg ik gisteren een sms van haar dat ze volgende week terug wil beginnen... ik weet niet goed wat ik hiermee moet.
Wij zijn aan het thuiswerken en onze dochter is thuis, maar ik weet natuurlijk niet waar ze nog allemaal komt en hoe fel ze afstand houdt van iedereen... en als het poetsbureau zegt dat het ok is, mag ik dat dan als klant wel weigeren?
Vandaag heb ik ook een mail gehad en de poetshulpen krijgen strikte instructies (die waren bij de mail gevoegd) bv. handschoenen en vermijden om met de klanten in dezelfde ruimte te zijn. Jij bepaalt zelf wanneer en hoeveel hulp je inschakelt. De persoon die bij ons als vervangster zal komen, kan bv niet bij haar gewone gezinnen terecht. Omgekeerd zijn er ook hulpen die momenteel liever niet gaan werken. Ik heb de uren gehalveerd, zodat ze eventueel een ander gezin dat echt hulp nodig heeft, kan depanneren.

Het is niet 100% zonder risico, maar de huishoudhulp zal echt niet spelen met haar gezondheid en die van haar gezin. Ik denk dat supermarkten gevaarlijker zijn momenteel, want er zijn altijd mensen die slordig zijn en overal met hun vingers aanzitten. Als je je er niet goed bij voelt, stel je het best uit.
Wij pakken dat risico niet, te zot voor woorden, iedereen in uw kot blijven en dan vreemden (van een andere bubbel) toelaten in uw huis.
Om het een beetje proper te maken, ... laat dat beetje stof en vuil gewoon liggen of kuis dat zelf op.
Bij mij komt er al 4 weken NIEMAND anders binnen dan mijn vrouw. Zelfs de controlearts mocht niet binnen van mij, oh wat was dat een groot probleem volgens de personeelsdienst, tja tot een aantal dagen later gans belgie in lockdown ging
Ik behoor dan ook tot een risico categorie, zo heb ik 5 weken geleden zelfs al geweigerd de trein van brugge naar brussel te nemen voor een werkvergadering. Als je weet hoeveel mensen kuchen en niezen op zo'n trein, dan moest ik daarover niet lang nadenken.
Swat, poetshulp thuis nu, NO WAY !!!
>>> Sometimes you win, sometimes you loose <<<

Gebruikersavatar
Sam
Gevorderde
Berichten: 1884
Lid geworden op: vr 09 okt 2015, 08:34
Wedstrijden dit jaar: 12 (#155)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Sam »

Uitzichtloze situaties.

Gebruikersavatar
Miss Jones
Moderator
Berichten: 3048
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 11:17

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Miss Jones »

Dat veel mensen denken dat dit een grote vakantie is...
Ik kan er zo kwaad van worden.
Als je troebel water met rust laat,
wordt het vanzelf helder.

Gebruikersavatar
Pioen
Gevorderde
Berichten: 1985
Lid geworden op: zo 31 mei 2015, 16:13
Wedstrijden dit jaar: 46 (#37)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Pioen »

dannyboy schreef: vr 03 apr 2020, 10:31
Wij pakken dat risico niet, te zot voor woorden, iedereen in uw kot blijven en dan vreemden (van een andere bubbel) toelaten in uw huis.
Om het een beetje proper te maken, ... laat dat beetje stof en vuil gewoon liggen of kuis dat zelf op.
Bij mij komt er al 4 weken NIEMAND anders binnen dan mijn vrouw. Zelfs de controlearts mocht niet binnen van mij, oh wat was dat een groot probleem volgens de personeelsdienst, tja tot een aantal dagen later gans belgie in lockdown ging
Ik behoor dan ook tot een risico categorie, zo heb ik 5 weken geleden zelfs al geweigerd de trein van brugge naar brussel te nemen voor een werkvergadering. Als je weet hoeveel mensen kuchen en niezen op zo'n trein, dan moest ik daarover niet lang nadenken.
Swat, poetshulp thuis nu, NO WAY !!!
Ik kan jouw standpunt begrijpen. Zelf ben ik sinds eind februari-begin maart ook extra voorzichtig en heb verschillende activiteiten geschrapt (bezoek kennis rusthuis, film, uitstapje) om geen risico te lopen, heb zelf verhoogd risico en zorg voor risicopatiënt. Supermarkt is al weken geleden. Doordat ik soms een tijdje om medische redenen thuis vast zit, is er altijd een strategische voorraad in huis. Dat komt nu goed uit. Ik heb momenteel echt te veel andere zorgen aan mijn hoofd om zelf ook nog een heel huis te moeten poetsen. Door het mooie weer zaten we trouwens buiten (ik gewapend met heggenschaar, boomzaag en snoeimes) terwijl de hulp binnen bezig was.
Denk je er aan om de antwoorden open te laten als je een wedstrijd post?

Gebruikersavatar
Zjef
Site Admin
Berichten: 2499
Lid geworden op: za 21 feb 2015, 20:11

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Zjef »

Ik denk dat het doorgedrongen is tot meikever.
Op haar vraag 3 pagina's (!!) discussie over asperges verwijderd.

Graag verder met niet asperge gerelateerde ergernissen aub.

Gebruikersavatar
dannyboy
Kenner
Berichten: 964
Lid geworden op: vr 10 jul 2015, 15:07
Locatie: Brugge
Wedstrijden dit jaar: 0 :(

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door dannyboy »

Zjef schreef: vr 10 apr 2020, 08:55 Ik denk dat het doorgedrongen is tot meikever.
Op haar vraag 3 pagina's (!!) discussie over asperges verwijderd.

Graag verder met niet asperge gerelateerde ergernissen aub.
Oef !! Gelukkig lust ik geen asperges :lol: :lol: :lol:
>>> Sometimes you win, sometimes you loose <<<

soccie
Kenner
Berichten: 713
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 19:33
Wedstrijden dit jaar: 15 (#134)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door soccie »

Miss Jones schreef: zo 05 apr 2020, 16:38 Dat veel mensen denken dat dit een grote vakantie is...
Ik kan er zo kwaad van worden.
Inderdaad! Als je ziet hoeveel mensen toch naar de kust zijn afgezakt :-(

Gebruikersavatar
Craz
Gevorderde
Berichten: 2100
Lid geworden op: ma 23 feb 2015, 08:24
Wedstrijden dit jaar: 0 :(

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Craz »

soccie schreef: za 11 apr 2020, 07:43
Miss Jones schreef: zo 05 apr 2020, 16:38 Dat veel mensen denken dat dit een grote vakantie is...
Ik kan er zo kwaad van worden.
Inderdaad! Als je ziet hoeveel mensen toch naar de kust zijn afgezakt :-(
Dat is niet erg, laat ze maar doen. Zolang de politie ze daar opvangt en boetes geeft, en de overheid hopelijk die boetes optrekt naar hogere bedragen, dan betalen die domme ezels iig al een stukje uit eigen zak mee om de economische schade te betalen, ipv dat wij straks allemaal financieel moeten opdraaien voor dat moordgedrag (want dat is het, gezien de dagelijkse sterftecijfers).
I turned my phone on “AIRPLANE MODE” and threw it into the air. Worst transformer ever.

Gebruikersavatar
Pioen
Gevorderde
Berichten: 1985
Lid geworden op: zo 31 mei 2015, 16:13
Wedstrijden dit jaar: 46 (#37)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Pioen »

Het is overal een beetje. Als je ziet hoeveel mensen er samentroepen aan een ijssalon ... en parking van Aveve stond bomvol. Social distancing :-?
Ik begrijp dat mensen behoefte hebben om iets leuks te doen, maar sommigen hebben nog altijd niet door dat dit zo besmettelijk is als de pest.
Denk je er aan om de antwoorden open te laten als je een wedstrijd post?

Plaats reactie