Wat is je ergernis op dit moment?

Hier kun je praten over alles, maar hou het vriendelijk.

Moderator: Miss Jones

Zjef
Site Admin

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Zjef »

Sam schreef: do 21 nov 2024, 16:06 :bow:

Gaan de Schifters-leden waarover nu sprake dan ook op de schop?
Als ze dat hier doen, ja.
Als ze het elders doen (2dehands, facebook) is het een ander verhaal, wij controleren die platformen niet.
2dehands zegt wel dat ze de wet volgen, maar als je dergelijke zoekertjes rapporteert, gebeurt er niets mee en blijven ze gewoon staan.

En dan krijg je evenementen met een half lege zaal, omdat ze hun gewonnen tickets niet verkocht krijgen en maar in de vuilbak gooien. Stel je voor dat je eens iem anders blij maakt zonder er geld voor te krijgen vandaag de dag.

En ja, voor de koppigaards die het nog altijd niet willen verstaan, gewonnen tickets doorverkoppen is strafbaar, al sinds 2013:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2013/04/16 ... 1-1605651/
Zelfs de doorverkoop van gratis gekregen of gewonnen tickets met winst wordt verboden.
Hier ook al eerder vermeld:
viewtopic.php?t=208948
Als je onverwacht een concert moet afzeggen en je het ticket wilt doorverkopen, geen probleem: occasionele doorverkoop is als particulier toegestaan, op voorwaarde dat je daarbij geen winst maakt en het niet gaat om een ticket dat je gratis had gekregen of had gewonnen.
Overtredingen zijn strafbaar.
In geval van niet-naleving van de geldende wetgeving is een sanctie van niveau 2 van toepassing. Een sanctie van niveau 2 staat gelijk aan een bedrag van 26 tot 10 000 euro (artikel XV.70 van het Wetboek van economisch recht).
Je kan ook altijd melding maken via de website van de FOD Economie van illegale praktijken op basis van de wet betreffende de verkoop van toegangsbewijzen tot evenementen, wanneer je ergens gewonnen tickets ziet aangeboden worden.

https://consumerconnect.be/nl/vind-een-oplossing
Klik "ga van start" onderaan de pagina.
Kies "Ik ben een particulier"
Kies als tegenpartij "een onderneming" want 2dehands/facebook/... is een onderneming die illegale verkoop van gewonnen tickets toelaat op hun platform.
Kies "ik heb een probleem met een geboekte reis of evenement" (want tickets zijn voor evenementen)
Kies "een evenement dat ik geboekt heb"
Kies "Ik heb een toegangsticket (bv voor een concert) gekocht tegen een veel te dure prijs" (want alles meer dan 0 euro is te veel in geval van een gewonnen ticket)

Daar lees je dan het volgende:
Heb je via een doorverkoopsite een ticket gekocht tegen een prijs die hoger is dan de originele ticketprijs? Neem dan contact op met de doorverkoopsite. De doorverkoper is verplicht om je het verschil terug te betalen tussen de prijs die je betaald hebt en de oorspronkelijke ticketprijs.
Dus in principe kan je volop gewonnen tickets aankopen op 2dehands, en vervolgens aan 2dehands het bedrag terugvragen. Ze zijn wettelijk verplicht om bv een ticket dat jij aan 20 euro koopt, maar gewonnen is (originele ticketprijs 0 euro dus), terug te betalen.
In principe ook als je dat via Facebook doet, maar er is nog geen enkele sterveling in geslaagd om iemand bij Facebook te contacteren en er reactie te krijgen. Die zitten achter 1001 formulieren afgeschermd waar uiteindelijk nooit antwoord uit komt, of een automatisch antwoord dat ze het nagekeken hebben en er volgens hen niets aan de hand is.

Of je klikt daar verder op "ik wil een vraag stellen of een actie ondernemen"
Kies dan voor "meld ons iets"
Je komt dan op een formulier waar je jouw gegevens en deze van de tegenpartij moet invullen. Tegenpartij vul je de gegevens van 2dehands in, zij zijn verantwoordelijk voor wat op hun site aangeboden wordt.
Bij wat je wil melden kies je dan voor "doorverkoop van toegangstickets"

En wie weet, stopt het dan ooit wel eens, en zitten zalen weer gevuld met mensen die wel graag een evenement bijwonen met gewonnen tickets.

Sam
Competitief
Wedstrijden dit jaar: 5 (#150)

Bericht door Sam »

Het enige wat met de alomtegenwoordige straffeloosheid nog zou helpen is de sociale controle van de medemens. Maar het is ook niet dat die oplichters en doorverkopers consequent uit hun vriendenlijsten kegelen op sociale media, dus doen ze lustig verder :thumb:

Miss Jones
Moderator

Bericht door Miss Jones »

de artrose in mijn handen....
Soms kan ik mijn bestek gewoon niet vasthouden.
en dat doet verdomd pijn met momenten.
Als je troebel water met rust laat,
wordt het vanzelf helder.

Sweetvoice
Expert
Wedstrijden dit jaar: 52 (#10)

Bericht door Sweetvoice »

Vuurwerk! Denk toch eens aan de dieren! :-(

grietje
Moderator

Bericht door grietje »

Sweetvoice schreef: wo 01 jan 2025, 00:05 Vuurwerk! Denk toch eens aan de dieren! :-(
En aan de mensen die met die dagen om 5 u 30 moeten opstaan. En toch een paar uurtjes wilden slapen.

Zjef
Site Admin

Bericht door Zjef »

5 januari, en de hoop dat leden, zeker de anciens, ondertussen wel weten hoe ze iets moeten posten is alweer gaan vliegen.

viewtopic.php?p=640597#p640597

Dat en de enorme hoeveelheid dubbele wedstrijden die we al hebben kunnen verwijderen dit jaar.
Niks wordt nog nagekeken, gewoon erop kwakken en klaar, is ook in 2025 het grote motto. :-(

Gelukkig zijn er ook nog leden die wel de nodige moeite en tijd nemen als ze iets posten :thumb: :bow:

Pioen
Competitief
Wedstrijden dit jaar: 18 (#51)

Bericht door Pioen »

Miss Jones schreef: zo 15 dec 2024, 13:48 de artrose in mijn handen....
Soms kan ik mijn bestek gewoon niet vasthouden.
en dat doet verdomd pijn met momenten.
Heb je al eens gekeken naar aangepast bestek of een soort rubberen cilinder of bol die je over pennen en bestek kan schuiven? Dat bestaat in een thuiszorgwinkel voor mensen met reuma o.a. Het neemt niet de globale pijn weg, maar zorgt voor minder drukpijn.
Denk je er aan om de antwoorden open te laten als je een wedstrijd post?

ikkie
Competitief
Wedstrijden dit jaar: 17 (#55)

Bericht door ikkie »

Dat AP's tegenwoordig bijna uitsluitend in Antwerpen gehouden worden.
Goed zot

Nagelz
Schiftingen & Lijsttoegangen

Bericht door Nagelz »

ikkie schreef: ma 27 jan 2025, 12:27 Dat AP's tegenwoordig bijna uitsluitend in Antwerpen gehouden worden.
ik vind net van niet ..
vroeger was er héél veel dat ik graag zag ik Antwerpen,
tegenwoordig doe ik niet meer mee (qua mijn smaak hé) omdat alles hiervan in Brussel plaats vind .. :-(
Indien je tevreden bent, geef onze site www.schifters.be door aan vrienden, via Facebook of andere manier. Heb je vragen of problemen, laat het ons weten!

joris
Deelnemer
Wedstrijden dit jaar: 24 (#29)

Bericht door joris »

Ik zou het anders formuleren

"Dat AP's nooit in Kortijk gehouden worden." :oops:

Plaats reactie