Wat is je ergernis op dit moment?

Hier kun je praten over alles, maar hou het vriendelijk.

Moderator: Miss Jones

Gebruikersavatar
Sam
Gevorderde
Berichten: 1884
Lid geworden op: vr 09 okt 2015, 08:34
Wedstrijden dit jaar: 12 (#155)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Sam »

Pioen schreef: di 14 apr 2020, 11:01 Ik begrijp het ook niet, zeker niet als je reportages ziet van intensieve zorgen en interviews leest van mensen die op een paar dagen tijd beide ouders hebben moeten afgeven en soms geen afscheid konden nemen. Het is te hopen dat degenen die zo onnadenkend zijn geen anderen besmetten.
Zien zij die reportages en interviews ook? Zitten ze in zulke situaties? Zoniet is het algauw een ver-van-hun-bedshow.

Gebruikersavatar
Craz
Gevorderde
Berichten: 2100
Lid geworden op: ma 23 feb 2015, 08:24
Wedstrijden dit jaar: 0 :(

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Craz »

Sam schreef: di 14 apr 2020, 12:00
Pioen schreef: di 14 apr 2020, 11:01 Ik begrijp het ook niet, zeker niet als je reportages ziet van intensieve zorgen en interviews leest van mensen die op een paar dagen tijd beide ouders hebben moeten afgeven en soms geen afscheid konden nemen. Het is te hopen dat degenen die zo onnadenkend zijn geen anderen besmetten.
Zien zij die reportages en interviews ook? Zitten ze in zulke situaties? Zoniet is het algauw een ver-van-hun-bedshow.
Tot er op grote schaal getest kan worden, dan zullen het de eerste zijn die het luidste staan te janken dat ze zo snel mogelijk getest moeten worden, liefst nog voor de prioritaire groepen.
I turned my phone on “AIRPLANE MODE” and threw it into the air. Worst transformer ever.

Gebruikersavatar
Sam
Gevorderde
Berichten: 1884
Lid geworden op: vr 09 okt 2015, 08:34
Wedstrijden dit jaar: 12 (#155)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Sam »

Craz schreef: di 14 apr 2020, 12:29
Sam schreef: di 14 apr 2020, 12:00
Pioen schreef: di 14 apr 2020, 11:01 Ik begrijp het ook niet, zeker niet als je reportages ziet van intensieve zorgen en interviews leest van mensen die op een paar dagen tijd beide ouders hebben moeten afgeven en soms geen afscheid konden nemen. Het is te hopen dat degenen die zo onnadenkend zijn geen anderen besmetten.
Zien zij die reportages en interviews ook? Zitten ze in zulke situaties? Zoniet is het algauw een ver-van-hun-bedshow.
Tot er op grote schaal getest kan worden, dan zullen het de eerste zijn die het luidste staan te janken dat ze zo snel mogelijk getest moeten worden, liefst nog voor de prioritaire groepen.
Mogelijk. Dan kunnen ze in hetzelfde “bedje” ziek zijn.

Gebruikersavatar
Craz
Gevorderde
Berichten: 2100
Lid geworden op: ma 23 feb 2015, 08:24
Wedstrijden dit jaar: 0 :(

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Craz »

Sam schreef: di 14 apr 2020, 12:35 Mogelijk. Dan kunnen ze in hetzelfde “bedje” ziek zijn.
Laat ons dat vooral hopen.
I turned my phone on “AIRPLANE MODE” and threw it into the air. Worst transformer ever.

Gebruikersavatar
Sam
Gevorderde
Berichten: 1884
Lid geworden op: vr 09 okt 2015, 08:34
Wedstrijden dit jaar: 12 (#155)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Sam »

Craz schreef: di 14 apr 2020, 15:26
Sam schreef: di 14 apr 2020, 12:35 Mogelijk. Dan kunnen ze in hetzelfde “bedje” ziek zijn.
Laat ons dat vooral hopen.
Meh, wens het niemand toe.

Zulke psychologen zouden ze ook meer aan het woord mogen laten (in die expertisegroepen e.d.):
Psycholoog: "Situatie van single in appartement is niet gelijk aan die van gezin met tuin: wijs elkaar niet met vinger"


Heerlijk genuanceerd.

Gebruikersavatar
Craz
Gevorderde
Berichten: 2100
Lid geworden op: ma 23 feb 2015, 08:24
Wedstrijden dit jaar: 0 :(

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Craz »

Sam schreef: di 14 apr 2020, 15:40
Craz schreef: di 14 apr 2020, 15:26
Sam schreef: di 14 apr 2020, 12:35 Mogelijk. Dan kunnen ze in hetzelfde “bedje” ziek zijn.
Laat ons dat vooral hopen.
Meh, wens het niemand toe.

Zulke psychologen zouden ze ook meer aan het woord mogen laten (in die expertisegroepen e.d.):
Psycholoog: "Situatie van single in appartement is niet gelijk aan die van gezin met tuin: wijs elkaar niet met vinger"


Heerlijk genuanceerd.
Ik dacht dat je bedoelde dat ze aan de andere kant eens kunnen ondervinden hoe het is om in onzekerheid te leven wanneer ze getest worden.
Niet dat ik ze corona toewens, want dat gaan ze alleen maar vrolijk verder verspreiden dan.

Akkoord met je mening over dat artikel trouwens. Als je mensen vooral geen regels wil laten volgen, moet je vooral zulke dingen gaan verkondigen. Mensen doen niet anders dan excuses zoeken waarom de maatregelen voor hen niet of wat minder van toepassing zijn.
I turned my phone on “AIRPLANE MODE” and threw it into the air. Worst transformer ever.

Gebruikersavatar
Sam
Gevorderde
Berichten: 1884
Lid geworden op: vr 09 okt 2015, 08:34
Wedstrijden dit jaar: 12 (#155)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Sam »

Craz schreef: di 14 apr 2020, 16:19
Sam schreef: di 14 apr 2020, 15:40
Craz schreef: di 14 apr 2020, 15:26
Sam schreef: di 14 apr 2020, 12:35 Mogelijk. Dan kunnen ze in hetzelfde “bedje” ziek zijn.
Laat ons dat vooral hopen.
Meh, wens het niemand toe.

Zulke psychologen zouden ze ook meer aan het woord mogen laten (in die expertisegroepen e.d.):
Psycholoog: "Situatie van single in appartement is niet gelijk aan die van gezin met tuin: wijs elkaar niet met vinger"


Heerlijk genuanceerd.
Ik dacht dat je bedoelde dat ze aan de andere kant eens kunnen ondervinden hoe het is om in onzekerheid te leven wanneer ze getest worden.
Niet dat ik ze corona toewens, want dat gaan ze alleen maar vrolijk verder verspreiden dan.

Akkoord met je mening over dat artikel trouwens. Als je mensen vooral geen regels wil laten volgen, moet je vooral zulke dingen gaan verkondigen. Mensen doen niet anders dan excuses zoeken waarom de maatregelen voor hen niet of wat minder van toepassing zijn.
'k Wens veel mensen bepaalde inzichten toe, maar dan zonder dat ze daarvoor tegen een bepaalde muur moeten lopen. Spijtig dat het ene vaak niet zonder het andere kan…

En ik was niet sarcastisch wat dat artikel betreft. Die psychologen hebben hartstikke gelijk, erkenning voor de situatie waarin mensen zich bevinden is van groot belang. Onbegrip gaat ook leiden tot het (fysiek) opzoeken van begrip (bij gelijkgestemden). 't Is allemaal gemakkelijk voor ordehandhavers die in gezelschap werken om tegen geïsoleerden te zeggen dat ze zich moeten isoleren. Of voor gezinnen om te wijzen naar (standaard) geïsoleerden. Daarom, er is de letter van de wet en de geest van de wet.

Mijn hoop is alleszins dat we nu eigenlijk ook eens naar een betekeniseconomie gaan evolueren gericht op welzijn, i.p.v. die irrationele tunnelvisie gericht op eeuwige economische groei ten koste van welzijn.

Gebruikersavatar
Craz
Gevorderde
Berichten: 2100
Lid geworden op: ma 23 feb 2015, 08:24
Wedstrijden dit jaar: 0 :(

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Craz »

Sam schreef: di 14 apr 2020, 16:39 Mijn hoop is alleszins dat we nu eigenlijk ook eens naar een betekeniseconomie gaan evolueren gericht op welzijn, i.p.v. die irrationele tunnelvisie gericht op eeuwige economische groei ten koste van welzijn.
Dat is een mooie hoop, maar ik vrees ervoor. De krijtlijnen worden achter de schermen al uitgezet voor de nieuwe orde na deze crisis, dat heet politiek, en gaat helaas altijd samen met geld. Maar ik hoop met je mee :thumb:
I turned my phone on “AIRPLANE MODE” and threw it into the air. Worst transformer ever.

Gebruikersavatar
Pioen
Gevorderde
Berichten: 1985
Lid geworden op: zo 31 mei 2015, 16:13
Wedstrijden dit jaar: 46 (#38)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Pioen »

Sam schreef: di 14 apr 2020, 15:40
Meh, wens het niemand toe.

Zulke psychologen zouden ze ook meer aan het woord mogen laten (in die expertisegroepen e.d.):
Psycholoog: "Situatie van single in appartement is niet gelijk aan die van gezin met tuin: wijs elkaar niet met vinger"


Heerlijk genuanceerd.
Dat is duidelijk, je moet nu maar eens in een achterstandswijk wonen, met 4-5 balorige kinderen in een slecht geïsoleerd gebouw. Op Franse TV een reportage gezien waar een gezin was met 2 jonge kinderen in een flatje van 27m².
Denk je er aan om de antwoorden open te laten als je een wedstrijd post?

Gebruikersavatar
Sam
Gevorderde
Berichten: 1884
Lid geworden op: vr 09 okt 2015, 08:34
Wedstrijden dit jaar: 12 (#155)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Sam »

Craz schreef: di 14 apr 2020, 17:24
Sam schreef: di 14 apr 2020, 16:39 Mijn hoop is alleszins dat we nu eigenlijk ook eens naar een betekeniseconomie gaan evolueren gericht op welzijn, i.p.v. die irrationele tunnelvisie gericht op eeuwige economische groei ten koste van welzijn.
Dat is een mooie hoop, maar ik vrees ervoor. De krijtlijnen worden achter de schermen al uitgezet voor de nieuwe orde na deze crisis, dat heet politiek, en gaat helaas altijd samen met geld. Maar ik hoop met je mee :thumb:
Tja, was het zo simpel waren we al lang van die (dubbele) zomertijd verlost.

Plaats reactie