Annulatie verzekring Reis

Hier kun je praten over alles, maar hou het vriendelijk.

Moderator: Miss Jones

Gebruikersavatar
sandra
Expert
Berichten: 3772
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 17:20
Locatie: West vlaanderen
Wedstrijden dit jaar: 116 (#23)

Annulatie verzekring Reis

Bericht door sandra »

hier ben ik weer
hopelijk kan er iemand van julie helpen

Volgend jaar zouden we graag op Cruise gaan
nu zoals julie weten hebben wij namelijk een zoon met een beperking
nu zou hij tijdens onze reis voor 14 dagen gaan uitslapen in een Dagcentra ( waar hij nu gewoon tijdens de dag gaat )

nu zoeken we een annulatie verzekering

waar we specifiek onze vraag kunnen laten formuleren
wat als er iets voor vertrekt mat dagcentra gebeurt zeg maar Brand , uitbraak ziektes ect en hij kan niet gaan
wat als zoon ziek is en hij niet kan gaan maar geen hopitaal opname voor nodig is
ook is zoon is 29 jaar maar woont thuis gaat gewoon tijdens de dag naar het dagcentra en als we opreis gaan blijft hij 2 weken Slapen

heb al gebeld naar onze bank vissa en mastercard ( zit daar niet in )
ook al naar het verschillende reis bureau geweest ( 1 daarvan zegt al dat het nergens in zit )

dus als julie tips hebben laat maar weten
want kan moeilijk een Reis betalen van 4000 euro en als hij dan niet kan ons geld kwijt zijn

betaal dan liever een duudere annulatie verzekering en heb ik zekerheid he :-|

Gebruikersavatar
ikkie
Competitief
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma 30 mar 2015, 19:31
Locatie: OVL
Wedstrijden dit jaar: 52 (#91)

Re: Annulatie verzekring Reis

Bericht door ikkie »

zou men dat niet weten bij de ziekenkas? Ik heb anders ook geen idee hoor, maar begrijp je vraag 100%
Goed zot

Gebruikersavatar
filiberreke
Deelnemer
Berichten: 921
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 19:45
Wedstrijden dit jaar: 53 (#88)

Re: Annulatie verzekring Reis

Bericht door filiberreke »

Standaard reisverzekeringen zijn daar inderdaad niet op voorzien.
Met welke cruiseline ga je? Ik zou rechtstreeks met hen contact opnemen en ook rechtstreeks bij hen boeken zonder tussenkomst van een reisagent. Je kan bij hen misschien een verzekering nemen. Meestal kan je nog wel wijzigingen doen tot aan de definitieve betaling. Dus tussen het voorschot en het saldo. Daarna wordt het moeilijk om nog te wijzigen, vrees ik.

letter
Competitief
Berichten: 2682
Lid geworden op: zo 19 apr 2015, 13:07
Wedstrijden dit jaar: 182 (#12)

Re: Annulatie verzekring Reis

Bericht door letter »

Hebben jullie geen vissa en mastercard gold ? Bij mij zit dat er wel bij. Ook betalen ze de dagen terug indien ik vroeger moet terugkeren wegens onvoorziene omstandigheden.
Dat zit er niet bij een annulatieverzekering van europ assistance daarvoor moet je nogmaals extra betalen. Ik zie bij ethias juist het zelfde moet ook extra bijbetalen
https://www.ethias.be/part/nl/offerte/v ... -tijdelijk

Gebruikersavatar
sandra
Expert
Berichten: 3772
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 17:20
Locatie: West vlaanderen
Wedstrijden dit jaar: 116 (#23)

Re: Annulatie verzekring Reis

Bericht door sandra »

letter schreef: vr 06 sep 2024, 16:18 Hebben jullie geen vissa en mastercard gold ? Bij mij zit dat er wel bij. Ook betalen ze de dagen terug indien ik vroeger moet terugkeren wegens onvoorziene omstandigheden.
Dat zit er niet bij een annulatieverzekering van europ assistance daarvoor moet je nogmaals extra betalen. Ik zie bij ethias juist het zelfde moet ook extra bijbetalen
https://www.ethias.be/part/nl/offerte/v ... -tijdelijk
Ik heb het gevraagd in de bank visa en mastergold zit niet in als er geen opvang is voor de zoon in het dagcentrum dus weet niet bij welke bank jij zit ? Kan je eventueel eens linkje geven waar het op staat dat het inbegrepen is wij zitten bij pnb paris bas en zit daar niet in ook niet als hij ziek zou worden en geen opname in ziekenhuis nodig is

Gebruikersavatar
filiberreke
Deelnemer
Berichten: 921
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 19:45
Wedstrijden dit jaar: 53 (#88)

Re: Annulatie verzekring Reis

Bericht door filiberreke »

sandra schreef: vr 06 sep 2024, 20:13
letter schreef: vr 06 sep 2024, 16:18 Hebben jullie geen vissa en mastercard gold ? Bij mij zit dat er wel bij. Ook betalen ze de dagen terug indien ik vroeger moet terugkeren wegens onvoorziene omstandigheden.
Dat zit er niet bij een annulatieverzekering van europ assistance daarvoor moet je nogmaals extra betalen. Ik zie bij ethias juist het zelfde moet ook extra bijbetalen
https://www.ethias.be/part/nl/offerte/v ... -tijdelijk
Ik heb het gevraagd in de bank visa en mastergold zit niet in als er geen opvang is voor de zoon in het dagcentrum dus weet niet bij welke bank jij zit ? Kan je eventueel eens linkje geven waar het op staat dat het inbegrepen is wij zitten bij pnb paris bas en zit daar niet in ook niet als hij ziek zou worden en geen opname in ziekenhuis nodig is

Deze specifieke situatie zit niet bij een MasterCard of Visa-Card. Die reisverzekeringen zijn zeer beperkt en dekken enkel de klassieke annulatie-omstandigheden. Zelfs uitgebreide annulatieverzekeringen dekken dit soort risico’s niet.
Je kan best bij de cruiseline zelf terecht. Zij hebben intern de mogelijkheid om bijvoorbeeld gratis omboeken naar een latere datum te voorzien afhankelijk van welke categorie je boekt. Heeft niks met het type kajuit te maken maar echt de boekingscategorie. Het statuut van je boeking zeg maar. Maar is verschillend van rederij tot rederij.
Bij MSC bijvoorbeeld zou Fantastica-beleving al een oplossing kunnen bieden en dat kost echt niet veel, maar alleszins moet je dat bij hen heel goed navragen voor je boekt.
Ook Holland-Amerika en Celebrity hebben mogelijkheden tot flexibel boeken maar je moet echt kijken naar je specifieke cruise en de boekingsvoorwaarden en rechtstreeks bij hen boeken

letter
Competitief
Berichten: 2682
Lid geworden op: zo 19 apr 2015, 13:07
Wedstrijden dit jaar: 182 (#12)

Re: Annulatie verzekring Reis

Bericht door letter »

sandra schreef: vr 06 sep 2024, 20:13
letter schreef: vr 06 sep 2024, 16:18 Hebben jullie geen vissa en mastercard gold ? Bij mij zit dat er wel bij. Ook betalen ze de dagen terug indien ik vroeger moet terugkeren wegens onvoorziene omstandigheden.
Dat zit er niet bij een annulatieverzekering van europ assistance daarvoor moet je nogmaals extra betalen. Ik zie bij ethias juist het zelfde moet ook extra bijbetalen
https://www.ethias.be/part/nl/offerte/v ... -tijdelijk
Ik heb het gevraagd in de bank visa en master gold zit niet in als er geen opvang is voor de zoon in het dagcentrum dus weet niet bij welke bank jij zit ? Kan je eventueel eens linkje geven waar het op staat dat het inbegrepen is wij zitten bij pnb paris bas en zit daar niet in ook niet als hij ziek zou worden en geen opname in ziekenhuis nodig is
Ik zit ook bij pnb paris bas ik stuur je pm

Gebruikersavatar
daffy
Deelnemer
Berichten: 987
Lid geworden op: za 15 aug 2020, 18:53
Wedstrijden dit jaar: 271 (#10)

Re: Annulatie verzekring Reis

Bericht door daffy »

Sinds uitbraak van vulkaan in IJsland jaren geleden hebben wij een annulatieverzekering bij Touring afgesloten.
Dat was toen veruit de enige die ook natuurrampen incl vulkaanuitbarstingen dekte.
Deze dekt ook annulatie door ziekte/overlijden van personen in het reisgezelschap. Spreekt voor zich dat de ziekte wel aantoonbaar moet zijn en een reis moet verhinderen, dus niet voor pakweg een stevige verkoudheid of zo. Maar dat zal in jullie geval geen probleem zijn vermoed ik.

Verzekering dekt kosten door afzegging reis vooraf (vanaf een minimum van 3 nachten of zo), of vervroegde terugkeer, of verplicht verlengd verblijf (bv je kan pas enkele dagen later dan voorzien terug naar huis).

Heb ze gelukkig nooit nodig gehad, dus kan weinig zeggen over de dienstverlening als je er beroep op doet, maar we hebben ze sindsdien elke jaar vernieuwd. Geeft toch zekerheid als je een dure reis door onvoorziene omstandigheden moet afzeggen.

Wij hebben deze (de goedkope formule zeg maar):
https://www.touring.be/nl/faqs/touring-no-stop-relax

Je hebt ook nog deze, met een uitgebreidere dekking, misschien geschikter voor jullie:
https://www.touring.be/nl/faqs/touring-no-stop-full

Hier kan je door het invullen van wat vragen kijken welke ze zelf voorstellen obv jullie situatie:
https://www.touring.be/nl/wizard/cancel ... -frequency

Annulatieverzekeringen met kredietkaarten (visa, mastercard etc) zijn doorgaans pas echt grondig als je de duurste kaart hebt, en ze dekken ook lang niet alles (en je moet de reis dan ook met die kaart betaald hebben).

Gebruikersavatar
filiberreke
Deelnemer
Berichten: 921
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 19:45
Wedstrijden dit jaar: 53 (#88)

Re: Annulatie verzekring Reis

Bericht door filiberreke »

Verzekeringen dekken het reisgezelschap, maar niet omstandigheden van iemand die zelf niet deelneemt aan de reis!

letter
Competitief
Berichten: 2682
Lid geworden op: zo 19 apr 2015, 13:07
Wedstrijden dit jaar: 182 (#12)

Re: Annulatie verzekring Reis

Bericht door letter »

daffy schreef: za 07 sep 2024, 19:36 Sinds uitbraak van vulkaan in IJsland jaren geleden hebben wij een annulatieverzekering bij Touring afgesloten.
Dat was toen veruit de enige die ook natuurrampen incl vulkaanuitbarstingen dekte.
Deze dekt ook annulatie door ziekte/overlijden van personen in het reisgezelschap. Spreekt voor zich dat de ziekte wel aantoonbaar moet zijn en een reis moet verhinderen, dus niet voor pakweg een stevige verkoudheid of zo. Maar dat zal in jullie geval geen probleem zijn vermoed ik.

Verzekering dekt kosten door afzegging reis vooraf (vanaf een minimum van 3 nachten of zo), of vervroegde terugkeer, of verplicht verlengd verblijf (bv je kan pas enkele dagen later dan voorzien terug naar huis).

Heb ze gelukkig nooit nodig gehad, dus kan weinig zeggen over de dienstverlening als je er beroep op doet, maar we hebben ze sindsdien elke jaar vernieuwd. Geeft toch zekerheid als je een dure reis door onvoorziene omstandigheden moet afzeggen.

Wij hebben deze (de goedkope formule zeg maar):
https://www.touring.be/nl/faqs/touring-no-stop-relax

Je hebt ook nog deze, met een uitgebreidere dekking, misschien geschikter voor jullie:
https://www.touring.be/nl/faqs/touring-no-stop-full

Hier kan je door het invullen van wat vragen kijken welke ze zelf voorstellen obv jullie situatie:
https://www.touring.be/nl/wizard/cancel ... -frequency

Annulatieverzekeringen met kredietkaarten (visa, mastercard etc) zijn doorgaans pas echt grondig als je de duurste kaart hebt, en ze dekken ook lang niet alles (en je moet de reis dan ook met die kaart betaald hebben).
Mijn Annulatieverzekeringen van mastercard gold fortis dekte toen ik ze nodig had toch meer dan europ assistance waar we voor 1 week bijna 70 euro voor hebben betaald. Maar inderdaad je moet je reis zeker voor 70% ermee betaald hebben

Plaats reactie