Wat is je ergernis op dit moment?

Hier kun je praten over alles, maar hou het vriendelijk.

Moderator: Miss Jones

Plaats reactie
Pioen
Deelnemer
Wedstrijden dit jaar: 54 (#62)

Re: Wat is je ergernis op dit moment?

Bericht door Pioen »

@Diane :thumb:

Eerlijk gezegd had ik ook een beetje meer solidariteit verwacht na de nieuwe quotaregels. Het is me wel opgevallen dat sommige schifters die vroeger altijd de antwoorden gaven bij de wedstrijden die ze zelf postten ze nu wel open laten voor anderen. Ook :thumb: voor die schifters.
Denk je er aan om de antwoorden open te laten als je een wedstrijd post?

Sam
Deelnemer
Wedstrijden dit jaar: 17 (#154)

Bericht door Sam »

dianem schreef: wo 25 sep 2019, 14:10 Ik zet niet gemakkelijk iets in deze rubriek,want ik erger me eigenlijk aan niet veel, maar nu moet het me toch even van het hart.
Sinds 1 september moeten velen onder ons toch wel wat moeite doen om 1 wedstrijd te kunnen posten per week om de verborgen blokken te blijven bekijken.
Ik zelf hoor hier ook bij en het lukt me nog aardig ,maar wat me soms opvalt, en me echt ergert ,is, dat er bepaalde personen ineens een hele reeks wedstrijden van dezelfde organisator achter elkaar posten.
Meestal zijn dit diegenen die een plaatsje willen veroveren in die top 10 van posters.
Ik weet dat ik nu personen tegen ga krijgen, maar ik vind dit wel een beetje egoïstisch.
Dit forum blijft voor mij een hobby en een plezier om iedereen iets te gunnen.
Ik denk dat ik niet alleen voor mezelf nu spreek, maar ook in naam van anderen.
Ik weet dat ik hier niets aan kan veranderen maar hierbij zeg ik het gewoon even ;-)
Tja, 't wordt meer en meer een kunstmatig i.p.v. een spontaan gegeven doordat er steeds meer gewikt en gewogen moet worden. Daarnaast hebben erelijstjes natuurlijk in se een egoïstische insteek en vind ik het sneu dat er bij herhalende wedstrijden weinig animo is omdat dat niets bijdraagt aan het opheffen van verborgen blokken en voor toegang tot de schiftingslijst amper. Nochtans zijn herhalende wedstrijden vaak kwalitatiever dan die tig Facebook-wedstrijden waar quota nu uit gaan bestaan.
Sam schreef: wo 11 sep 2019, 21:03
dorhe schreef: wo 11 sep 2019, 19:42 Daarstraks een nieuwe wedstrijd gepost.
Er waren VIJF vragen te beantwoorden.
Dus ik laat die mooi open voor andere Schifters.

Achteraf zie ik dan dat die vragen door 2 mensen opgelost zijn.
Telkens als apart antwoord.
Maar per wedstrijd telt hun antwoord toch maar als 1 punt voor de quota hé? (of ze nu 1 antwoord of 3 antwoorden in diezelfde wedstrijd posten, dat blijft in quota toch hetzelfde hé?!)

Ik vind dat een beetje jammer.. Dat je andere Schifters die antwoorden gunt en dat er dan 2 zijn die vinden dat ze met alles moeten gaan lopen... :-|
't Is een (m.i. soms onnodig) moeilijke evenwichtsoefening geworden waarbij je nooit voor iedereen goed doet.
1) Los je de vragen van een zelf geposte wedstrijd zelf op, krijg je op je dak omdat je anderen het behalen van hun quota niet zou gunnen.
2) Wie wil deelnemen terwijl de vragen nog onbeantwoord zijn moet telkens zelf op zoek gaan naar de antwoorden. Hebben ze geen punten meer nodig voor hun quota, wordt weer verwacht dat ze de antwoorden niet plaatsen.
3) In gevallen 1 en 2 kan het plaatsen van de antwoorden m.i. gerust als een waardevolle bijdrage gezien worden omdat het anderen tijd bespaart, los van de hetze rond quota. Ze gunnen anderen tijd. Het kan uiteindelijk nog voorvallen dat antwoorden niet eens gepost worden omdat men niet meer durft.
4) Eens de meesten hun quota behaald hebben valt het posten van antwoorden quasi stil. Dan is het ook weer niet goed.

Pioen
Deelnemer

Bericht door Pioen »

Op 25 september heeft 1 schifter maar liefst 29 wedstrijden gepost. Fijn dat de megaposters geen rekening houden met het feit dat iedereen wedstrijden nodig heeft om toegang te krijgen tot de verborgen blokken.

Sam
Deelnemer

Bericht door Sam »

Pioen schreef: do 26 sep 2019, 11:10 Op 25 september heeft 1 schifter maar liefst 29 wedstrijden gepost. Fijn dat de megaposters geen rekening houden met het feit dat iedereen wedstrijden nodig heeft om toegang te krijgen tot de verborgen blokken.
Die heeft dat zo medegedeeld, of hoe weet je dat er geen rekening mee gehouden werd? Het konden er misschien ook meer dan 29 zijn geworden, en er is geen garantie dat ze sowieso door iemand anders geplaatst zouden zijn. Of wel?

Pioen
Deelnemer

Bericht door Pioen »

Sam schreef: do 26 sep 2019, 20:38
Pioen schreef: do 26 sep 2019, 11:10 Op 25 september heeft 1 schifter maar liefst 29 wedstrijden gepost. Fijn dat de megaposters geen rekening houden met het feit dat iedereen wedstrijden nodig heeft om toegang te krijgen tot de verborgen blokken.
Die heeft dat zo medegedeeld, of hoe weet je dat er geen rekening mee gehouden werd? Het konden er misschien ook meer dan 29 zijn geworden, en er is geen garantie dat ze sowieso door iemand anders geplaatst zouden zijn. Of wel?
Nee, die heeft dat niet zo meegedeeld, maar er zijn toch een aantal schifters die aangeven dat ze flink moeten zoeken naar wedstrijden om de verborgen blokken te kunnen zien. Als iemand zijn quota's heeft gehaald, is het dan niet mogelijk om gewoon een paar wedstrijden te posten en te wachten met de rest tot 's avonds laat of de volgende dag? Is het zo belangrijk om in de top 10 van meeste wedstrijdposters te staan?

Sam
Deelnemer

Bericht door Sam »

Pioen schreef: do 26 sep 2019, 21:32
Sam schreef: do 26 sep 2019, 20:38
Nee, die heeft dat niet zo meegedeeld, maar er zijn toch een aantal schifters die aangeven dat ze flink moeten zoeken naar wedstrijden om de verborgen blokken te kunnen zien. Als iemand zijn quota's heeft gehaald, is het dan niet mogelijk om gewoon een paar wedstrijden te posten en te wachten met de rest tot 's avonds laat of de volgende dag? Is het zo belangrijk om in de top 10 van meeste wedstrijdposters te staan?
Vragen die best gesteld worden aan de personen waarop je doelt, dat zou constructiever zijn en veeleer kunnen leiden tot een betere consensus.

Pioen
Deelnemer

Bericht door Pioen »

Sam schreef: do 26 sep 2019, 21:58
Vragen die best gesteld worden aan de personen waarop je doelt, dat zou constructiever zijn en veeleer kunnen leiden tot een betere consensus.
Ik heb al een paar schifters (4-5) per PB benaderd met de vraag of ze hun antwoorden konden open laten als ze een wedstrijd posten met de uitleg erbij dat het voor hen geen extra punten oplevert, maar andere leden wel helpt bij het behalen van hun quota. Die schifters - waarvan er een aantal toch heel wat wedstrijden posten - hebben positief gereageerd en laten nu de vragen open.

Ik denk dat ik mijn steentje al heb bijgedragen om andere schifters aan wat extra punten te helpen, ook via het doorgeven van wedstrijden. Als iemand zin heeft om de megaposters tot meer solidariteit aan te zetten, veel succes.

Sam
Deelnemer

Bericht door Sam »

Pioen schreef: do 26 sep 2019, 22:10
Sam schreef: do 26 sep 2019, 21:58
Ik heb al een paar schifters (4-5) per PB benaderd met de vraag of ze hun antwoorden konden open laten als ze een wedstrijd posten met de uitleg erbij dat het voor hen geen extra punten oplevert, maar andere leden wel helpt bij het behalen van hun quota. Die schifters - waarvan er een aantal toch heel wat wedstrijden posten - hebben positief gereageerd en laten nu de vragen open.

Ik denk dat ik mijn steentje al heb bijgedragen om andere schifters aan wat extra punten te helpen, ook via het doorgeven van wedstrijden. Als iemand zin heeft om de megaposters tot meer solidariteit aan te zetten, veel succes.
De "megaposters" aanspreken is alleszins een mooi staaltje van de daad bij het woord te voegen.

lily

Bericht door lily »

Pioen schreef: do 26 sep 2019, 22:10 Ik heb al een paar schifters (4-5) per PB benaderd met de vraag of ze hun antwoorden konden open laten als ze een wedstrijd posten met de uitleg erbij dat het voor hen geen extra punten oplevert, maar andere leden wel helpt bij het behalen van hun quota. Die schifters - waarvan er een aantal toch heel wat wedstrijden posten - hebben positief gereageerd en laten nu de vragen open.

Pioen schreef: do 26 sep 2019, 21:32 Nee, die heeft dat niet zo meegedeeld, maar er zijn toch een aantal schifters die aangeven dat ze flink moeten zoeken naar wedstrijden om de verborgen blokken te kunnen zien. Als iemand zijn quota's heeft gehaald, is het dan niet mogelijk om gewoon een paar wedstrijden te posten en te wachten met de rest tot 's avonds laat of de volgende dag? Is het zo belangrijk om in de top 10 van meeste wedstrijdposters te staan?
Het is wel positief en mooi om te vragen om antwoorden open te laten en om megaposters te vragen een paar wedstrijden te posten en te wachten met de rest tot 's avonds laat of de volgende dag. Het helpt zeker andere leden!
Maar het feit dat je het hoeft te vragen toont toch eerder aan dat de quota's waarschijnlijk iets te hoog liggen.

Pioen
Deelnemer

Bericht door Pioen »

lily schreef: vr 27 sep 2019, 07:21
Het is wel positief en mooi om te vragen om antwoorden open te laten en om megaposters te vragen een paar wedstrijden te posten en te wachten met de rest tot 's avonds laat of de volgende dag. Het helpt zeker andere leden!
Maar het feit dat je het hoeft te vragen toont toch eerder aan dat de quota's waarschijnlijk iets te hoog liggen.
Ben benieuwd hoe ze de nieuwe regels zullen evalueren, maar ik denk niet dat er iets zal veranderen. Het zou interessant zijn om te weten hoeveel redelijk actieve schifters niet meer aan hun quota geraken en hoeveel schiftingen die doorstuurden. De toegang tot de schiftingslijst is interessant op voorwaarde dat er voldoende mensen toegang hebben en dus hun schiftingen (moeten) doorsturen. Zelfs als er maar 10 schifters hun toegang verliezen, maar dat die elk 10-15 schiftingen doorstuurden op jaarbasis, dan zijn dat 100-150 schiftingen minder in de toekomst.

Plaats reactie