Aanpassing regels vanaf 1 januari 2024

Een fout opgemerkt op Schifters? Een probleem bij het gebruik van Schifters? Een goed idee om Schifters nog beter te maken? Laat het ons weten. Hier enkel zaken over Schifters aub.

Moderator: Zjef

Gebruikersavatar
Zjef
Site Admin
Berichten: 2499
Lid geworden op: za 21 feb 2015, 20:11

Re: Aanpassing regels vanaf 1 januari 2024

Bericht door Zjef »

Krikke schreef: vr 05 jan 2024, 16:53 Betreft:
2/ Antwoorden met bronvermelding wanneer er tips gegeven worden in een wedstrijdvraag
Als een wedstrijdvraag komt met een link naar een tip (een online artikel etc), dan staaf je je antwoord ook met die link als bronvermelding, en ga je niet ergens naar een obscure website in Google zoeken om je antwoord te vinden. Dus enkel antwoorden gestaafd obv de gegeven link als tip in de wedstrijdvraag worden aanvaard vanaf nu.


Is het de bedoeling dat je dan zelf het antwoord post of kan je dit nog open laten voor anderen?
Hoeft niet, mag altijd.
Zolang de antwoorden maar gestaafd worden adhv de verwijzing die als tip gegeven wordt in dat geval.

Gebruikersavatar
pekkeisback
Gevorderde
Berichten: 3301
Lid geworden op: za 28 feb 2015, 14:32
Wedstrijden dit jaar: 37 (#57)

Re: Aanpassing regels vanaf 1 januari 2024

Bericht door pekkeisback »

Krikke schreef: vr 05 jan 2024, 16:53 Betreft:
2/ Antwoorden met bronvermelding wanneer er tips gegeven worden in een wedstrijdvraag
Als een wedstrijdvraag komt met een link naar een tip (een online artikel etc), dan staaf je je antwoord ook met die link als bronvermelding, en ga je niet ergens naar een obscure website in Google zoeken om je antwoord te vinden. Dus enkel antwoorden gestaafd obv de gegeven link als tip in de wedstrijdvraag worden aanvaard vanaf nu.

Is het de bedoeling dat je dan zelf het antwoord post of kan je dit nog open laten voor anderen?
Ik zelf heb liever dat het antwoord open blijft, zodat een ander lid kans krijgt om het antwoord te posten.(Quota).
Personen die veel doen maken fouten,
personen die minder doen maken minder fouten,
ik ken personen die geen fouten maken.

Gebruikersavatar
Zjef
Site Admin
Berichten: 2499
Lid geworden op: za 21 feb 2015, 20:11

Re: Aanpassing regels vanaf 1 januari 2024

Bericht door Zjef »

pekkeisback schreef: zo 07 jan 2024, 10:50
Krikke schreef: vr 05 jan 2024, 16:53 Betreft:
2/ Antwoorden met bronvermelding wanneer er tips gegeven worden in een wedstrijdvraag
Als een wedstrijdvraag komt met een link naar een tip (een online artikel etc), dan staaf je je antwoord ook met die link als bronvermelding, en ga je niet ergens naar een obscure website in Google zoeken om je antwoord te vinden. Dus enkel antwoorden gestaafd obv de gegeven link als tip in de wedstrijdvraag worden aanvaard vanaf nu.

Is het de bedoeling dat je dan zelf het antwoord post of kan je dit nog open laten voor anderen?
Ik zelf heb liever dat het antwoord open blijft, zodat een ander lid kans krijgt om het antwoord te posten.(Quota).
Als dat antwoord dan effectief aangevuld wordt, is dat allemaal geen probleem.
Echter zien we dat dergelijke vragen heel vaak onbeantwoord blijft, toch zeker als het wat meer moeite vraagt zoals puzzels e.d.
Dus wij moedigen aan om antwoorden er meteen bij te zetten, zodat wedstrijden ook volledig zijn. Er zijn genoeg wedstrijden om te posten als het over quota gaat.

debussernath
Lid
Berichten: 275
Lid geworden op: do 05 nov 2020, 20:43
Wedstrijden dit jaar: 3 (#182)

Re: Aanpassing regels vanaf 1 januari 2024

Bericht door debussernath »

Ik krijg telkens onderstaande opmerking
Je moet een onderwerp opgeven wanneer je een nieuw onderwerp plaatst.
Je bericht bevat te weinig tekens.

Doe ik iets verkeerd want als je klikt op uitleg krijg je geen uitleg wegens geen rechten

Gebruikersavatar
Zjef
Site Admin
Berichten: 2499
Lid geworden op: za 21 feb 2015, 20:11

Re: Aanpassing regels vanaf 1 januari 2024

Bericht door Zjef »

debussernath schreef: ma 08 jan 2024, 12:47 Ik krijg telkens onderstaande opmerking
Je moet een onderwerp opgeven wanneer je een nieuw onderwerp plaatst.
Je bericht bevat te weinig tekens.

Doe ik iets verkeerd want als je klikt op uitleg krijg je geen uitleg wegens geen rechten
Zonder verdere context wat je juist invult in de verschillende vakken kan ik daar weinig op antwoorden.
Er gaat ergens iets mis bij 't posten obv wat je ingevuld hebt, maar wat kan ik dus niet zeggen zonder verdere info.

Gebruikersavatar
Szeged
Expert
Berichten: 5762
Lid geworden op: di 03 sep 2019, 21:50
Locatie: brussel
Wedstrijden dit jaar: 474 (#2)

Re: Aanpassing regels vanaf 1 januari 2024

Bericht door Szeged »

Goedenavond Zjef, ik ontvang een dozijn meldingen dat berichten worden verwijderd omdat de foute einddatums zijn.
Ik heb er net een aantal gecontroleerd en de datums zijn correct.
Kun je me meer vertellen over de datumfout ?
Bedankt voor uw antwoord.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Zjef
Site Admin
Berichten: 2499
Lid geworden op: za 21 feb 2015, 20:11

Re: Aanpassing regels vanaf 1 januari 2024

Bericht door Zjef »

Szeged schreef: do 11 jan 2024, 20:50 Goedenavond Zjef, ik ontvang een dozijn meldingen dat berichten worden verwijderd omdat de foute einddatums zijn.
Ik heb er net een aantal gecontroleerd en de datums zijn correct.
Kun je me meer vertellen over de datumfout ?
Bedankt voor uw antwoord.

Afbeelding
Eindigt op 15 januari is dus tem 14 januari, geheel volgens wat al jaar en dag beschreven staat op coc/#wedstrijd-einde-datum

Nogmaals, dat is dus de reden waarom er geen pms meer naar mij gestuurd kunnen worden. Het enige wat ik dan heel de dag door kan doen is herhalen wat hier overal al jaren staat en gebruikelijk is.

Gebruikersavatar
Zjef
Site Admin
Berichten: 2499
Lid geworden op: za 21 feb 2015, 20:11

Re: Aanpassing regels vanaf 1 januari 2024

Bericht door Zjef »

Ik ga dit topic bij deze ook afsluiten, want de vragen die hier gesteld worden hebben niets met de aangepaste regels vanaf 2024 te maken.
Die einddatum is iets dat al van bij het prille begin in 2015 zo geldt.

Voor andere vragen, open gerust een nieuw onderwerp.

Gesloten